[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!

[REVIEW] T-Mobile Thuis TV: Lights, Camera... Action!

Toon eerste reactie

111 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik vraag me af of de Dolby-track er wel bij zit. Als je zapt, wordt er een XML-bestand verstuurd met daarin alle beschikbare streams per zender. Voor het beeld zijn dat er 6 (640, 768, 1024, 1280, 1080 25 fps, 1080 50 fps), maar voor het geluid maar 1 (op NPO ook nog een met gesproken ondertiteling). En dan nog eentje voor de ondertiteling als tekst. Ik heb het met zowel de stereo- als de AC3-instelling op de tv-box geprobeerd.

(Zou het toeval zijn dat ik een kwartier geleden een mail kreeg met de vraag hoe tevreden ik ben over mijn Thuis-abonnement?)

Reputatie 7
Badge +4

Hmmm… navraag leert dat je AC3 (of stereo) kunt activeren, maar dit niet betekent dat er ook een Dolby Digital 5.1 track geleverd wordt. Het ziet er naar uit dat er niet meer dan 2.0 surround uit zal komen en het puur als codeertechniek gebruikt wordt. Zonde. Heb aangekaart dat dit vreemd is aangezien Dolby wel door de zenders geleverd wordt en er eerder wel sprake was dat dit kwam.

Reputatie 3

Nou het ziet er allemaal niet best uit dat ‘nieuwe’ platform

Reputatie 6
Badge

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Reputatie 3

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Reputatie 3

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Ik weet ook wel dat Netflix het beter voor elkaar heeft maar ook die content krijgt dikke compressie.

Vooral de 4K HDR.

opmerking was ook meer met een knipoog dat alles overal maar op het randje gecomprimeerd wordt.  Dat T-Mobile hier de plank compleet mis slaat en ons terug brengt in het VHS tijdperk dat spant de kroon natuurlijk.

 

Reputatie 3

:smile: volgende stap wordt Netflix toevoegen om de aandacht af te leiden :wink:

Als we toch over compressie van beeld materiaal hebben past Netflix prima in dat rijtje :grimacing:

Nee, geloof me, de beeldkwaliteit van Netflix is van een -heel- andere orde dan die van T-Mobile TV.

Er gaat duidelijk iets niet goed met T-Mobile TV, ik ben weer terug bij af toen ik begon met een 28” 480i Trinitron TV in 2000. Het lijkt ook elke dag slechter te worden.

Ik weet ook wel dat Netflix het beter voor elkaar heeft maar ook die content krijgt dikke compressie.

Vooral de 4K HDR.

opmerking was ook meer met een knipoog dat alles overal maar op het randje gecomprimeerd wordt.  Dat T-Mobile hier de plank compleet mis slaat en ons terug brengt in het VHS tijdperk dat spant de kroon natuurlijk.

 

Als het echt zo extreem is stap ik over, dan maar duurder, maar de beeldkwaliteit is het belangrijkste. Ik snap gewoon niet dat het live gaat met mindere beeldkwaliteit. Dat moet de testers toch ook zijn opgevallen? Liever een gedateerd platform met perfect beeld dan een up to date platform met VHS kwaliteit.

Als het echt MPEG-DASH is, zou toch een stream met hogere kwaliteit en surround makkelijk toegevoegd kunnen worden. Intelligente clients zouden die dan eenvoudig op kunnen pakken..

Reputatie 3

Nog een update over de beeldkwaliteit en de vertraging? Ik zie in andere topics dat er geëxperimenteerd wordt met 60 en 50 hertz maar ik zie verder niks over het verbeteren van het signaal zelf, laat staan de vertraging van 20-30 sec op live beeld en uiteraard de 5.1 audio kanalen. Zijn ze hier nou mee bezig en wat is de status?

Reputatie 3

Met het oude tv platform en de nieuwe tv anywhere app zit 31 seconden vertraging. TV en app vertraging is normaal overigens.

Als het nieuwe platform ook een vertraging heeft zou daar nu met de nieuwe app een andere waarde uit moeten komen.

Ik heb getest met tv kijken Ziggo F1 en deze ook op de app gezet en de aftel klok van beide bekeken.

 

Zal morgen met voetbal nog een test doen.

 

Reputatie 3

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn

Reputatie 3

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Reputatie 6
Badge

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Dat is toch al gebleken uit vergelijkingen met de Eurosport Player bijv. Ipv vóór lopen de boxen met het nieuwe platform nu achter op de Eurosport Player :grin:

Reputatie 3

Het gaat over de vertraging via de decoder, niet via de app. Die schijnt namelijk ook net zo erg te zijn


Dat weet ik maar als de decoder met het nieuwe platform een grotere vertraging heeft dan het oude platform dan moet het verschil in tijd met de app dus kleiner zijn dan 31 seconden wat ik heb gemeten

Dat is toch al gebleken uit vergelijkingen met de Eurosport Player bijv. Ipv vóór lopen de boxen met het nieuwe platform nu achter op de Eurosport Player :grin:

Dit is ook met de player van Fox Sports, die loopt gewoon 9 seconden voor. Ik heb van het weekend dus maar voetbal gekeken via de iPad :(

Reputatie 3

Voor 9 seconden zou ik nog blijven kijken op de normale TV. Maar dat je weet dat het 40 seconden achter loopt is echt belachelijk. :rage:

Wedstrijd afgelopen en jij zit nog in de blessuretijd. :rage:

de F1 heeft al een hele ronde gereden en Max moet nog starten :rage:

de 100 of 200 meter sprint hoef je niet eens meer te kijken zo groot tijd verschil zit er nu in :rage:

schaatsen 500 meter sprint is al klaar en jij zit de start procedure nog te kijken :rage:

 

Reputatie 1

Ik ondervind dezelfde problemen. ± 40 seconden achter tov van de vorige software. 

Reputatie 3

Voor 9 seconden zou ik nog blijven kijken op de normale TV. Maar dat je weet dat het 40 seconden achter loopt is echt belachelijk. :rage:

Wedstrijd afgelopen en jij zit nog in de blessuretijd. :rage:

de F1 heeft al een hele ronde gereden en Max moet nog starten :rage:

de 100 of 200 meter sprint hoef je niet eens meer te kijken zo groot tijd verschil zit er nu in :rage:

schaatsen 500 meter sprint is al klaar en jij zit de start procedure nog te kijken :rage:

 

Ik bespreek de wedstrijd regelmatig via whatsapp met een maatje, dan is die 9 seconden minder vertraging al heel erg fijn. Maar dan nog steeds zit je met vertraging idd, wat totaal onwenselijk is.

 

Ik heb ondertussen al even gekeken en ben er wel uit dat als deze problemen met Black Friday nog niet opgelost, dan is dat een mooi moment om weer over te stappen.

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, zoals jullie weten hebben we een tijdelijke workaround maar deze wordt mogelijk overschreven bij een reset. Er wordt gewerkt aan een permanente oplossing maar hier is op het moment nog geen datum voor bekend. Sorry dat we niets concreters hebben, maar we willen wel laten weten dat er echt aan gewerkt wordt.

Reputatie 3

Hi all, zoals jullie weten hebben we een tijdelijke workaround maar deze wordt mogelijk overschreven bij een reset. Er wordt gewerkt aan een permanente oplossing maar hier is op het moment nog geen datum voor bekend. Sorry dat we niets concreters hebben, maar we willen wel laten weten dat er echt aan gewerkt wordt.

Uhm, ik weet van niks. Wat is die workaround?

Reputatie 7
Badge +16

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 

Reputatie 3

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 

Die resolutie is vervelend, maar vind ik zelf nog het minst erge. Die vertraging is echt extreem storend. Gisteren PSV gekeken en bij alle goals wist ik al dat hij ging vallen, voordat hij op tv viel :(

 

Fijn te horen dat er iig vast getest wordt. Laten we hopen dat het snel weer acceptabel is.

Reputatie 3

@Bastiaan81 Het leek erop dat we via een aanpassing op afstand van de resolutie één en ander opgelost hadden, maar dit bleek slechts een tijdelijke fix welke overruled werd wanneer de TV Box gereset wordt. 

Ook wat betreft de vertraging is men nog in onderzoek en wordt er getest om zo het optimale resultaat neer te zetten. 


Fijn dat er aan gewerkt wordt, beide zijn zeer belangrijke punten.

Jullie zijn nu een van de betere met beeldkwaliteit en dat moet echt zo blijven en niet minder worden.

Aangezien ik glasvezel heb vind ik dat hier geen concessies in gedaan moeten worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Bastiaan81 Dat is absoluut niet fijn voetbal kijken inderdaad, ik snap je helemaal! Gelukkig hebben ze Mura opgerold met 1-5, dat is dan weer een heerlijk resultaat voor de PSV supporters en voetballiefhebbers onder ons. 

@D-Vine We komen met een update wanneer er meer duidelijk is. De beeldkwaliteit moet inderdaad stabiel blijven of progressie boeken en niet achteruitgaan, zo hebben we allemaal de beste TV-ervaring en dat is ook waar T-Mobile Thuis voor staat. 

Ik hoop jullie snel van goed nieuws te kunnen voorzien!

Reputatie 2

Heb nieuwe tv nu een paar dagen, redelijk tevreden.

 

Paar kleine dingen

- opname kwaliteit verschild heel erg soms.slechte kleuren je ziet ook soms wordt beeld licht en weer donker.

- opname spoelen vind ik echt slecht waarom niet zoals Netflix je opnamen in scene's opdelen dan gaat spoelen veel sneller nu x16 lijkt wel 10sec spoelen.

- Guide vind ik niet heel top vind oude beter nu erg groot weinig info.

- Ik heb ook erotiek pakket maar die blijft maar vergrendeld elke keer weer ontgrendelen. Ook al zet ik in profiel op AL of op 18 blijft het zelfde.

- kwaliteit zender is volgens mij al vaker genoemd, zat gisteren SBS6 live voetbal te kijken wat kwaliteit niet echt best.

 

Verder geen opmerkingen hoop dat dit uitgebouwd wordt beetje zoals KPN. 

Reageer