Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)



Toon eerste reactie

150 reacties

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Nu ik er wat strakker op let, word ik zo nu en dan geconfronteerd met een draaiend pijltje via TV box (het is nu 2x voorgelomen via Netflix, dit is buiten de TV box om, dus streaming via internet), wat voor mij duidelijk maakt dat de streaming niet optimaal(internetsnelheid???) is en voor stops zorgt die tijdens opnemen van een programma er voor zorgt dat het programma niet volledig wordt opgenomen omdat de opname programmatuur denkt dat er geen programma meer is aangezien het signaal stagneert en dan de opname staakt terwijl het programma nog niet is afgelopen. Tevens klaagt mijn vrouw die op de Laptop spelletjes via internet speelt dat er regelmatig een stop in het spelletje is omdat er niet snel genoeg data binnenkomt. Ik zelf heb op mijn PC “nog” niets van dit alles waargenomen, maar ik speel geen spelletjes en bij wat ik doe is de streaming stop/delay niet waarneembaar. Kan het zijn dat de streaming  snelheid zo nu en dan in “file” staat en dus even een draaiend pijltje laat zien, wat mogelijk ook de oorzaak zou kunnen zijn waarop de TV box in de stress gaat en even stopt met beeld en geluid omdat het signaal even niet binnenkomt (zomaar een idee van een leek)

Hieronder de gegevens die jij graag wilde hebben.

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)         59.8 uur
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)          8.1 uur
    • Beschikbaar (Witte kleur)                     132.1 uur
Reputatie 7

Hi @medusaro, goed om dit inzichtelijk te hebben! Ik heb al aan mijn collega aangegeven dat ik alle aanvullingen die jij aan mij doorgeeft, aan het lopende onderzoek toevoeg. Zo zien we niks over het hoofd en kan er naar alles worden gekeken. Alle updates krijg ik meteen van hem binnen, dus weet dat ik jou als eerste op de hoogte stel als ik een terugkoppeling van hem krijg. 

Super tof om te lezen hoe jij meedenkt, want dit zou inderdaad zeker kunnen! Ik vermoed dat jullie wellicht last hebben van een wegvallende verbinding. Het gekke is dat wanneer ik de verbinding onder de loep neem, deze er perfect uitziet. Speelt jouw vrouw dit spelletje via de wifi of is de laptop bekabeld aangesloten? Wanneer het echt om de wifi gaat, dan wil ik alvast graag de volgende tips aan je doorgeven. Wij hebben namelijk een heel topic gewijd aan tips die ervoor zorgen dat de wifi verbinding verbetert. Loop dit vooral eens rustig door: 

Kijk, super! Heel erg bedankt voor het doorzetten van de gegevens van Cloud Opnemen. Ik zie meteen dat dit niet de boosdoener is en dat jullie nog voldoende opname capaciteit hebben. Zojuist heb ik dit dan ook doorgezet naar mijn collega om dit te onderzoeken en om te kijken of deze problemen mogelijk met een wegvallende verbinding te maken hebben. We gaan dit samen fixen, ik voel het! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Probeer nu een opgenomen serie, Swanenburg van Nederland 1 vanuit de Cloud af te kijken, maar het is niet om aan te zien en te kijken. Geluid valt weg of beeld staat stil. Komt het beeld of geluid terug dan begint het stukje voor dat hij stopte of geluid stopte weer opnieuw daar, dus in de herhaling???? Ronduit belachelijk dit. Er is bij dit probleem geen ronddraaiend pijltje te zien, dus waar dit weer door komt, Joost mag het weten, ik weet het niet!

Ik bewaar de opgenomen serie zodat T-Mobile polshoogte kan komen nemen voor het geval ze het niet geloven. Echt, ik wordt hier wel goed boos over hé. Ik hoop dat je dat begrijpt. Waarom moet zo blijven doorgaan? T-Mobile incasseert gewoon al 10 maanden de maandkosten zonder dat ze hiervoor een goed pakket voor leveren.

Echt, hier moet echt een eind aan komen, door oplossing van het probleem. Als ik op de community rond kijk ben ik dus niet de enige die met deze problemen kampt, dus lijkt het mij  tijd dat T-Mobile zich eens goed achter de oren krabt en overdenkt dat dit zo niet verder kan gaan. 

 

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik ben het helemaal met je eens dat jij van een goedwerkend pakket hoort te genieten! Nogmaals mijn excuses dat jij dit ervaart. Mijn collega zit hier momenteel bovenop en ik check na het weekend weer direct of er al wat uit zijn onderzoek naar voren is gekomen. Weet dat wij jou zeker geloven en dat ik het meer dan terecht vind dat jij hier gefrustreerd over raakt.

Ik vind het ook onwijs balen dat jij zoveel problemen ervaart. Graag wil ik je laten weten dat ik ga kijken wat ik voor jou kan betekenen qua compensatie. Jij hoort namelijk plezier aan deze diensten te beleven en niet alleen maar problemen te ervaren. Zou jij mij alleen nog kunnen voorzien van mijn vragen die ik gisteren aan je heb gesteld? Ik wil namelijk graag op zoveel mogelijk manieren achterhalen waar het probleem bij jou zit en hoe ik dit het snelste kan oplossen. Heel erg bedankt alvast!

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik weet dat jij je uiterste best doet en er boven op zit om tot een oplossing te komen.

Mijn vrouw speelt al jaren dit spelletje op haar laptop via WiFi, zonder problemen van haperingen of geen verbinding.

Maar helaas moet ik aangeven dat nadat de ZYXEL is gereset en opnieuw is opgestart ondervindt zij regelmatig (dus niet constant) een stop/onderbreking van haar stream naar de laptop. Mobile telefoons geven zo nu en dan ook aan geen internet verbinding te hebben om vervolgens wel weer internet te geven. Mijn PC loopt via een bekabelde lijn en hier heb ik nog niet kunnen vaststellen dat mijn internet wegvalt als de telefoons dit aangeven. Het valt wel eens weg, maar dan zijn alle apparaten die via internet informatie verwerken of binnen halen van slag. Soms duurt dit 5 minuten, soms 20 minuten. Lastig en zeker niet goed, maar ik krijg toch echt het idee dat er iets mis is met de streaming capaciteit, want dat zou mogelijk kunnen zorgen voor tijdelijk geen signaal, waardoor beeld en geluid stopt en dat er tijdens het opnemen naar de Cloud door die storing ook stops in geluid en beeld optreden. De 5 minuten film met alle zaken die niet mogen gebeuren tijdens het afspelen staan op mijn YOUTUBE kanaal. 

in dit stukje te zien, na uitstappen uit auto, zit ze opeens weer heel even in de auto (herhaling), bij balie met agente wordt ook herhaald en tijdens dit stukje van 5 minuten stops in beeld en/of geluid. Bovenop de storingen die ik tijdens afkijken van normale TV via de TV box komt dit er nu ook bij.

Reputatie 7

Hi @medusaro, bedankt voor de aanvulling! Zojuist heb ik weer een lijnanalyse uitgevoerd en verrassend genoeg ziet jouw verbinding er prima uit. Ik vermoed dat de problemen die jij omschrijft te maken hebben met een wegvallende verbinding, maar in de lijnanalyse zie ik dit niet terug. Ik heb dit dan ook doorgegeven aan mijn collega, zodat wij samen ook kunnen sparren wat er bij jou aan de hand is. Ook heb ik vanochtend meteen weer  gevraagd om een update, maar hier heb ik nog geen reactie op gekregen. Merci voor het meesturen van de video, want dit kijkt zeker niet prettig en hoort ook niet. Voor nu wacht ik even af tot mijn collega bij mij terugkomt met een (hopelijk) heldere terugkoppeling of oplossing. Ik houd in ieder geval het lijntje kort en zorg dat jij zo snel mogelijk wordt voorzien van een update! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Krijg zojuist een mailtje van T-Mobile dat ik heb aangegeven dat er iets mis is met een van je T-Mobile Thuis apparaten en er op nieuw een TV box onze kan op komt.

Dat wordt dan nummer :four:  en mag ik hopen dat T-Mobile deze TV box van te voren heeft getest op goede werking, zodat ik niet voor de vierde keer hoef vast te stellen dat de nieuwe TV box niet on line wil komen zoals be de vorige :three:  nieuw toegezonden :tv:  boxen.

Duimen:fingers_crossed_tone1: maar dan, dat het nu wel wil lukken met inloggen en online komen en dat daarmee het nu al ruim 8 maanden slepende euvel en de daarachter aan komende problemen met opnemen in de Cloud zijn opgelost:thinking::thinking::thinking: ,   mmmmmm, ik ben helaas zeer sceptisch en werkelijk benieuwd:nerd:. Zodra het zover is zal ik je weer berichten over mijn bevindingen.:wink:

Reputatie 7

Hi @medusaro, jij bent mij net weer voor met jouw berichtje! 😊

Ik wilde jou deze ochtend op de hoogte brengen van de update die ik gisteravond van mijn collega heb ontvangen. Hij heeft inderdaad aangegeven een nieuwe TV Box jouw kant op te sturen, omdat we toch heel graag willen uitsluiten of het euvel niet toch in deze TV Box zit. Hij heeft namelijk grondig jouw verbinding onder de loep genomen en ziet hier geen problemen in terug. Ik ben net zo benieuwd als jij en hoop echt dat het viermaal scheepsrecht is dat voor jou geldt. 

Heel fijn als jij mij een update wilt geven zodra de TV Box geïnstalleerd is, want ik wacht zelf ook weer in spanning af. Het zou zo fijn zijn als deze nieuwe TV Box ervoor zorgt dat alle problemen zijn verdwenen. Bedankt alvast voor de moeite. Fingers crossed! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Zojuist de nieuwe TV box ontvangen en geïnstalleerd.

De opstart ging zeer moeizaam. Tot 3x toe doorliep de box het opstartproces en begon telkens opnieuw met opstarten. Bij de vierde keer liep het opstart proces door tot de vraag om klantnummer en inlog pincode in te geven. Na dit gedaan te hebben kreeg ik inderdaad beeld (even). Toen schakelde de box weer uit en begon deze opnieuw met de opstartprocedure en dit deed de box nog 3x voordat ik weer de vraag kreeg om klantnummer en inlog pin in te geven. Na de tweede keer invoeren van de gegevens startte de box en bleef/blijft deze hopelijk werken. Dus de 4de box heeft de na veel moeite duurde ongeveer 20 minuten) de eindstreep gehaald en geeft op dit moment beeld.

Over de klacht kan ik nog niets zeggen want dat is nog te kort dag, maar daar houd ik je zeker van op de hoogte gaande weg de komende dagen en hoop dat het stilstaande beeld opgelost is:thinking::thinking: .

Wat nog steeds wel opvalt, los van waar ik het filmpje van heb laten zien, is dat we de reeks LEGO Australië hebben opgenomen, maar dat we die niet kunnen afkijken, want zodra je opname wordt gestart gaat de voortgang balk (de roze balk die toont hoever je bent met afkijken) gelijk naar het eind (dit terwijl we de opnamen nog niet hebben gezien) en kunnen we de opname(s) niet afkijken. Het opgenomen programma laat zich niet terug spoelen en blijft staan op het eind. Er zit er ook één opname bij die kunnen we afkijken, maar dan zonder geluid omdat er geen geluid bij is.

Dus alom, zit er bij het in de Cloud opnemen ook iets goed mis. Nu waren dit opnamen die via de nu gewisselde “OUDE” TV box zijn gedaan, dus weet ik niet of deze box daar de oorzaak van was. Er zullen met de nu net geleverde "NIEUWE” TV box weer geprobeerd worden opnamen te doen in de Cloud, hopend dat die er goed uit komen??? Afwachten maar wat daar uit gaat komen.

De net geleverde nieuwe TV box staat nog steeds op een eigen kabel rechtstreeks op het ZYXEL modem (buiten mijn switch om), dus zou deze als het goed gaat ook weer gemeten moeten kunnen worden door T-Mobile.

Tot zover de update, wordt vervolgd.

Intussen maar blijven duimen :fingers_crossed_tone2: vingers cross dat het eind in zicht komt voor stilstaand beeld met geluid stops en de Cloudopnamen (perikelen) zaken ook worden bekeken en opgelost. 

Jij weer bedankt voor die vinger aan de pols en het houden van de druk op de ketel:wink:

Reputatie 7

Hi @medusaro, wat fijn om te lezen dat de nieuwe TV Box al binnen is en jij deze ook al aan de praat hebt gekregen! Ik hoop dat deze TV Box ondanks de ruwe start er toch voor gaat zorgen dat de grootste problemen die jij eerder beschreef, verdwijnen. Houd mij hier inderdaad vooral van op de hoogte, want ik hoor dit heel graag.

Merci voor de update van Cloud Opnemen! Ik heb aan mijn collega laten weten om hier alsnog verder naar te kijken. Ik hoop inderdaad dat deze problemen er nog mee te maken hebben dat het met de vorige TV Box was opgenomen. Dus hier verneem ik ook graag feedback over, of Cloud Opnemen met deze TV Box wél probleemloos verloopt. Aangezien ik ook graag wil dat de voorgaande opgenomen programma's voor jullie nog zonder problemen terug zijn te kijken, gaat mijn collega hier dus verder induiken. 

Yeah ik ben ook nog steeds aan het duimen en hoop op een positieve terugkoppeling na het weekend. Heel graag gedaan en maak er voor nu een mooi weekend van! ☀

Reputatie 2

Hallo Lisa,:sob:

Helaas, de nieuwe TV box doet het zelfde, dus ga ik er nu van uit dat het euvel zich niet in de TV box(en ) schuilhoudt. Van morgen TV box aan op 9:30 uur en om 9:40 uur de eerste stilstaande beelden en geluidstop voor  5 -10 sec. en meerder keren achter elkaar, om 12:19 opnieuw en zojuist 16:24 viel het beeld op zwart en geluid ging haperend door . In de minuten na dit voorval valt geluid kort na elkaar weer weg (zie filmpje). ECHT???:rage:

Om moedeloos van te worden. Ik wordt hier heel verdrietig van en het is niet om aan te horen. Ik krijg er langzamerhand genoeg van dat het euvel binnen wordt gezocht terwijl het probleem ligt dus waarschijnlijk niet in de apparatuur, maar in de lijn hiernaar toe.

Heb de TV box weer gerest en nu is het even weg, maar het kan toch niet zo zijn dat hier constant, want dat wordt dagwerk, de TV box resetten. Kom op zeg.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het goed zat ben. Nu al ruim 8 maanden aan het rommelen met de aansluiting en nog steeds geen oplossing!!!!

Reputatie 6

Hoi @medusaro, dankjewel voor je heldere en uitgebreide toevoeging. Ik heb dit toegevoegd aan het onderzoek dat Lisa heeft geopend. Ik kan mij meer dan goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt, maar weet dat wij ook niets liever willen dan jou zonder zorgen gebruik kunnen laten maken van onze diensten.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Hieronder even mijn reactie op een persoonlijke E-mail die ik kreeg van T-Mobile over onderhoud in de nacht van 6 op 7 september voor een stabiel blijvend systeem???

Door de reactie op die mail kwam ik in een andere topic terecht alwaar ik door Ginny werd terug gevloten dat ik het bij 1 top[ic met houden, wat dus betekend dat ik niet kan/mag reageren op een persoonlijk door T-Mobile aan mij verzonden E-mail???

Hieronder het relaas.

 

Reputatie 2

Hallo Lisa, helaas werd het relaas niet overgenomen in mijn bovenstaande reactie, ???

Daarom de link naar waar ik aan refereer.

Mijn boosheid is op dit moment tot ver boven de streep, door deze reactie van BeMu en Ginny en het feit dat de nieuwe TV box niet heeft gebracht wat ik en jij verwachte en we dus nog geen oplossing hebben, eerder een verslechtering omdat er nu ook geluidstops optreden terwijl beeld doorgaat en soms beeld op zwart gaat. Ik weet dat jij je best doet, maar de reactie van je collega's gaat er bij mij niet echt goed in.

Reputatie 6

Hoi @medusaro, wij houden de community graag overzichtelijk voor elke gebruiker, daarom de vraag of jij de berichten gerelateerd aan de problemen die je ondervindt op één plek wilt houden. Dit is niet als terugfluiten bedoeld, maar om het onderhoudstopic duidelijk en overzichtelijk te houden voor een ieder die op zoek is naar informatie over het onderhoud. Dankjewel voor je begrip!

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Hier nog even een up date, de 4e TV box is er weer tussenuit gehaald, want het was niet om aan te zien en te horen. Ik heb de originele TV box er weer tussen staan, in elk geval de meeste tijd beeld en geluid t.o.v. de 4e vervanger, die stopt in beeld en geluid, of stopt in SOS code alleen geluid en soms het beeld op zwart zet (al die zaken die ook in het laatste filmpje van me te zien en te horen waren) Dus we zijn weer bij af en staat de box die op niet in te calculeren(dus onvoorspelbare momenten) het beeld stopt en het geluid uitvalt om daarna weer verder te gaan waar gestopt was. Dit is ook onwenselijk maar wat de 4e vervanger deed sloeg alle verbazing en was echt niet om aan te zien. Het is op dit moment al zo ver dat we bijna de gehele dag naar NETFLIX of Videoland kijken (dit loopt buiten de TV box om), dus zou het TV gedeelte kunnen vervallen, hoewel ik dat niet wens, maar het TV aanbod geeft de ergernis bij afkijken , achteraf afkijken en opgenomen programma's afkijken. Omdat via de box afkijken de ergernis al zover is opgelopen, nog even geholpen door BeMu zijn opmerking als zou ik perfectie wensen en derhalve dus een lastige klant zijn terwijl ik alleen maar wil dat er een ongestoord beeld en geluid wordt aangeboden waar al ruim 8 maanden niet aan wordt voldaan, maar dan blijk je dus een lastige veeleisende klant te zijn.

Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat T-Mobile dergelijke uitspraken kan goedkeuren, want als mijn klachten als lastig en veeleisend worden ervaren dan gaat er toch iets niet goed bij T-Mobile. T-Mobile pretendeert een stabiel netwerk te hebben, alleen heb ik daar dus een andere ervaring bij en is de stabiliteit op sommige momenten toch echt ver te zoeken.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik had echt zo erg gehoopt en toch ook ergens verwacht dat de problemen dit keer bij jou zouden verdwijnen! Weet dat ik het echt heel erg snap dat je dit zat wordt, want we zijn nu al meerdere maanden aan het zoeken naar die ene oplossing. Dankjewel dat je zo helder blijft terugkoppelen, want alle problemen die jij beschrijft daar proberen wij op in te zoomen. Ik hoop trouwens dat ik een doorbraak voor je heb. Ik heb namelijk van een andere collega te horen gekregen dat zij aandacht het YouTube filmpje heeft gekeken en vermoedt dat zij de oorzaak heeft achterhaald voor dit haperende beeld en geluidverlies.

Het klinkt wellicht wat technisch, maar ik ga het je proberen zo helder mogelijk uit te leggen. De instelling van jouw scherm staat op 4K (3840x2160) op 30 frames per seconde. De framerate van het bronmateriaal is 25 frames per seconde. Als je dat probeert af te spelen op 30 frames per seconden, dan speel je in feite te snel af. De oplossing hiervoor is relatief eenvoudig: stel de HDMI output in op 1920x1080 en 50 frames per seconde. Hiermee zou het haperende beeld voorbij moeten zijn, dus ik hoop enorm dat dit het verschil bij jou uitmaakt. Zou jij deze instellingen kunnen aanpassen? 

Zou jij dit kunnen aanpassen? Dit kun je op de volgende manier doen:

Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.

Ik hoor echt heel erg graag of dit de problemen voor jou heeft verholpen, zodat wij allebei (figuurlijk) een gat in de lucht kunnen springen! 😁

Reputatie 2

 

 

 

Hallo Lisa,

Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.

:thinking:

:thinking::see_no_evil:

De instelling van jouw scherm staat op 4K (3840x2160) op 30 frames per seconde?

De frame rate van het bronmateriaal is 25 frames per seconde.

Als je dat probeert af te spelen op 30 frames per seconden, dan speel je in feite te snel af. De oplossing hiervoor is relatief eenvoudig: stel de HDMI output in op 1920x1080 en 50 frames per seconde. Hiermee zou het haperende beeld voorbij moeten zijn, dus ik hoop enorm dat dit het verschil bij jou uitmaakt.

Helaas:unamused: staat de originele (1e box) TV box al op 1080p50 dus is er niets in te stellen zoals er wordt voorgesteld:thinking: .

De instelling was al zoals wordt voorgesteld, jammer, klonk logisch maar helaas.

Ik had de 4e vervanger er weer tussen weg gehaald (want het was niet om aan te zien en te horen) en de originele "1e” er weer in gezet.

Met jou voorstel heb ik opnieuw de 4e vervanger geïnstalleerd en deze stond inderdaad op;

ingesteld als voorgesteld, Na opstart kwam de box tot weer tot leven en gaf beeld/geluid. Dus staat deze nu gelijk ingesteld aan de originele TV box.

Na 10 minuten viel deze echter helaas weer uit en startte weer op in opstart protocol??

Na de door mij niet geïnitieerde opstart kwam het beeld/geluid weer terug, om vervolgens weer stilstaand beeld en geluid te geven, zoals we nu wel gewent zijn (bij alle TV boxen die we nu hier in huis hebben) voor zo'n 5 tot 8 seconden, meerdere keren achter elkaar (eigenlijk wat ik al ruim 8 maanden zie met de originele TV box).

(We hebben de euvels die we in de woonkamer hebben helaas ook moeten vaststellen via de TV boxen op de slaapkamers, waar we nu voor een langere tijd naar hebben gekeken om er achter te komen of het alleen de woonkamer box was, maar helaas ook de TV boxen op de slaapkamers geven het zelfde euvel weer

Ik kijk nog even aan met de 4e vervanger box, maar verwacht dat deze 4e vervanger snel zijn plaats inwisselt voor de originele (1e TV box) ook niet goed werkende TV box maar altijd nog beter als de 4e vervanger:frowning2: .

Het spijt mij echt dat ik dit ontmoedigende bericht moet terug geven, maar het is wat het is:triumph: en blijven we dus voortsukkelen zonder de gewenste oplossing:slight_frown:

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Nog even een aanvulling. Vannacht is er weer een up date uitgevoerd want de TV boxen op de slaapkamers gingen weer van standby(rode lampje) naar actief(blauw lampje). Wat vanmorgen opviel was dat dit alleen de slaapkamer TV boxen betreft en de woonkamer niet was mee ge-update want die stond nog steeds op standby???? De 4e vervanger TV box staat nog i.p.v. de originele TV box woonkamer. Zo te zien is het stotteren van geluid en beeld en op zwart gaan "nog” niet opgetreden, dus de instelling als voorgesteld werkt voor de 4e vervanger. Het euvel van stilstaand beeld en wegwallen geluid is nog niet weg. 

Wat we wel hebben gezien is dat de aangekondigde onderhoud in de nacht van 6 op 7 september werd uitgevoerd op 7 september in de middag. Mijn vrouw zat te kijken toen de TV box werd overgenomen en er gekeken werd in de door ons opgenomen programma's. We zagen ook dat de opname die gekozen werd op afstand liet zien dat de tijdbalk gelijk helemaal vol was en de opnamen dus niet kon worden afgekeken. Dus er is ook door jullie onderhoudsdienst waargenomen dat hier ook nog wel wat te doen is om dit probleem op te lossen. Ben benieuwd wat hier mee gedaan gaat worden.

Reputatie 7

Hi @medusaro, super fijn dat je weer zo’n heldere reactie hebt getypt! Helemaal top dat jij gelijk mijn tips hebt opgevolgd. Ik had echt goede hoop dat we de boosdoener dit keer definitief hadden aangepakt. Ik vind het super rot voor jullie dat ook dit niet gelijk de oplossing bleek en dat de problemen nu ook op de andere TV Boxen zichtbaar zijn. Wel werd ik blij toen ik het begin van je tweede bericht las en dat blijkt dat de vierde TV Box nu minder problemen lijkt te hebben dan voorheen. Al hoort elke Box 0 prolemen te hebben. Wat betreft het onderhoud dat bij jullie in de middag van 7 september werd uitgevoerd, dat heb ik gecheckt bij één van mijn collega's. Dit zou namelijk inderdaad tussen 01.00 en 06.00 plaats gevonden moeten hebben. 

Weet dat ik zojuist bij mijn collega - van wie ik de tips voor jou heb doorgekregen - heb aangegeven dat de problemen op de vierde TV Box minder zijn geworden, maar dat jij nog steeds niet probleemvrij bent. Jij hoort nog steeds helemaal geen problemen te ervaren en je betaalt uiteraard ook voor diensten die optimaal horen te werken. Ik wil dat jullie elke dag met plezier tv kunnen kijken. Ik heb dan ook uitgevraagd of er nog een andere oplossing mogelijk is, of dat nu alles is geprobeerd. Als dit laatste het geval is, dan wil ik heel graag kijken hoe ik je daarin tegemoet kan komen. Ik begrijp namelijk helemaal dat de irritatie op deze manier steeds groter wordt. Al wil ik niets liever dan het voor je oplossen, wil ik ook dat jij op een gegeven moment weet waar je aan toe bent. Zodra ik een reactie heb, dan klop ik meteen weer bij je aan! 

Reputatie 7

Hi @medusaro, graag wil ik hier alvast een korte update aan toevoegen! Onze technische dienst is namelijk nog volop bezig om de problemen die jij omschreef met Cloud Opnemen te verhelpen. Dat verklaart dat jullie dit terugzagen, mijn excuses hiervoor. Hier is nog geen definiteve oplossing uitgekomen, maar ik houd dit nog steeds in de gaten! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Dat we zagen dat er naar de opnamen werd gekeken was voor ons een indicatie dat men bezig is met dit probleem. Ik heb vervanger box 4 er nog tussen staan en het SOS gevoel  van beeld en geluid is nadat ik de instelling heb aangepast naar wat de originele TV box ook had is dat euvel nog niet weer waargenomen. We gaan binnenkort weer opnieuw kijken naar de opgenomen serie Swanenburg om te zien of de opgenomen afleveringen nu gewoon worden afgespeeld zonder deze SOS symptomen, dus het blijft nog even spannend.

Voor wat betreft het stilstaande beeld en wegvallende geluid, wat er al vanaf het begin in zit komt ook voor bij de vervangende TV box 4 dus zou ik toch gaan denken dat dit in het voortraject naar de TV box zou moeten/kunnen zitten. ZYXEL modem, Huawei kastje en glasvezel kabel tot aan invoerkastje in de meter kast zijn al eens vervangen, dus blijft voor mijn gevoel alleen nog over de kabel in de straat die ook al een keer over is gezet naar een ander invoerpunt in jullie koppelpunt .

Ik heb het idee dat het “minder” vaak gebeurt (maar dat is voor nu nog even een gevoel en te kort om dit hard te bevestigen), maar als het gebeurt is het op dit moment wel langer dan voorheen, tussen de 40 seconden en ruim een minuut.

Soms moeten we zelfs van kanaal wisselen omdat het nog langer als een minuut blijft staan en dan weer terug om er weer beweging in te krijgen. Dit gebeurt ook als we terugkijken, beeld en geluid stopt(bevriest) en blijft staan(kunnen niet verder spoelen of terug, staat gewoon vast, ook geen draaiend pijltje als voorheen dat er wat binnen gehaald moet worden???. We lossen het meestal op door dan even naar een ander kanaal en weer terug te gaan, dan gaat het meestal weer verder van waar het gestopt was, maar soms moeten we terug kijken staken want we kunnen dan niet verder komen??? Vreemd maar waar.

Ik zal weer proberen dit op te nemen, maar door het onvoorspelbare karakter is opnemen nog wel een dingetje:thinking: Constant met mijn telefooncamera op video in de aanslag zitten is niet echt iets wat het kijkplezier verhoogd.

Ik blijf echt hopen dat T-Mobile het probleem kan oplossen want wat T-Mobile biedt(afkijken op alle TV boxen die we hebben van wat we hebben opgenomen), kan ik bij ZIGGO niet krijgen en KPN is ook "nog” niet zover in mijn wijk dat ze dit kunnen bieden. Dus ik blijf echt duimen:fingers_crossed_tone2: voor een oplossing.

Reputatie 7

Hi @medusaro, super scherp gezien van jullie dat er op dat moment aan werd gewerkt! Ik ben echt heel blij om te lezen dat de problemen met Cloud Opnemen verholpen lijken. Al juich ik voor de zekerheid nog niet te vroeg en hoop ik dat dit zo blijft. Ik heb al wel doorgegeven dat het lijkt alsof hier een verbetering in te merken is. Fingers crossed dat dit euvel niet meer terugkomt. Houd je mij hiervan op de hoogte? 

Ik ben nog in afwachting van een reactie van mijn collega wat wij nog als oplossing(en) kunnen proberen, zodat je ook met normaal tv kijken geen last hebt van stilstaand beeld en wegvallend geluid. Ik laat het aan je weten, zodra ik hier meer over heb gehoord. Ik hoop dat we toch nog wat opties kunnen proberen. Wel heel fijn om te horen dat het al minder voor lijkt te komen, maar het hoort helemaal weg te gaan. Wanneer je net in een programma zit, wil je niet tijdens een spannend stukje weg hoeven zappen omdat het beeld vastloopt. Dus ik wil echt nog steeds heel graag dat wij dit kunnen oplossen voor je. 

Ik kan me helemaal voorstellen dat het niet relaxt kijkt als je steeds je telefoon erbij wilt pakken om dit vast te leggen, dus voel je totaal niet verplicht om dit te doen. Ik heb al het eerdere beeldmateriaal en opmerkingen doorgegeven, dus de technische dienst is overal van op de hoogte gelukkig. Yes, ik hoop ook zo dat ik jou en je vrouw blij kan maken met een definitieve oplossing. Ik zoek met liefde zo lang mogelijk voor je door. Ik hoop je snel weer een update te kunnen geven!

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Wij hebben gisteravond geprobeerd om de opgenomen afleveringen van serie Zwanenburg (NPO) opnieuw af te kijken of de problemen die we eerder hadden nu weg waren. Helaas moet ik aangeven dat het nog het zelfde is dus denk ik dat er tijdens het opnemen in de Cloud iets niet goed is gegaan waardoor het opgenomen programma niet goed om aan te zien en te horen is. Dit terwijl mijn vrouw ook een serie East Enders (BBC1) opneemt door de week heen en deze afleveringen (van ruim een maanden terug) zonder ook maar enige hapering of geluid uitval konden worden bekeken en beluisterd.

Dus ik zou het niet weten waardoor de afleveringen van Zwanenburg dit euvel wel weergeven. Loopt het opnemen in de Cloud via de TV box? Volgens mij niet, want de TV box staat 's avonds op stand-by als er opgenomen wordt in de Cloud, dus denk ik buiten de TV box om.

De stilstaande beelden en wegvallend geluid vanuit het begin zijn er nog wel, maar gevoelsmatig zeg ik dat het minder vaak voorkomt. Wel als het voorkomt dat die nu langer duurt en soms niet verder wil, tenzij wij even kanaal wisselen(als eerder beschreven). dus wat er verandert is met het plaatsen van de 4e vervangende TV box is dat het stilstaande beeld en wegvallende geluid gevoelsmatig minder vaak optreed, maar nu wel langer duren als het optreed.

Tevens blijft het terugkijken het euvel dat het beeld midden in de aflevering stopt en dan niet meer voor of achteruit is te branden. Van de week zelfs zo erg dat we maar gestopt zijn met terugkijken want de aflevering was niet ver te bekijken ook niet na opnieuw straten. Verder vertonen de afleveringen die zijn opgenomen in de Cloud van LEGO masters Austria van RTL4 dat deze niet zijn af te kijken omdat bij de start gelijk de gehele tijdbalk vol staat en er oom niet terug kan worden gegaan naar het begin, terwijl de afleveringen nog niet eerder waren bekeken. 

Net als jij blijf ik toch echt hopen dat er een oplossing komt voor deze problemen.

@medusaro het niet willen afspelen van lego masters heb ik ook een keer gehad. Bij mij kon ik het oplossen door in de PC client bij Verder Kijken → Opnames ->bewerken  de betreffende aflevering te verwijderen en te voltooien. Daarna kon ik hem via Cloud weer afspelen. Misschien helpt dit?

Reageer