Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)



Toon eerste reactie

150 reacties

Reputatie 7

Hi @medusaro, nogmaals bedankt voor het geven van zulke duidelijke updates! Zoals je weet heb ik meerdere collega's hierbij betrokken, omdat ik niets liever wil dan dat jij voor eens en altijd van alle problemen af bent. Alle eerdere aanvullingen van je heb ik dan ook steeds doorgezet. Zojuist heb ik een update van één van mijn collega's gekregen. Kan je aan mij laten weten welke TV Box er op het filmpje staat die jij hebt doorgezet middels het in een privébericht sturen van dit MAC-adres? 

Wij willen echt alle mogelijke opties hebben geprobeerd, dus zouden wij dit nog heel graag doorzetten naar een hogere technische afdeling. Hier kan dan nog naar oplossingen worden gezocht die wellicht nog niet zijn geprobeerd, in de hoop alles op te lossen. Ik zet dit met liefde door, maar ik wil dit wel eerst even met jou overleggen. Weet dat dit onderzoek namelijk meer tijd in beslag neemt om hier echt nog dieper in te duiken. Ik kan me voorstellen dat je liever niet zo lang wilt afwachten en weer een nieuw traject in wilt gaan, dus ik laat die keuze graag aan jou. Weet dat ik in ieder geval hoop dat deze andere afdeling jou van dé oplossing kan voorzien waar we al zo lang naar op zoek zijn. Ik hoor het heel graag van je, merci! 

 

 

Reputatie 2

Hallo Lis,

 

Het gevraagde heb ik in een PB aan je doorgezet. Maar nog even iets over de gang van zaken. Werd van de week weer op de hoogte gesteld in een privé mail van T-Mobile dat er in de nacht van 21 op 22 september onderhoud zou plaatsvinden.

Wat schets mijn verbazing als er van morgen geen blauwe lampjes branden maar alles op standby staat, dus geen update vannacht.

Vandaag op 12:11 uur terwijl er wordt gekeken naar de TV gaat het scherm op zwart en begint er weer een opstart procedure, dus waarschijnlijk de update waar men het over had in de privé mail en komt te TV box weer tot leven op Nederland 1.

Toch even een vraag. :thinking: Leven die technische dienst medewerkers in een ruimte waar geen daglicht komt, want ze kunnen niet onderscheiden wat dag en nacht is:wink: als ik hun werkwijzen mag geloven, want dit is dus de tweede keer dat ik een melding krijg voor onderhoud in de nacht terwijl ze dat dan overdag doen.

Helaas was er om 12:24 uur alweer de eerste stilstand van beeld en geluid ma het in de nacht geplande “onderhoud”, dus kan ik melden dat de update niets gedaan om het probleem te tackelen.

Alle 3 TV boxen zijn ditmaal wel weer in deze update/onderhoud meegegaan. 

Nog even over het gevoel dat ik had over het aantal keren dat er stilstaand beeld en uitval van geluid optreed is met de 4e vervangende box inderdaad wel minder geworden, alleen als het optreed (geen pijl op te trekken of klok gelijk te zetten) dan duurt dit wel langer (tot zeker 1 minuut of nog langer als er over moet worden gezet naar een ander kanaal en terug), :thinking: alsof er toch door de dag heen het zelfde aantal minuten stilstaand beeld moet worden gehaald:wink: .

Zoals ik al eerder aangaf, zijn deze langer onderbrekingen in beeld en geluid ook aanleiding dat er soms geen beweging meer in te krijgen is (beeld is bevroren/ "of gepauzeerd”?? zonder dat wij dat ingeven) en dat er dan soms even naar een ander kanaal moet worden gegaan???? en weer terug om het programma weer door te laten gaan. Ongewenst lijkt mij.

Zo rollen we dus van een zeer regelmatig optredende storing (onvoorspelbaar, 8 tot 10x per dag) met korte tijden die uit zich zelf weer verder gingen naar een minder vaak, maar nog steeds zeker twee tot vier keer per dag( en we kijken al niet meer de hele dag TV via de Box, maar naar Netflix of Videoland, omdat het frustrerend is, al die stops en onderbrekingen) optredende langere stop in beeld en geluid waarbij we zo nu dan even een ander kanaal moeten kiezen en weer terug om verder te kunnen kijken.

Dus je hoort het al, nog steeds geen tevreden klant voor het TV box verhaal, eerder een veeleisende klant volgens BeMu die mij beantwoorde op de community toe jij afwezig was, die wel het gehele maand bedrag mag betalen voor een onvolledige dienst.

Sorry dat ik geen vrolijker nieuws voor je hebt want jij doet je best.

Een nieuw traject is wat mij betreft goed, alleen vraag ik mij af hoe T-Mobile de andere klachten over stilstaand beeld en uitvallend geluid bij de andere klanten (heeft) opgelost of nog aan het oplossen is, want ik dacht dat ik een van de weinigen was die dit euvel had, maar er zijn er vele, hier in den Haag en ook in het land als ik de community doorblader???

Reputatie 7

Hi @medusaro, merci voor je razendsnelle reactie! Ik zie nog geen privébericht van je in mijn inbox. Is het goed gegaan met verzenden? Super goed dat je het onderhoud aanstipt, dit heb ik dan ook meteen nagevraagd bij één van mijn collega's. Morgen vindt er een meeting plaats waarin dit wordt benoemd, dus daar kom ik nog bij je op terug. Ik zie in ieder geval wel terug dat gisteren het onderzoek voor het Cloud Opnemen dat ik ook had ingediend, definitief is gesloten en er is aangegeven dat dit is opgelost. Klopt het dat jij hier nog steeds geen problemen meer mee ervaart? Ik vermoed dan ook dat het mijn collega's waren die gisteren in de TV Box zaten. Excuses voor de hinder! 

Ik ben wel heel erg blij dat het euvel minder frequent voorkomt, maar ik baal ervan dat áls het gebeurt het langer lijkt aan te houden. Het is zeker niet de bedoeling om telkens naar een ander kanaal te gaan, dus daarom wil ik dat dit voor jullie wordt opgelost. Zodat jullie 0 komma 0 hinder meer ervaren. Je hoeft zeker geen sorry te zeggen, want jij hoort met alle plezier van de TV Boxen te genieten. Ontzettend fijn dat je een akkoord geeft op een volgend onderzoek. Dit heb ik ook gelijk aangegeven bij mijn collega, zodat dit zo snel mogelijk in gang gezet kan worden. Mocht ik hier nog extra informatie voor nodig hebben van je, dan klop ik weer bij je aan. 

Ik snap je laatste punt helemaal! Weet alleen wel dat problemen bij elke klant weer anders zijn. In de meeste gevallen worden deze issues opgelost na het volgen van de stappen die wij ook al samen hebben doorlopen. Jammer genoeg blijkt het bij jou gecompliceerder te liggen en ik hoop dat door een dieper onderzoek de oorzaak aan het licht komt. Ik houd je in ieder geval weer van alles op de hoogte, maar weet dus dat dit proces langer zal duren. Ik probeer nog steeds positief te blijven en hoop dat dit het laatste onderzoek wordt waarin de oplossing boven water komt. Dankjewel dat je hieraan wilt meewerken! ❤

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik krijg het PB niet weg, ik krijg een melding die nergens op slaat, max 10000 tekens en die heb ik nog niet, dus ????. Zie foto.

Ik kan nog steeds niet afkijken wat opgenomen is, dus hoe zij er bij komen dat het probleem is opgelost????

Opnames afkijken resulteert in dat er geopend wordt met een volle tijdbalk als zou deze voltooid zijn bij afkijken terwijl ik deze nog moet zien. dus blijft voor mij het probleem nog steeds op de agenda staan en lijkt het mij niet dat dit als een Jantje van Leiden wordt afgedaan.

N.a.v. een mogelijke oplossing die door Rene 69 werd geopperd heb ik geprobeerd dit te doen, alleen kwam er helaas niet het resultaat uit wat Rene 69 voor ogen had. Jammer dat dit voor mij geen oplossing was. Dus blijf ik echt hopen dat er wel een oplossing komt voor dit en ander hinderlijke problemen. Ik hoor wel weer wanneer er wat gaat gebeuren.

Moderator edit: ik heb de afbeelding verwijderd en de informatie op een andere plek neergezet. Deze informatie mag niet openbaar gedeeld worden.

Reputatie 7

Hi @medusaro, top dat jij het via deze weg hebt gestuurd! Ik heb de afbeelding hier meteen verwijderd, omdat dit niet openbaar gedeeld mag worden. Maar ik heb de foto zo intern kunnen doorzetten met de juiste gegevens, dus merci hiervoor. Dat kan ik mij helemaal voorstellen, excuses hiervoor. Ik heb dit weer teruggekoppeld aan mijn collega. Alle problemen die je tot nu toe hebt omschreven, die worden meegenomen in het onderzoek. Er komt een zogenoemd ‘incident’ waarin verder wordt ingezoomd op alle problemen. Ik houd dit graag weer in de gaten en klop bij je aan als ik hier update over binnenkrijg of wanneer ik nog meer informatie van je nodig heb. Ik hoop echt heel erg dat deze andere afdeling de oplossing kan ontdekken! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat mijn euvel, stilstaand beeld en gelijktijdig onderbrekend geluid te maken heeft met de streaming snelheid. Alleen is dit niet constant. Onberekenbaar treed er een stop op als zou er even pauze zijn, terwijl de streaming weer inloopt. Ik heb gewoon de standaard streaming snelheid in mijn pakket dus zou ik mogen verwachten dat dit niet zou gebeuren.

Met Desktop heb ik een vaste verbinding met de router en kan ik niet zeggen dat ik hinder heb van streaming stop/vertragingen, maar met de telefoon en de laptop werkt dit via de router WiFi en hier ondervindt mijn vrouw regelmatig dat er een stop/vertraging in de streaming zit tijdens het spelen van online spelletjes. De TV box zit echter wel via een vaste kabel vanaf de ZYXEL modem en ook hier krijg ik het idee dat de streaming dus op niet navolgbare tijden even "pauzeert” om vervolgens weer verder te gaan waar de uitzending, terug kijken of film gebleven was.

Ik heb in eerdere meldingen al eens aangegeven dat we via NETFLIX of Videoland geen hinder hadden maar doordat we steeds meer NETFLIX en Videoland kijken en niet via de TV box omdat de TV box storingen geeft, komt er ook zo nu en dan even een draaiend pijltje op het scherm voor een seconde of twee, drie en gaat dan weer verder met de film of serie. Dit komt “gelukkig” in het geheel gezien niet zo vaak voor als wanneer we via de TV box kijken.

Vandaar dus mijn gevoel dat de streaming niet de gehele dag volledig betrouwbaar is. Maar dat is dus mijn leek gevoel en idee bij het nu al 10 maanden lopende euvel.

Reputatie 7

Hi @medusaro, super dat je dit nog eens met mij deelt! Ik heb dit dan ook weer gelijk doorgezet naar mijn collega om als extra toe te voegen aan het lopende onderzoek. Alle euvels die jij al eerder hebt genoemd, die zijn hierin meegenomen. Gelukkig komt het pijltje bij Netflix en Videoland minder vaak voor, maar het is goed om te weten dat dit wel nog steeds gebeurt. Merci voor het delen van je gevoel, ik vind het juist heel tof dat je zo meedenkt. Zoals ik heb aangegeven, volg ik weer alle updates op de voet. Ditmaal zat het dus wat langer duren voordat ik updates met je kan delen, omdat dit onderzoek meer tijd in beslag neemt. Ik ga mijn best doen om binnenkort een update te bemachtigen voor je en hoop nog steeds heel erg dat ik goed nieuws met je kan delen. Ik heb er nog steeds vertrouwen in en blijf dit onderzoek volop in de gaten houden! 💪

Reputatie 7

Hi @medusaro, hopelijk heb je een fijn weekend gehad! Ik heb goede moed dat we deze week de doorbraak zullen vinden. Deze ochtend heb ik weer contact gehad met mijn collega die zich helemaal heeft ondergedompeld in alle issues die je ervaart. In samenspraak met hem, wil ik graag het volgende bij je checken. Wij nemen namelijk aan dat de problemen mogelijk aan je Asus router liggen, die op jouw plattegrond (van enkele maanden terug) naar voren komt. Zou je kunnen laten weten welke TV Box(en) aangesloten zijn op deze Asus router? Ik zie graag de informatie tegemoet in een privébericht, zodat ik dit kan doorzetten. Merci alvast! 💪

 

Reputatie 7

Hi @medusaro, wij hebben elkaar al een paar keer in de privéberichten gesproken! Zoals ik net aangaf, geef ik ook hier graag mijn laatste update zodat wij ook op deze plek de communicatie hebben staan. Nogmaals merci voor al je terugkoppelingen! Ik blijf mijn collega's nog steeds net zo lang chasen tot ik verschillende oplossingen voor je heb gevonden, want ik wil je zo graag helpen. Zou jij toch eens het volgende kunnen testen?

Mijn collega's willen graag kijken hoe alles werkt als de Asus router is losgekoppeld. Zou je eens alles willen loskoppelen, behalve de TV Boxen en het Zyxel modem natuurlijk. Dus zou jij 1 kabel, zonder iets er tussen, naar één TV Box willen laten lopen en verder alles uit het modem trekken? Dus echt alle poorten down op 1 na en dan van het modem naar één TV Box. Als je zou kunnen aangeven wat het resultaat hiervan is, dan zou dat echt super zijn. Merci voor de moeite en ik hoor het graag van je, zodat ik weer verder voor je aan de slag kan! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

dat wil ik best doen, maar als ik dat doe dan verlies ik in het gehele huis mijn internet, waar al mijn apparatuur op werkt. Hoe hadden de technici dit voor ogen. Wanneer willen ze dan meten? Als ik alles er uit haal behalve de huidige directe kabel naar de TV box dan werkt de TV box alleen via het ZYXEL modem. Wat moet ik dan kunnen constateren? Of er dan opeens geen stilstaand beeld en uitvallend geluid zou zijn? Ik zal het doen wat je vraagt, zodra ik weet wanneer de heren technici denken te gaan meten. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we hier echt lang zonder internet gaan zitten, toch??

Ik hoor graag wat en wanneer men dit wil?

Reputatie 2

Hallo Lisa,

daar ben ik weer. Na klacht over zeeeeeeer traag internet heb ik de ZYXEL modem gerest en kwam na een uur het "normale” internet weer terug. Wel heel vreemd dat dit telkens moet gebeuren.

Als je auto dit zou doen, dan zou je er mee terug moeten naar de garage, maar T-Mobile laat dit gewoon doorgaan, nu al bijna een JAAR!!!!!.

 

Vandaag weer wat anders, nog steeds stilstaand beeld en geen geluid in SOS vorm en nu op alle drie de TV boxen in huis gedurende zo'n 20 minuten waarvan ik ruim 3 minuten heb gefilmd  Zie filmpje op mijn YOUTUBE kanaal. https://youtu.be/0tuebnXdGYU.

Echte te gek voor woorden en op zulke momenten zit ik echt in de modus, weg met T-Mobile omdat ik mij niet echt serieus genomen voel door T-Mobile en er toch elke maand weer gewoon het maandabonnementsgeld wordt geïnd als zou T-Mobile leveren waar ik voor betaal.

:thinking: Misschien zou T-Mobile dit wel waarderen, want dan is er zo'n lastige klant, zoals ik door een collega van je ben bestempeld, weg en bestaat het probleem ook niet meer.:thinking:

Blijf maar "zeuren” in de hoop dat T-Mobile nu eindelijk wat doet aan dit alsmaar voort slepende euvel. Nogmaals, dit bovenstaande is niet tegen jou, maar wel tegen T-Mobile als bedrijf:rage: waarvan mijn pet echt over mijn oren zakt.

Reputatie 7

Hi @medusaro, wat ontzettend fijn dat het internet het weer normaal doet! Al is het natuurlijk niet prettig, dat hij in eerste instantie heel traag was. Houd je het goed in de gaten? Want wanneer het weer heel traag wordt, dan ik op zoek naar een oplossing. Zojuist heb ik wel meteen je verbinding onder de loep genomen en deze ziet er tip top uit. Heb jij het dan ook over de bekabelde verbinding of over de wifi? Vaak kun je algemene of lokale issues inderdaad terugvinden op onze Community of in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/storingen. Wanneer je het hier niet tussen vindt staan, dan speelt er mogelijk een ander klantspecifiek issue bij je. 

Terugkomende op jouw vraag voor het testen: graag willen we er inderdaad achter komen of de problemen nog steeds aanhouden wanneer jij enkel één van de TV Boxen hebt aangesloten op de manier zoals ik het hierboven aangaf. Zo kunnen wij hopelijk het één en ander uitsluiten. Aangezien je aangeeft dat je helemaal offline komt, zou ik een moment uitkiezen dat je hier het minste last van hebt. Wellicht voordat je gaat slapen vanavond, of gelijk morgen aan het begin van de ochtend? Geen zorgen, want wij laten je uiteraard niet lang zonder internet zitten. Het is ook een test die jij zelf uitvoert en aan ons doorgeeft of dit de problemen laat verdwenen, zodat ik dit weer terug kan koppelen naar mijn collega's. 

Jeetje, de beelden zeggen inderdaad genoeg. Wat ontzettend rot dat jij zo vandaag tv moest kijken. Ik hoor echt heel graag de terugkoppeling van je, na het uitvoeren van de test. Zo hoop ik dat dit probleem helemaal is verdwenen. Weet dat ik je zeker serieus neem en je absoluut niet zeurt. Je hebt recht op een top verbinding, dus daar heb ik je nog steeds heel graag aan mee. Ik heb in dit bericht trouwens ook jouw privébericht beantwoord, zodat jij niet op twee plekken de informatie hebt lopen! ❤

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik zal vanavond rond 24:00 uur de stekkers van mijn modem en die van de TV boxen boven uit de ZYXEL modem halen op die van de woonkamer na. Morgenochtend rond 10:30 uur zal ik alles weer terug zetten zodat het internet weer met mijn installaties kan koppelen. 

Ik hoop dat in dat tijdbestek vannacht door de technici metingen kunnen worden gedaan.

Van 09:00 tot 10:30 uur zal ik kijken of het stilstaande beeld en haperende geluid in die tijd toevallig zich aandient. Ik zal kijken of de stilstaande beelden en ontbrekend geluid weg is. Dit is wel een dingetje, want de storingen treden onverwachts op en ook de lengte is niet voorspelbaar. Soms 5 seconden, meerdere keren langer als 30 seconden tot ruim 1 minuut, dus ben ik een beetje sceptisch over het resultaat. We gaan het zien. Duimen maar:fingers_crossed_tone2:

Tijdens het opnemen van het geplaatste filmpje hadden we wel internet en telefoon, rara hoe kan dit?????

Reputatie 2

Hallo Lisa,

24:00 uur; Alles los gekoppeld van ZYXEL modem behalve TV box woonkamer en telefoon.

08:15 uur; TV box woonkamer was bijgewerkt gedurende da nacht want hij stond aan om 8: 15 uur.

en gekeken tot 10:45 uur zonder waarneembare onvoorspelbare stilstaande beelden en uitvallend geluid.

10:45 uur; TV boxen slaapkamers weer aangesloten.

11:15 uur; Router en switch weer ingeplugd.

12:45 uur; 1ex weer stilstaand beeld en uitvallend geluid voor 3 seconden.

12:50 tot 13:10 uur speedtesten uitgevoerd via T-Mobile speedtest.(zie tabel hier onder.

Tijdens het testen wilde de 4e en 8e test niet starten?

Bij de 4e test liep het beeld weer vast en geen geluid, weer voor zo'n 3 seconden.

Zou bijna zeggen dat zodra de ZYXEL modem internet moet doorgeven dit van invloed is op het signaal dat naar de TV box wordt doorgegeven. Zou de snelheid op die momenten het niet aankunnen, waardoor het beeld en geluid even stokt tot er weer voldoende snelheid is om ook het signaal naar de TV box weer aan te kunnen?

Ik houd het verder in de gaten, want het euvel is nog aanwezig en laat je weten als ik meer gegevens heb.

Reputatie 7

Hi @medusaro, echt super dat je voor ons bent gaan testen en ik ben echt onwijs blij om te lezen dat je geen problemen hebt ervaren toen je alles had losgekoppeld. Dit kan twee dingen betekenen. Alles bij elkaar is een te grote belasting voor de totale snelheid of jij hebt toch deze issues omdat jij de Asus router ertussen hebt staan. Ik wil je dan ook heel graag de volgende tip meegeven die inzoomt op deze tweede oorzaak. Ik wil je vragen om de reactie van Yalerta eens door te nemen en hiermee aan de slag te gaan: 

Zou je aan mij kunnen laten weten of je hiermee uit de voeten kunt? Ik heb goede hoop dat we heel dicht op een definitieve oplossing voor jouw problemen zitten!

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

Wat jij voorstelt zal ik laten doen, maar dit duurt nog wel 14 dagen want mijn zoon, die dit kan woont niet hier in de omgeving. Het routerdeel van de ZYXEL was al geruime tijd op advies van een van de vele monteurs die hier geweest zijn uitgeschakeld, dus de twee routers kunnen niet meer met elkaar conflicteren. Over hopelijk 14 dagen kan mijn zoon de aanpassingen doen op mijn ASUS router.

Aanpassen van IP adressen zou ik moeten kunnen, maar gaat er iets verkeerd dan kan ik dat niet meer herstellen, dus wacht ik maar tot er een deskundig persoon komt die wel weet wat te doen, mocht het fout lopen.

nog even een stukje vervolg van mijn test;

13:30 Op PC internet zwaar belast met downloaden als test

13:58 tijdens het terugkijken op Videoland via chroomcast, viel het beeld en geluid stil voor 3 á 4 seconden terwijl er een draaiend pijltje te zien was. (internet streaming niet snel genoeg??)

14:05 beeld/geluid valt stil 3 seconden

15:30 beeld/geluid valt stil 5 seconden

15:53 beeld/geluid valt stil 5 seconden

15:48 beeld/geluid valt stil 8 seconden

16:00 TV box weer aan

16:45 TV box uit en via internet kijken naar NETFLIX (internet verbinding weg??) moet opnieuw                      koppelen met internet?

16:48 NETFLIX start

20:00 via chroomcast Videoland

23:30 TV box aan

23:45 beeld/geluid valt stil 5 seconden

24:00 TV box uit.

Het is dus nog steeds aanwezig en het wachten is nu op de aanpassingen die in mijn ASUS router gedaan moeten worden om te zien of het heeft geholpen.

goed weekend

Reputatie 7

Hi @medusaro, wat ontzettend lief dat je zoon jou hier bij wil helpen! Ik kan me voorstellen dat je het een prettiger idee vindt dat hij je hier bij helpt. Super dat je nog de moeite hebt genomen om het resterende deel van de test naar mij door te zetten, topper. Ik hoop echt dat de resultaten na de uitvoering van jouw zoon ons allebei omver blazen en de issues zich niet meer voordoen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar jouw reactie over twee weken. Maar mocht je tot die tijd nog vragen hebben, trek dan uiteraard weer aan de bel. Ik help je nog steeds heel graag om meer duidelijkheid te krijgen! 😁

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik had aangegeven dat mijn zoon voor mij de voorgestelde wijziging aan mijn router zou komen doen. Helaas zal dit nog wel wat langer duren voordat hij dit kan uitproberen. Hij zou deze week komen maar op zijn werk zijn mensen positief getest voor corona zodat hij nu in quarantaine moet en het dus nog even gaat duren voordat hij hier heen kan komen als hij geen corona heeft. Duimen maar dat hij de dans ontspringt, hij was gefascineerd dus we hebben goede hoop. Tot die tijd blijven we maar doormodderen met de stilstaande beelden en uitvalede geluiden en kijken we maar veel Netflix om de ergernis niet te hoog op te laten lopen. Ik hoop echt dat de wijzigingen aan de instellingen van mijn router de oplossing gaan  geven, hoewel ik mij dan afvraag waarom dit euvel zich dan niet voordeed toen we nog bij ZIGGO zaten. Verder denk ik dat mijn snelheid van internet net rond de grens zit van storing veroorzaken, alhoewel ik dit nog niet echt heb kunnen opwekken door zwaardere belasting van de internet vraag door hogere streaming vraag. blijft nog steeds gissen naar waar het vandaan komt?

 Avonden achter elkaar Netflix zonder een streaming probleem en dan opeens een avond dat Netflix even pauzeert, er een draaiend pijltje naar rechts verschijnt, waarschijnlijk om streaming binnen te halen om vervolgens weer door te gaan??? Echt voor ij niet te begrijpen. Zodra mijn zoon in de gelegenheid is om de voorgestelde aanpassingen aan mijn router te doen zal ik je dit weer laten weten.

voor nu, groet Machiel

Reputatie 7

Hi @medusaro, merci voor deze terugkoppeling! Wat ontzettend rot om te lezen dat jouw zoon momenteel in quarantaine zit. Ik hoop dat hij ook de de dans heeft ontsprongen en niet ziek wordt. Wens hem sterkte namens mij! Jammer dat de afspraak hierdoor verder opschuift, maar geheel begrijpelijk natuurlijk. Momenteel speelt er een algemeen probleem bij ons waardoor klanten onder anderen problemen ervaren met Cloud Opnemen. Wij zijn hier een workaround voor aan het testen en dit wil ik dan ook graag naar jou doorzetten. 

Zou jij eens op de volgende manier de TV Box(en) willen resetten?

Je drukt als eerste op MENU op je afstandsbediening, vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV Box.

Als hij vervolgens klaar is met resetten, dien je in te loggen met je klantnummer en pincode.  

Kan jij aangeven of dit tot een verbetering heeft geleid? Niet geschoten is altijd mis, dus ik ga duimen. Super fijn dat jij mij van een nieuwe update voorziet zodra jouw zoon is langs geweest! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik heb de voorgestelde TV Box resetten uitgevoerd. Hierbij werd versie 14.8.83 build 5 vervangen door 14.8.86.04 build 2.

Daarna hebben wij terug kijken getest en moet vaststellen dat bij terug kijken tijdens een tijdbestek van 1 uur terugkijken ongeveer 2x een met de klok meedraaiend pijltje laat zien gedurende een seconde of 3 om dan weer verder te gaan waar het terugkijken even stopte om even iets binnen te halen. Dit gebeurde gedurende da dag waarop we terug hebben gekeken zo'n 4x.:thinking:

Tijdens het kijken naar de TV box realtime moet ik vaststellen dat het stilstaande beeld/stoppend geluid nog steeds optreed, echter op dit moment (en hoop dat het niet weer langer wordt) in kortere momenten van ongeveer 1 á 2 seconden i.p.v. de 4 seconden tot ruim 1 minuut of het vast staan van hier voor. 

Dus hier is, zou ik zo zeggen wel een lichte vertering opgetreden, maar spijtig nog niet over.:smirk:

Dus ik weet niet wat er in de nieuwe versie is aangepast waarmee de stilstaande beleden en geluid korter is geworden. Ik hoop dat dit een stap is naar de werkelijke oplossing.

Verder heb ik toch zo mij twijfels bij de streaming van bijvoorbeeld het terugkijken, dat er even een draaiend pijltje verschijnt, dus de film, aflevering even stopt.

Mijn router is helaas nog steeds wachtend op mijn zoon, die vandaag hopelijk uit quarantaine komt, dus dat loopt nog even voordat dit wordt aangepakt. Ik blijf proberen om hem hier te krijgen. Hij woont aan de ander kant van Nederland dus het tussen zijn werk door een planning krijgen om hier langs te komen is nog even een dingetje. Spijtig, maar het is niet anders. 

zodra ik meer constateer hoor je dit wel weer. 

Groet, Machiel

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik was toch iets te voorbarig met mijn conclusie dat de tijdsduur dat er nog steeds stilstaand beeld en geluid optreed was verbeterd. Ik had mijn vorige bericht net verstuurt toen de TV box live weer vastsloeg rond 15:00 uur voor een tijdsduur van bijna 1 minuut.

Net weer rond 18:55 uur en nog iets langer, dus mijn hoop wordt toch weer teniet gedaan:thinking: .

Ditmaal werd er niet via mijn router gebruik gemaakt van internet belasting dus de TV box had alle streaming voor zichzelf.

Echt jammer dit, was een beetje blij, ondanks dat de storing er nog is.

Reputatie 7

Hi @medusaro, dankjewel dat je mij zo goed op de hoogte blijft houden! Super dat je aan de slag bent gegaan met het resetten van de TV Boxen. Jammer om te lezen dat dit niet het probleem definitief heeft opgelost. Ik was ook erg blij toen ik las dat jij een lichte verbetering merkte, maar jammer genoeg was het niet voor lange duur. Wat fijn om te lezen dat jouw zoon vandaag uit quarantaine mag. Voelt hij zich nog helemaal fit? Ik hoop dat hij geluk heeft gehad en niet ziek is geworden. 

Ik wacht in spanning af totdat jouw zoon is langsgeweest, omdat ik nog steeds duim dat dit zal resulteren in de daadwerkelijke oplossing. Ik blijf namelijk positief en hoop ontzettend dat wij na deze lange tijd binnenkort een doorbraak te pakken hebben. Fijn dat jij hier weer aanklopt met een nieuwe update! 🎈

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik blijf  het maar aangeven.

Mijn zoon is nog steeds niet in de gelegenheid geweest om mijn router te resetten naar een ander IP adres in de hoop dat dit dan de oorzaak zou zijn van mijn stilstaande beeld en haperende geluid.

Maar er is van de week (maandag op dinsdag) weer een nachtelijke update gehad en sinds die update loopt het beeld weer vast voor meer als een minuut en soms wil het beeld helemaal niet terug komen en blijft het "bevroren” vaststaan. (Dit terwijl mijn router dan nog niet in gebruikt is).

Dan moet ik eerst weer een ander zender kanaal aankiezen en dan terug om verder te kunnen kijken.

Dus je begrijpt dat ik niet echt blij ben met de laatste “update”, wat die ook had moeten verbeteren of bewerkstelligen:thinking: , want er is geen verbetering eerder weer een verslechtering opgetreden.

Hopelijk kun je dit melden bij de update technici, want dit is echt niet leuk meer.

Op de momenten dat dit gebeurt is internet ook niet optimaal en verloopt binnen halen van informatie ook “trager” als “normaal”.:thinking: Reactie tijden duren langer.:sleeping:

Reputatie 7

Hi @medusaro, goed dat je deze update met mij deelt! Is er wellicht iemand anders bij jou in de buurt in de gelegenheid om de genoemde handeling te verrichten? Ik heb jouw terugkoppeling zojuist gemeld bij één van mijn collega's van de technische dienst. Wij willen echt niets liever dan dat deze problemen bij je stoppen, maar alle opties hebben wij onderhand geprobeerd. Voor nu dienen we dus echt af te wachten of het resetten van de Asus router naar een ander IP-adres alle problemen oplost. Ik ben graag open en eerlijk met je en jammer genoeg hebben wij momenteel geen andere oplossing voor dit probleem. Excuses hiervoor! Ik baal er net zo van als jij dat dit issue nog steeds speelt. Hopelijk kan jouw zoon snel langskomen of iemand anders om dit in orde te maken, zodat we hopelijk de boosdoener kunnen opsporen! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Hier nog even voor het scheiden van het jaar 2021 een update. Mijn zoon is geweest en heeft mijn router opnieuw ingericht zodat er een ander IP-adres is gegenereerd. Helaas moet ik vaststellen dat deze lang verwachte aanpassing niet tot  het beoogde resultaat heeft geleid. De stilstaande beelden met gepaard gaand uitvallen geluid zijn nog steeds van de partij.

Van een ander T-Mobile klant hoorde ik dat de Cat5 kabels niet voldoende afscherming geven voor magnetische invloeden in de meterkast. Hierop heb ik de kabels van de Huawei verdeler naar de ZYXEL modem met een Cat7(dubbel afgeschermd tegen invloeden van buitenaf) kabel uitgevoerd. De Cat5 kabel van de ZYXEL modem naar de TV box in de woonkamer zal ik ook vervangen voor een Cat7 kabel, maar dit heeft iets meer voeten in aarde, want die moet onder de vloer door worden gebracht naar de TV box. In de hoop dat dit nog iets uitmaakt, maar de eerste kabel van Cat5 naar Cat7 in de meterkast van de Huawei naar de ZYXEL modem heeft niet het verwachte resultaat gegeven, dus heb ik zo ook mijn bedenkingen bij de lange Cat5 die ik naar Cat7 zal brengen voor de TV box in de woonkamer. Het blijft dus nog steeds een probleem dat een oplossing moet krijgen. Verder twijfel ik een beetje of de streaming snelheid altijd goed verloopt, want regelmatig worden we geconfronteerd met het rechtsom draaiende pijltje, waarna de film, serie, enz. verder gaat.

DE lengte van de beeld stilstand/geluid uitval loopt van enkele seconden tot ruim een minuut (maar telkens onberekenbaar, dus niet op vaste tijden) en soms zo vast dat er even naar een ander kanaal moet worden gegaan en dan weer terug om er weer beweging in te krijgen. Resetten van de box helpt ook maar het lijkt mij niet dat we bijna dagelijks de TV box moeten resetten om een dag zonder storing te kunnen kijken.

Dus voor 2022 hoop ik dat T-Mobile eindelijk een noplossing weet aan te dragen waarmee ik kan ophouden te zeuren over het vervelende stoppen van films en series.

Ondanks dit alles wil ik jou en het team van moderator die de klanten proberen tevreden te stellen een veilige jaarwisseling en voor 2022 een gelukkig en gezond nieuw jaar toewensen en dat mijn probleem opgelost mag worden

 

Reageer