Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)



Toon eerste reactie

150 reacties

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Hieronder even mijn reactie op een persoonlijke E-mail die ik kreeg van T-Mobile over onderhoud in de nacht van 6 op 7 september voor een stabiel blijvend systeem???

Door de reactie op die mail kwam ik in een andere topic terecht alwaar ik door Ginny werd terug gevloten dat ik het bij 1 top[ic met houden, wat dus betekend dat ik niet kan/mag reageren op een persoonlijk door T-Mobile aan mij verzonden E-mail???

Hieronder het relaas.

 

Reputatie 2

Halo Lisa,

Bedankt weer voor je inspanning.

Start maar weer een onderzoek, hopend dat dit niet weer een statische meting wordt van een paar minuten, maar een dynamische, waarbij ze over een langere periode (een dag of 2-3 achter elkaar) mijn aansluiting uitpijlen en dan vooral letten op hoe de snelheid van het binnenkomende signaal varieert als dat op afstand kan worden gemeten tenminste? (streaming heet dat toch?)

Reputatie 2

Hallo Lisa, helaas werd het relaas niet overgenomen in mijn bovenstaande reactie, ???

Daarom de link naar waar ik aan refereer.

Mijn boosheid is op dit moment tot ver boven de streep, door deze reactie van BeMu en Ginny en het feit dat de nieuwe TV box niet heeft gebracht wat ik en jij verwachte en we dus nog geen oplossing hebben, eerder een verslechtering omdat er nu ook geluidstops optreden terwijl beeld doorgaat en soms beeld op zwart gaat. Ik weet dat jij je best doet, maar de reactie van je collega's gaat er bij mij niet echt goed in.

Reputatie 6

Hoi @medusaro, wij houden de community graag overzichtelijk voor elke gebruiker, daarom de vraag of jij de berichten gerelateerd aan de problemen die je ondervindt op Ă©Ă©n plek wilt houden. Dit is niet als terugfluiten bedoeld, maar om het onderhoudstopic duidelijk en overzichtelijk te houden voor een ieder die op zoek is naar informatie over het onderhoud. Dankjewel voor je begrip!

Reputatie 7

Hi @medusaro, wat ontzettend fijn om te lezen dat dat de TV Box in de woonkamer werd geĂŒpgraded en gesynchrosieerd! Ik hoop echt dat dit ervoor heeft gezorgd dat jij vanaf nu ook in de woonkamer probleemloos TV kunt kijken. Ik ben echt super benieuwd of alles weer goed werkt, dus ik hoor het heel graag van je of jij al zichtbaar verschil merkt sinds gisteren. 

Heel erg bedankt voor dit mooie compliment, dat waardeer ik ontzettend. Ik heb je met liefde geholpen en ik hoop dat wij dit met elkaar nu volledig hebben weten op te lossen. Yes, een super idee om deze workaround aan andere klanten mee te geven als het bij jou voor de oplossing heeft gezorgd. Ik ben nog steeds aan het duimen, totdat ik van jou het goede nieuws te horen krijg! 😁 

Reputatie 2

Nog even een aanvulling dat zich gisteravond 4--3-2021 voordeed. Vanaf 19:00 uur om de 2 ĂĄ3 minuten stilstaand beeld. Ik heb toen ook de internetkabel van de TV box rechtstreeks op het ZYXEL modem gezet, zonder dat dit enig verschil maakte. Dit heeft zich tot 20:00 uur voorgedaan, toen waren we het zat en zijn we overgegaan naar Netflix welke zonder storing werd afgespeeld via de internetaansluiting waar ook de TV box op staat. In die tijd van haperingen hebben we ook boven gecontroleerd of dit achter elkaar stilstaand beeld en haperend geluid zich voordeed en daar was het niet. Wat uiteindelijk wel opviel was dat rond19:55 uur boven het nieuws over de voorgenomen kerncentrale in Groningen werd getoond. Boven de TV en Box uitgezet en naar beneden gegaan. Toen ik beneden kwam werd dat zelfde verteld in de woonkamer als wat ik boven al had gezien, dus zou ik zeggen dat de TV box beneden achter loopt???

Hoe is dit mogelijk, er zit gewoon een verschil in van denk ik zo'n 1 tot 1,5 minuut. Kan het zijn dat deze box op nakijken staat, ik kan hier geen goed garen van spinnen. Zou het een form  van achteraf kijken kunnen zijn? Er wordt dan gedownload en tijdens die download zou hij dan haperen? Ik denk zo maar wat. Of dit kan weet ik niet, maar vreemd is het wel. Graag hoor ik of dit iets is.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik hoop dat ik een doorbraak heb in het onderzoek voor je! Ik spring een gat in de lucht als dit de oplossing blijkt te zijn. Mijn collega heeft nog eens nader onderzoek gedaan en heeft mogelijk iets gevonden. Van de twee TV Boxen die wij konden uitlezen, is er zojuist een aanpassing verricht. Beide Boxen stonden op een bepaalde manier ingesteld, dat ze continue logging aan het verzamelen waren. Dit is nu uitgezet en vervolgens is er een factory reset gegeven. 

Zou jij nu willen testen of jij verbetering merkt voor één van de TV Boxen? Om dit te testen, moeten de Boxen wel rechtstreeks zijn aangesloten op het modem. Ik ben alvast aan het duimen en hoop echt dat jij nu verschil merkt. Ik hoor het graag van je! 

 

 

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat mijn euvel, stilstaand beeld en gelijktijdig onderbrekend geluid te maken heeft met de streaming snelheid. Alleen is dit niet constant. Onberekenbaar treed er een stop op als zou er even pauze zijn, terwijl de streaming weer inloopt. Ik heb gewoon de standaard streaming snelheid in mijn pakket dus zou ik mogen verwachten dat dit niet zou gebeuren.

Met Desktop heb ik een vaste verbinding met de router en kan ik niet zeggen dat ik hinder heb van streaming stop/vertragingen, maar met de telefoon en de laptop werkt dit via de router WiFi en hier ondervindt mijn vrouw regelmatig dat er een stop/vertraging in de streaming zit tijdens het spelen van online spelletjes. De TV box zit echter wel via een vaste kabel vanaf de ZYXEL modem en ook hier krijg ik het idee dat de streaming dus op niet navolgbare tijden even "pauzeert” om vervolgens weer verder te gaan waar de uitzending, terug kijken of film gebleven was.

Ik heb in eerdere meldingen al eens aangegeven dat we via NETFLIX of Videoland geen hinder hadden maar doordat we steeds meer NETFLIX en Videoland kijken en niet via de TV box omdat de TV box storingen geeft, komt er ook zo nu en dan even een draaiend pijltje op het scherm voor een seconde of twee, drie en gaat dan weer verder met de film of serie. Dit komt “gelukkig” in het geheel gezien niet zo vaak voor als wanneer we via de TV box kijken.

Vandaar dus mijn gevoel dat de streaming niet de gehele dag volledig betrouwbaar is. Maar dat is dus mijn leek gevoel en idee bij het nu al 10 maanden lopende euvel.

Reputatie 2

Hallo Boris.

Hier even een up-date van de gang van zaken tot nu toe.

Op 2-4-2021 heb ik de 3e nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile. 3-4-2021 3e nieuwe TV box geprobeerd te installeren.

Helaas weer met geen resultaat. Van de installatie heb ik weer een filmpje gemaakt die te zien is op; 

(https://youtube.be/BTOgXEu7jnE)

Hier is te zien dat de opstart van de 3e nieuwe TV box een melding (ERROR) oplevert die niet verder gaat en dat ik daarna de huidig tijdelijke TV box uit de slaapkamer weer aansluit en dat deze gewoon wel weer start. Weliswaar met zo nu en dan toch ook weer met stilstaand beeld en haperend geluid maar toch wel nog steeds storing. (wel in mindere mate, toch nog wel enkel keren per dag, als de originele TV box die we gebruikte en die nu even los ligt te wachten tot we een goedwerkende TV box krijgen en dat deze terug kan)

Helaas is het bij de 3e nieuwe TV box weer prijs. Hoeveel geluk kun je hebben (had beter een staatslot kunnen zijn) als er drie maal een nieuwe TV box wordt opgestuurd ter vervanging van de defect vertonende TV box en ook de derde TV box werkt niet zoals je zou mogen verwachten.

T-Mobile, alstublieft, zorg dat mijn abonnement gaat werken zoals bedoeld zodat mijn abonnementsgeld dat wordt betaald voor een goed werkend systeem zonder hinderlijke stilstaande beelden met daarbij gepaard gaand haperend geluid!!!!!!

Mijn geduld wordt nu toch echt wel op de proef gesteld.

Reputatie 7

Hi @medusaro, dankjewel voor jouw reactie! Allereerst mijn excuses, er is een beetje een miscommunicatie ontstaan. Ik was in afwachting van een reactie van jou, zodat ik één van mijn collega's het seintje kon geven om aan de slag te gaan met het onderzoek, zodra alle TV Boxen rechtstreeks waren aangesloten op het modem. Ik lees nu terug dat ik niet expliciet aan jou heb gevraagd om een reactie terug te geven, dus het is mijn fout dat jij hier verder nog geen terugkoppeling van hebt gehad.

Ik pak dit dan ook meteen weer op waar wij gebleven waren en heb zojuist gelijk de desbetreffende collega ingelicht en zij heeft aangegeven om haar best te doen om het probleem nu buitenshuis te onderzoeken. Omdat jij het in dit geval specifiek hebt over de TV Box in de woonkamer, wil ik jou graag vragen om het serienummer en MAC-adres van deze TV Box door te zetten in een privébericht naar mij. Zo kan ik namelijk naar de technische afdeling doorzetten welke TV Box dit is van de drie. Er wordt zo dadelijk gemonitord, dus schrik vooral niet als jij ziet dat de TV ineens aan springt. Zowel het haperende beeld als de draaiende cirkel én het issue van het terugkijken van RTL4 in de woonkamer wordt meegenomen in het onderzoek.

Kan jij ook aangeven of jij naast de switch nog gebruikt maakt van ander eigen apparatuur, zoals een eigen router bijvoorbeeld? Wanneer jij enkel alleen het Zyxel modem gebruikt, dan wil ik graag vragen waarom 2.4GHz en 5GHz uit staan op het modem en wat jij gebruikt voor de Wifi? Ik hoor heel graag nog deze aanvullende informatie van je, zodat ik dit weer kan doorzetten. Weet dat ik momenteel een kort lijntje heb met een collega van de technische dienst, dus wij zitten hier samen bovenop!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @medusaro 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN via een privébericht toe kunnen sturen? Dan kijk ik rgaag met je mee. Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie stuur bericht. 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Krijg zojuist een mailtje van T-Mobile dat ik heb aangegeven dat er iets mis is met een van je T-Mobile Thuis apparaten en er op nieuw een TV box onze kan op komt.

Dat wordt dan nummer :four:  en mag ik hopen dat T-Mobile deze TV box van te voren heeft getest op goede werking, zodat ik niet voor de vierde keer hoef vast te stellen dat de nieuwe TV box niet on line wil komen zoals be de vorige :three:  nieuw toegezonden :tv:  boxen.

Duimen:fingers_crossed_tone1: maar dan, dat het nu wel wil lukken met inloggen en online komen en dat daarmee het nu al ruim 8 maanden slepende euvel en de daarachter aan komende problemen met opnemen in de Cloud zijn opgelost:thinking::thinking::thinking: ,   mmmmmm, ik ben helaas zeer sceptisch en werkelijk benieuwd:nerd:. Zodra het zover is zal ik je weer berichten over mijn bevindingen.:wink:

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik kan dit proberen als het de TV box in de woonkamer zou betreffen, alleen begrijp ik niet dat er maar twee uitgelezen kunnen worden terwijl er drie hier in huis zijn. Welke twee zijn er uitgelezen? De twee in de slaapkamers, daar waar ik het euvel nog niet heb kunnen vaststellen of zit die van de woonkamer er ook bij?

De twee van de slaapkamers staan op een poort van de ZYXEL en splitst zich in een slaapkamer via een switch van T-Mobile naar de andere slaapkamer. Ik heb zojuist even gekeken en inderdaad de twee TV boxen op de slaapkamers staan nu op blauw licht, omdat ze een update hebben gehad, maar dat zijn nu net de twee waar ik de klacht (nog) niet heb kunnen vaststellen.

De woonkamer TV box staat apart op een andere poort van de ZYXEL (zoals al eerder is doorgegeven) en loopt dan via mijn eigen switch naar de TV box.

Leuk die update van de TV boxen in de slaapkamers en misschien ook nuttig, maar de TV box in de woonkamer is dus niet meegenomen in de “oplossing” (omdat ze deze niet kunnen meten????) terwijl ik zou verwachten dat juist die de volledige aandacht van T-Mobile zou moeten hebben.

Het feit dat ze die niet kunnen meten zet bij mij toch wel een GROOT vraagteken.

Deze box mankeert wat, waardoor jullie hem niet kunnen meten en is dus voor mij de reden dat er hier al 7 maanden iets niet klopt.

Ik heb de TV box in de woonkamer op een aparte kabel gezet en ik hoop dat ze dan ook zeer snel kijken of ze deze kunnen meten en updaten. Het betekend wel dat ik dan met een losse kabel door mijn huis zit die over de vloer loopt met als mogelijk gevolg dat er over gestruikeld kan worden, dus verwacht ik dat hier snel naar gekeken wordt zodat het obstakel gevende stuk kabel door het huis weer weg kan. 

Het bevreemd mij een beetje dat ondanks dat T-Mobile weet dat er drie TV boxen in huis zijn ze er maar twee kunnen meten??? en updaten en dat zijn dan ook nog de twee die het euvel nog niet hebben vertoond, mede omdat er minder via die boxen wordt gekeken als die in de woonkamer.

Schreef ik gister dat de lengte van de storing korter was na het overzetten, gister overdag en 's avonds was de storing (3x die dag) weer op het het zelfde niveau als voorheen, tussen de 5 en de 10 seconden.

 

Reputatie 7

Hi @medusaro, nogmaals bedankt voor het geven van zulke duidelijke updates! Zoals je weet heb ik meerdere collega's hierbij betrokken, omdat ik niets liever wil dan dat jij voor eens en altijd van alle problemen af bent. Alle eerdere aanvullingen van je heb ik dan ook steeds doorgezet. Zojuist heb ik een update van één van mijn collega's gekregen. Kan je aan mij laten weten welke TV Box er op het filmpje staat die jij hebt doorgezet middels het in een privébericht sturen van dit MAC-adres? 

Wij willen echt alle mogelijke opties hebben geprobeerd, dus zouden wij dit nog heel graag doorzetten naar een hogere technische afdeling. Hier kan dan nog naar oplossingen worden gezocht die wellicht nog niet zijn geprobeerd, in de hoop alles op te lossen. Ik zet dit met liefde door, maar ik wil dit wel eerst even met jou overleggen. Weet dat dit onderzoek namelijk meer tijd in beslag neemt om hier echt nog dieper in te duiken. Ik kan me voorstellen dat je liever niet zo lang wilt afwachten en weer een nieuw traject in wilt gaan, dus ik laat die keuze graag aan jou. Weet dat ik in ieder geval hoop dat deze andere afdeling jou van dé oplossing kan voorzien waar we al zo lang naar op zoek zijn. Ik hoor het heel graag van je, merci! 

 

 

Reputatie 2

Hallo Hajar,

Dat zou ik graag doen, maar hoe maak ik een privé bericht naar jou?

 

Reputatie 2

i @medusaro 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN via een privébericht toe kunnen sturen? Dan kijk ik rgaag met je mee. Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie stuur bericht. 

 

is dit een prive bericht?

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Het Zyxel modem van T-Mobile levert alles. via poort 1 wordt Internet via een switch in de woonkamer op de TV box, de TV en de AV ontvanger gezet. Poort 2 zorgt voor internet naar slaapkamer 1 en daar via een switch die jullie zelf hebben gegeven doorgezet naar slaapkamer 2. via poort 3 wordt een eigen router voorzien van internet.(mijn eigen netwerk).

Dat de 2.4GHz en 5GHz staan uit omdat de monteur aangaf dat dit mogelijk zou kunnen storen om mijn eigen netwerk en omdat ik de Zyxel niet als router gebruik kon die daarvoor uit. Poort 4 heb ik een kabel van T-Mobile op zitten om de TV box rechtstreeks met de kabel door het huis over de vloer aan te sluiten op de Zyxel zonder de switch. Aangezien hier geen verbetering door was zit alles gewoon weer via de switch. Het is inderdaad vreemd dat opgenomen programma's niet kunnen worden bekeken via de woonkamer TV box en zodra we dan de opname in de slaapkamer oproepen dat het wel kan worden bekeken???

Gegevens TV box woonkamer;

gegevens TV box slaapkamers

gegevens Zyxel

gegevens Huawei

De pogingen (3x) om de TV box in de woonkamer is tot heden dus nog steeds niet gelukt en zo modderen we dus door met een TV box waar iets vreemds mee is. Met onderzoek helpdesk en monteurs komt hier niets uit dus ben ik werkelijk benieuwd waar dit door wordt veroorzaakt.

Zojuist weer alles op alle drie de TV boxen opnieuw gerest omdat er opeens wel beeld was maar geen geluid in beeld stond een luidspreker met daarin een kruis. Deze liet zich niet benaderen en konden we geen geluid waarnemen. Dit is voor nu weer opgelost maar ik word er wel moedeloos van dat er telkens moet worden gerest om weer wat te kunnen zien en horen. Zeer storend en het lijkt mij ook niet de bedoeling dat je bijna elke dag moet resetten om weer gebruik te kunnen maken van TV kijken. GRRRRR.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik begin zo langzaam aan toch te geloven :thinking: dat er wat met de streaming snelheid niet goed is want dat streaming ronddraaiende pijltje verschijnt regelmatig tijdens het terugkijken en kan volgens mij ook mogelijk de oorzaak zijn dat de TV box niet een constante streaming ontvangt waardoor er even wordt gestopt met tonen van beeld en geluid, alleen wordt hier niet het ronddraaiende pijltje getoond.

Van de week gaf mijn vrouw aan dat ze op de Laptop tijdens het spelen van een spelletje nu ook regelmatig even een ronddraaiend pijltje krijgt en het spelletje even stopt, terwijl dit voor heen in elk geval niet getoond werd en ook niet vertraagde in het spelletje dat ze al jaren speelt.

Dus ik weet het niet, mijn kennis hierover is niet zo dat ik zeker weet dat dit  een mogelijke oorzaak is (alleen een gevoel/indruk). Op mijn PC ondervind ik deze problemen niet.

Vannacht zijn wel alle drie de TV boxen weer ge-update (verrassend dat de woonkamer nu ook meedoet) . Normaal staan ze in standby (rode lampje brand dan), maar vanmorgen waren ze allemaal actief (blauwe lampjes branden). Alleen is er geen verbetering op de woonkamer box , want tot aan vandaag is er bijna elke dag wel een paar maal door de dag heen een "hapering” in beeld en geluid. Helaas was er ook na de update van vannacht vanmorgen rond 12:00 uur weer gewoon enkel hapering achter elkaar. Dit gebeurt niet specifiek bij een zender kanaal. RTL4, ID, Nat. Geo. en nog anderen hebben hier last van, dus niet zender specifiek.

De reset van het modem waar je om verzocht heb zal ik z.s.m. een keer doen, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels bij, want ook dat is al een aantal keren geprobeerd, er is zelfs een ZYXEL modem wisseling geweest met helaas geen resultaat op verbeteringen.

Ik ben echt benieuwd wat er nog meer geprobeerd gaat worden, want de tijd begint nu toch wel te dringen voor mijn beslissing om te stoppen of verder te gaan met deze hinderlijke storing bij real live TV kijken, terug kijken, opnemen en dan afkijken van incompleet opgenomen programma's omdat de streaming even stopt en het opname programma dit ziet als programma afgelopen, we nemen al 10 minuten langer op als dat programma's duren met geen succes. Alleen tijdens kijken naar NETFLIX en VIDEOLAND kijken zien we niet de streaming stop ronddraaiende pijltje en loopt de film of programma gewoon zonder stoppen door, maar dat loopt dan ook natuurlijk niet via het TV boxje dus heb ik het gevoel dat er bij de streaming naar TV box of in de TV box iets niet goed met elkaar samen werkt waardoor deze storing zich blijft voordoen ondanks alle geprobeerde oplossingen tot nu toe.

Nog steeds geduldig in afwachting van een oplossing.:thinking:

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Hier nog even voor het scheiden van het jaar 2021 een update. Mijn zoon is geweest en heeft mijn router opnieuw ingericht zodat er een ander IP-adres is gegenereerd. Helaas moet ik vaststellen dat deze lang verwachte aanpassing niet tot  het beoogde resultaat heeft geleid. De stilstaande beelden met gepaard gaand uitvallen geluid zijn nog steeds van de partij.

Van een ander T-Mobile klant hoorde ik dat de Cat5 kabels niet voldoende afscherming geven voor magnetische invloeden in de meterkast. Hierop heb ik de kabels van de Huawei verdeler naar de ZYXEL modem met een Cat7(dubbel afgeschermd tegen invloeden van buitenaf) kabel uitgevoerd. De Cat5 kabel van de ZYXEL modem naar de TV box in de woonkamer zal ik ook vervangen voor een Cat7 kabel, maar dit heeft iets meer voeten in aarde, want die moet onder de vloer door worden gebracht naar de TV box. In de hoop dat dit nog iets uitmaakt, maar de eerste kabel van Cat5 naar Cat7 in de meterkast van de Huawei naar de ZYXEL modem heeft niet het verwachte resultaat gegeven, dus heb ik zo ook mijn bedenkingen bij de lange Cat5 die ik naar Cat7 zal brengen voor de TV box in de woonkamer. Het blijft dus nog steeds een probleem dat een oplossing moet krijgen. Verder twijfel ik een beetje of de streaming snelheid altijd goed verloopt, want regelmatig worden we geconfronteerd met het rechtsom draaiende pijltje, waarna de film, serie, enz. verder gaat.

DE lengte van de beeld stilstand/geluid uitval loopt van enkele seconden tot ruim een minuut (maar telkens onberekenbaar, dus niet op vaste tijden) en soms zo vast dat er even naar een ander kanaal moet worden gegaan en dan weer terug om er weer beweging in te krijgen. Resetten van de box helpt ook maar het lijkt mij niet dat we bijna dagelijks de TV box moeten resetten om een dag zonder storing te kunnen kijken.

Dus voor 2022 hoop ik dat T-Mobile eindelijk een noplossing weet aan te dragen waarmee ik kan ophouden te zeuren over het vervelende stoppen van films en series.

Ondanks dit alles wil ik jou en het team van moderator die de klanten proberen tevreden te stellen een veilige jaarwisseling en voor 2022 een gelukkig en gezond nieuw jaar toewensen en dat mijn probleem opgelost mag worden

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

24:00 uur; Alles los gekoppeld van ZYXEL modem behalve TV box woonkamer en telefoon.

08:15 uur; TV box woonkamer was bijgewerkt gedurende da nacht want hij stond aan om 8: 15 uur.

en gekeken tot 10:45 uur zonder waarneembare onvoorspelbare stilstaande beelden en uitvallend geluid.

10:45 uur; TV boxen slaapkamers weer aangesloten.

11:15 uur; Router en switch weer ingeplugd.

12:45 uur; 1ex weer stilstaand beeld en uitvallend geluid voor 3 seconden.

12:50 tot 13:10 uur speedtesten uitgevoerd via T-Mobile speedtest.(zie tabel hier onder.

Tijdens het testen wilde de 4e en 8e test niet starten?

Bij de 4e test liep het beeld weer vast en geen geluid, weer voor zo'n 3 seconden.

Zou bijna zeggen dat zodra de ZYXEL modem internet moet doorgeven dit van invloed is op het signaal dat naar de TV box wordt doorgegeven. Zou de snelheid op die momenten het niet aankunnen, waardoor het beeld en geluid even stokt tot er weer voldoende snelheid is om ook het signaal naar de TV box weer aan te kunnen?

Ik houd het verder in de gaten, want het euvel is nog aanwezig en laat je weten als ik meer gegevens heb.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik hoop dat jij van hele mooie kerstdagen hebt genoten! Wat fijn dat jouw zoon langs kon komen en dat hij weer uit quarantaine is. Ik echt heel erg gehoopt en verwacht dat dit ervoor zou zorgen dat alle problemen verdwenen, wat rot dat dit niet heeft geresulteerd in de oplossing. Super om te lezen dat jij ook gelijk met de tip van de Cat7 kabel aan de slag bent gegaan. Hopelijk merk jij toch nog verschil, zodra jij dit onder de vloer door haalt. Het is zeker niet de bedoeling dat jij zo vaak de TV Box moet herstarten. Houd jij mij hier nog van op de hoogte? Ik ga heel erg duimen dat dit werkt. 

Het was zo'n ontzettend mooie inluiding van het nieuwe jaar geweest als bleek dat na de handeling van jouw zoon alle problemen verdwenen waren. Ik heb dit ook gelijk laten weten aan mijn collega van de technische dienst. Hoe erg ik hoopte dat hij nog een laatste troef in handen zou hebben, heb ik te horen gekregen dat wij echt alles geprobeerd hebben. Na al deze maanden had ik het je zo gegund dat we samen tot de oplossing zouden komen, maar het blijkt dat wij dit aan onze kant niet kunnen oplossen. Mijn excuses hiervoor! Omdat ik wel zo goed mogelijk met je mee wil denken, wil ik je de keuze bieden om per direct op te zeggen als je dat zou willen. Jij hebt namelijk recht op een tv zonder issues en wij kunnen deze issues niet voor je verhelpen. Ik waardeer al je inzet enorm en heb je met liefde geholpen. Weet dat je altijd met al je vragen hier terechtkunt en dan ga ik daar graag weer achteraan.

Voor jou ook een ontzettend mooi 2022, maak er een top jaar van. Ik hoor graag van je! ✹

Reputatie 7

Hi @medusaro, jij bent mij net weer voor met jouw berichtje! 😊

Ik wilde jou deze ochtend op de hoogte brengen van de update die ik gisteravond van mijn collega heb ontvangen. Hij heeft inderdaad aangegeven een nieuwe TV Box jouw kant op te sturen, omdat we toch heel graag willen uitsluiten of het euvel niet toch in deze TV Box zit. Hij heeft namelijk grondig jouw verbinding onder de loep genomen en ziet hier geen problemen in terug. Ik ben net zo benieuwd als jij en hoop echt dat het viermaal scheepsrecht is dat voor jou geldt. 

Heel fijn als jij mij een update wilt geven zodra de TV Box geïnstalleerd is, want ik wacht zelf ook weer in spanning af. Het zou zo fijn zijn als deze nieuwe TV Box ervoor zorgt dat alle problemen zijn verdwenen. Bedankt alvast voor de moeite. Fingers crossed! 

Reputatie 2

Hallo Lis,

 

Het gevraagde heb ik in een PB aan je doorgezet. Maar nog even iets over de gang van zaken. Werd van de week weer op de hoogte gesteld in een privé mail van T-Mobile dat er in de nacht van 21 op 22 september onderhoud zou plaatsvinden.

Wat schets mijn verbazing als er van morgen geen blauwe lampjes branden maar alles op standby staat, dus geen update vannacht.

Vandaag op 12:11 uur terwijl er wordt gekeken naar de TV gaat het scherm op zwart en begint er weer een opstart procedure, dus waarschijnlijk de update waar men het over had in de privé mail en komt te TV box weer tot leven op Nederland 1.

Toch even een vraag. :thinking: Leven die technische dienst medewerkers in een ruimte waar geen daglicht komt, want ze kunnen niet onderscheiden wat dag en nacht is:wink: als ik hun werkwijzen mag geloven, want dit is dus de tweede keer dat ik een melding krijg voor onderhoud in de nacht terwijl ze dat dan overdag doen.

Helaas was er om 12:24 uur alweer de eerste stilstand van beeld en geluid ma het in de nacht geplande “onderhoud”, dus kan ik melden dat de update niets gedaan om het probleem te tackelen.

Alle 3 TV boxen zijn ditmaal wel weer in deze update/onderhoud meegegaan. 

Nog even over het gevoel dat ik had over het aantal keren dat er stilstaand beeld en uitval van geluid optreed is met de 4e vervangende box inderdaad wel minder geworden, alleen als het optreed (geen pijl op te trekken of klok gelijk te zetten) dan duurt dit wel langer (tot zeker 1 minuut of nog langer als er over moet worden gezet naar een ander kanaal en terug), :thinking: alsof er toch door de dag heen het zelfde aantal minuten stilstaand beeld moet worden gehaald:wink: .

Zoals ik al eerder aangaf, zijn deze langer onderbrekingen in beeld en geluid ook aanleiding dat er soms geen beweging meer in te krijgen is (beeld is bevroren/ "of gepauzeerd”?? zonder dat wij dat ingeven) en dat er dan soms even naar een ander kanaal moet worden gegaan???? en weer terug om het programma weer door te laten gaan. Ongewenst lijkt mij.

Zo rollen we dus van een zeer regelmatig optredende storing (onvoorspelbaar, 8 tot 10x per dag) met korte tijden die uit zich zelf weer verder gingen naar een minder vaak, maar nog steeds zeker twee tot vier keer per dag( en we kijken al niet meer de hele dag TV via de Box, maar naar Netflix of Videoland, omdat het frustrerend is, al die stops en onderbrekingen) optredende langere stop in beeld en geluid waarbij we zo nu dan even een ander kanaal moeten kiezen en weer terug om verder te kunnen kijken.

Dus je hoort het al, nog steeds geen tevreden klant voor het TV box verhaal, eerder een veeleisende klant volgens BeMu die mij beantwoorde op de community toe jij afwezig was, die wel het gehele maand bedrag mag betalen voor een onvolledige dienst.

Sorry dat ik geen vrolijker nieuws voor je hebt want jij doet je best.

Een nieuw traject is wat mij betreft goed, alleen vraag ik mij af hoe T-Mobile de andere klachten over stilstaand beeld en uitvallend geluid bij de andere klanten (heeft) opgelost of nog aan het oplossen is, want ik dacht dat ik een van de weinigen was die dit euvel had, maar er zijn er vele, hier in den Haag en ook in het land als ik de community doorblader???

Reputatie 2

Hallo Boris,

ik heb voor morgen 24-3-2021 tussen 12:00-14:00 uur een afspraak met een monteur van Guidion. Volgens mij heb ik deze monteur al eens op bezoek gehad in de afgelopen 3 maanden en is hij weer onverrichter zake vertrokken. Als dit morgen weer het geval is dan denk ik dat ik mijn vertrouwen in T-Mobile maar moet opzeggen.

Ik wil de monteur de kans geven, maar ik verwacht nu wel dat er een oplossing komt, want gedurende de nu al 4 maanden durende problemen wordt wel gewoon mijn abonnementsgeld geint terwijl er niet wordt geleverd wat was beloofd en dat vind ik niet kunnen. Ik had echt grote verwachtingen van T-Mobile, maar tot nu ben ik "nog” niet echt verrast of onder de indruk van de het oplossend vermogen binnen T-Mobile.

Telefoonhelpdesks doet elke keer hun stinkend best om mij te helpen, alleen ligt het probleem dieper en moet dit door technisch personeel worden opgelost en daar wringt de schoen, zij gaan zeer laconiek , bijna onverschillig om met mijn klacht en doen niet wat ik zou verwachten. Hopelijk doet de monteur morgen middag het beter zodat  dat mijn probleem wordt opgelost.

Reputatie 7

Hi @medusaro, heel graag gedaan! Merci voor jouw aanvulling. Ik wil jou heel graag meegeven dat ik dit eerder al heb vermeld toen ik dit verzoek bij de technische dienst voor jou indiende. Ik heb zojuist voor de zekerheid ook weer een notitie bij het onderzoek geplaatst, zodat dit meegenomen gaat worden. Het onderzoek is nog in volle gang, dus ik hoop dan ook dat ik jou snel kan verblijden met een gepaste oplossing die dit probleem voor eens en altijd doet verdwijnen. Ik wil ook niets liever dan jou zo snel mogelijk van goed nieuws voorzien. I'll keep you posted! 

Reageer