Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)



Toon eerste reactie

150 reacties

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

ik dacht al zo iets, dat je met vakantie was, want normaal krijg ik van jou snel reactie. Fijne vakantie gehad en lekker uitgerust, want nu je weer terug bent krijg je natuurlijk weer van alle "zeurders” weer vragen om zaken op te lossen, waaronder ik zelf dus.

Ik heb de TV box van de woonkamer nog steeds buiten mijn eigen switch om staan op een aparte kabel die door het huis over de grond loopt om te voorkomen dat T-Mobile de schuld blijft geven aan mijn switch. Maar ook gewoon via een aparte poort rechtstreeks naar de TV box van de woonkamer. Die geeft overigens het zelfde resultaat als via mijn eigen switch dus dat kan het dus niet zijn. Wat me telkens weer verwonderd is dat je alleen de TV boxen (2 stuks) van de slaapkamers kunt zien en die van de woonkamer niet terwijl deze nu op via een eigen kabel signaal ontvangst en dus meetbaar zou moeten zijn. Ik heb de woonkamer TV box na de update van 21-7-2021 gereset door spanning en signaal er af te halen en daarna weer op te starten en toen moest ik weer helemaal inloggen met klantnummer en pincode. De opstart werd weer helemaal doorlopen en na inlog had ik weer beeld en geluid. Alleen was het de dag erna gelijk weer prijs. deze haperingen heb ik in mijn vorige mail allemaal opgesomd  dus dat doe ik nu niet weer, maar het is gewoon weer het zelfde als voorheen. Stoppen beeld en geluid voor 5 tot 8 sec per keer en dit meerder keren in een tijdsbestek van 2 tot 5 minuten. 

Op je vraag of dit ook gebeurt bij achteraf kijken/terugkijken moet ik helaas JA antwoorden. Bij opgenomen programma's stopt te opname terwijl het programma nog niet is afgelopen omdat er ergens waarschijnlijk wordt geregistreerd dat er geen signaal is en dat is dan reden om de opname te stoppen voordat deze na zo'n stop weer doorgaat, m.a.g. dat we regelmatig het einde van programma's en film moeten missen wat zeer ergerlijk is want in het eind zit meestal de oplossing enz.

Ik heb ook een paar maal geconstateerd dat een film die op dat moment wordt uitgezonden via de TV box, dus niet een opname, dat deze even stopt en er voor een tel of 3 á 4 een draaiend pijltje te zien is alsof de streaming niet goed doorloopt/hapert?? waarna de film weer doorgaat. Bij kijken naar Netflix en Videoland heb ik dit "nog” niet kunnen waarnemen. Ook via laptop of PC of mobiel zien we niet dat internet stagneert.

Er is wel regelmatig even een uitval van internet voor een paar seconden tot een minuut of 20, waardoor al mijn apparaten (ook telefoon) die via internet informatie krijgen of via internet gegevens doorgeven (zoals mijn zonnepanelen) stoppen tot er weer internet terugkomt. Kan zodra het internet dan weer terug is op de site van T-Mobile niet terug vinden of dit dan algemene internet storingen zou zijn. Mijn apparatuur reageert gelijk met een melding dat er geen internet is. Op de site wordt zo’n onderbreking niet aangegeven  of dat er storingen zijn in mijn wijk?? Wat dit dus veroorzaakt is vooralsnog een raadsel. 

Het niet kunnen meten van de woonkamer TV box stelt mij dan toch voor de vraag, wat is er mis met de box? Het vervangen is tot heden niet gelukt en of dat de oplossing is blijft voor mij ook een grootte vraag, want we hebben ook gewisseld met die van de slaapkamer en dan waren de storingen minder maar ook aanwezig dus dat bood ook geen oplossing. We zijn nu in maand acht en nog geen stap verder, in maand 11 moet ik aangeven of ik na een jaar door wil met T-Mobile of stoppen. Dus de tijd gaat dringen en er is nog geen oplossing voor mijn probleem. Ik zou graag T-Mobile willen houden vanwege de voordelen van afkijken opnamen overal in het huis t.o.v. Ziggo die dat niet had. Telefoonverbinding is ook betrouwbaarder als Ziggo als het internet blijft werken dus zou ik deze beslissing in het voordeel van T-Mobile willen laten gelden, maar dan moet er wel een oplossing komen voor mijn euvel. Anders zie ik mij helaas toch genoodzaakt om weer terug te gaan naar Ziggo of misschien een andere aanbieder als die er is. Spijtig maar de optie worden overdacht. Ik hoop dat je de juiste personen kan bewegen hier echt werk van te maken zodat het opgelost wordt.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren. Ik begrijp niet dat de Technische dienst geen TV box kan meten, aangezien de telefonische helpdesk gewoon kan zien dat er drie TV boxen zijn aangesloten en ook de monteur van Guidion die de laatste keer hier was kon ze gewoon zien via zijn telefoon. Alle TV boxen geven beeld en geluid dus ontvangen signaal, alleen is het aanbod in signaal zo nu en dan gehinderd alsof er een streaming hindernis is.

Op 2-5-2021 keken wij een programma terug van zo'n 50 minuten. Tijdens het kijken zie je de balk van verstreken tijd oplopen, plotseling stopt het programma, er verschijnt een draaiend cirkeltje in beeld (alsof er een download moet worden gedaan) voor een tel of 3 á 4 en dan hervat het terugkijk programma zich alleen begint de balk van verstreken tijd opnieuw met tellen.

Dit zelfde doet zich ook voor als er opgenomen wordt, alleen ziet het opneemprogramma de hapering in mijn leken visie als een einde van de opname door het ontbreken van signaal en stopt de opname terwijl het programma dat opgenomen moest worden nog niet is afgelopen. Dus zitten we regelmatig met vragen over hoe een film of een programma afloopt. Dit is zeer frustrerend.

De TV boxen (2 stuks) van de slaapkamers staan rechtstreeks op de ZYXEL modem poort 3 en een door jullie geleverde splitter aangesloten. Op poort 2 staat mijn eigen netwerkmodem aangesloten. De TV box van de woonkamer waar wij de storing constateren omdat die de gehele dag aanstaat is ook rechtstreeks op de ZYXEL modem poort 1 aangesloten en loopt via een splitter naar de TV box. Het signaal van de TV box loopt dan via een AV surround systeem door naar de TV.

Wat nu wordt voorgesteld heb ik ook al in het voortraject uitgeprobeerd. Via poort 4 heb ik een losse kabel van jullie over de vloer rechtstreeks op de TV box en de HDMI aansluiting van de TV direct op de TV box gezet zonder de splitter en zonder AV, maar dit gaf geen enkele verbetering, en moesten we het wel doen met het zeer slecht geluid van de TV, omdat de TV speakers niet echt top kwaliteit zijn als je AV surround systeem gewend bent en de storing bleef zich gewoon manifesteren en kon ik door het uitschakelen van de splitter niet meer Netflix en Videoland krijgen omdat die via de splitter en de AV lopen.

Het via de splitter werken werkte ook toen we nog ZIGGO hadden en daar is nooit het probleem van stilstaand beeld en haperend geluid geweest. Hadden wel regelmatig even blokjes in beeld, ook storend maar niet zo erg als als nu met stilstaand beeld en haperend geluid, maar alles bleef bij ZIGGO gewoon werken.

Dus wat er nu gevraagd wordt is al een aantal keren geprobeerd en ik krijg nu het gevoel dat de Technische dienst gewoon in cirkeltjes blijft draaien zonder een stap voorwaarts te maken.

We zijn ook gestopt met het noteren van wanneer de storing zich voordoet want het is elke dag wel een paar keer het geval en er komt gewoon geen oplossing voor. Omdat deze storende euvel zich voordoet zijn we het  regelmatig zat en gaan we maar Netflix of Videoland kijken want het TV kijken geeft ergernis.

Het spijt mij echt dat ik zo negatief ben want ik had zeer hoge verwachtingen van T-Mobile glasvezel. Als het werkt is het beeld heel goed en zou je niet verwachten dat hier een probleem is tot je weer midden in een programma of film wordt geconfronteerd met een stop in beeld en geluid om een paar tellen tot een paar minuten later gewoon verder te gaan waar de film of het programma stopte.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik was toch iets te voorbarig met mijn conclusie dat de tijdsduur dat er nog steeds stilstaand beeld en geluid optreed was verbeterd. Ik had mijn vorige bericht net verstuurt toen de TV box live weer vastsloeg rond 15:00 uur voor een tijdsduur van bijna 1 minuut.

Net weer rond 18:55 uur en nog iets langer, dus mijn hoop wordt toch weer teniet gedaan:thinking: .

Ditmaal werd er niet via mijn router gebruik gemaakt van internet belasting dus de TV box had alle streaming voor zichzelf.

Echt jammer dit, was een beetje blij, ondanks dat de storing er nog is.

Reputatie 2

Hallo Brian,

Ik heb zojuist mijn filmpje van 1,5 Gb via Wetransfer geüpload en verzonden naar _webcarethuis@t-mobile.nl. Ik hoop dat dit filmpje inzicht geeft in de kijkproblemen die ik ondervindt sinds ik jullie aansluiting heb. Verder moet ik ook constateren dat jullie wel heel vaak algemene storingen hebben. Vandaag 10-3-2021 was er weer een algehele storing 11:30 uur tot 14:30 uur waarbij geen TV, geen internet (lampje van internet op ZYXEL was uit), waardoor er geen thuiswerkt kon plaatsvinden (deze achterstand ben ik nu in de avonduren aan het inlopen) en ook het alarmsysteem en zonnepaneelsysteem hadden geen verbinding met de meldkamers.

In de afgelopen 4 maanden dat ik jullie aansluiting heb, komen dit soort storingen toch wel veel voor, waardoor ik mij achter de oren moet krabben met de vraag, hebben we wel de juiste beslissing genomen met T-Mobile.

Ik begrijp dat jullie je stinkende best doen om alles op te lossen, alleen is de tijdsduur waarin dit wordt gedaan wel heel ruim genomen terwijl de maandkosten gewoon worden geïncasseerd, terwijl er niet de dienst voor geleverd die ik zou mogen verwachten. 

Ik hoor graag van je wat er gaat worden ondernomen om mijn probleem te tackelen.

Nog even wat data en tijden dat storing zicht voordeed;

9-3-2021 10:24 - 10:26 en 23:29 - beeld helemaal weg (zwart dus terwijl alle lampjes op de ZYXEL blijven branden) voor 2 minuten wel geluid????

10-3-2021 11:30 uur tot 14:30 uur helemaal niets. (dus ook geen Netflix, enz.)

Het wordt steeds bonter.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @medusaro 

Wat leuk dat je een mobiel contract bent aangegaan. Ik hoop dat het je goed zal bevallen. Ik geef je graag meer duidelijkheid over het aangaan van een nieuw contract. Om misbruik/risico activiteiten te voorkomen moet je van te voren 1 cent betalen als je een nieuw contract aan gaat. Je thuis contract staat los van je mobiel contract en dus vragen we ter extra controle om 1 cent te pinnen. Dit is een handeling die voor ieder nieuw contract geldt. 

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen en wens je nog een mooie dag toe. 

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct voor je gaan kijken of de monteur met dezelfde aansturing bij jou op bezoek komt. Geen zorgen; de monteur die bij je op bezoek komt is volledig op de hoogte van de situatie en is daarom ook met een specifiekere taak en een duidelijker beeld, door ons volledige aanstuurpakket, op pad gestuurd om je te helpen. Ook zal de monteur in direct contact staan met onze technische dienst wanneer hij bij jou langskomt, om ervoor te zorgen dat alles volledig werkend achtergelaten wordt. 

Ik begrijp goed dat, omdat de situatie langer duurt dan wij allebei willen, het kan lijken dat er laconiek wordt opgesprongen met het probleem. Niks is minder waar; we zijn echt hard voor je bezig, want we willen dat je kan genieten van je verbinding en het TV abonnement. Wanneer de monteur op 29 maart bij je langskomt, vermoed ik ook dat we vooruit kunnen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is gegaan? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 7

Hi @medusaro, hopelijk heb jij van een heerlijk weekend genoten! Zoals ik heb aangegeven gingen mijn collega's weer inzoomen op jouw problemen. Mijn collega heeft laten weten dat alles aan onze kant nog steeds goed staat, dus daarom gaan we dit verder doorzetten. Ik kan namelijk niet stilzitten zo lang jij nog hinder ondervindt.

Heel fijn dat jij weer de moeite hebt genomen om mij van zo'n heldere toelichting te voorzien. Ik wil je graag laten weten dat ik in overleg met mijn collega een nieuw verzoek heb ingediend bij de technische dienst waarin ik alle genoemde problemen heb opgesomd. Ik ga dit uiteraard weer voor jou in de gaten houden, maar weet dat dit weer enkele dagen kan duren. Ik hoop echt van ganser harte dat dit het laatste onderzoek wordt en dat de problemen verdwijnen, ik wil namelijk niets liever dan dat jij optimaal van dit abonnement geniet en deze met plezier bij ons kunt verlengen.

Graag zou ik je nog de volgende vragen willen stellen, omdat ik wil kijken of ik de problemen die jij met Cloud Opnemen ervaart alvast weg kan nemen. Zou jij de volgende stappen op de TV Box kunnen uitvoeren en aan mij kunnen laten weten welke kleuren jij ziet?

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Op deze manier wil ik namelijk checken wat de opname capaciteit is op de TV Box in de woonkamer. Als het geheugen niet vol is, dan voeg ik dit nog aan het onderzoek toe.

Super fijn dat jij de reset voor mij hebt willen uitvoeren, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het euvel had verholpen. Ik blijf nog steeds positief en wil niets liever dan een oplossing voor je vinden. Weet dus dat ik de aankomende week aan de mouw(en) van mijn collega’s blijf trekken, omdat ik wil dat er duidelijkheid uit dit onderzoek komt. Als jij mij nog van een korte terugkoppeling kan voorzien, dan vul ik direct het verzoek voor de technische dienst aan. Heel erg bedankt alvast! ❤

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @medusaro, ik heb meteen alles bekeken en alle tickets doorgenomen om zo goed mogelijk op de hoogte te zijn van de situatie, maar momenteel is de verstorende TV Box zelf niet uitleesbaar, ik kan enkel de twee boxen in de slaapkamer bekijken. Mijn vermoeden gaat uit naar een defecte aansluiting/kabel op het modem of de TV vandaar dat de boxen alle drie niet te traceren zijn zodra ze beneden aangesloten worden en geven alle drie geen beeld op die locatie. Is er al gepoogd om een nieuwe HDMI-kabel toe te sturen en heb je de HDMI-kabels gebruikt bij de kruistest beneden die verbonden waren aan de boxen boven of die defecte van beneden?

Zolang de box onuitleesbaar blijft, krijgen wij namelijk continu een gesloten ticket terug. Dat is enorm frustrerend, maar duidt op een lokaal defect. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de twee vervangende boxen ook niets deden op die plek. Als ik het nog eens lees, trek ik mijn vermoeden iets meer bij en zit ik te denken aan een defecte LAN-poort achterop het modem. Test eens door de niet-werkende box boven aan te sluiten in precies dezelfde LAN-poort (gele poort achterop het Zyxel modem) als waar één van de boxen boven op aangesloten is (bijvoorbeeld poort twee of drie). Werkt het nu wel? Gebruik de kabels die boven aangesloten zijn alsjeblieft.

Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze vier gele poorten achterop het witte modem:

 

Reputatie 2


Hallo Boris,

Op 29-03-2021 is er een monteur geweest die de probleem TV box van de woonkamer tijdelijk heeft omgeruild met een TV box uit de slaapkamer om te zien of deze het ook doet. Dit had ik ook al eens geprobeerd, maar ik kreeg de TV box van de slaapkamer niet werkend in de woonkamer. Dit lukte de monteur wel dus kijken we nu via deze TV box in de woonkamer.

De monteur zou dan de volgende dag weer langs komen en moest ik in tussentijd constateren of het euvel nu over was. De volgende dag was de monteur terug en heb ik aangegeven dat het euvel er nog wel was al was het wel in mindere mate. Hierop heeft hij de beslissing genomen om toch maar weer een nieuwe "werkende” TV box te laten opsturen. Alleen kan ik mij niet geheel in die beslissing vinden want ik moet ik vaststellen dat het niet alleen aan die ene TV box uit de woonkamer ligt, want ook de TV box uit de slaapkamer die nu tijdelijk in de woonkamer wordt gebruikt vertoont stilstaand beeld en haperend geluid, dus het probleem is er nog steeds, weliswaar in mindere maten maar nog steeds hinderlijk. In de twee dagen dat we nu op de slaapkamer TV box in gebruik hebben in de woonkamer moet ik vaststellen dat ook nu al weer diverse malen stilstaand beeld en haperend geluid is geweest.

30-3-2021 10:11 tot 10:15 diverse malen

30-3-2021 19:32 tot19:35 diverse malen

31-3-2021 09: 58 tot 10:02 diverse malen

31-3-2021 10:13 tot 10:15 diverse malen, de dag is nog lang dus er komen er nog wel een paar bij.

Hieruit zou ik dus moeten kunnen opmaken dat het alleen vervangen van de woonkamer TV box als ik al een werkende krijg, het probleem nog niet uit de wereld is. Er is meer aan de hand en ik verwacht dus dat het na het ontvangen van een derde nieuwe TV box nog verder wordt uitgezocht wat de storing veroorzaakt. De monteur dacht zelf ook aan een mogelijk probleem met het ZYXEL modem, maar hier is hij niet op verder gegaan. Ik hoop dat je mijn "gezeik” nog niet zat bent want de geleverde dienst van T-Mobile Thuis is nog steeds niet goed. Nog steeds hopend dat T-Mobile mij blij gaat maken met een ongestoord TV ontvangst door de gehele dag blijf ik nog maar even doorgaan met mijn bevindingen melden en notatie van de zich voordoende storingen.

Reputatie 7

Hoi @medusaro ,

Dank je wel voor het delen van je gevoel. Ik begrijp het goed en wil je laten weten dat ik het ook vanaf dat oogpunt heb ingeschoten bij de technische dienst. Ik heb een verzoek achtergelaten om zowel het modem en de witte Media Converter eventueel te ruilen, omdat het duidelijk is dat er met de ruil van de TV Boxen geen verbetering is. Ik hoop zo snel mogelijk je hier een update over te kunnen geven. Dank je wel voor je geduld en je aanwijzingen. Hier hebben we écht wat aan! 

Reputatie 7

Hi @medusaro, echt super dat je voor ons bent gaan testen en ik ben echt onwijs blij om te lezen dat je geen problemen hebt ervaren toen je alles had losgekoppeld. Dit kan twee dingen betekenen. Alles bij elkaar is een te grote belasting voor de totale snelheid of jij hebt toch deze issues omdat jij de Asus router ertussen hebt staan. Ik wil je dan ook heel graag de volgende tip meegeven die inzoomt op deze tweede oorzaak. Ik wil je vragen om de reactie van Yalerta eens door te nemen en hiermee aan de slag te gaan: 

Zou je aan mij kunnen laten weten of je hiermee uit de voeten kunt? Ik heb goede hoop dat we heel dicht op een definitieve oplossing voor jouw problemen zitten!

Reputatie 7

Hi @medusaro, bedankt voor de aanvulling! Zojuist heb ik weer een lijnanalyse uitgevoerd en verrassend genoeg ziet jouw verbinding er prima uit. Ik vermoed dat de problemen die jij omschrijft te maken hebben met een wegvallende verbinding, maar in de lijnanalyse zie ik dit niet terug. Ik heb dit dan ook doorgegeven aan mijn collega, zodat wij samen ook kunnen sparren wat er bij jou aan de hand is. Ook heb ik vanochtend meteen weer  gevraagd om een update, maar hier heb ik nog geen reactie op gekregen. Merci voor het meesturen van de video, want dit kijkt zeker niet prettig en hoort ook niet. Voor nu wacht ik even af tot mijn collega bij mij terugkomt met een (hopelijk) heldere terugkoppeling of oplossing. Ik houd in ieder geval het lijntje kort en zorg dat jij zo snel mogelijk wordt voorzien van een update! 

Reputatie 7

Hi @medusaro Dank voor de toelichting en de voorbeelden! Excuses als het al eerder gecontroleerd/doorgenomen is maar werken de vervangende TV Box wel wanneer je ze aansluit op de plek van één van de TV Boxen boven? En wat gebeurt er wanneer je de netwerkkabels omwisselt? Met andere woorden, ik zou uit willen sluiten dat het aan de netwerkabel of de uitgang/poort van de modem ligt. Het feit dat het maar 1 TV Box is die het niet goed doet en ook vervangde Boxen het niet doen op dezelfde aansluiting doet mij dit namelijk vermoeden.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Zojuist de nieuwe TV box ontvangen en geïnstalleerd.

De opstart ging zeer moeizaam. Tot 3x toe doorliep de box het opstartproces en begon telkens opnieuw met opstarten. Bij de vierde keer liep het opstart proces door tot de vraag om klantnummer en inlog pincode in te geven. Na dit gedaan te hebben kreeg ik inderdaad beeld (even). Toen schakelde de box weer uit en begon deze opnieuw met de opstartprocedure en dit deed de box nog 3x voordat ik weer de vraag kreeg om klantnummer en inlog pin in te geven. Na de tweede keer invoeren van de gegevens startte de box en bleef/blijft deze hopelijk werken. Dus de 4de box heeft de na veel moeite duurde ongeveer 20 minuten) de eindstreep gehaald en geeft op dit moment beeld.

Over de klacht kan ik nog niets zeggen want dat is nog te kort dag, maar daar houd ik je zeker van op de hoogte gaande weg de komende dagen en hoop dat het stilstaande beeld opgelost is:thinking::thinking: .

Wat nog steeds wel opvalt, los van waar ik het filmpje van heb laten zien, is dat we de reeks LEGO Australië hebben opgenomen, maar dat we die niet kunnen afkijken, want zodra je opname wordt gestart gaat de voortgang balk (de roze balk die toont hoever je bent met afkijken) gelijk naar het eind (dit terwijl we de opnamen nog niet hebben gezien) en kunnen we de opname(s) niet afkijken. Het opgenomen programma laat zich niet terug spoelen en blijft staan op het eind. Er zit er ook één opname bij die kunnen we afkijken, maar dan zonder geluid omdat er geen geluid bij is.

Dus alom, zit er bij het in de Cloud opnemen ook iets goed mis. Nu waren dit opnamen die via de nu gewisselde “OUDE” TV box zijn gedaan, dus weet ik niet of deze box daar de oorzaak van was. Er zullen met de nu net geleverde "NIEUWE” TV box weer geprobeerd worden opnamen te doen in de Cloud, hopend dat die er goed uit komen??? Afwachten maar wat daar uit gaat komen.

De net geleverde nieuwe TV box staat nog steeds op een eigen kabel rechtstreeks op het ZYXEL modem (buiten mijn switch om), dus zou deze als het goed gaat ook weer gemeten moeten kunnen worden door T-Mobile.

Tot zover de update, wordt vervolgd.

Intussen maar blijven duimen :fingers_crossed_tone2: vingers cross dat het eind in zicht komt voor stilstaand beeld met geluid stops en de Cloudopnamen (perikelen) zaken ook worden bekeken en opgelost. 

Jij weer bedankt voor die vinger aan de pols en het houden van de druk op de ketel:wink:

Reputatie 7

Hi @medusaro, hopelijk heb je een fijn weekend gehad! Ik heb goede moed dat we deze week de doorbraak zullen vinden. Deze ochtend heb ik weer contact gehad met mijn collega die zich helemaal heeft ondergedompeld in alle issues die je ervaart. In samenspraak met hem, wil ik graag het volgende bij je checken. Wij nemen namelijk aan dat de problemen mogelijk aan je Asus router liggen, die op jouw plattegrond (van enkele maanden terug) naar voren komt. Zou je kunnen laten weten welke TV Box(en) aangesloten zijn op deze Asus router? Ik zie graag de informatie tegemoet in een privébericht, zodat ik dit kan doorzetten. Merci alvast! 💪

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Nu ik er wat strakker op let, word ik zo nu en dan geconfronteerd met een draaiend pijltje via TV box (het is nu 2x voorgelomen via Netflix, dit is buiten de TV box om, dus streaming via internet), wat voor mij duidelijk maakt dat de streaming niet optimaal(internetsnelheid???) is en voor stops zorgt die tijdens opnemen van een programma er voor zorgt dat het programma niet volledig wordt opgenomen omdat de opname programmatuur denkt dat er geen programma meer is aangezien het signaal stagneert en dan de opname staakt terwijl het programma nog niet is afgelopen. Tevens klaagt mijn vrouw die op de Laptop spelletjes via internet speelt dat er regelmatig een stop in het spelletje is omdat er niet snel genoeg data binnenkomt. Ik zelf heb op mijn PC “nog” niets van dit alles waargenomen, maar ik speel geen spelletjes en bij wat ik doe is de streaming stop/delay niet waarneembaar. Kan het zijn dat de streaming  snelheid zo nu en dan in “file” staat en dus even een draaiend pijltje laat zien, wat mogelijk ook de oorzaak zou kunnen zijn waarop de TV box in de stress gaat en even stopt met beeld en geluid omdat het signaal even niet binnenkomt (zomaar een idee van een leek)

Hieronder de gegevens die jij graag wilde hebben.

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)         59.8 uur
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)          8.1 uur
    • Beschikbaar (Witte kleur)                     132.1 uur
Reputatie 7

Hi @medusaro, ik voorzie jou graag van een korte update! Zoals ik eerder al had aangegeven, houd ik een oogje in het zeil en check ik deze case meerdere keren per week om de updates in de gaten te houden. Ik zie dat de technische dienst druk bezig is met het onderzoek en vanochtend de TV Box een factory reset heeft gegeven. De boel wordt momenteel nog druk gemonitord, maar ik wilde jou dit alvast graag meegeven. Ik hoop dat ik jou snel weer van een update kan voorzien én uiteraard met het nieuws dat het probleem is opgelost! 😊

Reputatie 2

Hallo Brian,

Dit alles heb ik uitgeprobeerd, boven op beide slaapkamers, beneden en apart aangesloten via een door jullie geleverde Cat kabel rechtstreeks van af de ZYXEL modem. Alles mocht tot geen resultaat lijden. De TV boxen die als vervanging werden opgestuurd werkten tot contact maken server, waarna ik verwacht de vraag voor TV code en inlogcode. Echter bleef het scherm bij alle pogingen en dat zijn er heel veel door mij zelf en tijdens de telefonische en 1x via de chat sessie zwart, Verder kon ik de extra toegestuurde TV boxen ook niet op standby krijgen(blauw lichtje brand en wilde niet op rood) Dat dit tot twee maal toe gebeurd zou je niet verwachten, maar het gebeurde wel. Ik heb intussen de twee extra toegestuurde TV boxen terug gestuurd omdat ik constant werd herinnerd *bedreigd” dat ik boetes van € 90,00 kon verwachten als de apparatuur niet terug kwam. Ik ben eigenlijk wel klaar met T-Mobile en de manier waarop men denkt met een nieuwe klant te moeten omgaan zonder een gedegen oplossing te bieden voor het weldegelijk aanwezige probleem. Intussen heb ik nog wat data en tijden voor je. 

24-2-2021 RTL4 10:24 tot 10:27

24-2-2021 RTL4 18:55 tot 18:58

25-2-2021 ID       16:59 tot 17:02

25-2-2021 RTL4  18:43 tot 18:45

26-2-2021 RTL4  09:44 tot 09:46

Het is niet gebonden aan een bepaald kanaal. Dit is zeer storend.

Ik gebruik nog steeds de box die regelmatig de bovenstaande storingen geeft. Ik betaal voor drie boxen. de slaapkamerboxen vertonen niet de storing, althans daar gebruiken we ze te kort voor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. vr. groet  medusaro

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Wij hebben gisteravond geprobeerd om de opgenomen afleveringen van serie Zwanenburg (NPO) opnieuw af te kijken of de problemen die we eerder hadden nu weg waren. Helaas moet ik aangeven dat het nog het zelfde is dus denk ik dat er tijdens het opnemen in de Cloud iets niet goed is gegaan waardoor het opgenomen programma niet goed om aan te zien en te horen is. Dit terwijl mijn vrouw ook een serie East Enders (BBC1) opneemt door de week heen en deze afleveringen (van ruim een maanden terug) zonder ook maar enige hapering of geluid uitval konden worden bekeken en beluisterd.

Dus ik zou het niet weten waardoor de afleveringen van Zwanenburg dit euvel wel weergeven. Loopt het opnemen in de Cloud via de TV box? Volgens mij niet, want de TV box staat 's avonds op stand-by als er opgenomen wordt in de Cloud, dus denk ik buiten de TV box om.

De stilstaande beelden en wegvallend geluid vanuit het begin zijn er nog wel, maar gevoelsmatig zeg ik dat het minder vaak voorkomt. Wel als het voorkomt dat die nu langer duurt en soms niet verder wil, tenzij wij even kanaal wisselen(als eerder beschreven). dus wat er verandert is met het plaatsen van de 4e vervangende TV box is dat het stilstaande beeld en wegvallende geluid gevoelsmatig minder vaak optreed, maar nu wel langer duren als het optreed.

Tevens blijft het terugkijken het euvel dat het beeld midden in de aflevering stopt en dan niet meer voor of achteruit is te branden. Van de week zelfs zo erg dat we maar gestopt zijn met terugkijken want de aflevering was niet ver te bekijken ook niet na opnieuw straten. Verder vertonen de afleveringen die zijn opgenomen in de Cloud van LEGO masters Austria van RTL4 dat deze niet zijn af te kijken omdat bij de start gelijk de gehele tijdbalk vol staat en er oom niet terug kan worden gegaan naar het begin, terwijl de afleveringen nog niet eerder waren bekeken. 

Net als jij blijf ik toch echt hopen dat er een oplossing komt voor deze problemen.

Reputatie 7

Hi @medusaro, top dat jij het via deze weg hebt gestuurd! Ik heb de afbeelding hier meteen verwijderd, omdat dit niet openbaar gedeeld mag worden. Maar ik heb de foto zo intern kunnen doorzetten met de juiste gegevens, dus merci hiervoor. Dat kan ik mij helemaal voorstellen, excuses hiervoor. Ik heb dit weer teruggekoppeld aan mijn collega. Alle problemen die je tot nu toe hebt omschreven, die worden meegenomen in het onderzoek. Er komt een zogenoemd ‘incident’ waarin verder wordt ingezoomd op alle problemen. Ik houd dit graag weer in de gaten en klop bij je aan als ik hier update over binnenkrijg of wanneer ik nog meer informatie van je nodig heb. Ik hoop echt heel erg dat deze andere afdeling de oplossing kan ontdekken! 💪

Reputatie 2

Hallo Jason, ik waardeer het dat jullie proberen mijn probleem op te lossen. Alleen zijn de zaken die er worden voorgesteld al de revue gepasseerd. Ik heb nu even een deja vu, want bij Ziggo werd ook telkens als er iets was de schuld afgeschoven op kabels. Onzin want de storing loste zich op zonder dat er wat met de kabels was gebeurd, dus probleem zat bij Ziggo en na een tijdje was het "blokjes” probleem van Ziggo opeens weer opgelost. 

De kabels (CAT en HDMI) die bij de T-Mobile TV boxen zaten zijn gebruikt. Ook het onderlinge omsteken van de poorten op het Zyxel modem, resetten van de modem, enz. is gedaan. Ook via losse kabels over de vloer die jullie leveren heb ik uitgeprobeerd op de poorten 1-4, helaas gaf niets een oplossing. Al deze handelingen heb ik al zo'n 5 maal doorlopen met de telefonische hulpdienst en 1x via een chat sessie en verder door mij zelf om te achterhalen wat er mis gaat, echter zonder resultaat maar wel met grote ergernis. Resetten TV-box helpt wel na beeld stilstand en geluid uitval, maar om dit bijna elke dat te moeten doen, uitzetten door spanning er af, internetkabel er uit, HDMI er uit. HDMI er weer in spanning er op, opstarten tot gevraagd wordt internet aansluiting, internetkabel er in dan doorstart en weer beeld en geluid. Maar deze handeling bijna elke dag uitvoeren is niet wenselijk, toch?

Verder kan ik mijn geluk niet op (want hoeveel keer zal het zijn dat je twee TV boxen als vervanging toegestuurd krijgt voor de haperende box, die beide niet on-line komen en zich niet laten uitschakelen-standby zetten) met de twee extra (vervangende) boxen die nu weer terug zijn bij jullie na dreigementen van boetes en die hier beide dienst weigerden, zijn ook boven op de slaapkamers uitgeprobeerd zonder resultaat en het op standby zetten van deze twee geretourneerde boxen mocht ook niet lukken.

Wat ik vreemd vind is dat de TV box in de woonkamer(beneden) niet meetbaar is en dat de technische dienst dit laat lopen en de ticket dan sluit? Er zijn in de afgelopen 3 maanden zijn er al zo'n 3 monteurs geweest die even rondkeken en druk met de telefoon in de weer waren en dan weer vertrokken. De laatste monteur die kwam constateerde dat de glasvezelkabel vanuit de glasvezel kabel aansluit box naar de Huawei “tussen box”, (waarvan dan weer een CAT kabel naar de ZYXEL model gaat) liep uit twee delen bestond omdat de monteur die het installeerde waarschijnlijk niet de juiste glasvezelkabel bij zich had. Hij heeft deze tweedelige kabel vervangen voor een kabel, alleen gaf dit niet het gewenste resultaat want de storing is er nog steeds.  Volgens mij is er dan toch wat mis met de box of de aansluiting vanaf het modem, hoewel ik dit betwijfel, want het modem geeft internet gewoon door? Als ik Netflix of Videoland wil kijken gaat de TV box uit en kan ik via internet waar de box ook zijn signaal van krijgt gewoon internet via de TV kijken zonder hapering van geluid of beeld.

De box werkt trouwens wel hé, hij geeft alleen op onverwachte momenten een, ik noem het maar "pauze” in beeld en geluid waarvan ik al wat momenten aan jullie heb  aangeboden. Na hapering "pauze” beeld en geluid gaat de uitzending gewoon verder waar die stilstond, dus de uitzending loopt niet door terwijl de box stopt.

Hier nog een paar haperingen;

1-3-2021 14:25- totale stop, mogelijk algemene storing bij jullie. geen TV tot ongeveer 18:00, wel internet want Netflix en Videoland en computers deden het wel, telefoon deed het ook.

2-3-2021 18:58-19:00 en op 19:35 weer op diverse kanalen, waaruit blijkt dat het ook niet aan 1 kanaal toegewezen zou kunnen worden.

3-3-2021 09:39-09:42, 15:04-15:06,18:52-18:53 op divers kanalen

Ik hoop dat je hieruit op kan maken dat alle voorgestelde opties al zijn doorgelopen en uitgeprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat en dat is het dus wat zo frustrerend is.

Reputatie 7

Hi @medusaro, wij hebben elkaar al een paar keer in de privéberichten gesproken! Zoals ik net aangaf, geef ik ook hier graag mijn laatste update zodat wij ook op deze plek de communicatie hebben staan. Nogmaals merci voor al je terugkoppelingen! Ik blijf mijn collega's nog steeds net zo lang chasen tot ik verschillende oplossingen voor je heb gevonden, want ik wil je zo graag helpen. Zou jij toch eens het volgende kunnen testen?

Mijn collega's willen graag kijken hoe alles werkt als de Asus router is losgekoppeld. Zou je eens alles willen loskoppelen, behalve de TV Boxen en het Zyxel modem natuurlijk. Dus zou jij 1 kabel, zonder iets er tussen, naar één TV Box willen laten lopen en verder alles uit het modem trekken? Dus echt alle poorten down op 1 na en dan van het modem naar één TV Box. Als je zou kunnen aangeven wat het resultaat hiervan is, dan zou dat echt super zijn. Merci voor de moeite en ik hoor het graag van je, zodat ik weer verder voor je aan de slag kan! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Het is inderdaad spijtig dat het niet het gewenste resultaat oplevert en blijft het voor mij echt een raadsel dat ik de ENIGE ben met deze klachten want dat wil er eigenlijk niet echt in.

We hebben nog tot november (dan is het jaar termijn bijna om waarin ik kan beslissen wel of niet doorgaan) voordat ik de beslissing moet nemen om T-Mobile te houden of dat ik het TV gedeelte moet laten gaan en die bij een andere aanbieder moet nemen want internet en telefoon geven niet het probleem. Ik zou zeggen laat T-Mobile nog eens een TV box sturen ter vervanging van diegene die ik nu nog steeds in de woonkamer gebruik die het zo'n 80% van de tijd doet, die ze dan misschien eerst van te voren hebben getest op goede werking of nog beter, komen ze deze door T-Mobile zelf plaatsen, zodat er gelijk kan worden waargenomen of de TV box nu wel start of dat er weer een defect apparaat is gestuurd, (want na drie "blindgangers” heb ik niet zo’n vertrouwen meer wat ze me sturen en dan de bedreigingen als de TV box niet snel genoeg terug komt).

Wederom wacht ik enigszins sceptisch af (sorry hiervoor) op de dingen die komen gaan.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik had echt zo erg gehoopt en toch ook ergens verwacht dat de problemen dit keer bij jou zouden verdwijnen! Weet dat ik het echt heel erg snap dat je dit zat wordt, want we zijn nu al meerdere maanden aan het zoeken naar die ene oplossing. Dankjewel dat je zo helder blijft terugkoppelen, want alle problemen die jij beschrijft daar proberen wij op in te zoomen. Ik hoop trouwens dat ik een doorbraak voor je heb. Ik heb namelijk van een andere collega te horen gekregen dat zij aandacht het YouTube filmpje heeft gekeken en vermoedt dat zij de oorzaak heeft achterhaald voor dit haperende beeld en geluidverlies.

Het klinkt wellicht wat technisch, maar ik ga het je proberen zo helder mogelijk uit te leggen. De instelling van jouw scherm staat op 4K (3840x2160) op 30 frames per seconde. De framerate van het bronmateriaal is 25 frames per seconde. Als je dat probeert af te spelen op 30 frames per seconden, dan speel je in feite te snel af. De oplossing hiervoor is relatief eenvoudig: stel de HDMI output in op 1920x1080 en 50 frames per seconde. Hiermee zou het haperende beeld voorbij moeten zijn, dus ik hoop enorm dat dit het verschil bij jou uitmaakt. Zou jij deze instellingen kunnen aanpassen? 

Zou jij dit kunnen aanpassen? Dit kun je op de volgende manier doen:

Ga in het TV-menu naar ‘Account’
Ga naar ‘Instellingen’ en dan naar ‘TV Box’.
Bij ‘Resolution’ vind je de instelling voor de beeldkwaliteit.

Ik hoor echt heel erg graag of dit de problemen voor jou heeft verholpen, zodat wij allebei (figuurlijk) een gat in de lucht kunnen springen! 😁

Reputatie 7

Hi @medusaro, dankjewel voor het delen van deze terugkoppeling! Super fijn om te lezen dat jij graag jouw abonnement wilt blijven behouden, al had ik het natuurlijk helemaal top gevonden als ook de issues waren verdwenen. Wat balen om te lezen dat de Cat7-kabel dit niet heeft opgelost. Ik hoop dat het euvel zich in steeds mindere mate voor gaat doen of dat er wellicht toch nog eens een andere oplossing voor blijkt te zijn die ik met je kan delen. Tof om te lezen dat jouw snelheid omhoog gaat. Ik ga heel erg duimen dat jij met een nieuwe snelheid minder tot geen last meer hebt van alle problemen. Ik hoor het graag van je tegen de tijd dat dit geregeld is. Weet dat je altijd al je vragen hier kan blijven stellen!

Wat betreft jouw vragen over Mobiel, hiervoor klop ik graag aan bij @Hajar met het verzoek om jou verder hier verder bij te helpen. Kan jij hier uitleg over geven @Hajar? 😁 Merci! 

Reageer