Beantwoord

Spraak en geluid niet synchroon

  • 27 April 2022
  • 52 reacties
  • 4184 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

52 reacties

Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.

 

We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar

Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.

Ticket 2022050511002571

 

Ook bij ESPN en Spike dat het beeld blijven hangen, z’n 2x per half uur.

En tijdens de wedstrijd is dit echt niet oke!

We moeten dan een zender zappen en weer terug en dat pas gaat die weer verder

@Jason

Het komt voor bij alle zenders. Soms bij NPO niet en bij de commerciële wel, maar ook wel allemaal tegelijk en op alle momenten van de dag (geen specifiek programma ofzo)

Ik heb geen soundbar of andere apparaten tussen de tv box en de tv.

Amino Tv box = Aria model 610X

Daar heb ik er 2 van en bij beide hetzelfde probleem.

Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.

 

We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar

Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.

Ticket 2022050511002571

 

Ook bij ESPN en Spike dat het beeld blijven hangen, z’n 2x per half uur.

En tijdens de wedstrijd is dit echt niet oke!

We moeten dan een zender zappen en weer terug en dat pas gaat die weer verder

En nu blijft zelfs NPO1 hangen..

Reputatie 7
Badge +8

@Robbert65 @Paulos14 @JoopD Zouden jullie het volgende willen laten weten, zodat ik dit voor jullie kan doorzetten:

  • Zender/programma
  • Datum en tijdstip van het probleem
  • Het MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

@JoopD Zou jij mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik ook jouw abonnement erbij pakken. Alvast bedankt!😁

Hi @bw.matt@Suus65@Atlantis@yannickenemma@Rul@johnfeijen@soepkip67,

Goed nieuws! Het TV team heeft flink lopen sleutelen en als het goed is moet dit opgelost zijn. Zouden jullie aan kunnen geven of het geluid weer synchroon loopt? Wellicht kan het nodig zijn om eerst een herstart van de TV Box uit te voeren door de stroomkabel er kort uit te halen en weer in te steken.

Ik hoor het graag en ik ben blij dat het TV team het zo adequaat aan heeft kunnen pakken na de melding! 😃

Ik heb al weken last van het feit dat het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb al meerdere malen de stroom eraf gehaald, internetkabel eruit, alles opnieuw opgestart: Geen effect. Ik ben via de instellingen, Audio & Ondertiteling naar Zender Audio Codec gegaan en daar gekozen tussen Stereo en Dolby Digital (AC3). Dit heeft 3 dagen het juiste beeld en geluid opgeleverd maar daarna liep het geluid weer ver voor op het beeld. Het is echt niet om aan te zien. Ik heb het geluid vertraagd waardoor ik 5 minuten weer normaal naar een programma kon kijken maar het synchronisatieprobleem was weer terug. ik zou graag willen dat T-mobile met een oplossing komt. Ik zie namelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Probleem hier nog niet verdwenen bij programma gemist (via blauwe knop ) vanavond op rtl 5 nog vertraging. Ook bij een opname van RTL 4 van dinsdag geluid niet synchroon gisteren nog een powerfip uitgevoerd.  Gewoon tv kijken niets mis mee, geluid komt rechtstreeks van de box zonder externe apparatuur. Houd het in de gaten en mocht het probleem blijven of iets veranderen laat ik het weten.

 

 

Wij zijn sinds iets meer dan een maand over op T-mobile maar oh wat een spijt hebben we. Het beeld loopt continu achter wat ook steeds erger lijkt te worden. Vooral bij muziek programma’s is het niet om aan te zien. Donderdagavond vrienden van Amstel gekeken bij rtl maar op een gegeven moment maar afgezet. Alle zenders hebben het bij ons en heb alle tips al meerdere keren geprobeerd maar zonder succes helaas. Volgend jaar maar snel weer over. 

Ook hier loopt t niet synchroon op RTL4 Leeuwarden 8924 

 

 

 

 

@Robbert65 @Paulos14 @JoopD Zouden jullie het volgende willen laten weten, zodat ik dit voor jullie kan doorzetten:

  • Zender/programma
  • Datum en tijdstip van het probleem
  • Het MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

@JoopD Zou jij mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik ook jouw abonnement erbij pakken. Alvast bedankt!😁

Beste Demi,

7/7/2022:18:00 Geen synchronisatie op RTL 4. 

00:03:e6:7e:BC:66

Reputatie 3

Ook hier sinds een aantal dagen dat op een aantal zenders het geluid niet synchroon loopt bij gebruik van de App op de Samsung TV.

Het lijkt er op dat de problemen met de app alleen maar erger worden ipv opgelost.

Het probleem met het vastlopen/zandloper van het menu is ook nu na een ruim een 8 maanden nog steeds niet opgelost. Zie hier het topic
Wat een wanvetoning begint dit te worden. @Lisa  😏

Eerst dat het geluid op Eurosport niet synchroon loopte maar nu ook bij RTL4 maar nog erger, bij iConcerts die ik sinds kort extra afneem en dus extra voor betaal per maand. Dit kan gewoon niet.
Eerder is er al een korting verleend op mijn abb. kosten maar wat gaan we er nu aan doen?
Het lijkt er op dat T-Mobile deze problemen niet kan oplossen en ik dus toch moet gaan uitkijken wat concurenten te bieden hebben. Dan maar extra betalen…….

Is er nu een oplossing voor gevonden? Ik heb dit probleem al een lange tijd. Naar Veronica is zo gewoon niet te kijken..... Ligt niet aan de programmering

NL2 Tegenlicht loopt ook niet synchroon als voorbeeld

Reputatie 7

Thanks voor je terugkoppeling @Suus65! We hebben het euvel bij onze technische specialisten neergelegd en hopen hier straks meer over bekend te hebben. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, het onderzoek loopt nog steeds door, maar we schieten langzamerhand wel steeds meer op. Voor een ieder die een tijdelijke workaround goed kan gebruiken, neem het volgende topic eens door: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je de configuratie weer terugzet zodra TM een eindfix heeft gevonden!

Geluid bij mij nu weer redelijk synchroon, alleen lopen bij mij de opnames soms vast. Moet dan helemaal weer opnieuw de opname starten soms meerdere keren. Dit is nu weer van de laatste weken, hoop echt dat jullie de problemen met die tv box eens de wereld uit helpen. Al diverse keren weer powerfip gedaan zonder resultaat, nu een jaar klant maar nog steeds weer nieuwe problemen met deze waardeloze tv box.

Reputatie 7
Badge +16

@Atlantis Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik meen te hebben gelezen dat ook de issues met de opnames onderzocht worden en dat daar een apart incident voor aangemaakt is. Het is daarom reeds aangemeld en zal ook aangepakt gaan worden. Ik hoop met je mee en pleit ervoor om nu echt grote stappen voorwaarts te maken.

Reputatie 7

Hi @Huib79, ik ben heel blij dat je dit aangeeft, want zo kan ik je hierbij helpen! Dit issue zou inmiddels al verholpen moeten zijn, dus ik wil er dan ook alles aan doen dat je hier zo snel mogelijk van af bent. Ervaar je dit enkel bij Veronica en NPO 2 of ook nog bij andere zenders? Daarnaast wil ik aan je vragen of je ook gebruikmaakt van externe audio apparatuur? Zo niet, dan verneem ik nog graag of dit issue zich specifiek bij live tv-kijken voordoet of bij opnames  / Terug Kijken of bij allebei? Als je hierop terug kunt komen, ga ik op zoek naar een structurele oplossing! 💪

Hier ook weer precies hetzelfde, geluid loopt sinds paar weken niet synchroon met beeld. Ik heb er alleen last van bij terugspoelen, opnames en begin gemist op alle zenders . Gewoon tv kijken is geen probleem, al een paar keer de powerfip toegepast maar zonder resultaat. Hoop dat het snel word opgelost, is een tijdje goed geweest.

Reputatie 7

Hi allemaal, nog bedankt voor alle extra voorbeelden! Er zijn voldoende voorbeelden verzameld en wij horen heel graag na het weekend of jullie probleemvrij zijn. Ik gaf aan dat de einfix vandaag wordt doorgevoerd. Deze wordt uiteindelijk morgen geïmplementeerd, dus zouden jullie dit weekend kunnen checken of het euvel hierdoor is verdwenen? Ik ga duimen dat ik maandag alleemaal positieve updates terugzie! 😁

Reputatie 7
Badge +4

@bw.matt speelt dit probleem op alle zenders, of bij één of enkele specifieke? We horen graag van je.

Reputatie 1

Beste allemaal,

 

T-Mobile heeft dit probleem al maanden op het nieuwe tv platform. Een oplossing ga je echt niet krijgen. Ik ben al meer dan 3 maanden bezig. Alles al geprobeerd, nieuwe settopbox, modem, alles resetten en de technische dienst zegt iedere keer dat er geen probleem is. Als je je eraan stoort dat het geluid niet synchroon loopt, ga opzoek naar een andere provider die wel een fatsoenlijk platform heeft. T-Mobile heeft geen oplossing.

 

Bespaar je de tijd en de moeite.

 

 

Reputatie 7

Hi @Saile, merci voor jouw geheel terechte reactie! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze volledige aandacht heeft en onze technische dienst heel druk is om hier een structurele oplossing voor te vinden. Samen met de leverancier is dit onderzoek nog volop gaande. Aan onze kant hadden wij ook gehoopt dat dit al enige tijd was opgelost, excuses hiervoor. Het heeft echt onze hoogste prioriteit om dit definitief te verhelpen! 

Reputatie 3

Het niet synchroon lopen heb ik alleen bij SBS6, sinds enkele weken al.

Reputatie 3

Hier hetzelfde probleem en inderdaad alleen bij SBS6, bij andere zenders (nog) niet (in ieder geval niet merkbaar).

 

Verder de laatste tijd wel vaak dat bij het zappen naar een zender deze na een paar seconden vast hangt. Even wisselen naar een andere zender en weer terug verhelpt het dan, maar het is niet zoals het hoort ;-)

Reputatie 7
Badge +7

Hier ook hetzelfde probleem, inderdaad tot nu toe alleen bij SBS6.

Wel steeds vaker vastlopen van zenders, moet dan zappen naar een andere zender en weer terug. Meestal is het dan opgelost. Krijg nu ook steeds vaker een grijs beeld met wel geluid, dat later dan ook wegvalt. Toevallig net op de zender Spike ook weer eerst vastlopen, na heen weer zappen wel weer beeld dan na een paar seconden compleet grijsbeeld met geluid, daarna geen geluid meer. Na heen en weer zappen alleen zwart, na een paar minuten naar andere zenders kijken. En ja hoor daar is Spike ook weer.

Ook de algehele beeldkwaliteit gaat met tijd steeds verder achteruit.

Hier ook hetzelfde probleem maar pas sinds een week of 6, soms werkt het prima en dan ineens loopt de zaak niet meer synchroon met vrijwel alle Nederlandse zenders, nuu ned1, 2 rtl4, 5 en sbs 6. Eergisteren ook. Stekkers eruit en daarmee alles resetten helpt niets geluid blijft achter bij het beeld