Stotterend beeld na overgang nieuw TV platform

  • 14 August 2020
  • 92 reacties
  • 4321 Bekeken


Toon eerste reactie

92 reacties

Ik hoop wel dat er snel een oplossing komt want het is zeer storend. Anders ben ik snel weer weg bij t-mobile. Zowel dan tv als mobiel.

Ik heb ook alle poorten geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb al contact gehad via t-mobile chat. Zij heeft in mijn tv-box meegekeken en er waren geen problemen. Nu komt er donderdag een monteur. Maar ik weet nu al dat hij hier thuis niks kan betekenen. Het ligt niet aan de kabels. Alles is ook gereset. Dus dat is het ook niet.

Hoi @Danielleer en @Ferdinandk, welkom op de Community!

Top dat jullie dit hier melden, er lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te lopen met de nieuwe Amino 7x TV Boxen. Zouden jullie kunnen testen of elke LAN-poort achterop het Zyxel modem dezelfde resultaten geeft? 

@Ferdinandk Ik kan jouw abonnement niet vinden met de opgegeven informatie in je Communityprofiel. Zou je mij alsjeblieft een privébericht kunnen toesturen met daarin de volgende gegevens?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Het is gemeld bij de onderzoekende specialisten en er wordt elke dag een workaround aangeboden aan een geselecteerde groep gebruikers die deze problemen ervaart. De definitieve fix moet nog gevonden worden, daarom blijft het een onopgelost issue. Sorry voor het ongemak!

Ja ik heb alle poorten geprobeerd, helaas geven ze allemaal hetzelfde probleem. Kun je uitleggen wat je bedoelt met een workaround bieden aan een geselecteerde groep gebruikers? Of is dat het handmatig omzetten naar een andere resolutie?

En is er daarnaast enige inschatting te maken over hoe lang dit nog zou moeten duren? 
Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Danielleer en @Ferdinandk, welkom op de Community!

Top dat jullie dit hier melden, er lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te lopen met de nieuwe Amino 7x TV Boxen. Zouden jullie kunnen testen of elke LAN-poort achterop het Zyxel modem dezelfde resultaten geeft? 

@Ferdinandk Ik kan jouw abonnement niet vinden met de opgegeven informatie in je Communityprofiel. Zou je mij alsjeblieft een privébericht kunnen toesturen met daarin de volgende gegevens?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Het is gemeld bij de onderzoekende specialisten en er wordt elke dag een workaround aangeboden aan een geselecteerde groep gebruikers die deze problemen ervaart. De definitieve fix moet nog gevonden worden, daarom blijft het een onopgelost issue. Sorry voor het ongemak!

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een vrij nieuwe Samsung 4k tv. Internet werkt ook prima. Tijdens Netflix geen last van stotterend beeld. Maar zodra ik tv ga kijken via de tvbox heb ik vaak dat het beeld stottert. Vooral vaak bij voetbal en veel bewegend beeld. Ik heb alles al geprobeerd om het te verhelpen. Alles wat op dit forum is gedeeld heb ik geprobeerd. Alles zonder resultaat. Ik wil dat dit snel opgelost wordt. Anders stap ik weer snel over.

Hallo,

Zojuist heeft een monteur mijn T-Mobile thuis pakket geïnstalleerd. Internet werkt goed alleen tv lijkt niet helemaal scherp en stottert bij voetbalwedstrijden. Wat kan ik doen?

Mijn tv is een Philips 43pus7202/12 met de nieuwste software geïnstalleerd. De harde reset icm aansluiten op LAN3 heb ik inmiddels gedaan. TV is rechtstreeks met de modem verbonden.

Alvast bedankt. 
 Gr. Daniel 

 

Hallo Cheyenne,

Dank voor je bericht.

Inderdaad ervoer ik in het weekend geen stotterend beeld meer. Het gaat nu prima zo!!

Bedankt voor de moeite en ik hoop dat het probleem definitief verholpen is.

Groet,

Serkon

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @serkon1985, ontzettend bedankt voor de moeite! Goed nieuws, want ik kan je TV Box nu wel bereiken én uitlezen. Ik heb dan ook meteen naar de kwaliteit van de stream gekeken, maar deze zit er gelukkig goed uit de afgelopen twee dagen. Kan je mij bevestigingen dat het na deze reset en LAN omzetting inderdaad beter gaat? :smile:

Hallo Boris,

Dank voor je antwoord.

Ik heb het reset-proces uitgevoerd. En ik heb de kabel in ‘aansluiting 3’ van de modem gezet.

Groet,

Serkon

Reputatie 7

Dank je voor de snelle terugkoppeling @serkon1985 en een helder verhaal! Ik wil je vragen het volgende te proberen. Zou je de TV Box op LAN-poort 3 willen aansluiten en de TV Box van een fabrieksreset willen voorzien? Ik heb goede hoop dat dit wel eens kan helpen met het uitlezen. Je doet deze als volgt: Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Laat je het ons weten wanneer het zover is? Dan duik ik je TV Box in! 

Hallo Boris,

Dank voor de verwelkoming!

De tv-box is rechtstreeks gekoppeld aan de modem. Er zit geen switch of wat dan ook tussen.

De instellingen van de tv heb ik ook niet gewijzigd. Weliswaar heb ik van de week geprobeerd deze aan te passen hopende dat een aanpassing van de instellingen het probleem zou doen verhelpen, helaas tevergeefs. Ook heb ik de HDMI-kabel vervangen, zonder resultaat.

Laat het me weten als ik iets kan doen van mijn kant zoals; in/uitschakelen of resetten e.d.

Groet,

Serkon

Reputatie 7

Hoi @serkon1985 ,

Welkom op de Community! 🙌 Ik heb geprobeerd om de TV Box vanaf onze kant te checken, maar zonder succes. Kan je ons wat meer vertellen over de set-up die je momenteel hebt? Zit bijvoorbeeld de TV Box direct aangesloten op het modem of zit hier nog bijvoorbeeld een switch tussen? 

Met wat meer inzicht op jouw set-up, kunnen we kijken hoe het komt dat jij met een haperend beeld zit. Let us know! 

 

Hallo,

Na de overgang naar het nieuwe platform ervaar ik haperend beeld en een zwaar tv-menu.
Het louter schakelen tussen de zenders is een drama, bovendien hapert het beeld elke 10 á 15 seconden. Dat is heel vervelend.
Na met de klantenservice van T-mobile thuis te hebben gebeld, hebben ze een monteur naar mij gestuurd. De monteur heeft de wifi-modem en de bekabeling vervangen. Toch is het probleem nog niet verholpen. Mijn tv is Samsung Smart HUB uit 2013. De tv verkeert in prima staat.
kan je mij aub helpen en het probleem oplossen?
Alvast dank!
met vriendelijke groet,
Serkon

Reputatie 7
Badge +16

@Alexzander De oplossing laat inderdaad nog op zich wachten, sorry dat het langer duurt dan we aanvankelijk vermoedden. Wel kan ik je melden dat de oorzaak inmiddels gevonden is. We zijn nu in afwachting van een fix. De exacte datum is nog niet bekend, er is een aantal technische aanpassingen nodig. 

Je kunt het beste ons verzameltopic in de gaten blijven houden, daarin laten we weten wanneer de bugs verholpen zijn. Bedankt voor je geduld en begrip. Stay safe!

Hoi @Alexzander, welkom op de Community en bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Ik heb meteen een ticket ingeschoten zodat de experts ook jouw case kunnen oppakken. Wanneer er een update is, zal ik je deze zo snel mogelijk geven - dat geldt natuurlijk voor een ieder in dit topic.

UPDATE: zou je het modem gedurende 20 seconden stroomloos kunnen houden? Dan kunnen we een fout in het modem uitsluiten. Ik ben me er terdege van bewust dat het 99% zeker is dat dit het stotterend beeld issue is waar een aantal andere users ook last van heeft, maar om alles af te vinken, wil ik toch een 100% zekerheid hebben.

Ook jouw TV Box lijkt niet aangesloten op dit moment; als de techneuten deze niet kunnen uitlezen, kan er geen aanpassing in resolutie worden gebracht. Zou je deze willen aansluiten, alsjeblieft. Thanks!

Hallo ik heb alles gedaan de tv box gereset, het internet modem gereset en stroomloos en dit diverse keren. Niks helpt. Ik word er nu wel moedeloos van. Maar moet ik  tv kastje ten alle tijden aan laten?

Ik hoop dat er snel een oplossing komt

Reputatie 7

Hi @Johan684, het niet pakken van de juiste resolutie blijkt iets hardnekkiger dan gedacht. We zijn bezig met een permanente oplossing maar hier is echt een software update voor nodig. In de tussentijd helpt het vaak om de TV Box een fabriesreset te geven, de TV Box gaat dan opnieuw de resolutie vaststellen. Dit is echter tijdelijk en het kan zijn dat de resolutie weer terug springt na een update of wanneer je de TV Box niet op standby laat staan maar helemaal uit zet. In dit topic hebben we het issue vermeld en zodra er een oplossing beschikbaar is plaatsen we hier een update. 

Ik heb de TV Box zojuist op afstand weer een reset gegeven zodat de resolutie voorlopig in ieder geval weer goed staat. Excuses voor het ongemak!

Beste @Jason ,

Deze avond heb ik een email ontvangen dat mijn gemelde probleem is opgelost. Dat is heel plezierig om te horen, echter…. ga ik daar ook iets van merken? Want mijn TV staat nog steeds op 1080p60.

Ik hoor het graag.

Gr, Johan

Beste moderator, hier nog iemand met hetzelfde probleem. Sinds overgang naar nieuw platform halverwege augustus is dit ontstaan. 

T-mobile heeft er zelfs een monteur vanochtend voor langs gestuurd. Alles langs gelopen, maar een voetbalwedstrijd blijft stotterend. Voor de zekerheid is het tv-kastje vervangen, maar geen effect.

De monteur heeft  een test gedaan met een Youtube filmpje (via de app van de televisie zelf) met 60fps, maar deze loopt wel vloeiend. Hij kwam tot de conclusie dat het signaal van het tv-kastje naar de tv niet goed genoeg is, maar hij kan dit niet oplossen.

Hopelijk dat er op deze wijze een oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BartOo89, thanks voor je toevoeging, ik neem het mee naar onze huisexperts. To be continued!

Hier ook het probleem met stotterend beeld af en toe.

Vooral bij bewegende camera overgangen zoals bij voetbal of talkshows het beeld stottert regelmatig.

 

Ook ik zie op de tv 1080p60 staan. Hoop dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 3

Het begint wellicht ietwat eentonig en cliché te worden nu, maar: ik neem ook dit mee en geef het door in de uitstaande tickets/onderzoeken. Bedankt voor de terugkoppeling! 

Blij te horen dat je in ieder geval weer werkend beeld hebt. Nu nog het stotterende beeld aanpakken.

Top dat je deze moeite doet en het gelijk doorzet! 

Reputatie 7
Badge +16

Het begint wellicht ietwat eentonig en cliché te worden nu, maar: ik neem ook dit mee en geef het door in de uitstaande tickets/onderzoeken. Bedankt voor de terugkoppeling! 

Blij te horen dat je in ieder geval weer werkend beeld hebt. Nu nog het stotterende beeld aanpakken.

@Johan684 Dat zal ik zeker doen. Jouw melding voeg ik direct toe aan het uitstaande ticket. Gelukkig heb je een alternatief, maar dit zal snel opgelost moeten worden. Bedankt voor jullie geduld @iedereen!

@Jason 

Beste Jason,

Ter info. Zojuist de spanning nog een keer van de box gehaald om te resetten. Ik kreeg hierbij een melding om mijn klantnummer en pincode in te geven. Nu heb ik weer TV via de Box, overigens nog wel op 1080p60Hz. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Alexzander, welkom op de Community en bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Ik heb meteen een ticket ingeschoten zodat de experts ook jouw case kunnen oppakken. Wanneer er een update is, zal ik je deze zo snel mogelijk geven - dat geldt natuurlijk voor een ieder in dit topic.

UPDATE: zou je het modem gedurende 20 seconden stroomloos kunnen houden? Dan kunnen we een fout in het modem uitsluiten. Ik ben me er terdege van bewust dat het 99% zeker is dat dit het stotterend beeld issue is waar een aantal andere users ook last van heeft, maar om alles af te vinken, wil ik toch een 100% zekerheid hebben.

Ook jouw TV Box lijkt niet aangesloten op dit moment; als de techneuten deze niet kunnen uitlezen, kan er geen aanpassing in resolutie worden gebracht. Zou je deze willen aansluiten, alsjeblieft. Thanks!

Hallo iedereen,

Wij zijn net nieuw abonnee en hebben gelijk het stotterende beeld. 

Ik lees dat er veel over gezegd is maar ik hoop dat dit opgelost word.

Bij mij staat er ook 60Hz in beeld.

Alvast bedankt

Reageer