Beantwoord

T-Mobile TV App herstarten nadat Samsung Smart TV uit stand-by komt



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

51 reacties

Hi @Lisa, yes gegevens zijn nog steeds correct. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Qua versie is het nog steeds dezelfde (1.0.16), voor vollledigheid een screenshot:

 

Ook wij hebben een vrij nieuwe samsung tv en elke keer als tv heeft uitgestaan/ standby wordt de app wel automatisch opgestart maar vraagt hij na een aantal seconden om een herstart van de app.

 

Dit is vrij irritant. 

Reputatie 1

@Bitmans dank voor de tip. Dit werkt! Op de universele AB van Samsung TV heb je ook nog EXIT toets. Dit stopt ook direct de App. Prima work around totdat dit netjes wordt gefixt.

Hoi @Lisa, hierbij mijn reactie: 

 

Vrijdagmorgen rond 9:00 de tv uitgezet met de afstandbediening. Niet op screensaver. Rond 21:00 weer aangezet en moest toen herstarten. Hij stond nog een programma van vanmorgen, maar ik weet niet welke dat was en of dat dus het programma was wat aan stond toen we hem uitzetten. Zaterdagmiddag TV uitgezet en vier uur later moest de app weer herstarten.

 

  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Zowel 'one for all' als Samsung R-NZ, geen verschil

 

  • Welke tv heb je?
  • Samsung frame qe50ls03

 

  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv zelf)?
  • T NKMDEUC 2303.1

 

  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en dan naar ‘over')?
  • Die kan ik  niet terugvinden via je instructie. Na download weet ik dat het 1.0.16 is. Terug te vinden via app informatie via het tv menu

 

  • Speelt dit probleem zich ook af op andere apparaten?
  • Weet ik niet, iig niet op telefoons, Android tablets of laptops. Ik gebruik deze versie van de app niet op andere tv's

 

  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit issue op te lossen?
  • 2x opnieuw geïnstalleerd. Nu een derde keer

 

  • Kunnen je hier een filmpje delen via een WeTransfer-link waarop het issue te zien is of geeft de eerdere foto van @Jedi het exact weer
  • Eerdere foto geeft het exact weer

Ik ben benieuwd wat er gevonden wordt en als je vragen hebt wil ik het wel testen. Kan eventueel ook via de mail ipv dit forum

Gr. Emil

Reputatie 2

@Lisa bedankt voor de update.

 

Dat de netwerkverbinding verbreekt als de tv langer uitstaat is op zich niet zo vreemd. Ik verwacht ook dat de app zich dan uitschakelt en weer opnieuw opstart als ik de tv aan zet.

Heeft er niets mee te maken. De app geeft dezelfde melding als het netwerk niet onderbroken is. T-Mobile moet maar eens bij Ziggo vragen hoe het daar werkt. Daar is de app altijd actief en heb je deze onzin niet. En je kunt gewoon opnemen op je eigen SSD. Slecht dit. 

Reputatie 1

Op mijn Samsung TV QE50Q65T heb ik alleen maar het HERSTARTEN issue, waar een goede work around voor is. Ik ondervind geen enkel probleem met hangende TV-gidsen.

Reputatie 7
Badge +14

Ha Lisa, dat zeg je nu overal al maanden. Maar er komt helemaal geen update voor de Samsung app. Dat weet jij ook. De laatste versie is van meer dan een jaar geleden. Daar zit die irritante bugs in en honderden klanten hebben je erop gewezen. 

Een maand geleden schrijf je dat de update "vandaag of morgen” komt. Maar nog steeds is er niks. En jij knijpt er tussenuit. Fijn T-Mobile, bedankt voor niets!

Er is wel een nieuwe testversie. Zie dit topic.

 

Reputatie 7

Hi @emilwal en @Jedi, ontzettend bedankt voor jullie geduld van de afgelopen tijd! Het is alweer even geleden dat we elkaar spraken, dus ik deel graag een update met jullie. Er wordt nog uitgezocht of het issue dat jullie ervaren valt onder het onderzoek dat er momenteel loopt voor de tv-gids die blijft laden in de Smart TV App. Mijn collega's vermoeden dat dit met elkaar te maken heeft. Dit onderzoek is nog gaande en als er update over binnenkomen hierover, dan deel ik die in het onderstaande topic: 

Wel hebben mijn collega's het volgende al aangegeven: als de tv langer uit staat, verbreekt de verbinding met het netwerk. Dit zou eventueel in de instellingen aangepast kunnen worden, maar dat ligt aan de tv of dat mogelijk is. Dit is wel bekend bij het TV-team en er wordt dan ook gekeken of dit verholpen kan worden in een toekomstige update.

Maak gebruik van het tv-kastje van t-mobile welke rechtstreeks is aangesloten op het Zyxel T50 glasvezelmodem.

De HDMI kabel van het kaste gaat in de one connectbox van mijn Samsung tv QN95A / 2021 

Als ik de tv aanzet en dat het kastje dan heb ik beeld. De volgende dag gaat het ook nog goed.

De derde dag als de tv wordt aangezet en dan het kastje dan blijf ik een zwart beeld houden.

Als de stroom de stroom van het kastje gaat en daarna de stroom er weer op dan herstart het kastje en dan heb ik weer beeld.

Na een aantal keren contact hebben gehad met de klantenservice en bezoek van een monteur is het probleem helaas nog steeds niet opgelost.

Dinsdag wordt als het goed is een nieuw kastje geleverd, hopelijk lost het nieuwe kastje het probleem op.

 

Reputatie 2

Ha Lisa, dat zeg je nu overal al maanden. Maar er komt helemaal geen update voor de Samsung app. Dat weet jij ook. De laatste versie is van meer dan een jaar geleden. Daar zit die irritante bugs in en honderden klanten hebben je erop gewezen. 

Een maand geleden schrijf je dat de update "vandaag of morgen” komt. Maar nog steeds is er niks. En jij knijpt er tussenuit. Fijn T-Mobile, bedankt voor niets!

Er is wel een nieuwe testversie. Zie dit topic.

 

Eric je let niet echt op hè! Lees even de topics die hierover gaan door voordat je ongenuanceerde en onjuiste antwoorden post. Die testversie is niet geschikt voor Samsung TV's. Die is voor Amazon en Android TV's. De Samsung TV's draaien op Tizen. Er is dus geen testversie, alleen die achterhaalde versie. Maar als je toch bij T-Mobile werkt, dan kun jij vast wel uitleggen waarom T-Mobile niet communiceert dat het geen Samsung TV's ondersteunt. Is dat alleen om klanten te winnen en kosten te besparen op settopboxen? Dat komt toch altijd uit? Die nieuwe Samsung TV App moet er nu heel snel komen, zonder bugs en inclusief opnemen op gekoppelde SSD. Kijk even bij Ziggo hoe het werken moet. 

@Lisa bedankt voor de update.

 

Dat de netwerkverbinding verbreekt als de tv langer uitstaat is op zich niet zo vreemd. Ik verwacht ook dat de app zich dan uitschakelt en weer opnieuw opstart als ik de tv aan zet.

Reputatie 7

Hi @emilwal, dankjewel voor deze mega snelle reactie! Ik kan me jouw reactie voorstellen. Zojuist heb ik gevraagd aan mijn collega's of ze het kunnen laten weten als ze er zeker van zijn dat jullie issue valt onder het issue van de ladende tv-gids in de App. Dan weet ik namelijk dat ik enkel dat onderzoek voor jullie in de gaten dien te houden. 

Reputatie 7

Hi @Jedi en @emilwal, hartstikke bedankt hiervoor! 😊 Ik houd de komende dagen het onderzoek goed in de gaten en laat het jullie weten als er updates uit het onderzoek rollen. Hopelijk kan ik jullie snel verblijden met een hele mooie en permanente oplossing. 

@HansVanBuuren 

Ik weet niet wat je voorkeur is kwa zenders.

Maar je kunt ook het tv pakket opzeggen bij T-Mobile.

En voor NLziet gaan dat werkt op samsung vanaf 2016.

Zie hier.

https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021669191-Op-welke-smart-tv-s-werkt-de-NLZIET-app-

 

Reputatie 7

Hi @robbietobbie, als deze informatie niet nodig was, dan zou ik dit zeker niet uitvragen! Ik heb deze opdracht doorgekregen vanuit mijn collega. Weet dat ik niets liever wil dan dat er (eindelijk) een oplossing komt voor dit issue. Om deze reden blijf ik dan ook deze informatie uitvragen. 

Reputatie 1

Beste T mobile, 

Wordt het niet eens tijd om de app te updaten,

Laatste update 30-12-2021

Doe er eens wat aan zodat we allemaal inclusief jullie van de problemen af zijn !!!!!

 

Hoi, er is een heus topic van gemaakt (doorgekregen van T-mobile)

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt

 

En ook daar is het beeld… traag traag traag

https://community.t-mobile.nl/televisie%2D493/samsung%2Dneo%2Dqled%2D8k%2Dqn800b%2Dniet%2Dcompatibel%2Dnl%2Dmarkt%2D343822/index3.html

Reputatie 1

Dag Lisa, ook op mijn smart TV Samsung TV QE50Q65T heeft nog steeds het ‘Herstarten’ probleem als de TV App enige tijd niet is gebruikt. Dit gebeurt op alle zenders.

Ik heb er wel een video van gemaakt, maar kan deze niet uploaden naar jullie.

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie terugkoppelingen: ik kan me heel goed voorstellen dat het vreemd oogt wanneer er geen reproductie mogelijk is terwijl het niet slechts bij één aansluiting optreedt. Collega-moderator @Cheyenne neemt voortaan de honneurs waar met betrekking tot dit incident. Ik zal haar vragen zo snel mogelijk kort te sluiten met het tv-team hoe de vork nu in de steel zit. Bedankt voor jullie geduld!

Hi @Lisa

Dit euvel hebben wij ook (nog steeds).

Na jaren gebruik vd topbox begon deze te haperen. Ik wilde deze eigenlijk laten vervangen maar zag online de mogelijkheid van de TV Appp. Daarom de TV App geïnstalleerd. Qua beeldkwaliteit werkt deze prima, echter verschijnt het menu of de gids na een tijdje helemaal niet meer (het cirkeltje blijft draaien). Na opnieuw installeren werkt het weer voor een korte tijd (paar uur, soms maar half uurtje) maar het euvel zoals ook hierboven beschreven komt telkens terug.

  • TV: Samsung QE55QN95A (2021)
  • Afstandsbediening: standaard AB van deze Samsung
  • Besturingssysteem TV: Tizen
  • Versie: Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491
  • Zenders: maakt niet uit, bij geen enkele zender opent het menu/gids
  • TV app staat alleen op deze TV
  • Filmpje kan eventueel, maar is vrij simpel: menu laadt niet, wieltje blijft draaien.

Dank alvast!

Jedi

Hi @Lisa, ik zat in het buitenland en kon het niet checken. Deze week heeft deze storing zich niet meer voorgedaan, gids verschijnt en werkt prima. Echter nu 2 andere storingen: elke keer opstarten komt onderstaande melding in beeld. Na opnieuw opstarten werkt de app redelijk, behalve dat er random een hapering optreedt (storing 2): zonder aanleiding hapert het beeld dan 3 keer en gaat weer verder. In het begin best grappig als een presentator iets 3x herhaald maar na een tijdje uiteraard storend. Voor de zekerheid ook maar even de softwareversie van Tizen opgeschreven:

T-NKM2DEUC-2101.0, BT - S

 

sinds kort ook gelukkige t-mobile gebruiker, met een Samsung TV en nu dus ook met dit vergelijkbare probleem. ik zie al een tijdje geen update meer hier dus ik dacht ik slinger het nog eens aan….

laatste versie software TV en van de t-mobile app - 1.0.16 (of uit de app zelf, Samsung 20211029-0491)

en TV is een samsung QLED uit 2020 met software versie 2401.1 

 

als je van bron wisseld (of uit standby) terug naar de t-Mobile app, heb ik een stilstaand beeld (van het laatste dat ik aan het kijken was) en dan krijg ik het “herstart” scherm zoals hier boven al een paar keer is gepost.

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Dank voor het signaal en de duidelijke omschrijving. Voor het issue dat wordt omschreven in het topic dat @tonlabee heeft gedeeld, komt er een fix aan. Dat is het issue dat er problemen zijn met de TV-gids, deze blijft hangen of eindeloos laden. Dit is een bug en wordt in de volgende update verholpen.

Loopt de app direct vast bij het opstarten? Dan is het een duidelijk signaal voor ons en laat ik graag onderzoeken, zodat we dat ook kunnen oplossen. We kaarten dit dan ook bij onze tv specialisten. Heel erg bedankt voor het signaal! 

Reputatie 7

Hi @Jedi, dankjewel voor het aangeven! 😊 Ik ga hier graag voor jou achteraan en zet jouw gegevens door naar onze technische dienst. Het onderzoek houd ik de komende tijd goed in de gaten. Als het toch nog lukt om hier een kort filmpje van door te zetten, dan zou dat super zijn. Een filmpje helpt de technische dienst altijd ontzettend op weg. We gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag om dit voor jou te fixen. Ik meld het hier als er een update uit het onderzoek rolt, dus ik hoop je snel te kunnen verblijden. 

Reputatie 1

Hallo @Boris en @spinnningmaster,

Ik zou onderscheid willen maken tussen problemen in de TV App direct op een Smart TV en een
T-mobile setupbox/TV combinatie.

Ik ondervind met mijn Samsung Smart TV (zonder T-Mobile setupbox) geen probleem met een hangende TV gids. Alleen het HERSTARTEN probleem, waarvoor een goede work around is aangegeven in dit topic.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag de uitkomst van het onderzoek met de melding ‘herstarten’ met jullie delen! De leverancier heeft laten weten dat dit voorlopig niet wordt opgelost en dat dit zo blijft, omdat het niet te reproduceren is. Wij laten het hier echter niet bij zitten en laten het onderzoek achter de schermen doorgaan, maar er komt hier op de korte termijn geen oplossing voor. Hierin willen we graag open en eerlijk met jullie zijn. 

Ook wil ik nog een extra tip met jullie delen. Zouden jullie eens de UTP-kabel kunnen vervangen? Wellicht dat die kapot is en de boosdoener is van deze melding. Omdat alles is onderzocht door de leverancier, is er ook altijd een mogelijkheid dat het zich binnenshuis afspeelt. Excuses dat we voor nu geen andere oplossing met jullie hebben kunnen delen.