Beantwoord

TV box geeft geen beeld

  • 27 April 2021
  • 67 reacties
  • 2926 Bekeken


Toon eerste reactie

67 reacties

Reputatie 2

Als je de box aanzet, gaat het lampje aan de voorzijde dan wel van rood naar blauw? Als die wel blauw wordt, zou je dan eens de HDMI kabel even willen loskoppelen en weer terug zetten?

Helaas geeft dat geen enkel effect. Lampje gaat idd van rood naar blauw.

Reputatie 2

@Lisa Voordat we de 2 tv-boxen hebben verwisseld hebben we dit ook al geprobeerd en dat hielp niet. De enige manier om hem weer aan de gang te krijgen is door de internetkabel kort los te halen of de stekker er kort uit te halen. Een andere hdmi kabel of poort van de tv te gebruiken helpt ook niet.

@deesvlees als je zwart beeld heb, kan je dan is op de menu knop drukken van je afstandsbediening. Krijg je dan wel beeld?

Reputatie 2

Hi @Lisa , ook gisteren werkte optie 3 weer niet, vervolgens hebben we hem gisteren op optie 4 gezet en vandaag is het goed gegaan …. Ik laat je weten hoe het de komende dagen gaat want het probleem doet zich niet elke dag. Wordt vervolgd.

Reputatie 2


Heb je ook iets aan de HDMI instelling (resolutie) zelf gewijzigd misschien?

Bv 1080p50 naar 1080p60 of zo?

Nee had ik nog niet gedaan. Inmiddels wel.. We zullen het zien. Bedankt voor de tip

Reputatie 7

Hi @BeMu, ik wil je graag nog even laten weten dat ik heb nagevraagd of er een specifieke planning bekend is! Als deze er was, dan had ik dit naar jou doorgezet. Zoals ik hierboven al even aangaf, komt uiteindelijk iedereen aan de beurt. Hier zal jij tegen die tijd dan ook een bericht van krijgen. Mocht jij nog andere vragen hebben, laat die dan vooral weten!

Reputatie 2

Dank voor je reactie. Wij hebben de tv boxen verwisseld en het ging een aantal dagen goed, toch hebben we inmiddels al weer een paar keer dezelfde storing gehad bij de tv beneden. Dit is dan te verhelpen door bv de internet kabel er kortstondig af te halen (snelste methode). Helaas hebben we het probleem dus bij beide tv boxen.

Door de snelheid te verhogen is de kans op stilstaand beeld misschien wel kleiner maar de oorzaak is daarmee niet weg. Zoals eerder gezegd hadden we bij de vorige ADSL provider een lagere snelheid maar nog nooit last gehad van stilstaand beeld, laat staan door een mobiel of een vaste pc waarmee met de maximale snelheid (36Mbit/s) iets werd binnen gehaald. Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat een tv gaat haperen als er bv een pc iets aan het downloaden is? De TV box moet toch eerst een beetje data mogen afsnoepen en wat er dan overblijft is dan voor de rest wat er in huis staat? Mocht je dan door de vele apparaten traag internet ervaren dan is dat logisch en als je dat als vervelend ervaart dan kun je een ander / sneller abonnement afsluiten. Als ik op de site een abonnement wil afsluiten dan staat er bij de geadviseerde snelheid 50Mbit/s en we ervaren verder totaal geen traag internet.

Zou het niet aan het modem kunnen liggen?

Reputatie 2

Hi lisa.

 

Net weer zwart beeld. Precies hetzelfde weer na teruggekeken hebben. Grrr. ☹

Reputatie 7

Hi @deesvlees, heel graag gedaan! Jij heel erg bedankt voor de extra aanvullingen en fijn dat het wat duidelijker voor jou is geworden. Ik weet dat het instellen van QOS wel op ons wensenlijstje staat, maar wij zijn hier jammer genoeg nog niet mee bezig. Ik vermoed ook dat dit een tijd op zich zal laten wachten. Zodra dit er komt, dan zullen wij dit uiteraard gaan communiceren.

Ik heb dit overzicht gelijk doorgezet zodat dit verder onderzocht kan worden. Ik zet dit dan ook op mijn agenda, zodat ik jou op de hoogte kan houden van het onderzoek. Ik hoop echt dat ik jou snel kan verblijden met positief nieuws! 🤞

Reputatie 2

Om 17:55 hadden we het probleem weer. Deze keer Op menu gedrukt en verder kwamen we niet. Het menu was te zien maar we konden er niks mee.

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa  Is er al enigszins zicht op wanneer klanten zoals ik met de Draytek en met de Entone 510 worden overgezet naar het nieuwe platform, heeft wat mij betreft geen enkele haast mede gezien ik veel problemen zie bij klanten die reeds zijn overgezet.

En dan met name de problemen die ik lees wat betreft de trage streams, streams die kwalitatief nou niet bepaald uitblinken in kwaliteit zoals ik lees in de topics.

M.a.w. Laat het voorlopig maar zoals ik het nu heb, en pas overzetten als alles voor 100% en beter werkt.

Reputatie 1

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

 

Ook ik heb al weken problemen met de tv-box die GEEN BEELD geeft na het uitzetten de dag ervoor. Elke dag de stekker eruit halen om weer tv te kunnen kijken, is bijzonder vervelend. 

De opties die @Lisa beschreef m.b.t. het HDMI modus werkt helaas niet voor mijn tv,  die beperkt zich maar tot 2 HDMI-modussen. De tv-box is een Amino Aria en dus zou in HDMI modus 3 het beste werken. 

Ik zit dus nog steeds met het probleem dat ik bij het aanzetten vd TV een zwart beeld zie en een leeg tv-gids. 

Na de up-date van de 'nieuwe t-mobile thuis'  is de TV echt geen verbetering! Ook het verdwijnen van teletekst vind ik heel jammer. 

Vandaag kreeg ik weer een mail v T-mobile dat er een nieuwe update komt in de nacht v 16 op 17 augustus. Ik hou mijn hart vast. 

Moderatoren geef a.j.b. door dat de problemen met de tv-box nog steeds niet is opgelost aan de specialisten. In ieder geval niet bij mij. :(

 

Reputatie 2

Hi @Lisa 

 

Vandaag naar optie 3 gezet. En helaas na weer iets terug gekeken te hebben, begon het gedoe weer.

Reputatie 7
Badge +1

En wat gebeurt er als u alleen de tv uit zet en de box op stand bij laat staan? de box gebruikt zo weinig stroom dat het misschien een idee is om het eens een dag te proberen.

Zelf heb een tijdje gewerkt met een stekkerdoos waarmee men alles in een keer kan in en uitschakelen, bevalt me voor geen meter, staat nu weer dag en nacht gewoon op aan, de reden waarom?  elke keer als ik tv wou kijken had die box de irritante gewoonte volledig opnieuw op te starten dus inclusief alle firmware laden enz.

 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag geef ik hier een korte update met betrekking tot een tegemoetkoming! Zoals @pvdh14 ook al terecht aanstipt, wil ik jullie laten weten dat wij uiteraard een tegemoetkoming willen aanbieden aan iedereen die al langer problemen ervaart met zijn/haar TV. Deze tegemoetkoming kan ik pas in orde maken zodra alles weer goed werkt, maar weet dus dat wij dit uiteraard op de agenda hebben staan. Jullie horen namelijk gewoon optimaal van de diensten gebruik te maken! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @deesvlees, bedankt voor je terugkoppeling, zo kunnen we beter uitsluiten waar het wel/niet aan ligt!

Ik heb een nieuwe lijnmeting gedaan en zie in poort één in totaal zestien aangesloten apparaten; waarschijnlijk grotendeels via een switch. Omdat je een maximum bandbreedte van 50 Mbit/s hebt, is dat aantal aan de grote kant. Hierdoor kunnen tijdelijke lease time errors ontstaan, omdat niet elk apparaat de juiste IP toegewezen kan krijgen, wordt er automatisch op korte termijn een renewal (IP-vernieuwing) toegepast die dit tracht te herstellen - dat resulteert weer in de uitval op andere apparaten. Ik heb geprobeerd de MAC's te cross-referencen via MAC vendors van die zes apparaten die de error nog weergeven, maar dit programma herkent die apparaten niet. Zouden dit mobiele telefoons kunnen zijn? Op één na hebben ze allemaal nagenoeg hetzelfde MAC-adres.

Slim om de TV Box op poort vier aan te sluiten, dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat je op de box geen errors meer krijgt, althans niet direct zichtbare als ik het zo zie. 

Je kunt in het modem niet zien dat er lease time errors zijn, wij kunnen dat aan de hand van lijnmetingen echter wel constateren. 

Reputatie 2

Dank voor je reactie. Toevallig is dit precies onze opstelling. Tv-box staat dus altijd stand-bij en de tv gaat 's nachts uit. Ook als we bv 1,5 uur later weer gaan kijken (met alles op stand-bij te laten staan), komt het voor dat we zwart beeld hebben. Dan is het uit en aan zetten van de tv-box de manier om hem weer te laten werken, helaas duurt het opstarten best wel lang ivm het laden van alle firmware (zoals je al aangaf).

Reputatie 2

Hi lisa.

 

Net weer zwart beeld. Precies hetzelfde weer na teruggekeken hebben. Grrr. ☹

Vandaag weer zwart beeld na terugkijken. Gaat lekker!

Reageer