Beantwoord

TV Box geeft geen beeld

  • 15 November 2022
  • 71 reacties
  • 1359 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

Reputatie 2

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ja, alle kabels zitten goed. Van het contact in de muur naar de router en van de router naar het modem. Ik kan momenteel geen foto's plaatsen omdat ik nog op mijn werk ben en dat voorlopig nog wel het geval zal zijn omdat ik na werktijd een switch moet programmeren. Nogmaals ik had geen last tot halverwege vorige week en er is niets verandert aan de bekabeling. Er zijn geen kinderen of huisdieren die iets aan de bekabeling hebben kunnen doen. De factory reset heb ik al 3x uitgevoerd zonder resultaat. 

Reputatie 7

Hi @Bigoak, als er een andere TV Box was, dan stuurde ik die met liefde jouw kant op! Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is na elke update. Klopt het dat het nu weer zonder problemen werkt? Ik hoor graag wat er precies gebeurt na een update, zodat ik kan kijken of hier een oplossing voor is. Bedoel je met onderbrekingen dat het beeld dan bijvoorbeeld wegvalt? 

Reputatie 2

Ik heb die afspraak gemaakt omdat er in de meterkast nu wel een aansluitpunt zit. Wel vreemd want de glasvezel steken aan de voorkant van de flat nog uit de grond. Als er geen aansluitpunt was geweest, dan had die afspraak geen zin gehad. Dat bedoel ik.

Ben overigens weer 2x geen beeld en 1 reset naar fabrieksinstellingen verder. Hier moet echt een oplossing voor komen want het kastje iedere keer vervangen is geen oplossing. Ik heb het iedere keer na een firmware upgrade. 

Reputatie 2

Het is nog steeds niet opgelost. Ik weet niet wat er gebeurd na een update.

Ik krijg ineens een zwart beeld, terwijl ik nog wel geluid heb. Als ik de box reset met het knopje op de achterkant, dan start de box op met het upgraden van de firmware. Na de update krijg ik eens om de x aantal uren (varieert) wederom een zwart beeld. Er zijn hier dan 3 mogelijke oplossingen voor:

  • box naar standby, 10 seconden wachten en weer aan zetten. 
  • box op zijn kop leggen, paar seconden wachten en weer normaal zetten. Tijdens de 2e keer omdraaien krijg ik weer beeld.
  • voeding uit de box, 10 seconden wachten en weer erin doen. Wachten tot ik weer geluid heb, box op standby en weer aan. Krijg nu de melding dat de box herstart is en of ik op OK wil drukken.

Iedere keer is het een andere oplossing. Zeer vervelend. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, fijne vakantie gehad?

Daar hebben we een heel topic over geschreven, neem het topic gerust door. Dan kun je lezen hoe je het pakket terug kan sturen zonder QR code:  

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, de eerste melding bij ons in het systeem is op 8 juli gedaan. Je bent sinds november 2022 hier al mee bezig op de Community. Ik wil daarom een middenweg nemen en vanaf januari tot en met nu de tv kosten voor je vergoeden. Dit zal dan worden verrekend met een volgend factuur.

 

Ik hoop natuurlijk dat de nieuwe TV Box het wel doet, hij zou het namelijk gewoon moeten doen.

Reputatie 2

Ik heb geen tijd om overdag thuis te zijn. Op welke vestiging ik ook zit, het is minimaal 1 uur rijden, dus even tussen door naar huis kost me 3 uur. Ook weet ik nooit wanneer ik 's avonds naar huis ga. Daarnaast weet ik niet wat een monteur kan doen wat ik niet al gedaan heb:

  • reset van de box naar fabrieksinstellingen
  • vervangen HDMI kabel
  • vervangen netwerk kabel
  • netwerk kabel op andere poort
  • HDMI kabel rechtstreeks op de tv 
  • AVR speler vervangen

Het enige dat al deze oplossing in gemeen hebben, is de speler. Ik heb met de oude Entone nooit problemen gehad en dit is al de 2e Amino met dit probleem. Dus als je nog een oude Entone hebt liggen, dan gebruik ik die graag.

Reputatie 2

Hi Bigoak,

Ik las dat je een Apple TV hebt aangesloten. Is het niet mogelijk om de T-mobile TV app daarop te installeren? Via deze app kan je ook prima TV kijken. De inloggegevens (klant# en 4-cijferige code) kan je vinden als je inlogt op je T-mobile account, https://www.t-mobile.nl/login.

Succes & have a nice weekend.

 

Groeten,
Bitmans (medeklant).

Reputatie 2

Hallo Bitmans,

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik kijk nu al via de T-Mobile app op de televisie. Echter loopt deze achter. Ik krijg af en toe al een goal alert op de telefoon voor een wedstrijd die ik zit te kijken. 5 seconden later zie ik dan dat doelpunt. Is niet echt "live”

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bigoak ,

Guidion monteurs werken ook op zaterdag, dus dat is ook nog een mogelijkheid. Als je graag een oplossing wilt zal een monteurs bezoek daar zeer waarschijnlijk voor nodig zijn. Wil of kan je dat niet, zal de situatie zou blijven en komen T-Mobile en jij nooit tot een oplossing.😉

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bigoak, goed dat je weer contact opneemt voor je TV Box! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, dat klopt ook helemaal. Ik heb je e-mailadres direct veranderd. 

Ook heb ik de kosten van 01-01-2023 tot en met 15-09-2023 de maandelijkse kosten voor TV voor je vergoed. Dit zal worden verrekend met een volgend factuur en wat overblijft zal worden teruggestort op jouw rekening! 

Reputatie 2

Ik heb de QR-code kunnen vinden en de box teruggestuurd. Kan inmiddels ongestoord tv kijken en ik hoop dat het na de eerste update zo blijft. Ik heb alleen nog 2 vragen:

  1. ik log hier nog steeds in met @t-mobilethuis.nl maar wil dit aanpassen naar mijn @gmail.com adres. Dit kan ik echter niet zelf, hoe doe ik dit?
  2. er was sprake van compensatie, maar dit is niet verwerkt in de komende factuur. Is dit nog steeds geldig en hoe wordt dit verwerkt?

Alvast bedankt, 

Reputatie 2

Ik zou toch graag een QR-code willen ontvangen om discussies bij een DHL punt te voorkomen. Deze goede mensen zijn meestal specialistisch in andere zaken dan het verzenden van pakketjes. Tevens heb ik met de QR-code ook de mogelijkheid om deze bij een pakketautomaat te droppen. 

Wellicht is de QR-code naar het @t-mobilethuis.nl account gestuurd, maar daar kom ik niet meer in. Ik gebruik deze overigens ook om hier in te loggen, maar ik kan deze niet veranderen. 

Vakantie was overigens leuk en goed, bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @G246810, ik heb de TV Box omgeruild voor de Mediabox. Daarnaast blijf je de € 2,50 korting behouden! De vergoeding is niet meer nodig. Je ontvangt hier zodadelijk een e-mail over. Als de Mediabox verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, je kunt de QR code downloaden in Mijn Odido Bestellingen. Klik vervolgens op TV box vervangen en download het retourlabel! Link is klikbaar en zie afbeelding.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, bedankt voor je terugkoppeling.

Om antwoord te geven op je vragen:

  1. Dat kan ik voor je aanpassen. Stuur mij een pruivébericht met het gmail account en dan zal ik dit voor je aanpassen!
  2. Wat is er precies afgesproken? Kan je ook de data meeleveren van het moment dat je niet normaal tv hebt kunnen kijken en dat het opgelost is? Alvast bedankt.
Reputatie 2

Op zaterdagochtend doe ik mijn weekboodschappen en 's middags ben ik vrijwilliger op een sportclub. Dus zterdag is ook geen optie. 

Maar ik lees nog steeds niet wat een monteur meer kan doen dan ik. Moet hij/zij constateren dat het beeld inderdaad wegvalt? Dat kan nog wel eens nutteloos zijn omdat het niet altijd direct gebeurd. Soms na 5 minuten, soms na anderhalf uur. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bigoak 

Op zondag heb je natuurlijk ook geen tijd? Als je op de link geklikt had, had je dat namelijk ook gezien, dat zelfs zondag mogelijk is. Maar wel schreeuwen en niet aan een oplossing willen meewerken. Het wordt dan in jouw situatie onmogelijk over te gaan naar een andere aanbieder. Je kan namelijk nooit, dus opnieuw aansluiten kan dan ook niet.

Wij weten niet wat een monteur kan doen/ meten of vervangen tijdens zijn bezoek. Dus je wenst gewoon niet mee te werken aan een oplossing. Dat is niet erg, zeg dat gewoon . Dan zit je, je tijd uit en gaat over. 

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad,  het moet een lokaal probleem zijn, dat los je niet op afstand op. Wel moderators en klantenservice medewerkers bezig houden maar als ze actie nemen de deur dicht gooien?

Het blijft een technisch product en t-mobile is heel schappelijk, zelfs als eventueel blijkt dat het probleem echt in een woning / eigen LAN zit wordt nagenoeg nooit een factuur voor de monteurs gestuurd. Dus het kan geen kwaad die afspraak in te plannen.

Reputatie 2

Ik krijg nu de melding dat mijn klacht is opgelost na ons gesprek. Ik vind dit heel vreemd want:

  • ik heb geen gesprek met iemand gehad over mijn probleem
  • het probleem was vanochtend nog niet opgelost. Ik moest het nieuws via de app op de tv kijken

Natuurlijk kan ik tv blijven kijken via de app, maar hier zit toch minimaal zo'n 10 seconden vertraging op. Vooral lastig bij live evenementen of sport wedstrijden. Dit zijn de voornaamste zaken die ik via de box kijk. 

Tevens kan de tv box wederom vervangen worden, maar zolang dit de Amino is, is dit een oplossing tot de volgende firmware upgrade. Met de “oude” Entone heb ik deze problemen nooit gehad. 

al 3 weken een nieuwe tv box , alleen maar de npo zenders. 3 keer naar de technische dienst doorgezet wordt niet opgelost. Alleen smoesjes , er zou een grote landelijke storing zijn ja,ja of het apparaat moet 24 uur warm draaien nou ja zeg. HOPELOOS

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, het lijkt er op dat je in de verkeerde TV groep zat, dit hebben ze hersteld.

Kan je de TV Box voorzien van een harde reset? Dit doe je zo:

 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Hierna moet je opnieuw inloggen en zal het als het goed is goed moeten gaan. 10 seconden vertraging is niet gewoonlijk bij onze TV app. Heb je de tv bekabeld verbonden of via wifi?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Bigoak Als je in het menu naar je profielplaatje (linksboven) gaat, op Bewerken drukt en dan naar Weergave of iets dergelijks, zit daar een optie waarmee je kunt kiezen of je altijd bij NPO1 wilt beginnen, of bij de laatst bekeken/beluisterde TV-/radiozender.

Reputatie 2

Ruim 3 maanden ongestoord tv kunnen kijken tot ik afgelopen week 's ochtends bij het aanzetten de melding kreeg dat de tv box herstart was en ik op OK moest drukken. Dat kon maar 1 ding betekenen: een update. Daarna kwamen de klachten weer terug: even het beeld weg en daarna weer verder kijken. De tijd dat het beeld weg viel werd steeds langer tot vandaag. Momenteel heb ik een grijs beeld met haperend geluid. ik heb de box al van stroom gehaald en een hard reset gegeven. Het vreemde is dat ik nog wel van zender kan veranderen, maar wel met hetzelfde resultaat: grijs beeld met haperend geluid. 

Ik ben dit merk Amino meer dan zat en overweeg serieus over te stappen naar een leverancier die dit merk niet heeft. KPN is al een keer aan de deur geweest. Ik heb alles al vervangen, behalve de tv (maar die is pas 2 jaar oud): HDMI kabels (1.0; 1.1 en 2.0), surround set en de netwerk kabels. Als ik de community doorlees, zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. 

Ik merk nu ook dat de app op de smart tv is aangepast waardoor ik niet meer met de pijltjes toetsen op de tv afstandsbediening snel van de ene zender naar de andere kan "zappen”, ik word verplicht om de gids te gebruiken. Het zou handig geweest zijn als hierover een email was verzonden want niet iedereen volgt alle berichten op internet. 

Ik zie dat er een nieuwe mediabox is, maar dat deze alleen voor nieuwe abonnees is. Hiermee trekt Odido de lijn door met de nieuwe telefoon abonnementen want daar kan je als langdurig abonnee ook nog geen gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat er mogelijk is want ik ben dit uitvallen toch echt wel zat. 

Reageer