Beantwoord

TV Box geeft geen beeld

  • 15 November 2022
  • 71 reacties
  • 1359 Bekeken


Toon eerste reactie

71 reacties

@Teresa van Odido  als ik de nieuw Mediabox heb, komt iemand om de setup te helpen? hoe kan ik de nieuwe mediabox installeren? Er was een T mobile man die kwam en hij had mijn modem, remote control en tv box geïnstalleerd. Thanks

Reputatie 2

Eh, ik weet niet of je de berichten hierboven hebt gelezen maar ik weet hoe de tv box eruit ziet en zeker hoe ik een reset moet uitvoeren. Na mijn reset moest ik opnieuw inloggen, maar dat kon niet direct omdat ik zonder het in te stellen in een keer een tweestaps verificatie moest gebruiken (en ik lees dat ik dit niet meer kan terug zetten). Helaas was mijn telefoon bezig met een update, dus ik moest aardig lang wachten. 

De tv is via een LAN kabel aangesloten en misschien overdrijf ik wel met 10 seconden, maar ik krijg vaak genoeg op de telefoon een doelpunt melding terwijl op tv de aanval nog moet beginnen.

Vraag blijft, hoe ben ik in de verkeerde tv groep beland? En wat zijn de verschillen

Reputatie 2

Inmiddels een paar weken de nieuwe box naar tevredenheid in gebruik. De box heeft wel wat kleine problemen als je uit de stand by komt zoals aangaan met een willekeurige zender in plaats van de laatst gekeken zender, maar dit is niet zo'n groot probleem. 

Reputatie 2

Momenteel moet ik het kastje iedere keer van de spanning halen en weer aansluiten nadat ik van zender ben veranderd. Uit frustratie nogmaals geprobeerd met een hard reset, dus via het knopje naast de voeding. De box begon met het installeren van 3 updates. Echter zonder resultaat. Ik wil graag een definitieve oplossing want ik ben eigenlijk dit helemaal zat. Ik ben al bezig om naar andere leveranciers te kijken want dit is niet echt ontspannen tv kijken. 

Reputatie 2

Helaas, vanochtend wederom een zwart beeld en alleen geluid. Het probleem zit echt in de Amino box als ik de berichten via Google mag geloven.  

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bigoak Voor de zekerheid heb ik alsnog de nieuwe Mediabox naar je toegestuurd. Je kunt namelijk met de huidige box die je nu hebt ontvangen op langer termijn deze problemen weer ervaren en dat wil ik je uiteraard besparen. Better safe than sorry zal ik maar zeggen. Hij komt zo snel mogelijk jouw kant op! 😊

Reputatie 7
Badge +16

@Bigoak Ben je vanavond of morgen in de gelegenheid om toch een foto te plaatsen van de installatie thuis? Daarmee kunnen we bepaalde, belangrijke zaken uitsluiten. Alvast bedankt!

Reputatie 2

Afgelopen vrijdag was de monteur van Gideon er om de glasverbinding tot stand te brengen. Hij kon echter niets doen omdat er geen signaal op de verbinding in de meterkast staat. Volgens mij moeten de vezels nog in de algemene kast afgemonteerd worden. Ze komen nog steeds voor de flat uit de grond:

 

In de tussentijd zit mijn kastje nog steeds in de verkeerde groep waardoor deze momenteel onbruikbaar is. Is er enige mogelijkheid dat dit aangepast wordt? Ik heb weinig vertrouwn in Open Dutch gezien de acties die ze tot nu toe hebben uitgehaald.

Reputatie 7

Hi @Bigoak, heel fijn dat je dit nog kon aangeven! Ik wil ervoor zorgen dat beide issues heel rap worden verholpen. Maak je toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, heb je ook last van wegvallend geluid als je deze apparatuur loskoppelt? En ervaar je dit bij elke zender of bij specifieke zenders? Heb je toevallig een voorbeeld van een programma die je op dat moment keek (inclusief de zender, de datum en het tijdstip? Ik wil heel graag met zoveel mogelijk informatie aankloppen bij onze technische dienst. Merci alvast!

Reputatie 7
Badge +9

@Bigoak gebruik je toevallig Flashscore? Ik weet namelijk dat zij altijd sneller zijn dan dat wij op tv kunnen zien. 

Je bent in de verkeerde TV groep beland omdat er een netwrkmigratie plaats gaat vinden, de overstap van DSL naar glasvezel. Op dit moment kan ik je TV Box ook niet omruilen, de overstap naar glas moet eerst voldaan zijn voordat ik aanpassingen kan doen. Ik zie alleen dat de TV Box nog steeds in de verkeerde groep staat. Dit zal ook met de overstap dan goed staan. Is het tot die tijd nog te doen met de TV app?

Reputatie 2

Ik gebruik FotMob, maar dat terzijde. De problemen ontstaan iedere keer na een firmware upgrade, niet omdat ik een glasvezel verbinding heb aangevraagd. Ik kan best wachten tot de glasvezel is aangesloten, maar het is vooral 's ochtends lastig als ik het journaal van 6:30 uur kijk en dan over moet schakelen naar de tv app omdat het beeld wegvalt. 

Mocht na de omschakeling naar glas het beeld nog steeds wegvallen en de box vervangen moet worden, is dat dan nog steeds zo'n $^#&#@ Amino of een ander merk? ik had voorheen een Entone waar ik nooit problemen mee had, tot die het na 5 jaar gebruik opgaf (defect voedingsonderdeel in de  tv box). 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Zijn er echt geen andere tv-boxen dan die $^$#^&& Amino? Ik ben na een update wederom 3 dagen bezig geweest om de box weer zonder onderbreken te laten werken. Firmware nogmaals geupdate, box zonder spanning, netwerkkabel in een andere poort, box uiteindelijk gereset en daarna nogmaals enkele minuten zonder spanning gelaten.

Het is zeer irritant om dit na iedere update te moeten doen.Mede omdat niet iedere keer dezelfde handeling een oplossing bied...

Reputatie 2

Tijd niet hier geweest, maar het probleem zit toch echt in de Amino tv box. Door een fout van de aannemer die de glasvezel aanlegt, werd mijn aanvraag voor een glasvezelverbinding als afgerond in het systeem gezet en daardoor meteen de DSL-verbinding afgesloten. Helaas betrof het alleen de verbinding tussen verschillende kasten in de wijk en niet de verbinding naar mijn woning. Hierdoor had ik dus geen internet en geen tv meer. 

T Mobile heeft dit snel en goed opgelost, alleen door mij te voorzien van een nieuw abonnement omdat de oude op geen enkele manier meer te activeren was en zeker niet op korte termijn. Met een nieuw abonnement krijg je ook een nieuw TV-kastje en……….  3 maanden geen enkel probleem meer tot gisteren. Gisteren is er een update geweest waardoor sinds vanochtend het kastje wederom wel geluid, maar geen beeld meer geeft, ook niet nadat ik even de voeding van het kastje heb gehaald. Vanavond als ik thuis ben zal ik even de hard reset (via het knopje op de achterkant) doen, maar ik ben bang dat het wederom niet lang duurt voordat het beeld weer verdwijnt.

T Mobile moet toch echt op zoek naar een ander leverancier voor de tv box. En voor degene die nu gaan melden dat ik een monteur langs moet laten komen: binnenkort wordt eindelijk de glasvezelverbinding aangesloten door een monteur. Ik hoop dat dan ook meteen naar het probleem met het kastje kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bigoak, bedankt voor het doorgeven, daar hebben we zeker wat aan! Wellicht dat deze opmerking totaal niet relevant is maar omdat wij geen problemen kunnen meten en je aangeeft dat je na een x aantal uur geen beeld maar wél geluid ontvangt: is er toevallig op je TV iets van een screensaver optie aan die na een x aantal uur het beeld uitschakelt? Hiervoor zou je de instellingen van de TV zelf moeten doorzoeken. 

De TV Box schakelt na vier uur volledig uit als je geen enkele handeling uitvoert, maar omdat je wel geluid ontvangt lijkt mij hier geen sprake van.

Daarnaast neem ik ook aan dat je de TV Box direct op het modem hebt aangesloten, of heb je dit via een omweg gedaan zoals stroomnetadapters of een eigen router/switch?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 7
Badge +9

@Bigoak op dit moment hebben we alleen de Amino TV Boxen, echter dit euvel hoort zich niet voor te doen. De Entone Tv Boxen kunnen we niet meer leveren. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stedum65, goed dat je dit aankaart, dit moet snel opgelost worden! Ik zie dat er een aantal dagen geleden een aantal aanpassingen aan je TV profiel zijn gedaan. Kan je proberen om de TV Box kort van het stroom af te halen en om de TV box direct bekabeld aan te sluiten op het modem? Om het ge-update TV profiel op te halen kan het namelijk helpen om de TV Box direct op het modem aan te sluiten in plaats van op je eigen router/switch. 

Ik verwacht dat je hiermee snel verder kan komen. Hoe dan ook sta ik voor je klaar! 🙂

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bigoak, goed dat je dit opnieuw aankaart.

Ik lees graag of de harde factory reset geholpen heeft. Zo niet, stuur ik je graag een nieuw TV Box op! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bigoak, de wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn voordat het binnenshuis zal werken. Fiber is hiervan op de hoogte en gaan het voor je chasen!

 

Ik heb nogmaals onze techneuten aangesproken en gevraagd of ze je TV Box in de juiste groep kunnen zetten, wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @G246810, de Mediabox is gemakkelijk zelf te installeren. Het enige wat je hoeft te doen is de doos uitpakken, adapter, HDMI-kabel en ethernet-kabel erin doen en vóila! De verdere installatie volgt op het scherm. Op onze website hebben we handige filmpjes en een handleiding hoe je de box installeerd: Handleidingen en video's | Odido. Lukt het om zo de nieuwe Mediabox te installeren?

Reputatie 2

Wat ik vreemd vind is dat beide keren Open Dutch beide keren de verbinding als compleet heeft afgemeld. De eerste keer werd ik van de DSL lijn afgesloten omdat je geen 2 verbindingen hoeft te hebben. Dit klopt, maar men had alleen de verbinding van de hoofdkast naar de straat aangesloten. Dus nog niet in de flat. De tweede keer krijg ik van T Mobile het bericht dat alles gereed is om glasvezel in de flat aan te sluiten. Ik moest alleen een nieuwe aanvraag voor glasvezel indienen (waarna de tv box kuren begon te vertonen). Je biedt toch niet iets aan waarvan je weet dat het niet gaat werken? Dit is zonde van de tijd van de monteur die voor niets komt en mijn tijd. Ik ben op mijn werk bezig met een netwerk migratie (vervanging van 34 switches en plaatsen van 184 Access Points) en kan niet altijd thuis werken. 

Reageer