Beantwoord

Tweede tv werkt niet meer

  • 1 January 2024
  • 32 reacties
  • 446 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 2

Mijn verzoek geannuleerd? En dat wordt dan niet teruggekoppeld?

ik heb de volgende problemen :

  • vast internet is te traag 87Mbit, jullie meten 100Mbit en dat vinden jullie top. Ik niet, heb abonnement voor 400 Mbit. 
  • Modem staat in meterkast op begane grond, wifi valt weg op de andere etages, ook zie ik nog steeds mijn oude KPN netwerk en niet mijn nieuwe Odido netwerk. Komt waarschijnlijk doordat ik 3 Access Points van TP link heb. Daarom dient monteur langs te komen. 
  • Nieuwe tv met Odido tv app hapert bij het zappen.

Voor de duidelijkheid : er is nog nooit een monteur van Gidion langs geweest om een en ander na te kijken.  Ik heb zelf alle kabels van oude modem naar nieuwe modem overgezet en beide TV’s geïnstalleerd.

Ik begin wel mijn geduld te verliezen.

Reputatie 6
Badge +2

@lucmeuws Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken waar de monteur blijft. Echter zie ik dat dit verzoek is geannuleerd door de technische dienst. Zij hebben nogmaals het modem uitgelezen en deze vanuit het achterliggende systeem een reset gegeven. Mijn collega vraagt zich af of de switch die jij hebt aangesloten wel een gigabit switch is, wil je dit eens nagaan? Verder meten wij gelukkig 100 Mbit, dus dat ziet er top uit!

Ik vermoed dat het haperende beeld van de TV ook te maken kan hebben met de switch. Wil je mij vertellen hoe je de TV hebt aangesloten en op welke poort van het modem? Zit de switch hier tussen? Mocht dit zo zijn, dan wil ik je vragen om de TV rechtstreeks te verbinden met het modem, maakt dit verschil?

Reputatie 2

Wat de tv app betreft :

  • modem al enkele keren geherstart, o.a. voor oplossen probleem tv box andere tv
  • probleem op alle zenders
  • heb inderdaad 4K tv,  ik zie geen mogelijkheid om de resolutie aan te passen
  • hoe kan ik bitrate aanpassen? Hoe kom ik in die optie kwaliteit/quality? 
  •  

  • tv gaat met kabel naar modem, gebruik dus geen wifi
  • wifi snelheid is niet goed, daar zou monteur voor langskomen maar nog steeds geen mail ontvangen om afspraak in te plannen
Reputatie 5
Badge +4

Super om te zien dat je nu wel een profiel kan selecteren, @lucmeuws

Wat de TV App betreft, heb je al geprobeerd om de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren? Mocht dit niet helpen, dan heb ik gelijk wat vragen voor je: 

  • Heb je het modem opnieuw opgestart? Maakt dit verschil?
  • Ervaar je dit probleem met het zappen op alle zenders? Of gaat het alleen om specifieke zenders?
  • Maak je gebruik van een 4K TV? Pas dan de resolutie van de TV aan naar Full HD/1080P, niet op 4K. Door het upscalen van de TV naar 4K kan je namelijk slecht beeld ervaren.
  • Pas de bitrate eens aan. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu > Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld hierdoor stilstaat of hapert, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.
  • Welke snelheid meet je via een speedtest via wifi?

Met deze informatie kan ik hier gelijk mee aan de slag voor je!

Reputatie 2

Heb nog een andere vraag :

Op mijn nieuwe tv Samsung QE65QN90C, waarop ik de Odido app heb geïnstalleerd, hapert het beeld en geluid als ik naar een andere zender zap. 
Waar kan dit aan liggen?

Reputatie 2

Hi @lucmeuws, ik wil er graag voor zorgen dat jij weer zorgeloos tv kan kijken! 

Als ik het goed begrijp krijg je dus de melding te zien dat je een profiel moet selecteren, maar gebeurt er niks als je op een profiel klikt? 

Ik wil je als eerst vragen om het modem en de TV Box van de stroom te halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Mocht je hier tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan wil ik je vragen om de andere TV Box aan te sluiten op deze tv, mocht je deze toevallig nog hebben. Ik ben erg benieuwd of het dan wel goed gaat. 

 

 

Dank je wel Nora, probleem is opgelost, kan nu wel profiel selecteren op tv box. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @lucmeuws, ik wil er graag voor zorgen dat jij weer zorgeloos tv kan kijken! 

Als ik het goed begrijp krijg je dus de melding te zien dat je een profiel moet selecteren, maar gebeurt er niks als je op een profiel klikt? 

Ik wil je als eerst vragen om het modem en de TV Box van de stroom te halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Mocht je hier tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan wil ik je vragen om de andere TV Box aan te sluiten op deze tv, mocht je deze toevallig nog hebben. Ik ben erg benieuwd of het dan wel goed gaat. 

 

Reageer