Beantwoord

Tweede tv werkt niet meer

  • 1 January 2024
  • 32 reacties
  • 445 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Switch is Netgear ProSafe GS105E,die heb ik even gegoogled en is blijkbaar 1000 Mbit/s.

Gele kabel gaat van modem naar switch, daar staat niks op. Geen idee hoeveel die aan kan. 
Lijkt precies dezelfde kabel, ook een gele, die van het Huawei kastje naar de modem gaat….

Die gele kabel vanuit Huawei kastje naar modem is de enige kabel die Open Dutch Fiber heeft aangesloten en die gaat naar de wan-poort op de modem. Is dat ok?

De kabel van de ONT naar de WAN poort op de Zyxel router hoort inderdaad tot de levering en zal 1000 Mbit op de WAN interface geven. De moderator ziet dat op LAN poort 2 de verbinding maar 10 Mbit is. Als daar de Netgear achterhangt, dan gaat er iets mis met deze switch. Het is een managed versie, zet daarom eens de LAN poort op de switch die naar de router loopt vast op 1000 Mbit?

Je kunt als je inlogt op de router ook de aansluit snelheid van de LAN poorten zien onder “systeeminformatie”

Een Amino Aria' decoder zal op de router altijd een 100 Mbit geven. Deze decoder ondersteund alleen maar 10/100, wat voor TV voldoende is.

Reputatie 2

Eric, dank voor je reactie.

Nog eens voor de duidelijkheid : Ik ben overgestapt van KPN naar Odido omdat er sinds kort glasvezel in mijn straat is aangelegd.

Er is sindsdien van alles fout gegaan  Er is in het begin een monteur van Guidion langs geweest, maar die heeft niets aangesloten omdat het glasvezel signaal niet goed was  Daarna heeft Open Dutch Fiber dit in orde gemaakt door iets aan te passen in de centrale in de wijk.

Ik heb zelf de kabels overgezet van oude naar nieuwe modem en 2 tv’s geïnstalleerd. Vaak gebeld met Odido om monteur te sturen, maar die hebben Open Dutch Fiber monteur gestuurd i.p.v. Guidion monteur……

  • hoe zet ik Wifi in de Zyxel uit ?
  • ik heb 3 TP link access points, die gaan naar de switch
  • hoe kan ik de TP Link deco’s een factor reset geven? Waar staat deco voor?
  • en in welke app kiezen voor AP modus ?

Dit kan je toch niet van een klant verwachten? De belofte van Odido was dat alles werkend zou worden opgeleverd!

We zijn nu meer dan 3 maanden verder. Is het zo moeilijk om een Guidion monteur langs te sturen?

Reputatie 2
  • Hoe kan ik de LAN poort op de switch die naar de router loopt, vast op 1000 Mbit zetten? Bepaalde app? URL?
  • Hoe kan ik inloggen op de router?

Ik ben een klant, geen monteur. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @lucmeuws, ik zie het inderdaad! Je zult nu wel wat overlap hebben trouwens. Ik kan de TV Box alvast eruit halen voor je, als je dit wilt. Je kan hier dan nog wel gebruik van maken tot de Mediabox er is. Klopt het trouwens dat je dan nog één Mediabox in je abonnement hebt (je had twee TV Boxen)?

Reputatie 2

Ik had 2 tv boxen, 1 reeds teruggestuurd wegens aankoop nieuwe tv waarop ik tv app gebruik. 
Dus nog 1 tv box in gebruik. Die mag je er uit halen, en stuur ik dan terug als de mediabox er is. 

Reputatie 2

Wat zijn jullie aan het doen ?

Odido tv app werkt niet meer. Modem uit en aan helpt niet !

Graag zsm oplossen. En laat het volgende keer weten als jullie iets van op afstand doen. 

Reputatie 2

Als het vanavond niet opgelost is, graag aangeven hoe ik alles kosteloos kan opzeggen. 

Reageer