Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 7

Hi @GuusH, super fijn dat jij dit ook doorgeeft! Ik ga dit aanstippen en kom hier zo snel mogelijk bij jullie op terug. Thanks!

Reputatie 4

@Lisa, kan je privé, antwoord geven aub.

Reputatie 7

Hi guys, vanochtend woonde ik weer onze tv-meeting bij! Momenteel kan ik nog steeds niks concreets met jullie delen, anders dan dat er nog hard aan wordt gewerkt. Het is ook echt lastig om hier een tijdsindicatie aan te hangen, dus dat moet ik jullie voor nu schuldig blijven. Zoals ik eerder aangaf, horen jullie het echt meteen als er nieuws is. Ondanks dat is niet de update is die ik jullie hoopte te geven, wil ik jullie wel een heel fijn Paasweekend toewensen! 🐣

Hi @Meedenkertje26, merci voor de reminder! Ik ben vanochtend op jouw privébericht teruggekomen. 

Hi @Pacmule en @GuusH, aan jullie wil ik graag laten weten dat er een onderzoek wordt gestart naar het grijze vlak dat jullie ervaren op ESPN! Ik wil jullie vragen of jullie mij hier nog van een afbeelding van kunnen voorzien, zodat ik dit aan het onderzoek kan toevoegen. Lukt dat? Dan kan onze technische dienst gelijk aan de slag, thanks! 💪

 

Reputatie 5

@LisaBij mij was het grijze vlak niet op ESPN maar op BBC 1.

Ik zal proberen om er een foto van te maken als het weer gebeurt. Maar omdat het altijd maar 4 á 5 seconden duurt, ben ik benieuwd of ik snel genoeg ben :)

Ik ben benieuwd, dit topic loopt nu een goeie 10 maanden. Wie gelooft er nog dat dit binnen 1 heel jaar wordt opgelost? Of voor de volgende kerst?

Reputatie 7

Hi @GuusH, merci! Excuus, ik zeg inderdaad steeds ESPN, maar voor jou is dat BBC 1. Check! 💪

Haha dat kan ik me voorstellen. Als dit lukt, plaats de foto hier dan gerust en dan zet ik het verder door. Zelf ben ik namelijk ook erg benieuwd wat dit veroorzaakt en hoe dit is op te lossen. Ook hoor ik het inderdaad graag van je wanneer je dit ook op de TV Box zelf ervaart!

Reputatie 6
Badge

Stukje voetbal van afgelopen dinsdag (achter elkaar kijkend zou er wel een verschilletje moeten opvallen)

TM https://mega.nz/file/s1gxlYCa#jXIL1IYRayogSNPC0w5NMpvCJuriuSEwoXelfjW5lxs

K(P)N https://mega.nz/file/lownxbYL#LwuZJI5-yhviOFoAl-ZpqErBj-jdnmDNXXTsPSbosBA

Reputatie 5

@Lisa Nu mijn topic over de Alles-in-1 Dienstverlening is gesloten meld ik hier mijn nog steeds bestaande en verder klachten over de TV Dienstverlening/slechte beeldkwaliteit. 
Meest recentst zijn storingen op NPO 1 (verstoord beeld) en a synchrone video en audio (Spike)
En dat dan terwijl ik alle andere apparaten (PC, telefoon, etc.) had uitgeschakeld.

Reputatie 3

@Lisa ik heb de box opnieuw opgestart zoals gevraagd. De beeldstoring blijft aanwezig bij een fikse download. Beeld bevriest en geen geluid. De restart lost dus niets op. En dat je maar twee van de drie zag heeft er mee te maken dat er bij eentje de kabel er niet inzat.

Reputatie 1

Stukje voetbal van afgelopen dinsdag (achter elkaar kijkend zou er wel een verschilletje moeten opvallen)

TM https://mega.nz/file/s1gxlYCa#jXIL1IYRayogSNPC0w5NMpvCJuriuSEwoXelfjW5lxs

K(P)N https://mega.nz/file/lownxbYL#LwuZJI5-yhviOFoAl-ZpqErBj-jdnmDNXXTsPSbosBA

 

Heb je de files niet toevallig omgewisseld? Heb diverse devices en apps geprobeerd, maar waar ik ook kijk, de T-Mobile video is vele malen beter en vloeiender dan de KPN. Die van KPN is ook 25 FPS terwijl die van T-Mobile 50 FPS is:

 

KPN:

Video

ID                                       : 1

Format                                   : AVC

Format/Info                              : Advanced Video Codec

Format profile                           : Main@L4.2

Format settings                          : CABAC / 1 Ref Frames

Format settings, CABAC                   : Yes

Format settings, Reference frames        : 1 frame

Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC

Duration                                 : 1 min 0 s

Bit rate                                 : 5 994 kb/s

Width                                    : 1 920 pixels

Height                                   : 1 080 pixels

Display aspect ratio                     : 16:9

Frame rate mode                          : Constant

Frame rate                               : 25.000 FPS

Standard                                 : Component

Color space                              : YUV

Chroma subsampling                       : 4:2:0

Bit depth                                : 8 bits

Scan type                                : Progressive

Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.116

Stream size                              : 42.9 MiB (98%)

Default                                  : Yes

Forced                                   : No

Color range                              : Limited

 

T-Mobile:

Video

ID                                       : 1

Format                                   : AVC

Format/Info                              : Advanced Video Codec

Format profile                           : Main@L4.2

Format settings                          : CABAC / 1 Ref Frames

Format settings, CABAC                   : Yes

Format settings, Reference frames        : 1 frame

Codec ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC

Duration                                 : 1 min 0 s

Bit rate                                 : 5 998 kb/s

Width                                    : 1 920 pixels

Height                                   : 1 080 pixels

Display aspect ratio                     : 16:9

Frame rate mode                          : Constant

Frame rate                               : 50.000 FPS

Standard                                 : Component

Color space                              : YUV

Chroma subsampling                       : 4:2:0

Bit depth                                : 8 bits

Scan type                                : Progressive

Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.058

Stream size                              : 42.9 MiB (98%)

Default                                  : Yes

Forced                                   : No

Color range                              : Limited

Reputatie 5

Dat is wel bijzonder @Alain13 . Jij bent de eerste die de kwaliteit van kpn slechter vind dan Tmobile met het nieuwe platform.

Daarbij moet volgens jouw gegevens 2 keer zoveel informatie (50frames per seconde) verstuurd worden dan kpn met 25 fps. Is ook totaal zinloos als je bron 25 fps om er dan 50fps van te maken. Maar zo snap ik wel meer keuzes niet op het tv platform. Verder duurt dit natuurlijk ook al enorm lang. En dat het platform in het begin op 60fps stond geeft al weinig vertrouwen in de kennis van tv bij t-mobile. Dat moet je echt wel weten als je iets van tv weet hoe dat zit. Of ze hebben Amerikanen in dienst die gewoon hun standaard default hebben staan....

Reputatie 1

Dat is wel bijzonder @Alain13 . Jij bent de eerste die de kwaliteit van kpn slechter vind dan Tmobile met het nieuwe platform.

Daarbij moet volgens jouw gegevens 2 keer zoveel informatie (50frames per seconde) verstuurd worden dan kpn met 25 fps. Is ook totaal zinloos als je bron 25 fps om er dan 50fps van te maken. Maar zo snap ik wel meer keuzes niet op het tv platform. Verder duurt dit natuurlijk ook al enorm lang. En dat het platform in het begin op 60fps stond geeft al weinig vertrouwen in de kennis van tv bij t-mobile. Dat moet je echt wel weten als je iets van tv weet hoe dat zit. Of ze hebben Amerikanen in dienst die gewoon hun standaard default hebben staan....

Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat zijn kpn file 25 fps is en zijn tmobile file 50 fps is. En dat die tmobile file beter is dan die kpn file. Heb het dus niet over kpn vs t-mobile tv, maar puur over alleen zijn files.

Reputatie 6
Badge

Stukje voetbal van afgelopen dinsdag (achter elkaar kijkend zou er wel een verschilletje moeten opvallen)

TM https://mega.nz/file/s1gxlYCa#jXIL1IYRayogSNPC0w5NMpvCJuriuSEwoXelfjW5lxs

K(P)N https://mega.nz/file/lownxbYL#LwuZJI5-yhviOFoAl-ZpqErBj-jdnmDNXXTsPSbosBA

 

Heb je de files niet toevallig omgewisseld? Heb diverse devices en apps geprobeerd, maar waar ik ook kijk, de T-Mobile video is vele malen beter en vloeiender dan de KPN. Die van KPN is ook 25 FPS terwijl die van T-Mobile 50 FPS is:

Klopt zoals ze er staan, KPN webstream is idd 25fps. Dat die van T-Mobile vele malen beter is is wel heel knap met dezelfde bitrate (puur de bal volgend is die van TM idd vloeiender). In dit geval is het het gras waar op gelet moet worden (let vooral op de linker en rechter zijkanten midden en onder), dit is heel onrustig in de video van TM, op m'n telefoon vele malen duidelijker waar te nemen nog dan op m’n monitoren. Bij panningshots wordt je daar gewoon letterlijk misselijk van als je er voor gevoelig bent (simulation sickness was de correcte term geloof ik). ESPN voetbal kijken op het nieuwe T-Mobile TV platform is als Doom op de SNES spelen  😂.

Kijk alleen al naar de maailijnen in deze screenshots van op m'n telefoon:

TM
K(P)N

Hier is overigens nog een derde smaak van E(S)PN W(a)tch, die voor mij als beste eruit komt (met T-Mobile onderaan, die van KPN cast ik regelmatig naar een Chromecast en kijk ik zonder problemen). Nog steeds 50fps maar dan zonder de storende grasmat ...

Smaak 3 (720p50): https://mega.nz/file/hkATmaIY#7pZN0pVlqoPVvtRnxyPMa6rcIdEIc9fqj3yGWbnaNa4

Reputatie 3

@Lisa ik heb nu zelfs regelmatig stilstaand beeld. Hoe gaan we nu weer verder? Lijkt erop dat alles alleen maar verslechterd.

Reputatie 2

@Lisa ik heb nu zelfs regelmatig stilstaand beeld. Hoe gaan we nu weer verder? Lijkt erop dat alles alleen maar verslechterd.

Klopt heb ik ook. Super irritant zit je een voetbalwedstrijd te kijken.

 

Ben blij als ik 20 mei overkan naar een andere. Moet nog ef uitzingen

 

Reputatie 2

Terug bouwen naar oude platform …. enige oplossing nu ben ik bang.

Reputatie 5

@hoekie1971 

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Bitrate wordt waarschijnlijk laaggehouden omdat het van je internetsnelheid afgaat. Dus slechte beeldkwaliteit. Da's het grootste probleem denk ik. Bitrate omhoog krijgen mensen problemen met internet. Het hele systeem is gebaseerd op slecht uitgedachte compromissen.

TV weer loskoppelen van je internetverbinding, zoals bij het oude platform (gewoon zoals het hoort, zeg maar) is de enige goede oplossing.

Lineaire TV en een streamingdienst zijn 2 heel verschillende dingen, compleet andere use-case volgens mij. Houden zo, wat mij betreft.

Leuk experiment, slecht resultaat. Niet langer rekken, uit zijn lijden verlossen. Terug naar iets dat bewezen werkt.

En snel graag.

Reputatie 2

Yep, of zo lang zelf terug bouwen naar oud(e platform) ;-)

Reputatie 1

Is er inmiddels al wat meer bekend @Lisa kwaliteit blijft dramatisch. Voetbal lijkt soms eerder in 480p uitgezonden te worden. Beeld blijft zo nu en dan hangen, soms ineens een grijs en blikkerig beeld vaak bij Comedy Central.

Reputatie 7

Hi @Pacmule en @GuusH, het onderzoek van het grijze vlak is nog in volle gang! Als het jullie nog lukt om een foto hiervan toe te voegen, dan zou dat super zijn. 

Hi @HJHome, merci dat je weer in dit topic verder gaat! Ben je toevallig in de gelegenheid om een video/foto te plaatsen waarop deze problemen te zien zijn? Dan kan de technische dienst hier verder in duiken. Ik help je dan heel graag verder. 

Hi @Reklameruud, heel fijn dat je een powerflip hebt uitgevoerd en goed dat je dit aangeeft! Het stilstaande beeld staat namelijk los van het bitrate onderzoek, dus dit ga ik op een andere manier aanvliegen. Ervaar jij dit op alle drie de TV Boxen? Als je dit kan laten weten, dan weet ik of ik de hulptroepen voor jou dien in te schakelen of zelf op zoek kan gaan naar een oplossing. Merci!

Hi @jojan31, ook jou wil ik graag verder helpen met het stilstaande beeld! Ik heb jouw verbinding gelijk gecheckt en ik zie dat het modem al meer dan 220 dagen onafgebroken aan staat. Zou je een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt: Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. 

Ik hoor graag of dit erin heeft geresulteerd dat het stilstaande beeld is verdwenen. Kan je dit laten weten? Dankjewel!

Hi @johan97, ik snap volkomen dat je dit checkt! Momenteel kan ik nog geen nieuwe update met jullie delen. Zodra ik wat hoor, dan laat ik dat direct weten. Zelf wacht ik ook vol goede moed op een concrete status update. Sorry! 

 

Reputatie 3

@Lisa de storing is op alle boxen. Dus aan de tv ligt het niet. Maar dat wisten we inmiddels al ;-)

 

Reputatie 2

@Lisa Heb na mijn melding nog 1 keer het grijze vlak gehad. Dit was te kort om een foto van te kunnen nemen. 

Daarna en ook afgelopen week heb ik dit issue niet meer ervaren. (Samsung Smart tv App)

Reputatie 3

Naar dit soort bagger zit ik dus te kijken. Lijkt wel via een 14k modempje...

Reputatie 5

Yep, en ze durven het nog steeds als HD-TV te adverteren.

Ik zag net dat we de 11e maand van dit topic ingegaan zijn. Dus er wordt aan gewerkt, kwaliteit staat voorop, samen met goede technische ondersteuning en klanttevredenheid, zullen we maar denken dan?

Stelleteje grapjassen daar bij T-Mobile.

@Lisa

Wil jij eens tegen die zogenaamde “technische” dienst zeggen dat ze echt niet goed genoeg bezig zijn. Dat het meer dan belachelijk lang genoeg geduurd heeft, en dat ze heel, heel, heel erg snel eindelijk eens iets moeten presteren. De 11e maand. Dat is toch voor niemand acceptabel. Te idioot voor woorden. Iedere keer “geen update". Het idiote lef dat ze hebben. Tijd dat ze iets gaan doen!

Reputatie 7
Badge +1

@Reklameruud Puur voor mijn begrip het beeld  wat ik zie is wat klanten welke op het “nieuwe platform” zitten krijgen te zien?  Daar ik op het oude platform zit en daar ook blijf is het voor mij lastig te oordelen of het werkelijk zo slecht is.

Naar mijn stellige overtuiging heeft T-Mobile bij de lancering een grote denkfout gemaakt, in een aantal reacties heeft men o.a. aangegeven dat de gebruikte streaming techniek ook door o.a. KPN en Ziggo word gebruikt, wat men bewust niet erbij zegt dat KPN en Ziggo deze techniek gebruiken voor gebruik op smartphones en tablets enz.

Persoonlijk blijf ik van oordeel dat het oude platform vele malen beter was (is) dan het nieuwe zou men dit geschikt hebben gemaakt voor zaken als opnemen in de cloud en later voor UHD tv had men zich veel ontevreden klanten kunnen besparen.

Reputatie 5

@BeMu 

Ik kan je in ieder geval vertellen dat dat inderdaad de beeldkwaliteit is die ik krijg via het nieuwe platform. Die foto van
@Reklameruud Is een uitstekend voorbeeld.

Reageer