Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!



Toon eerste reactie

764 reacties

Reputatie 5

Opzich zijn ze nog “maar" 4 of 5 maanden aan het onderzoeken. De eerste 4 maanden hebben ze het probleem ontkend en hoorde het bij de “betere beleving" van het nieuwe platform.

Of ze nou echt wakker zijn geworden, en of ze er echt de mankracht instoppen die nodig is blijft een open vraag. Als ze eerst dit beeld goed konden keuren, dan vraag ik me af of de eventuele oplossing wel fatsoenlijke kwaliteit geeft. Laten we hopen dat er niet dezelfde mensen bij betrokken zijn.

Ik geef ze tot september de tijd, dan loopt mijn contract af. Is TV goed, dan blijf ik. Blijft het slecht, of is de oplossing ook brak, dan ben ik weg. Ik ga er eerlijk gezegd van uit, gezien het zogenaamde werktempo daar, dat ik in ieder geval tot september gratis TV heb en dan op zoek moet naar een goede overstap-deal.

We gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +4

Naar mijn mening langer, aangezien dit in de testperiode ook al aangegeven is. Hoewel er toen verbeteringen zijn doorgevoerd, was het niet optimaal. Zeker niet op mijn 55”. Geregeld artefacts en waziger beeld. Dat werd goed zichtbaar toen ik per ongeluk terug op WBA kwam.

Dit soort issues duurt naar mijn mening dan ook veel te lang om op te lossen. Al snap ik heel goed dat ze die uitrol willen afronden, wat ook al heel lang duurt, maar dit soort dingen spelen veel te lang.

Reputatie 7
Badge +1

Als een der laatsten de Mohikanen die zich gelukkig mogen prijzen nog gebruik te maken van het oude platform vraag ik me al de tijd dat dit speelt waarom men begonnen is met overzetten naar het nieuwe platform voor het voor de volle 100% perfect werkt.

Dit omdat reeds in de testfase er diverse malen is aangegeven dat het niet werkte, daarom kan ik ook met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat er klanten zijn die zelf vragen overgezet te willen worden.

Reputatie 7
Badge +4

Je haalt naar mijn mening 2 dingen door elkaar; Het werkte in de basis prima. Ik moet zeggen dat ik de testfase qua platform weinig grote problemen aantrof. Alleen de kwaliteit van de streams was niet wat ik gewend was. Ik kon TV kijken, maar het was op mijn scherm minder mooi. Daar is zeker wel wat mee gedaan, heeft tot een beter, maar niet optimaal resultaat geleid. Sterker nog er zijn verschillende configuraties geweest waarbij vergeleken kon worden en dit is ook gedeeld met alle testers via dit topic. In dit geval waren er 4 varianten van NPO 1. Het is niet dat het helemaal niet werkte alleen de bitrate icm coded icm verdere configuratie/hercodering zorgde voor minder goed beeld. Al met al is het zeker een achteruitgang qua beeld. Zowel qua WBA, maar zeker ODF, maar je kunt TV kijken. Daar zitten wat mij betreft 2 punten in; het werkt wel, maar de kwaliteit wordt - zeker bij grotere schermen - als minder goed ervaren.

Dat is afgezien van de issues die ik later op de community tegen kwam over het wegvallen van signaal of bepaalde zenders.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik ga voor jullie navragen of er een nieuwe heldere tijdsindicatie meegegeven kan worden van wanneer de oplossing wordt verwacht! Ik laat het hier weten, zodra ik hier een antwoord op heb gekregen. Het klopt inderdaad dat de compensatie geldt tot het moment dat de uitkomst van het onderzoek is gedeeld. In een privébericht heb ik aan een paar van jullie ook al laten weten dat er geen tussentijdse compensatie meer komt. Ik wacht totdat het onderzoek is afgerond en dan ga ik de definitieve compensatie voor jullie in orde maken. Dit komt er dus zeker aan en heb ik helemaal scherp! 

Reputatie 5

@Lisa 

Geldt de compensatie tot het onderzoek afgerond is, of totdat de oplossing geïmplementeerd is? Dat zou een flinke tijd verschil kunnen betekenen.

Reputatie 5

@Lisa Ik zie al waar dit naar toe gaat. Over een maand of 2 is de conclusie dat alles werkt zoals zou moeten. Krijgen we nog 1x compensatie en een middelvinger. Tenminste zo voelt dit.

Jammer, ik ga definitief op zoek naar een andere provider. 

Reputatie 5

Ik zie het ondertussen ook al gebeuren. “Het onderzoek is afgerond en helaas kunnen er op dit moment geen significante wijzigingen worden doorgevoerd. Wel blijven we natuurlijk altijd werken aan de verbetering van onze diensten" bla, bla bla, waardeloos leeg marketing gezever.

Het zou wel echt ongelooflijk vuil zijn als ze dat  nog durven te flikken. Mensen 10 maanden aan het lijntje houden met glasharde leugens. Ik geef ze nog heel eventjes het voordeel van de twijfel, ik geloof liever in goede mensen, maar dan hoop ik toch echt dat ze heel snel met heel goed nieuws komen.

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Vandaag heb ik weer om een update gevraagd! Mijn collega's zijn nog druk bezig en konden nog geen concrete uitkomst van het onderzoek delen, behalve dat deze nog in volle gang is. Wat betreft de compensatie, die vergoed ik totdat de oplossing geïmplementeerd is. Weet dat er echt hard wordt gewerkt aan een oplossing, maar ik kan hier verder pas concreet wat over zeggen als het onderzoek is afgerond. Zoals ik eerder aangaf kan ik niet delen wat er precies wordt onderzocht, want dit is concurrentiegevoelige informatie. Ik kan mij voorstellen dat jullie dit gevoel krijgen, aangezien er al enige tijd is verstreken en ik nog niet veel concreets heb kunnen delen. Maar weet dat het onderzoek juist zo lang duurt, omdat wij een zo goed mogelijke oplossing willen bieden. Wij houden jullie dan ook zeker niet aan het lijntje, dat kan ik met 100% zekerheid zeggen! 

 

Reputatie 4

@Lisa Laat ze dan uitleggen wat dit mysterieuze onderzoek precies inhoud. Want ik ben lang genoeg bezig met technologie, computers en video/audio om te weten dat hier maar 1 oorzaak voor is en vind de geloofwaardigheid van dit ‘onderzoek’ dan ook echt ze goed als nul.

 

Ik ben echt blij dat ik het nieuwe slechtere platform not altijd alleen maar op de tv in de slaapkamer via de Chromecast bekijk en de box beneden geen mogelijkheid gegeven heb tot updaten...Zo heb ik tenminste nog op 1 tv fatsoenlijk beeld. En eerlijk is eerlijk zelfs dit betere beeld heeft veel compressie artifacts ondanks de nog hogere bitrate want ja 12 Mbit is nog altijd forse compressie op een 1080p stream.

 

Reputatie 3

Ik zal de concurrentie gevoelige informatie even delen:

Concurrentie: beeldkwaliteit goed

T-Mobile: beeldkwaliteit slecht 

 

Concurrentie: max paar sec vertraging op live

T-Mobile: vertraging min 20 sec op live

🤣

Reputatie 1

Kunnen we misschien onafhankelijke experts er naar kijken ? Denk dat ze binnen een dag klaar zijn met het onderzoek.

Reputatie 1

@Gerrit078 het gaat er bij jou dus voornamelijk om zo goedkoop mogelijk. Dan moet je ook niet klagen over de kwaliteit. Ik heb bewust gekozen voor een duurdere provider met hoge bitrates. Ik betaal graag meer voor betere kwaliteit.

 

Mij hoor of zie je sowieso niet klagen, maar het is een beetje krom om te suggereren dat er niets aan gedaan wordt. Het is niet een kwestie om even een schakelaar om te halen of even in een configfile de bitrate te verhogen.

Dacht je dat het bij Ziggo of KPN in de eerste paar jaar de kwaliteit zo perfect was ? Bij beide was in het begin de boel ook veel te zwaar gecomprimeerd, tot hangende mediaboxen / ontvangers toe. Het heeft bij UPC en @home destijds nog aardig wat jaren geduurd voordat de kinderziektes eruit gehaald waren.  Wellicht de klachten over vastlopende of traag reagerende mediaboxen bij UPC gemist?

Ook bij hen werd in die perioden vaak genoeg gezegd tegen klanten dat er hard aan gewerkt werd, overleg plaatsvond etc.

Don't shoot the messenger. Lisa zal echt wel - net als haar collega's - geregeld vragen om updates maar als er niets te melden valt. Dan is er niets. Soms is “nee er is nog geen update” ook een antwoord.

 

Dat “van hoger hand” slaat trouwens nergens op, met speculeren bereik je niets tenzij je jezelf bezighoud met aandelen. 

 

 

Dit klopt totaal niet wat je zegt. Toen KPN begon was het een algemeen nieuw techniek dat beter afgesteld moest worden. Dit is inmiddels jaren geleden en alle providers kunnen hun eigen versie meteen optimaal invoeren want dit is geen geheime technieke KPN-Only informatie, maar algemeen publiekelijk toegankelijke informatie. 

Reputatie 1

Ik zal de concurrentie gevoelige informatie even delen:

Concurrentie: beeldkwaliteit goed

T-Mobile: beeldkwaliteit slecht 

 

Concurrentie: max paar sec vertraging op live

T-Mobile: vertraging min 20 sec op live

🤣

is gewoon slap excuus, alle techneuten kunnen van buitenaf zien waar T-Mobile mee bezig is. De enige concurrentiegevoelige informatie is de besluitvorming hierachter: “meer geld verdienen, shh”

Reputatie 7

Hi @Hutjeflut, weet dat ik blijf vragen aan mijn collega welke informatie ik met jullie mag delen! In een eerder bericht heb ik iets meer verteld over de inhoud: 

We kijken naar alle opties die te maken hebben met de ervaring die jullie nu hebben tijdens het tv-kijken. Het onderzoek omvat dan ook onder anderen een bitrate onderzoek. We kijken ook naar andere zaken die mogelijk van invloed zijn bijvoorbeeld of de inkomende stream kwaliteit wel afdoende is. Dit is een compleet diepgaand onderzoek, zodat we factoren kunnen uitsluiten, om te kijken waar de ervaring vandaan komt, wat de oorzaak is en hoe we die zo optimaal mogelijk kunnen verbeteren.

Zodra er meer bekend is, laat ik dat aan jullie weten. Hoe graag ik het ook wil, voor nu kan ik hier niet meer van maken. Excuses! ❤

Zie inderdaad ook graag een oplossing, voetbal kijken is een drama via de Tmobile app op een nieuwe philips android tv…  dit houd ik geen 10 maanden vol tot einde contract…  kom van Ziggo af omdat mijn nieuwe huis glas verbinding heeft , wat een achteruitgang van beeldkwaliteit

Ik kan hier in Leidschendam later dit jaar op glasvezel aangesloten worden, maar ik twijfel enorm om naar T-mobile over te stappen als ik zo dit topic lees. De concurrent KPN heeft nog geen plannen voor glasvezel hier. Dus ja, wat doe ik, glasvezel met slecht beeld of gewoon DSL bij de concurrent met goed beeld. Ik hou dit topic maar even in de gaten. Ik neem aan dat compensatie niet voor nieuwe klanten is. Ik heb zelf een Sony Bravia 4K tv, 49 inch, geen idee of dit nog kan uitmaken ?

Reputatie 5

@MiVo

Als je op voorhand weet dat je slecht beeld krijgt weet ik niet of je in aanmerking komt voor compensatie. Ik zou inderdaad nog even wachten en dit topic blijven volgen. Er is ons een oplossing beloofd, maar dat lijkt nog maanden weg te zijn. En dan weten we ook nog niet of die eventuele oplossing wel goed genoeg gaat zijn.

Ik heb ook een Sony Bravia 49 inch, en het beeld is gewoon echt slecht. Hier wordt veel geklaagd over sport, vooral voetbal, maar het geldt ook voor alle andere snel bewegende, of gewoon drukke, beelden.

Als TV kijken belangrijk voor  je is, en je kan leven met je DSL snelheid zou ik zeker nog niet overstappen naar T-Mobile. Compensatie is niet gegarandeerd, en dan is het zonde van je geld.

Reputatie 7
Badge +1

@GuusH Volgens mij is het toch zo dat als er glasvezel aanwezig is of op termijn word aangelegd KPN voornemens is het kopernetwerk in betreffende gebied uit te schakelen? wanneer dit gebeurt hebben ze dacht ik nog niet bekend gemaakt.

Jou suggestie aan t.s. kan ik volledig onderschrijven, hoewel ik persoonlijk nooit voorstander van DSL ben geweest kan het in sommige gevallen beter zijn zeker als TV bij de beoogde provider zo slecht is.

Reputatie 5

k @BeMu 

Hij schrijft ook dat KPN voorlopig geen plannen heeft voor glasvezel in zijn wijk, dus ik neem aan dat het door T-Mobile aangelegd is daar. Dan zal DSL nog wel even veilig gesteld zijn. Had ik ook nog niet gehord trouwens. Dat zal ik eens nazoeken.

Reputatie 7
Badge +1

https://tweakers.net/nieuws/189438/t-mobile-verliest-kort-geding-tegen-kpn-over-migratie-klanten-koper-naar-glas.html#:~:text=T%2DMobile%20heeft%20het%20kort,KPN%20daarin%20te%20snel%20gaat.

 

@GuusH Bovenstaande link geeft aan wat ik bedoelde, of het ook daadwerkelijk gebeurt zal net als altijd afwachten zijn.

Reputatie 5

 

@GuusH Bovenstaande link geeft aan wat ik bedoelde, of het ook daadwerkelijk gebeurt zal net als altijd afwachten zijn.

Dat is alleen als er KPN glasvezel ligt. Het gaat hier over tmobile glasvezel. Daarbij gaan we erg offtopic.

 

Reputatie 5

@Lisa 
Ik begrijp uit jouw meest recente toelichting hierboven dat het nog immer onduidelijk is wanneer de problemen met de T-Mobile TV dienstverlening zijn opgelost.


Ik waardeer jouw inspanningen, maar baal er inmiddels enorm van. 

Nadat in de afgelopen jaren mijn router, afstandsbedieningen en TV boxen zijn vervangen heb ik tot de dag van vandaag last van een slechte TV dienstverlening door T-Mobile.

Als ik enkel de TV Dienstverlening gebruik, dan is het beeld is vaak wazig, loopt audio niet synchroon met video (ook bij normale uitzending, dus niet enkel bij sport), is beeld veel te vaak blokkerig, haperend en vastlopend, is er een herstart van TV box benodigd (geen signaal/stroom eraf&erop), zwart beeld, etc. 

Ik kan me 1 week herinneren dat ik zonder verstoring TV heb kunnen kijken.
Dat was nadat mijn Draytek router werd vervangen door de Zyxel T-50.

Daarna werd ik overgezet naar het nieuwe TV platform en sindsdien is tegelijkertijd TV kijken en iets op een PC en/of mobieltje doen geen optie meer.
Het maakt dat de TV niet om aan te zien is en de internet verbinding enorm/niet werkbaar traag wordt. Beide zijn dan feitelijk nauwelijks bruikbaar.

Naar aanleiding van mijn melding in dit topic op 21 januari 2022 gaf je aan dat ik enkel gecompenseerd kon worden voor de TV Dienstverlening vanaf mijn eerste melding in dit topic. (Ik vind dat nog steeds onjuist, aangezien ik wel eerder meldingen heb gemaakt in andere topics en telefonisch bij de klantenservice over het falen van de dienstverlening).


Los daarvan zie ik - qua compensatie - op mijn rekening van februari 2022 deze melding:
Compensatie: Interactieve TV abonnement (21 t/m 25 jan) - € 2,61
Wat qua periode overeenkomt met jouw uitgangspunt “vanaf 21 januari “
(ik betaal € 16,22 per maand voor de TV dienstverlening).

Op de rekening van maart 2022 zie ik nu diverse (verwarrende) compensaties:
1. Interactieve TV Box”: - € 10
In mijn beleving doet dat er niet toe, want ik heb maar 1 TV box en die is gratis bij mijn abonnement...
2. “Compensatie foutieve voorlichting”: € 5
wat dat dan ook mag zijn…
De compensatie “Interactieve TV abonnement (1 t/m 28 feb) - €16,22” en de compensatie n.a.v. de gemelde internet storing ontbreken geheel op de rekening...


Nu de oplossing voor de voortdurende ondermaatse TV dienstverlening nog steeds niet in zicht is, hoor ik graag van jou wat ik dan nu nog weer moet doen om de Compensatie: Interactieve TV abonnement á € 16,22 per maand” dan in ieder geval vanaf 1 februari 2022 en alle nog komende maanden automatisch te verkrijgen tot jullie dit hebben opgelost.

 

Reputatie 7

Hi @HJHome, dankjewel voor jouw uitgebreide reactie! Ik hoop ook heel snel een mooie update te kunnen delen over het bitrate onderzoek. Weet dat ik het heel rot vind dat jij deze ervaring hebt en dat ik hoop dat deze ervaring na het onderzoek alleen maar beter gaat worden. Bepaalde punten die jij noemt, staan los van het onerzoek en daar wil ik dan ook verder in duiken om die zo snel mogelijk te verhelpen.

Te beginnen met het geluid dat niet synchroon loopt met het beeld. Ervaar jij dit tijdens live tv kijken of bij opnames bijvoorbeeld? Als jij voorbeelden van programma's en zenders door kan geven, dan zou dat super zijn. Ook wil ik weten of jij gebruikmaakt van externe audioapparatuur? 

Twee maanden geleden heb ik een verzoek ingeschoten om Guidion aan te sturen voor het zwarte beeld dat jij aangaf, maar ik zie dat het toen niet is gelukt om een afspraak in te plannen. Zojuist heb ik dan ook opnieuw een verzoek ingeschoten om te kijken naar de issues van het zwarte/haperende beeld. Ook kan jij dan aangeven om te kijken naar het beeld dat niet synchroon loopt met audio. Toch hoor ik ook graag nog van je een antwoord op mijn bovenstaande vraag, zodat we dat issue hopelijk samen al kunnen fixen! 😊

Wat betreft de compensatie, dit heb ik helemaal helder. Zodra de uitkomst van het onderzoek gedeeld kan worden, ga ik hier weer verder mee aan de slag voor jullie! 

Reputatie 5

@Lisa Dank voor jouw reactie.

In antwoord op jou vragen:
- geluid dat niet synchroon loopt met het beeld: random/zowel bij live tv kijken als bij opnames externe -  - externe audioapparatuur: maak ik geen gebruik van

Compensatie: Jouw antwoord op mijn vragen kan ik niet plaatsen.
- Wordt er nu wel of niet vergoed vanaf melding (januari in mijn geval) in dit forum topic?

M.b.t. de Gideon monteur afspraak stuur ik je een PM

Daarnaast vraag ik me inmiddels af of mijn 20mbps glasvezel wel geschikt is voor het nieuwe TV platform (omdat ik één week geen enkel probleem had/wel mooi beeld en internet zonder haperen toen ik op het oude TV platform zat)
Of kan ik dat beter vragen aan bv @MetaframeNL of @Hutjeflut ?

Reageer