Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 3

Dat is het ook een beetje wat mij betreft. Als de kwaliteit zo tegen valt dan zie ik twee opties:

  1. Meer betalen bij de concurrent waar de kwaliteit wel goed is;
  2. Accepteren dat de kwaliteit matig is, maar dan komen alternatieven als NLziet ook in beeld: ook geen denderende kwaliteit, maar wel een stuk goedkoper.

Voor TV gaat T-Mobile volgens mij precies in het “V&D-gat zitten”: te duur voor het budgetsegment, maar te weinig kwaliteit voor het topsegment. Het is dat de internetpropositie en het mobiele aanbod zo sterk zijn, anders zou hen dit echt opbreken.

Ik ben bang dat wij met z'n allen in de minderheid zijn en T-Mobile dat verlies wel incalculeert. Ik snap alleen niet waarom ze niet ons gewoon in ieder geval plannen in “de laatste groep die over gaat”. Dat lijkt me toch niet zo'n moeilijke actie om een kritische klantengroep in ieder geval een beetje aan je te binden?

Reputatie 7
Badge +1

Nog even een opmerking betreffende mijn  prijs overzicht ben vergeten te melden dat de prijs inclusief Ziggo totaal is, dat betekent dat er eventueel 15€ verminderd kan worden van de prijs.

Als ik kijk wat het verschil in basis is dus 1op1 vergeleken internet 100mb/s en tv basis dan is KPN 7,50€/maand duurder dan T-Mobile.

Reputatie 6
Badge

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

 

 

Reputatie 6
Badge

Sinds maandag overgestapt naar Ziggo (GigaNet deal 9x€29,99) mede door de slechte tv update. Wat een wereld van verschil zeg. Vooral bij voetbalwedstrijden zie je duidelijk verschil in beeldkwaliteit en dan heb ik het nog niet eens over de 4k zenders en 4k beeld (menu's enz.) waar je watertanden van krijgt.

Hopelijk gaat T-Mobile nog wat doen met tv in de toekomst. De kant waar het nu naar toe gaat is voor mij helaas teleurgesteld.

 

Ik kreeg vandaag een foldertje in de bus van Ziggo, een leuke aanbieding 29,95 per maand voor 9 maanden met 1 gratis tv pakket (ESPN of Ziggo totaal of nog een) alleen heb ik er niks aan omdat ik geen 1Gb heb van Ziggo.

ziggo.nl/ziggodeal

Die Gigadeal lijkt ook plaatselijk te zijn? (edit: kom het net tegen op tweakers, Heerenveen aanbieding en enkele andere plaatsen) Met bovenstaande link zie ik een 600Mbps pakket als hoogste (Alles-in-1 Max). 1000 is wel beschikbaar volgens de postcode check ...

Reputatie 2

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

 

 


 

zo ziet het er bij mij uit, werkelijk dramatisch! 
 

 

Reputatie 6
Badge

@pjobse Vraag waarmee en hoe heb je de foto gemaakt?  omdat ik nog op het oude zit kan ik vergelijken b.v.d.


Dit is nou ook niet per se representatief (straks nog even nakijken voor de zekerheid) maar het is wel zo dat als je echt van dichtbij, zeg een meter,  gaat kijken dat werkelijk overal de compressie artefacten je om de oren vliegen. Om de zenderlogo's zit standaard een waas heen door de compressie, ondertitels ook.

Het is gewoon een flinke achteruitgang, ik had dit al gemerkt in de tv anywhere app. Maar had stiekem de hoop dat dit aan mijn oude tablet lag. 
Dat ik nu zo veel kwaliteit ben verloren en mijn haarscherpe beeld kwijt ben zou voor mij echt reden zijn om over te stappen. Ik heb niet voor niets een peperdure tv gekocht….


Zo ziet het menu er op mijn Sony Android TV eruit, met de beta app (hiermee kun je wel naar België 1&2 en BBC 1&2 kijken overigens, en Duitse zenders):

zo ziet het er bij mij uit, werkelijk dramatisch!

 

Reputatie 7

Hi @HFS, heel erg bedankt voor het aangeven! Weet dat als er echt geen oplossing hiervoor blijkt dat ik dan inderdaad graag wil kijken wat ik voor optie zou kunnen aanbieden. Hier kom ik zeker op terug, mocht het zo zijn dat er geen fix voor is. Dus alles wat jij hier aangeeft, dat neem ik mee.

Hi @jvdh217, wat balen om te lezen dat jij momenteel zonder diensten zit! Omdat ik je hier heel graag mee wil helpen, heb ik gelijk een kijkje genomen in jouw profiel. Gelukkig zie ik dat Guidion is aangestuurd om deze week bij jou langs te komen en hoop ik dat jij vanaf dat moment probleemvrij bent. Excuses voor het ongemak!

Hi @pjobse, ik had echt heel graag iets anders gelezen! Super goed dat jij dit ook hier aanstipt en ook gelijk een foto erbij hebt toegevoegd, want ik ben het met je eens dat dit menu er zeer onscherp uitziet. Ik wil hier dan ook graag wat aan doen. Dit issue staat namelijk bij ons bekend als een korrelig menu en hier werkt de fix voor. Ik stel dan ook voor dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij de fix bij jou kunnen activeren. Ga jij hiermee akkoord? Dan ga ik voor je aan de slag!

Hi @MetaframeNL, ik had echt gehoopt dat de fix bij jou zou werken! Ik heb nu namelijk van een andere klant te horen gekregen dat het vermoedelijk wel heeft gewerkt. Net zoals ik bij @DennisAmeling heb aangegeven, heb ik ook jouw gegevens weer doorgezet voor verder onderzoek. Ook zijn er een aantal collega’s weer terug van vakantie bij wie ik dit issue ook al eerder aan de kaak heb gesteld. Ik hoop dan ook dat wij met een extra paar handen en ogen zo snel mogelijk op een nieuwe fix kunnen komen.

Hi @hoekie1971, voor jou geldt hetzelfde als wat ik tegen @MetaframeNL heb gezegd! Ik was helemaal enthousiast geweest als ik reacties van jullie terug zou lezen dat de fix had gewerkt, dus ik doe weer mijn uiterste best om dit verder op te laten pakken en mijn collega's zullen mij hiervan op de hoogte houden.

Hi @Hutjeflut, heel fijn dat jij in dit topic hebt aangeklopt! Merci voor jouw uitgebreide toelichting. Jouw issue klinkt namelijk als het welbekende probleem van een terugvallende resolutie. Hier werkt de fix tegen, dus ik zou graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst als jij hier een akkoord op geeft.

Hi @paulusssss, ik heb jouw topic hierheen verplaatst! Super om te lezen dat jij over het algemeen erg blij bent met de update. Wat betreft de terugvallende resolutie, ik vermoed dat het hier om een issue gaat dat bij ons bekend is omdat jij ook aangeeft dat jouw menu er onscherp uitziet. Ik zou dan ook graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat de fix hiervoor geactiveerd kan worden. Kan jij aan mij laten weten of ik dit voor jou in werking mag zetten?

Hi @Ferry Smid, super dat jij zo overzichtelijk aangeeft welke problemen er bij jou spelen! Wat er voor mij uitspringt is dat jij een korrelig menu hebt en hier werkt de fix voor. Mag ik dan ook jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat deze fix geactiveerd bij jou kan worden? Ik hoop heel erg dat jij daarna van deze problemen af bent.

Hi @Dennis25, ik had heel graag wat anders gelezen en hoop echt dat ik binnenkort een nieuwe fix kan doorgeven aan jullie! Weet dat ik alle updates hierin vermeld om jullie zo op de hoogte te houden. Wel zou ik toch graag proberen om de fix bij jou te activeren in de hoop dat deze doeltreffend voor jouw probleem is. Je weet maar nooit! 

Reputatie 1

@Lisa Schrijf mij maar in voor de fix. Alvast bedankt. 

Reputatie 4

@Lisa Het is geen kwestie van wel of geen probleem hebben. T-Mobile kiest ervoor om een stream te leveren  met een bitrate die niet geschikt is voor tv’s. 
Een ‘fix’ activeren zou betekenen dat de streamkwaliteit wordt verbeterd, en dat zit er volgens jullie zelf niet in, omdat er maar 1 stream is voor alle apparaten, van gsm schermpje tot 75 inch tv. 
Wn met een gemiddelde bitrate van 6-7 mb gaat dat niet lukken. 
Als ik zie waar volgens richtlijnen een HD stream aan moet voldoen zit de huidige stream daar heel erg ver onder. 

 

Reputatie 2

@Lisa Het is geen kwestie van wel of geen probleem hebben. T-Mobile kiest ervoor om een stream te leveren  met een bitrate die niet geschikt is voor tv’s. 
Een ‘fix’ activeren zou betekenen dat de streamkwaliteit wordt verbeterd, en dat zit er volgens jullie zelf niet in, omdat er maar 1 stream is voor alle apparaten, van gsm schermpje tot 75 inch tv. 
Wn met een gemiddelde bitrate van 6-7 mb gaat dat niet lukken. 
Als ik zie waar volgens richtlijnen een HD stream aan moet voldoen zit de huidige stream daar heel erg ver onder. 

 

Amen. Dit heb ik @Lisa ook aangegeven. Gisteren bij voetbal kijken (en dus snelle beelden) was het zo duidelijk weer te zien …. wat een bagger beeld. En dit komt echt door de bitrate. 

Reputatie 2

Ja graag een fix! 

Hi @pjobse, ik had echt heel graag iets anders gelezen! Super goed dat jij dit ook hier aanstipt en ook gelijk een foto erbij hebt toegevoegd, want ik ben het met je eens dat dit menu er zeer onscherp uitziet. Ik wil hier dan ook graag wat aan doen. Dit issue staat namelijk bij ons bekend als een korrelig menu en hier werkt de fix voor. Ik stel dan ook voor dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij de fix bij jou kunnen activeren. Ga jij hiermee akkoord? Dan ga ik voor je aan de slag!nkorrelig menu hebt en hier werkt de fix voor. Mag ik dan ook jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat deze fix geactiveerd bij jou kan worden? Ik hoop heel erg dat jij daarna van deze problemen af bent.

 

 

Reputatie 3

Door al die onderbouwde geluiden dat het gewoon slecht is door de bitrate (en de resolutie-problemen daar mogelijk nog bovenop komen), heb ik het maar zo ingericht dat ik nog even op het oude platform blijf. Ik wil het risico niet lopen om naar het nieuwe te gaan, teleurgesteld te zijn en dan nog maanden vast te zitten met een beroerdere beeldkwaliteit.

 

Ik wacht wel tot T-mobile de kwaliteit heeft verbeterd of dat het oude platform geheel uit de lucht gaat.

Reputatie 4

Hi @Hutjeflut, heel fijn dat jij in dit topic hebt aangeklopt! Merci voor jouw uitgebreide toelichting. Jouw issue klinkt namelijk als het welbekende probleem van een terugvallende resolutie. Hier werkt de fix tegen, dus ik zou graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst als jij hier een akkoord op geeft.

 

Er valt niets door te zetten. Ik heb het oude systeem nog maar heb getest via de app die dezelfde streams heeft om te vergelijken. Hierdoor kon ik dus lagere resolutie ziggo T-mobile thuis origineel via glas en de nieuwe streams via de app vergelijken.

De terugvallende streams is dus een probleem in de app niet de box die heeft immers alleen 1 hoge kwaliteit stream. De app moet gewoon een functie krijgen om streams vast te zetten ipv auto selectie die duidelijk niet lekker werkt.  ik denk dan ook niet dat die fix werkt voor de app op android.

Het probleem van de kwaliteit of gebrek daaraan word overigens al helemaal niet opgelost door die '’fix'’.
 

Een echte fix is of een betere encoding wat veel meer latency met zich mee brengt en nog altijd kwaliteitsverlies tot gevolg heeft of gewoon simpelweg een hogere bitrate.
Zelfs de geforceerde 1080p ziet er namelijk gewoon niet goed genoeg uit om ook maar de naam 1080p of Full HD te dragen.
Dus zelfs als de streams al goed door zouden komen is de inhoud van die streams niet goed genoeg. En ziggo 720P bewijst dat.

Ben dan ook teleurgesteld dat dit keer op keer genegeerd word of als bewuste keuze aangesmeerd word alsof dat het goed maakt. Het is gewoon echt niet goed genoeg voor een tv. Nu niet en met een app of TV box die wel die '’hoogste'’ stream vast houd ook niet. 

 

Beetje net als windows 8/8.1 en 10 in het begin. Gemaakt voor een tablet en telefoon en gewoon niet goed genoeg voor een volwaardig apparaat. Die 720p en 1080p streams zijn goed genoeg voor een 4-10 inch tablet/telefoon maar voor een tv gaat het gewoon nooit genoeg zijn zelfs als het goed door komt.

Ik val in herhaling maar een hogere bitrate stream voor tv kijken op de box is gewoon de enige echte oplossing en heb echt medelijden voor mensen die al op het nieuwe platform zitten.

Laat de maatpakken gewoon hun fout toegeven net als met de enorme internet/upload problemen dit jaar die voor velen nog altijd niet opgelost zijn (inclusief mezelf) en het Routen naar duitsland verhaal en nu het tv verhaal.

Het zijn allemaal ordinaire kosten besparingen voor winst maximalisatie ten kosten van de klant het is fout en kan echt niet.  En als je echt meer inkomsten nodig heb geef nieuwe klanten dan dezelfde prijs ipv oudere klanten zoals mezelf niet een 3-4 euro lange klant boete.  Eenzelfde nieuw contract is immers tot wel 100 euro goedkoper per jaar… stop die 100 euro liever in betere tv en een betere upload.

 

Ik ben erg teleurgesteld dat het allemaal zo tergend traag opgepakt wordt.  Al lijkt ook dat bijna moedwillig rekken te zijn ondertussen (upload probleem duurt al 9 maanden)

 

Reputatie 6
Badge

:smiley: klinkt hier net als een trip naar de methadonbus: ‘ja doe mij ook maar een fix’ :joy:

 

Ben overigens niet geheel tegen (lees pro) het terugdringen van de data honger (was echt belachelijk dat Netflix een x aantal jaren verantwoordelijk was voor de helft van het gehele dataverbruik in de Verenigde Staten … iirc, om een voorbeeld te noemen). Nieuwe codecs met lagere bitrate en gelijkaardige beeldkwaliteit is allemaal prima maar dat is hier helaas niet het geval …

Als de tv kastjes worden uitgefaseerd dan zal er een aardige kostenpost afvallen neem ik aan maar zoals boven al gezegd draait het meer om de cijfertjes voor de aandeelhouders dan om de kwaliteit van het product.

[windows 8.1 vond ik uiteindelijk best prima overigens, had er best op willen blijven :innocent: ]

Reputatie 4

:smiley: klinkt hier net als een trip naar de methadonbus: ‘ja doe mij ook maar een fix’ :joy:

 

Ben overigens niet geheel tegen (lees pro) het terugdringen van de data honger (was echt belachelijk dat Netflix een x aantal jaren verantwoordelijk was voor de helft van het gehele dataverbruik in de Verenigde Staten … iirc, om een voorbeeld te noemen). Nieuwe codecs met lagere bitrate en gelijkaardige beeldkwaliteit is allemaal prima maar dat is hier helaas niet het geval …

Als de tv kastjes worden uitgefaseerd dan zal er een aardige kostenpost afvallen neem ik aan maar zoals boven al gezegd draait het meer om de cijfertjes voor de aandeelhouders dan om de kwaliteit van het product.

[windows 8.1 vond ik uiteindelijk best prima overigens, had er best op willen blijven :innocent: ]


Het naar beneden brengen van datagebruik is helemaal geen slecht ding maar laten we eerlijk zijn dit is wel een HEEL slechte methode.
Mijn huidige tv box staat bijvoorbeeld 24/7 aan omdat standby geen besparing op levert en datagebruik waarschijnlijk op de achtergrond gewoon door gaat. En er is geen fatsoenlijke auto standby tijd in te stellen waar er en energie en data bespaard word. Daar is dus al meer te winnen als bij deze compressie onzin.
Netflix heeft overigens een veel betere beeldkwaliteit en dat terwijl de bitrate nog iets lager is als die van T-Mobile. Echter zend netflix 24-30 fps beelden uit in films en series ipv realtime tv met hogere fps en dus is de bitrate van netflix in de praktijk tot wel 90% hoger. 

Kwaliteit kost nou eenmaal data maar die data is ook te besparen door een auto standby op de box die geen data meer gebruikt. Nu start de box sneller op als mijn tv qua beeld (3 seconden) heerlijk natuurlijk maar je gaat mij niet vertellen dat hij dat doet en ook de data uit schakelt in standby. Het betekend echter wel dat die box tussen de 20+ uur per dag data staat te verstoken zonder dat er naar gekeken word.  84% van de data met ee dubbele bitrate als die van het nieuwe systeem word dus verspilt een simpele standby mode die beter werkt had dus al 83% data kunnen besparen in mijn geval. Maar in plaats daarvan zijn ze met een slechtere kwaliteit stream gekomen die vast tientallen miljoenen gekost.

Hadden ze gewoon de oude multicast streams 1 op 1 doorgezet als losse streams hadden ze geld en ergernis bespaart van lage kwaliteit streams bespaart en in combinatie met een betere standby was de netwerk belasting nog lager ook.

En die tv kastjes gaan echt niet weg omdat ze nooit voor iedere tv een app kunnen maken. en 1 kastje onderhouden is goedkoper als 5 verschillende apps onderhouden en updaten. Software ontwikkeling kost een beste duit.

Een betere codec zou idd een oplossing kunnen zijn maar dan zullen ze tegen grote problemen oplopen betreffende compatibiliteit. Al die codecs hebben namelijk nieuwere hardware nodig dan 5 jaar or oudere tv boxen die dus allemaal vervangen moeten worden. Om het maar niet over de tv apps en store apps te hebben en de daarbij behorende compatibiliteit met tv's van ouder als een paar jaar.
Als ze echt voor kwaliteit willen gaan moet gewoon de bitrate omhoog of moeten ze de platformen weer scheiden.  alles over 1 platform klinkt leuk maar met 50 verschillende apparaten blijven er dan weinig opties over en dit komt er dan uit rollen. Een enorm compromis en 15 jaar terug in beeldkwaliteit.

 

Ze hebben het zichzelf gewoon enorm moeilijk gemaakt zonder het echt te testen en dat allemaal voor een snelle grabbel.

Reputatie 3

Ik maak me wel heel veel zorgen om de tv kwaliteit als ik dit allemaal lees.

We zitten zelf nog op het oude tv platform wat kwalitatief gewoon goed is en dan is de verwachting als je iets nieuws brengt minimaal gelijkwaardig gaat zijn.

Ik kijk zelf veel sport dus het is een must voor me dat de kwaliteit op hoog niveau blijft.

Mocht ik een uitnodiging ontvangen zal ik vragen om uitstel waar het kan.

Mocht ik overgaan op het nieuwe platform en de kwaliteit is zoals ik hier lees slecht zeg ik mijn TV abonnement gelijk op. 

En zal het niet laten om de nodige bewijs materiaal online te delen op diverse social media en forums. Heb al een bitrate meting gedaan van het oude platform en zal dat dan weer doen met het nieuwe inclusief video bewijs. 

Ik heb m'n alternatieven al klaar liggen als ik wil en zal het slechtere platform dan niet missen

Reputatie 4

@Lisa Kan er uitgelegd worden wat ‘de fix’ precies betekent? Want zo’n melding laat vermoeden dat er een oplossing is voor bepaalde gebruikers, terwijl wij met z’n allen hier denken dat het probleem onder andere ligt aan de bitrate. 
Het zou fijn zijn om te weten hoe jullie als T-Mobile hierover denken, enneagram dennenbomen stappen zijn om verbeteringen aanbrengenden, dan zijn jullie in ieder geval open en eerlijk over de problemen die er zijn. 
Het is niet meer vol te houden dat het probleem van de beeldkwaliteit is op te lossen door een decoder en/of een tv instelling te wijzigen. Het ligt niet altijd aan de gebruiker. 
 

Reputatie 2

 

 

Hi @paulusssss, ik heb jouw topic hierheen verplaatst! Super om te lezen dat jij over het algemeen erg blij bent met de update. Wat betreft de terugvallende resolutie, ik vermoed dat het hier om een issue gaat dat bij ons bekend is omdat jij ook aangeeft dat jouw menu er onscherp uitziet. Ik zou dan ook graag jouw gegevens doorzetten naar mijn collega’s zodat de fix hiervoor geactiveerd kan worden. Kan jij aan mij laten weten of ik dit voor jou in werking mag zetten?

 

Graag Lisa!

Reputatie 7

Hi @Ferry Smid, bij deze geef ik je graag het seintje dat de fix bij jou is geactiveerd! Mijn collega heeft dit gisteren voor jou geactiveerd, dus ik hoor ontzettend graag van je of jij hier een positief verschil van merkt. Laat jij dat aan mij weten? Ik wacht in spanning af!

Hi @pjobse, ook bij jou is gisteren de fix doorgevoerd! Ik ben echt aan het duimen dat het voor jullie allebei een gunstige uitkomst heeft. Ook van jou hoor ik heel graag een korte terugkoppeling of dit de kwaliteit bij jou heeft verbeterd. Merci alvast!

Hi @Dennis25, merci voor het aanstippen van je vraag! Eerder had ik al aangegeven dat er bij de fix een script wordt gedraaid, dat ervoor zorgt dat de resolutie anders wordt. Met name bij een korrelig menu werkt deze fix heel goed zijn we achter gekomen. Ook heb ik doorgestuurd wat jij hebt aangegeven, met de vraag of wij hier een uitgebreider antwoord voor je op hebben.

Hi @paulusssss, tof dat jij ook aan de fix mee wilt werken! Mijn collega heeft al aangegeven dat hij straks ook de fix bij jou activeert. Ik geef je hier een seintje van zodra dat is gebeurd en hoor dan ook graag van jou later deze week een update! 

Hi all, even ook een algemene update waarin ik terugkom op eerdere opmerkingen / vragen die zijn gesteld. Zoals ik aangaf, heb ik meerdere feedback van jullie doorgespeeld naar mijn collega’s van een andere afdeling. Hieruit is naar voren gekomen dat het vertragen van de migratie naar T-Mobile TV niet mogelijk is. Het is daarentegen wel mogelijk om een klant eerder over te zetten, door de klant handmatige over te laten zetten. We streven er dan ook naar om iedereen voor het einde van het jaar overgezet te hebben.

Wat momenteel nog wordt nagevraagd is of er geen extra stream naast gezet kan worden met de maximale bitrates. Ook heb ik doorgezet dat er is aangegeven dat er een stream wordt geleverd met een bitrate die niet geschikt is voor alle tv’s. Op deze twee punten kom ik later terug, zodra ik hier een reactie op heb ontvangen. Mijn collega’s gaan hier achteraan! 

Reputatie 7

Hi @paulusssss, ik zou er bij jou op terug komen als de fix was uitgevoerd! Mijn collega wilde voor je aan de slag, maar de TV Box staat uit. Zou jij deze aan willen doen en mij een seintje kunnen geven? Dan kunnen we ook bij jou de fix activeren! 🎈

Hi @Dennis25, zoals beloofd zou ik het aangeven als ik een uitgebreider antwoord voor je had! Ik heb doorgekregen dat ik het volgende aan jullie mee kan geven. De fix houdt in het deactiveren van de analoge video adapters. Weet jij zo voldoende?

Reputatie 2

@Lisa heb hem aan gezet!

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Als ik je reactie goed lees word m'n grootste angst bewaarheid, en word iedereen voor het eind van het jaar overgezet, enige geluk dat nog kan zijn dat de term “ voor het eind van het jaar” geen definitief vast gesteld jaar betreft, kan dus ook over 2 jaar zijn b.v..

 

Reputatie 4

Hi @paulusssss, ik zou er bij jou op terug komen als de fix was uitgevoerd! Mijn collega wilde voor je aan de slag, maar de TV Box staat uit. Zou jij deze aan willen doen en mij een seintje kunnen geven? Dan kunnen we ook bij jou de fix activeren! 🎈

Hi @Dennis25, zoals beloofd zou ik het aangeven als ik een uitgebreider antwoord voor je had! Ik heb doorgekregen dat ik het volgende aan jullie mee kan geven. De fix houdt in het deactiveren van de analoge video adapters. Weet jij zo voldoende?

Dank voor de terugkoppeling. 

Ik weet zo inderdaad voldoende, kan ik toevoegen aan het dossier. 
ik blijf me afvragen waarom dit nodig is, en waarom dit een individuele fix is, en niet een universele fix voor iedereen. 
Maar goed, er wordt in ieder geval gewerkt aan het probleem, dat is positief. 
 

Reputatie 1

@Lisa Het beeld van de menu's is verbeterd. Dien ik nog iets te doen om het beeld te verbeteren? Dit is nog T-mobile onwaardig. 

Reputatie 3

Hier dus hetzelfde. Kan er bij mij ook iets 'gefixt' worden? Met name voetbalwedstrijden is een drama.

Reageer