Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Beste topic owner/functioneel beheerder/web care, 
Of wie er dan ook achter mag zitten die dit topic waarneemt.

Na de update van mijn entone kastje is mijn beeldkwaliteit erg omlaag gegaan, baal hier heel erg van.

Gisteren tijdens de voetbal wedstrijd, man man man, wat een drama qua beeld het is gewoon pixelachtig terwijl het op 1080p60 staat.

wat kunnen we hier nou precies aan doen.
ik ervaar issues met TV en met het internet.


Beeldkwaliteit is dusdanig achteruit gegaan, en dan daarboven issues met de uploadsnelheid zit ik met mijn handen in het haar.

Wat zijn nu mijn opties?

Reputatie 7
Badge +1

Je zou een aangetekende brief kunnen sturen naar T-Mobile waarbij je ze een redelijke termijn stelt om orde op zaken te stellen, waarbij een termijn van max. 2 weken redelijk is.

Mocht men weigeren hier aan te voldoen dan zou ik afhankelijk van de looptijd van het abonnement overwegen over te stappen, daarbij zou ik wel een degelijk onderzoek doen naar functioneren beoogde partijen, vooral het lezen van reviews en ervaringen zijn daarbij belangrijk.

Helaas heeft T-Mobile momenteel veel problemen met haar tv en internet diensten, en hoewel er binnen de organisatie veel medewerkers zijn die er wat aan willen doen, zijn het juist de mensen welke moeten beslissen categorisch weigeren verbeteringen door te voeren.

Reputatie 7

Hi @paulusssss, dankjewel voor het seintje! Ook bij jou is de fix doorgevoerd. Laat je het aan mij weten of jij hier een positief verschil in merkt? 🎈

Hi @BeMu, weet dat wij er echt alles aan doen om de problemen die mensen nu ervaren te tackelen! Ik hoop dan dus ook dat de angst bij jou plaatsmaakt voor enthousiasme om over te gaan naar het nieuwe platform.

Hi @Dennis25, helemaal top! Yes, wij zijn achter de schermen druk bezig om te bekijken hoe we dit voor alle klanten die dit probleem ervaren, kunnen uitvoeren. Mochten er toch nog vragen in je opkomen, weet dan dat je die hier altijd mag stellen!

Hi @Ferry Smid, wat super om te lezen dat het menu is verbeterd! Dankjewel voor deze terugkoppeling. Jij hoeft verder niks voor deze fix te doen. Kan jij aangeven wat er zich nog voor problemen voordoen bij het beeld? Dan geef ik dit door aan mijn collega!

Hi @Reklameruud, dankjewel voor het aangeven! Wat balen om te lezen dat jij nu niet tevreden bent met de kwaliteit. Kan jij aan mij uitleggen of jij alleen een mindere kwaliteit ervaart tijdens sport-programma’s of heb jij bijvoorbeeld ook een korrelig menu? Dan kan ik op basis daarvan kijken of de fix ook voor jou zal werken. Dankjewel alvast, ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Allereerst dank voor je antwoord, mocht het beeld na dat ik ben overgezet inderdaad zo slecht zijn als ik hier diverse malen lees, zal ik daarna overwegen wat te doen.

Brengt me tevens bij de vraag wat gaat T-Mobile doen aan de streams als men overgaat op 4K (UHD) op dit moment bied T-Mobile dit nog niet aan, maar ook T_mobile ontkomt er niet aan om dit aan te bieden, men zal dan zeker streams van minimaal 50mb/s moeten streamen voor een perfect beeld.

Bij het huidige nieuwe platform is de 8mb/s die men doorgeeft echt veel te weinig voor die grote tv's van tegenwoordig is minimaal 12 mb/s echt het minimum liefst hoger.

Je zou een aangetekende brief kunnen sturen naar T-Mobile waarbij je ze een redelijke termijn stelt om orde op zaken te stellen, waarbij een termijn van max. 2 weken redelijk is.

Mocht men weigeren hier aan te voldoen dan zou ik afhankelijk van de looptijd van het abonnement overwegen over te stappen, daarbij zou ik wel een degelijk onderzoek doen naar functioneren beoogde partijen, vooral het lezen van reviews en ervaringen zijn daarbij belangrijk.

Helaas heeft T-Mobile momenteel veel problemen met haar tv en internet diensten, en hoewel er binnen de organisatie veel medewerkers zijn die er wat aan willen doen, zijn het juist de mensen welke moeten beslissen categorisch weigeren verbeteringen door te voeren.

 

thanks..

Zat afgelopen weken al rond te kijken. Best wel jammer inderdaad dat bepaalde werknemers van T-mobile de dupe zijn van de bedrijfsvoering die zij nu hanteren.
Echt bizar dat ze van mening zijn dat een lagere bitrate op lange termijn goed zal zijn.

 

Reputatie 2

@Lisa de fix heeft de menu absoluut scherper gemaakt. Verder ben ik het met @Ferry Smid eens dat de kwaliteit van de uitzendingen en zenders te wensen overlaat. En het gebruiken van 1080p zorgt voor een soort zandwaas, dus vind ik geen optie en gebruik ik de 1080i instelling.

Reputatie 3

@Lisa het menu gaat (ook niet echt scherp) maar wat mij het meest stoort zijn de JPG artefacten die optreden tijdens de voetbalwedstrijd. het veld wordt blokkerig en verspringt van links naar rechts. Het beeld zelf is niet scherp: sommige voetballers zijn niet eens te herkennen.

Reputatie 5

Ik ga maar stoppen met reageren hier. Zolang tmobile niet erkend dat de bitrate te laag is voor grote tv's gaan we namelijk geen stap verder komen. Dat onscherpe korrelige menu kan me weinig schelen, daar zit ik namelijk geen uren naar te kijken. @Lisa bedankt voor je inzet. Ik zou je willen vragen de technici en of Tmobile te vragen naar een reactie hoe en wanneer men de bitrate gaat verhogen en of men (h)erkend dat deze nu te laag is.

Ik blijf niet aan de gang, dit topic loopt al maanden en er zit 0,0 voortgang of erkenning in. Het is dat ik nog met 1 mobiel abonnement aan jullie vast zit, als die afgelopen is en er is nog niets veranderd verhuis ik met het hele boeltje.

Reputatie 4

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Reputatie 6
Badge

@Lisa Allereerst dank voor je antwoord, mocht het beeld na dat ik ben overgezet inderdaad zo slecht zijn als ik hier diverse malen lees, zal ik daarna overwegen wat te doen.

Brengt me tevens bij de vraag wat gaat T-Mobile doen aan de streams als men overgaat op 4K (UHD) op dit moment bied T-Mobile dit nog niet aan, maar ook T_mobile ontkomt er niet aan om dit aan te bieden, men zal dan zeker streams van minimaal 50mb/s moeten streamen voor een perfect beeld.

Bij het huidige nieuwe platform is de 8mb/s die men doorgeeft echt veel te weinig voor die grote tv's van tegenwoordig is minimaal 12 mb/s echt het minimum liefst hoger.

50Mb/s is wel heel optimistisch maar voor sport zou het zeker helpen om écht perfect beeld te krijgen in 4K. Tv uitzendingen nu zitten rond de 25Mb/s voor UHD maar wel met de nieuwere h.265 codec. EK wedstrijden in UHD waren dan ook niet perfect (qua scherpte) en zie nog altijd liever 1080p met 100 frames per seconde verschijnen dan 4K met 50 voor sport (waar al een paar jaar geleden over gesproken werd maar nog niks van gekomen is in de tv wereld).

Dinsdag heb ik volgens mij wel goed kunnen vastleggen hoe het voetbal er uitziet met de Android TV app. Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Reputatie 5

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Ik zit in de bèta groep, kan je helaas melden dat het ook in de app nog steeds ruk is. 

Reputatie 6
Badge

 

Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Niet geheel onverwacht loop je natuurlijk tegen copyright problemen aan als je zoiets naar Youtube wilt uploaden (en zou natuurlijk ook nog wat compressie extra overheengaan) dus maar even zo geupload naar OneDrive (ook niet de beste filmpjes zo in automatische stand en vanaf mijn zitpositie ingezoomd):

Beeld van de stb https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGUY-6PD1vVSmGqD?e=XvdYHS

Via de app met in de laatste wat closeups om de echte issues wat beter in beeld te krijgen (‘de waas’ was bij deze wedstrijd weer overduidelijk aanwezig maar moeilijk op camera te krijgen. Beste te omschrijven als dat elk detail in het gras rondom een speler compleet verdwijnt dus daar zou je op kunnen letten)

  1. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGbEo5vqGsyeHt46?e=OtbT9t
  2. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGe2a7BXXLjWdYAV?e=Maa48P
  3. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGgAMUERJbvvyGGD?e=Mygg4c (vanaf zo'n 02:30 zie je bij het zwenken van de camera ook hele rare effecten en dat zit er bij de meeste wedstrijden permanent in. ‘Vreemde’ is dat het via TV Anywhere met een Chromecast niet voorkomt)

  

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Apps zoals? Films en series is iig hele andere koek dan sport in zeer goede kwaliteit streamen ...

Reputatie 1

@Lisa Wat ik ervaar is wat andere personen in dit topic ook aangeven. Het beeld is niet scherp wat vooral van dichtbij bij bewegend beeld zichtbaar is en de kleuren zijn niet meer zo sprankelend.
Ik kom uit het tijdperk van XMS en vervolgens Vodafone en daarna T-Mobile, op het WBA-netwerk dus. Hierbij met de Entone tv-box altijd een goed en scherp beeld gehad. Begin juli ben ik op mijn verzoek overgezet van het WBA- naar ODF-netwerk met wisseling van Draytek- naar Zyxel-modem maar nog wel met de Entone tv-box. Hierna nog altijd een goed en scherp beeld. Met de omzetting naar T-Mobile TV, met de Aria tv-box, is het beeld zichtbaar verslechterd.

Reputatie 7
Badge +1

@Ferry Smid Sta mij toe u te vragen of de overzetting van het oude naar het nieuwe platform op eigen verzoek was of dat het in een batch is gebeurd, als u het individueel heeft aangevraagd vind ik het wel vreemd, daar het al een behoorlijke periode bekend is dat de streams en ook het beeld van het nieuwe platform gewoonweg (heel) slecht is.

Reputatie 1

@BeMu Omzetting was op eigen verzoek. Omzetting komt er sowieso, dus of ik een paar maanden langer goed beeld heb (of langer slecht beels zo je wilt) maakt niet uit daar er toch een eind aan komt. Ik ga er nu vanuit dat hoe meer gebruikers reageren op de kwaliteit er beweging in komt om het beeld te verbeteren naar minimaal de kwaliteit die wij hadden voor omzetting. Ik heb het overigens alleen over het beeld dat geleverd wordt met de Ariatv-box. 

Reputatie 3

 

Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Niet geheel onverwacht loop je natuurlijk tegen copyright problemen aan als je zoiets naar Youtube wilt uploaden (en zou natuurlijk ook nog wat compressie extra overheengaan) dus maar even zo geupload naar OneDrive (ook niet de beste filmpjes zo in automatische stand en vanaf mijn zitpositie ingezoomd):

Beeld van de stb https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGUY-6PD1vVSmGqD?e=XvdYHS

Via de app met in de laatste wat closeups om de echte issues wat beter in beeld te krijgen (‘de waas’ was bij deze wedstrijd weer overduidelijk aanwezig maar moeilijk op camera te krijgen. Beste te omschrijven als dat elk detail in het gras rondom een speler compleet verdwijnt dus daar zou je op kunnen letten)

  1. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGbEo5vqGsyeHt46?e=OtbT9t
  2. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGe2a7BXXLjWdYAV?e=Maa48P
  3. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGgAMUERJbvvyGGD?e=Mygg4c (vanaf zo'n 02:30 zie je bij het zwenken van de camera ook hele rare effecten en dat zit er bij de meeste wedstrijden permanent in. ‘Vreemde’ is dat het via TV Anywhere met een Chromecast niet voorkomt)

  

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Apps zoals? Films en series is iig hele andere koek dan sport in zeer goede kwaliteit streamen ...

 

Heb ik hier nu echt naar het nieuwe platform zitten kijken?:astonished::sob:

Je leest de verhalen maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht.

Reputatie 7

Hi @pjobse, super om te lezen dat jij een positieve verbetering merkt na de fix! Merci voor je aanvulling, want hier wordt momenteel nog steeds naar gekeken. Ik heb uitgevragd bij mijn collega of ik al nieuwe updates met jullie kan delen, maar ik ben hier nog in afwachting van.

Hi @Reklameruud, merci voor je toevoeging! De fix zal jammer genoeg niet werken om de artefacten tegen te gaan hebben we gemerkt. In de trant van ‘je weet maar nooit’, zet ik met liefde je gegevens door om dit te dubbelchecken, maar ik vermoed dat jij dezelfde problemen blijft aanhouden. Zoals ik hierboven heb aangeven zijn wij achter de schermen nog druk bezig met dit issue. Hier kom ik op terug, zodra ik een terugkoppeling heb gekregen.

Hi @MetaframeNL, jij ontzettend bedankt voor al je medewerking en feedback! Ik deel hier zeker een terugkoppeling over de bitrate, zodra ik hier een reactie op heb gekregen. Deze houd jij dus nog sowieso te goed. 

Hi @apis4, dankjewel voor je toevoegingen in dit topic! Weet dat de beeldkwaliteit voor de Android TV App momenteel nog steeds wordt onderzocht. Deze informatie kun je ook het beste blijven posten in de topics in de besloten test-groep, zodat het mooi overzichtelijk op één plek blijft. 

Hi @Ferry Smid, thanks dat je dit aangeeft! Ik geef alle aanvullingen door aan mijn collega's en heb zojuist weer om een update gevraagd. Hopelijk kan ik jullie snel van een status update voorzien, want ik geef jullie graag meer duidelijkheid zodra dit er is. 

 

Reputatie 2

Sinds die fix is geinstalleerd, kan ik op RTL4 Begin gemist niet meer doen. Werkt wel op NPO. Beeld wordt vol zwart en er komt niks.

Reputatie 6
Badge

 

Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Niet geheel onverwacht loop je natuurlijk tegen copyright problemen aan als je zoiets naar Youtube wilt uploaden (en zou natuurlijk ook nog wat compressie extra overheengaan) dus maar even zo geupload naar OneDrive (ook niet de beste filmpjes zo in automatische stand en vanaf mijn zitpositie ingezoomd):

Beeld van de stb https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGUY-6PD1vVSmGqD?e=XvdYHS

Via de app met in de laatste wat closeups om de echte issues wat beter in beeld te krijgen (‘de waas’ was bij deze wedstrijd weer overduidelijk aanwezig maar moeilijk op camera te krijgen. Beste te omschrijven als dat elk detail in het gras rondom een speler compleet verdwijnt dus daar zou je op kunnen letten)

  1. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGbEo5vqGsyeHt46?e=OtbT9t
  2. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGe2a7BXXLjWdYAV?e=Maa48P
  3. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGgAMUERJbvvyGGD?e=Mygg4c (vanaf zo'n 02:30 zie je bij het zwenken van de camera ook hele rare effecten en dat zit er bij de meeste wedstrijden permanent in. ‘Vreemde’ is dat het via TV Anywhere met een Chromecast niet voorkomt)

  

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Apps zoals? Films en series is iig hele andere koek dan sport in zeer goede kwaliteit streamen ...

 

Heb ik hier nu echt naar het nieuwe platform zitten kijken?:astonished::sob:

Je leest de verhalen maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht.


TV Anywhere is dezelfde kwaliteit dus iedereen wie nog niet overgezet is kan het al testen (weet niet of de Android TV app de allerhoogste stream krijgt zoals zogenaamd de Apple TV en de box). Net even erbij gepakt en dezelfde wedstrijd aangezet en het rare effect zit hier ook in de stream dus het zal wel niet aan de Android TV app liggen. Persoonlijk vind ik het op een 55” van iets onder de drie meter kijkafstand wel op de grens van het acceptabele voor de meeste programma's. Voor sport is het gewoon onvoldoende (bij natuurdocu's met veel bewegende/gecompliceerde details in het beeld zie je ook de resolutie instorten) ...

Reputatie 3

 

Strak even nakijken en hopelijk uploaden ...

Niet geheel onverwacht loop je natuurlijk tegen copyright problemen aan als je zoiets naar Youtube wilt uploaden (en zou natuurlijk ook nog wat compressie extra overheengaan) dus maar even zo geupload naar OneDrive (ook niet de beste filmpjes zo in automatische stand en vanaf mijn zitpositie ingezoomd):

Beeld van de stb https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGUY-6PD1vVSmGqD?e=XvdYHS

Via de app met in de laatste wat closeups om de echte issues wat beter in beeld te krijgen (‘de waas’ was bij deze wedstrijd weer overduidelijk aanwezig maar moeilijk op camera te krijgen. Beste te omschrijven als dat elk detail in het gras rondom een speler compleet verdwijnt dus daar zou je op kunnen letten)

  1. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGbEo5vqGsyeHt46?e=OtbT9t
  2. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGe2a7BXXLjWdYAV?e=Maa48P
  3. https://1drv.ms/u/s!AicEgec2VK5HhGgAMUERJbvvyGGD?e=Mygg4c (vanaf zo'n 02:30 zie je bij het zwenken van de camera ook hele rare effecten en dat zit er bij de meeste wedstrijden permanent in. ‘Vreemde’ is dat het via TV Anywhere met een Chromecast niet voorkomt)

  

Begin oktober gaat die app live en is het geen betaversie meer. Wellicht dat er dan een aparte stream bijkomt voor grotere schermen, de hardwarematige beperkingen van het tv kastje kan dan geen belemmering meer zijn.

Andere apps streamen ook in zeer goede kwaliteit dus laten we er dan maar van uitgaan dat goed voorbeeld doet volgen…

Apps zoals? Films en series is iig hele andere koek dan sport in zeer goede kwaliteit streamen ...

 

Heb ik hier nu echt naar het nieuwe platform zitten kijken?:astonished::sob:

Je leest de verhalen maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht.


TV Anywhere is dezelfde kwaliteit dus iedereen wie nog niet overgezet is kan het al testen (weet niet of de Android TV app de allerhoogste stream krijgt zoals zogenaamd de Apple TV en de box). Net even erbij gepakt en dezelfde wedstrijd aangezet en het rare effect zit hier ook in de stream dus het zal wel niet aan de Android TV app liggen. Persoonlijk vind ik het op een 55” van iets onder de drie meter kijkafstand wel op de grens van het acceptabele voor de meeste programma's. Voor sport is het gewoon onvoldoende (bij natuurdocu's met veel bewegende/gecompliceerde details in het beeld zie je ook de resolutie instorten) ...

 

De kwaliteit is verre weg van acceptabel ook bij normaal beeld. 

Ik heb zelf een 65" en op de slaapkamer een 32" maar wat ik heb gezien is echt een no go. Want waar je met sport heel duidelijk alles kunt zien zie ik dit soort zaken ook bij normale tv

Als we hierin al enige opmerking gaan maken het is acceptabel dan geef je de provider al ruimte om niets meer te doen.

Het niveau moet op een nieuw platform hoger of gelijk waardig zijn van wat er nu is zodat je komende jaren vooruit kunt. 

Dat voor een app de stream wat lager is of eventueel flexibel zoals zo veel video streaming apps kunnen dat is prima. je glasvezel verbinding met vaste ontvanger moet hoge kwaliteit leveren. 

 

Vooral heel zorgelijk is dat dit al heel heel lang duurt en de discussie maar door blijft gaan. 

Allemaal heel aardig dat iemand van T-Mobile op het forum reageert en zegt door te geven maar zolang er geen aantoonbaar verbetering komt zijn het woorden zonder enige betekenis.

Ik ben keihard hierin omdat ik weet dat het technisch makkelijk kan om een goede stream te leveren of meerdere met verschillende kwaliteiten en noem maar op. 

 

Reputatie 7
Badge +1

@D-Vine Technisch kan met zonder enige moeite een veel hogere stream leveren zoals nu gebeurt op het nieuwe platform hou het er maar op dat het pure onwil is van T-Mobile,  als Glashart Media pakweg 10 jaar geleden al perfecte streams kon leveren weliswaar alleen HD of FHD moet T-Mobile dat ook makkelijk kunnen.

Op een van mijn bijdrages werd door een moderator een antwoord gegeven welke nergens op sloeg, en kwam er op neer dat men op geen enkele wijze mee wil werken om de streams te verbeteren of verhogen, zeg maar naar minimaal 16mb/s voor grote tv's.

Reputatie 6
Badge

 

De kwaliteit is verre weg van acceptabel ook bij normaal beeld. 

Ik heb zelf een 65" en op de slaapkamer een 32" maar wat ik heb gezien is echt een no go. Want waar je met sport heel duidelijk alles kunt zien zie ik dit soort zaken ook bij normale tv

Als we hierin al enige opmerking gaan maken het is acceptabel dan geef je de provider al ruimte om niets meer te doen.

Het niveau moet op een nieuw platform hoger of gelijk waardig zijn van wat er nu is zodat je komende jaren vooruit kunt. 

Dat voor een app de stream wat lager is of eventueel flexibel zoals zo veel video streaming apps kunnen dat is prima. je glasvezel verbinding met vaste ontvanger moet hoge kwaliteit leveren. 

 

Vooral heel zorgelijk is dat dit al heel heel lang duurt en de discussie maar door blijft gaan. 

Allemaal heel aardig dat iemand van T-Mobile op het forum reageert en zegt door te geven maar zolang er geen aantoonbaar verbetering komt zijn het woorden zonder enige betekenis.

Ik ben keihard hierin omdat ik weet dat het technisch makkelijk kan om een goede stream te leveren of meerdere met verschillende kwaliteiten en noem maar op. 

 

Het beeld is vrijwel hetzelfde tussen de box en de app op mijn kijkafstand en mijn grootte van tv, behalve [zoals zovele keren herhaald] het beeld qua complexiteit te moeilijk gaat worden zoals met sport dus (of als ik een aardig stuk naar voren leun bijv. vandaar dat het nét op de grens zit. Wilde oorspronkelijk ook voor een 48” OLED gaan maar het duurde te lang voor de nieuwe modellen uit waren). Heb net wat filmpjes proberen te maken voor een blinde test maar die zijn er niet helemaal zoals gewenst uitgekomen (qua kleuren iig) dus die moet ik nog even overnieuw doen (zou eigenlijk m'n statief erbij moeten pakken dan heb ik mijn handen ook meteen vrij om makkelijk heen en weer te kunnen wisselen). Misschien de nieuwe Google TV Chromecast kopen en aan de 43” FHD hangen voor een echt naast elkaar vergelijk.

Een stream gaat iig niet herkennen hoe groot de tv wel niet is en net zoals we op mobieltjes al zien moet iedereen altijd per se de hoogste kwaliteit streamen dus dat wordt weer een heleboel extra data die verstookt gaat worden. Ze moeten gewoon kijken hoe ze multicast weer terug kunnen krijgen, net als op DSL. Desnoods enkel multicast via een box en de unicast streams via de app/apple tv/android tv aparaten

Nog even ter herinnering wellicht:

40 tov 55”

55 - 65”

32 - 65”

 

Nog even snel twee screenshots van de eerste filmpjes, genomen van drie meter afstand en ingezoomd zodat vrijwel alleen de tv in het frame was (valt alleen weinig in te stellen voor videos):

 

Reputatie 2

Voor iedereen die de “fix” heeft, werkt bij jullie begin gemist op RTL4? Ik word hier echt gek van, moet nu het NOS nieuws kijken ipv het RTL Nieuws.

Verder lijkt het menu trouwens niet scherper, maar meer minder lelijk geupscaled. Dus het lijkt wat beter.

Wat wel eng is, hij is de afgelopen dagen nog niet binnengekomen op een veel te lage resolutie. Dus die fix lijkt wel degelijk te werken.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben zo nu en dan aan het kijken op diverse vergelijkingssites wat te doen voor als de beeldkwaliteit inderdaad zo beroerd en slecht is zoals door diverse forumleden vermeld hier, dit in het geval ik gedwongen over MOET naar het nieuwe platform.

Op de site van o.a. internetten.nl  staan bij de providers ook de klantervaringen vermeld, kijk je daar dan zakt je de moed je in de schoenen gemiddeld komt geen provider niet verder dan 3 op een schaal van 1 tot 10,   de meesten zijn 1:10

Reputatie 7

Hi @paulusssss, heel goed dat je me dit gelijk laat weten! Wat balen dat jij nu problemen met RTL4 ervaart op Begin Gemist, want dat is alles behalve de bedoeling. Maar ik wil wel heel even stilstaan bij het feit dat de fix wel degelijk tot een verbetering heeft geleid, yeah. Voor nu help ik je graag verder met het RTL4 issue, zodat ook dit hopelijk zo snel mogelijk bij jou verdwijnt. 

Ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat het modem al meer dan 65 dagen onafgebroken aan staat. Zou jij daarom de volgende stappen voor mij willen uitvoeren? 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Kan jij aan mij doorgeven of deze stap wel of niet het probleem heeft verholpen? Mocht het probleem zich hierna nog steeds voordoen, dan ga ik hier gelijk een verzoek voor indienen bij de technische dienst. Dankjewel alvast! 😊

Hi @All, dankjewel voor jullie aanvullingen! Ik blijf het juist super goed vinden dat er zo actief in dit topic wordt gereageerd. Ik snap helemaal dat iedereen meer duidelijkheid wilt, dus ik deel binnenkort een algemene update. Als er tot die tijd nog andere vragen zijn, stel die dan gerust. Weet in ieder geval dat hier momenteel druk naar wordt gekeken, dit heeft alleen tijd nodig. Merci voor jullie engelengeduld! 

Reageer