Update naar T-Mobile TV > Beeld is veel slechter!


Reputatie 5

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.


764 reacties

Reputatie 2

Ook ik wacht op een privé bericht van @Lisa omtrent een compensatie voorstel …

Deel de post van Dennis25 en metaframeNL …

Kan niet waar zijn dit wat echt al zo lang speelt ..

Reputatie 7

Hi @MetaframeNL, ik had je echt heel graag een ander alternatief aangeboden als die er was! Jammer om te lezen, maar ik respecteer je keuze uiteraard. Ik hoop echt dat ik je tot die tijd nog kan verblijden met een hele mooie uitkomst uit het onderzoek. En je weet het, als je nog vragen hebt: stel ze gerust! 😊

Hi @Dennis25, excuses als één van mijn berichten verwarring heeft veroorzaakt! Super goed dat je aan de bel trekt en maak je vooral geen zorgen. Ik ben het hele topic aan het doorspitten en zal niemand vergeten, maar daarom komt de één eerder aan de beurt dan een ander. Zojuist heb jij een privébericht van mij gekregen. In deze privéberichten richt ik mij op de compensaties vanaf het moment dat de problemen zijn gemeld tot aan nu. Hetgeen dat @MetaframeNL aansneed, dat is de vergoeding vanaf nu tot en met het moment dat ik een oplossing met jullie kan delen. Is het zo helemaal helder? 💪

Hi @hoekie1971, dankjewel voor je aanvulling! No worries, ook bij jou kom ik aankloppen in een privébericht. 

Reputatie 5

Ja, het duurt echt al zo lang. Ik denk dat Metaframe bij een van de eersten zat die overgezet werden, en al snel aan de bel trok.

De eerste 4 maanden van dit topic heeft T-Mobile het af proberen te doen als incidentele problemen. Ze zijn pas sinds kort gaan zien dat het probleem toch echt gewoon in het product zelf zit. Gewoon niet goed genoeg, zacht uitgedrukt. We hebben een paar dagen geleden pas serieus bevesigd gekregen dat ze naar een structurele verbetering zoeken. Een hoop verloren tijd dus.

Misschien dat ze meer klachten krijgen naarmate ze meer mensen overzetten, en daardoor na zijn gaan denken. Of misschien heeft een T-Mobile top-man voetbal proberen te kijken op zijn eigen product, wie weet?

Het speelt ook vooral op glasvezel geloof ik. Veel mensen met DSL verbindingen lijken nog op oudere, betere streams te zitten, geloof ik. Die klagen dus nog niet. Dat moet nog komen😅

Ondertussen gaat de uitrol gewoon door, dus het aantal klachten zal ook gaan stijgen. Hopen dat ze het nou serieus genoeg nemen, en snel met een hele goeie oplossing komen.

 

Reputatie 5

Hi @DennisAmeling, excuses als één van mijn berichten verwarring heeft veroorzaakt! Super goed dat je aan de bel trekt en maak je vooral geen zorgen.

 

@Lisa Volgens mij bedoelde je @Dennis25 in je mention :wink:

Ook hier nog geen verbetering gezien in de tussentijd, dus wacht de uitkomt van het onderzoek rustig af. :thumbsup_tone1:

Reputatie 7

Haha oeps, dankjewel voor het aangeven @DennisAmeling! Ik heb het gelijk even aangepast. Merci voor je geduld!

Reputatie 2

Hi T-Mobile.

Zojuist ook gebeld met de klantenservice, op oude tv platform super strak beeld op mijn 55” Oled.

Nu sinds paar weken op nieuwe platform erg slechte kwaliteit op mijn zelfde 55” Oled.

Ik las dit topic en dacht precies hetzelfde. Lijkt wel een youtube stream die te laat ingesteld staat..onscherp, forse compressie. 

Ik zie ook graag een oplossing / compensatie totdat kwaliteit weer terug op niveau is.

 

gr

Patrick :) 

 

 

Reputatie 4

Ook ik wacht op een privé bericht van @Lisa omtrent een compensatie voorstel …

Deel de post van Dennis25 en metaframeNL …

Kan niet waar zijn dit wat echt al zo lang speelt ..

Ik heb inmiddels bericht gehad van Lisa met daarin een voorstel. Ik ben blij dat er inmiddels ook erkend is dat het probleem er is en dat er een compensatie aangeboden is, ik ben het alleen niet eens met de beredenering en het bedrag. Meetdatum is de datum dat er in dit topic voor het eerst is gereageerd over de slechte beeldkwaliteit. 
Maar ik heb sinds het begin van m’n abonnement al problemen met de beeldkwaliteit en niet pas sinds ik dat in dit topic heb gemeld. 
 

Reputatie 7

Hi @PHemelrijk, zojuist heb ik ook op jou gereageerd in een privébericht! Goed dat je dit topic hebt gevonden en ook aan de bel trekt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan zeker! 😊

Hi @Dennis25, super fijn om te lezen dat jij blij bent dat we met de compensaties bezig zijn! Yes, ik heb ondertussen jouw privébericht beantwoord en spreek je daar graag weer verder. Thanks voor je snelle terugkoppeling!

Reputatie 5

@Lisa Heb ik je privé bericht gemist?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik ben jou zeker niet vergeten! 😁 Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten.

Reputatie 1

Fijn dat er compensatie is.
Worden er daarnaast ook nog stappen ondernomen om de kwaliteit naar een hoger niveau te krijgen? Wij staan op het punt om over te stappen naar t-mobile thuis + tv maar dan moet er wel iets aan dit euvel worden gedaan. 
 

Wat zij de plannen c.q. vooruitzichten van t-mobile in deze?

Reputatie 7

Hi @Ferdid, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie overwegen om over te stappen naar T-Mobile Thuis! Hele goede en terechte vraag van je. Ik kan me voorstellen dat je het statement wellicht hebt gemist in dit lange topic, maar zie hier mijn laatste reactie hierover: 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Zodra ik een nieuwe update heb omtrent dit topic, dan zijn jullie de eerste die dit horen! 😁

Reputatie 2

@Lisa  Er zijn ook meerdere topics over de slechte beeldkwaliteit. Die van mij over het voetbal op espn. 

Indien er geen verbetering komt ga ik ook mijn abonnement bij t-mobile niet voorzetten. Reactie op mijn topic van @Boris heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Wel geven we input met wat we ondervinden, maar er komt geen reactie terug.  Ook ik wacht nog op antwoord. Als je  mijn topic leest, vind je alle info

 

 

Reputatie 7

Hi @Pacmule, merci voor jouw update! Ik zie dat er in jouw topic geen reactie meer is gekomen, excuses hiervoor. Ik vermoed dat deze reactie tussen wal en schip is beland. Ik voorzie je hier dan ook graag van een antwoord, zodat de communicatie niet door elkaar gaat lopen. 

  • Er is hard gewerkt om de beeldkwaliteit te verbeteren van de T-Mobile TV App. Ervaar jij deze verbetering inmiddels zelf ook?
  • Naar welke beeldkwaliteit dit exact is aangepast, heb ik zojuist voor je nagevraagd. Dit durf ik namelijk niet te zeggen.

De input zetten wij te allen tijde door en hier kwam dan ook de reactie op die ik in jouw topic heb vermeld! Ik baal in ieder geval dat op jouw laatste vraag geen antwoord meer is gekomen. Laat het gerust weten als je nog iets anders wilt weten, want ik help je graag! 😊

Reputatie 7

Hi @Pacmule, ik heb het antwoord voor je! De versie van de T-Mobile TV App is teruggedraaid naar een vorige versie voor het beste beeld. Dit bleek in de laatste versie namelijk minder te zijn geworden. Ik hoop dan ook dat jij weer met volle teugen geniet van beter beeld in de App.

Reputatie 6
Badge

Hi @Pacmule, ik heb het antwoord voor je! De versie van de T-Mobile TV App is teruggedraaid naar een vorige versie voor het beste beeld. Dit bleek in de laatste versie namelijk minder te zijn geworden. Ik hoop dan ook dat jij weer met volle teugen geniet van beter beeld in de App.

Dat de app naar een vorige versie is teruggezet is natuurlijk geen antwoord op de vraag naar welke beeldkwaliteit het is aangepast :wink: . Van slechter naar slecht dus zo te lezen (volgens mij was er niks anders aan het beeld met de beta app en de daaropvolgende maar gelukkig hoef ik er ook niet dagelijks naar te kijken dus misschien is het daardoor ook niet opgevallen. Wel Aquaman via de app gekeken een paar weken geleden en daarbij viel het zeker door de mand iig :no_mouth: ) ...

Reputatie 5

Ik heb vandaag de Android-TV app geprobeerd, vanwege Lisa's laatste berichtje. Misschien dat dat beter was, vergeleken met de STB. Je weet maar nooit :)

Maar dat was ook gewoon slecht. “Met volle teugen genieten" is nog heel ver weg.

Ik hoop echt dat er snel iets gaat gebeuren, en iets goeds ook. Zet ons anders ook terug naar het vorige systeem, het beeld blijkt bij ons in de laatse versie namelijk ook (heel veel) minder te zijn geworden.

Reputatie 3

Jongens, ik volg dit al een tijdje en ik vind het echt knap dat jullie denken dat het beter wordt. Stap toch gewoon over. Ik ga nu naar trined, betaal daar uiteindelijk veel meer maar daar leveren ze hoge bitrates en zelfs nog over dvb-c als extraatje. Alle providers hebben wel een negatief punt, maar de beeldkwaliteit is toch het belangrijkste. Na mijn zoektocht blijkt trined in mij regio (Eindhoven) de beste kwaliteit te leveren. Begin december word ik aangesloten als het goed is. Had ook lang hoop dat t mobile de kwaliteit zou leveren zoals ze deden voor de update. Maar die hoop kan iedereen wel opgeven. STAP OVER!

Reputatie 7
Badge +1

@behtjes Zag net jou suggestie, het idee is zeker heel leuk echter het nadeel is dat Trined in slechts een beperkte regio is te verkrijgen althans in de mijne (Achterhoek) niet.

Hoe slecht het nieuwe platform is durf ik (nog) niet te zeggen, daar ik de Heer zij geprezen nog op het oude platform zit, als ik echter alle negatieve reacties en dat zijn er echt veel heb ik er zeer weinig vertrouwen in.

Het probleem is dat ik in mijn geval maar weinig alternatieven heb, KPN of dochterbedrijven en providers als Online of Youfone verder geen alternatief.

 

Reputatie 5

Ik zit hier ook vast aan de standaard providers. Tot aan deze update was T-Mobile gewoon een hele goede deal, zeker in combinatie met mijn andere abonnementen daar. Ik zie deze slechte beeldkwaliteit inderdaad als een dealbreker.

Maar ze hebben een kwaliteitsverhoging beloofd, en die wacht ik nog even af. (Niet nog eens 5 of 6 maanden, natuurlijk).Kijken wat ze ervan waar maken. Als dat niet goed genoeg is stap ik ook over.

 

Reputatie 3

@BeMu de streams van KPN zijn beter dan die van t mobile toch? 

Reputatie 3

Als de streams van KPN inderdaad beter zijn dan is de keuze niet zo moeilijk.

Een internet en tv abonnement is bij gelijke internetsnelheid, 100/100, maar € 7,50 per maand duurder.

Reputatie 7
Badge +1

@behtjes Momenteel krijg ik de streams (nog) van KPN daar ik nog op het oude platform zit en mijn glasvezel indertijd is aangelegd door Reggefiber, dit terzijde, de streams zijn zeker heel goed zeker de HD zenders ik heb geen UHD tv maar op de Panasonic FHD gewoon perfect.

Ook is het zenderaanbod zeker bij de lokale zenders voor zover van belang ook totaal anders dan op het nieuwe platform, in een ander topic heb ik opgesomd welke wel te zien zijn en niet op het overzicht staan van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +1

@Rul Enige nadeel in mijn geval is dat ik bij T-Mobile €51,47 betaal inclusief 3 gratis thema pakketten nog een erfenis uit mijn Vodafone tijd, en dit blijft zo lang ik klant blijf bij T-Mobile al is het bij wijze van spreken 25 jaar, staat contractueel vast.

Reputatie 7

Hi guys, ik heb een navraag gedaan of er aan mij kan worden doorgegeven wat de exacte beeldkwaliteit nu precies is van de T-Mobile TV App! Zodra ik dit doorgespeeld krijg, laat ik het aan jullie weten. Wat balen om te lezen dat jullie geen verschil merken in de App. Zouden jullie eens heel kort de stroom van het tv-scherm af willen halen en kijken of het hierna verbetering heeft opgeleverd? Ik hoop het! 🤞

 

Reageer