Beantwoord

Vertraging tv signaal, haperend geluid en niet synchroon geluid op tv.....

  • 21 December 2021
  • 38 reacties
  • 1461 Bekeken

Reeds vanaf het begin van mijn abonnement bij jullie zit er een enorme vertraging in het ontvangst van de beelden tov andere aanbieders. Wanneer ik een voetbalwedstrijd kijk moet ik mijn telefoon opzij leggen want ik krijg van vrienden en push berichten minimaal 15 seconde voor een doelpunt al de melding dat er gescored is. 

Daarnaast haperd het geluid ook vanaf het begin bij het kijken via tv anywhere. 

En sinds kort is daar ook het niet synchroon lopen van het geluid op tv bijgekomen.

De 1ste 2 problemen zijn al eerder aangegeven bij jullie, waarna ik een uur met 1 van jullie speciale telefonistes aan de lijn heb gezeten die het echt op kon lossen, echter de uitkomst na een uur was dat hij het ook allemaal niet wist en ik het maar aan moest kijken en hopen dat het beter zou worden. TOP OPLOSSING.

Welnu, het is dus niet beter maar slechter geworden.

Ik betaal goed geld aan jullie voor een zeer zeer matig product. Kan dit nu eindelijk opgelost worden.

icon

Beste antwoord door Boris 24 December 2021, 14:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, super dat je zo snel hebt gereageerd! Als je alleen nog kan aangeven welke Samsung telefoon je hebt en welke Android versie het precies is, dan kan de technische dienst hiermee aan de slag. Ik baal er ontzettend van dat jij deze vertraging zo ervaart. Boris heeft al aangegeven dat wij dit weten, maar ik kan dit jammer genoeg niet voor je oplossen. Dit is een gegeven op het nieuwe platform, sorry hiervoor!

Ik ga dan ook extra hard mijn best doen dat jij een perfecte oplossing krijgt voor de issues in de TV Anywhere App en de zenders op de TV Box! Voor het stuk van de zenders bij live tv kijken waarbij het beeld en geluid niet synchroon loopt, wil ik je alvast iets meegeven. Maak jij toevallig gebruik van externe audio apparatuur? Niet alle tv's gaan goed met de instelling ‘dolby'. Er speelt hier een issue waardoor de instelling vaak fout staat bij klanten. Je zou dan juist de instelling 'stereo’ op ‘dolby’ moeten zetten om stereo te ontvangen. In de nieuwe firmware/software update wordt dit opgelost. Mocht dit voor jou van toepassing zijn, wil je dan eens deze aanpassing verrichten en kijken of dit werkt? Ik hoop het! 🤞

Sorry, maar het stoom komt nu even echt uit mijn oren!!!!

De vertraging kan je niet oplossen omdat dat een gegeven is op het nieuwe platform?? 

Waar heb je het in godsnaam over, ik wil gewoon tijdige tv kunnen kijken en niet me volledig van de wereld af moeten zonderen omdat JULLIE een signaal niet tijdig door kunnen sturen,. 

LOS dit op of ik zeg hierbij mijn contract op, en zal iedereen die ik ken duidelijk maken dat je nooit, maar dan ook echt nooiit over moet stappen naar Tmobile.

 Ik betaal toch verdomme geen 70 euro in de maand om een verlaat signaal binnen te krijgen, zijn jullie nou helemaakl van de pot gerukt.

Dat zijn allemaal online platforms, die via de apps kijkt op je telefoon of tablet, wat heeft dat in hemelsnaam te maken met het TV abonnement wat ik van jullie afneem en waar dus de vetraging op zit??

Het is inmiddels anderhalve week geleden dat de monteur langs is geweest, en gezien het feit dat hij helaas niks aan de problemen kon doen aangezien hij aangaf dat deze problemen bij heel veel mensen voorkomen en de oorzaak bij Tmobile zelf ligt (zelfs hijzelf had deze problemen thuis….) had ik wel enige terugkoppeling van jullie verwacht hoe jullie dit gaan oplossen…. Maarja, dat was tegen beter weten in natuurlijk, Tmobile neemt zijn klanten namelijk niet serieus…..

 

Problemen zijn alleen maar erger geworden, het niet synchroon lopen van geluid en beeld begint bij lachwekkend te worden, secondes zit er soms tussen…..

 

Wanneer gaat hier nu eindelijk iets aan gedaan worden, nogmaals ik betaal een belachelijk hoge prijs voor een idioot slecht product. Los het op en kom met een fatsoenlijke compensatie, niet morgen, niet volgende week maar NU!

Inmiddels zijn we weer een maand verder en zijn de problemen enkel en alleen maar erger geworden. Over de vertraging heb ik het maar niet meer, want dat probleem wil het grote machtige T-Mobile niet oplossen. 

Het niet synchroom lopen van beeld en geluid is alleen maar erger geworden, steeds meer zenders hebben dit, krakend geluid op tv-anywhere ook niet opgelost, en daar hebben we nu ook bij gekregen dat ik heel dikwijls beide decoders moet resetten omdat ze op 1 zender vast blijven staan (naar een andere zender zappen gaat dus niet) en bevriesd ESPN gewoon volledig (resetten van de decoder en internet heeft GEEN nut). Is dit ook een bekend probleem van Tmobile waar jullie je klanten wel gewoon voor laten doorbetalen maar geen oplossing gaan bieden? 

Het zou zo fijn als jullie in elk geval 1 van deze problemen serieus kunnen nemen en op zouden lossen….

Reputatie 7
Badge +8

@Michael Leuven De reden waarom onze tv-dienst achterloopt komt, zoals ook al eerder aangegeven, door de streamingstechnologie die gebruikt wordt voor het gehele tv-signaal, dus ook voor op de TV Boxen. Dit kan dan ook niet aangepast worden, zoals hoe jij dat wilt.

Verder snap ik dat je baalt over de afkoopsom als je wilt opzeggen. Nadat het abonnement van start is gegaan, heb je 14 dagen bedenktijd gehad om dit kosteloos te doen. Dit heb je niet gedaan, terwijl we deze streamingstechnologie al sinds het begin hebben op dit tv-platform. Ik wil je graag een oplossing bieden voor de vertraging als dat kon, maar dit is er momenteel gewoonweg niet. Wel kunnen we kijken hoe we de andere problemen kunnen oplossen! Over het geluid dat niet synchroon loopt, had je nog getest door de geluidsinstellingen aan te passen van dolby naar stereo of andersom zoals mijn collega Lisa vroeg? 

De factory reset heeft niet geholpen, net zoals het de vorige keer niet hielp, niet verrassend dus.

De installatie is door jullie monteur gedaan, nog extra voor betaald ook, dus je zal echt aan hem moeten vragen hoe dit gedaan is.

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank je wel voor het heldere antwoord. Ik heb direct een onderzoek laten starten door onze technische dienst om de problemen met TV Anywhere te onderzoeken en op te lossen. Ik heb goede hoop dat we daarmee de helpende hand kunnen bieden. Voor de problemen met het geluid en het vastlopende beeld wil ik graag een monteur voor je aansturen om ter plekke naar dit probleem te kijken, ook omdat we een verlaagde stream zien binnenkomen. Dit wil ik wel in samenspraak doen. Kan ik deze afspraak voor je inschieten? Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, bij ons is de tv stream hetzelfde als die van onze Apps! Mocht je nog andere vragen hebben hierover, laat het dan vooral weten. Ik help je graag! 🎈

Ja ik heb nog een vraag, hoe kan ik mijn abonnement opzeggen aangezien jullie mij een waardeloos product onder valse voorwendselen hebben aangesmeerd.

@Demi prima joh, als jij met dit soort bijdehandte opmerkingen jullie gelijk wil bewijzen zijn we snel klaar. Maar het echt snappen doe jij niet, ik baal er niet van dat ik een afkoopsom moet betalen om op te zeggen, ik baal ervan dat jullie product waardeloos is, dikke tip, geef vooraf aan aan mensen dat jullie product dikke vertraging heeft…. Ik baal niet van die afkoopsom, die vind ik ronduit schandalig.

 

Als je de moeite had genomen in de trackgeschiedenis te kijken dan had je gezien dat ik meteen melding had gemaakt van de vertraging, en ik kan je garanderen dat jullie toen niet gemeldt hebben dat dit door streamingtechnologiefabel kwam. 

 

Alles heb ik al in den treure geprobeerd, maar niks helpt, zoals al 500x gezegd..

 

Als je dit misschien wel kan, zou je mij dan de EXACTE datum kunnen geven wanneer ik wel kosteloos kan opzeggen, dan kan ik dat namelijk even in mijn agenda zetten.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor je bericht. Zoals eerder aangegeven zijn de laatste berichten inmiddels van 140 dagen terug. In deze maanden tijd kan de situatie enorm verschillen, zo zijn er verschillende updates en werkzaamheden gedaan op ons netwerk waardoor ik graag opnieuw wil kijken naar een oplossing. Ik wil graag zorgen voor een oplossing, maar daarvoor moeten we wel uitzoeken wat er precies aan de hand is. Daarbij kan bijvoorbeeld zo'n factory reset enorm helpen. Ik zie inmiddels terug dat deze is uitgevoerd. 

Voor het niet synchroon lopen van het geluid van de TV Box wil ik ook graag kijken naar hoe de verbinding loopt. Vaak zien we dan een hick-up. Nu zie ik dat er wellicht een switch tussen zit. Zou je ons mee willen nemen in je verbinding en hoe deze is opgesteld?

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor het delen van je bericht en ervaring. We hebben natuurlijk al even contact gehad over de vertraging van de TV stream, maar ik kijk graag met je mee naar het niet synchroon lopen en het krakende geluid. Wat betreft de problemen met de ESPN zender, zijn we hiervan op de hoogte en werken we hard aan een oplossing. Mijn excuses voor dit ongemak. 

Wat betreft de problemen met het synchroon lopen van het geluid; ik heb direct een meting gedaan van de verbinding en zie dat er op één poort van het modem zich enkele fouten voortdoen door de bekabeling. Het gaat hierbij om de bekabeling aangesloten op LAN poort 3. Ben je in de mogelijkheid om de verbinding via een directe verbinding te testen op een andere poort en met een andere kabel? Ik ben erg benieuwd of dit resultaat geeft. 

Ook met de TV Anywhere problemen kijk ik graag mee. Om onze technische collega's zo goed mogelijk in te lichten en je van een goede oplossing te voorzien, wil ik je graag om een voorbeeldprogramma vragen waarbij dit probleem voortkomt. Op deze manier kunnen we een ‘deepdive’ doen op de problemen. Denk daarbij aan zender, programma, tijd en datum. Alvast heel erg bedankt. 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven,

Dank je wel voor je bericht. Na mijn laatste antwoord heb ik niks meer van je vernomen, maar heeft onze technische dienst ervoor gekozen om alsnog een monteur aan te sturen voor het probleem. We hebben de situatie uitgebreid getest met jouw klantgegevens op verschillende platforms, maar lijken het probleem nergens terug te vinden. Bij tests zien we geen vertraging en verslechtering van de stream. Ook het nalopen van het netwerk biedt geen soelaas. 

Ik wil graag kijken wat we wél kunnen doen, en dat is een eventuele compensatie leveren. Daarbij bied ik je ook de ruimte aan om eventueel te ontbinden zonder kosten. Nu ben ik erg benieuwd hoe je daar zelf over denkt. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank voor je antwoord. Ik wil je vragen je vragen op een nette en respectvolle manier voor te leggen. We proberen je aan deze kant te informeren over de problematiek die je ervaart en daarbij communiceren we op een vriendelijke toon. Ik zou het op prijs stellen als dat ook wederzijds het geval is.

Ik heb daarbij ook de geschiedenis erbij gepakt, en zie dat in het contact van 171 dagen geleden geen melding of onderzoek uitgaand van de vertraging in de stream. Dat is naast het contact hier op de Community en één eerder contactpunt het enige contact wat we hebben gehad. Ik had je graag eerder tekst en uitleg kunnen geven over de vertraging in de stream, waar wij een uitermate groot onderzoek naar hebben verricht. Wellicht dat dit topic van enkele maanden geleden je daarbij meer kan vertellen dan enkel een moderator: 

Ik had je met alle liefde een oplossing willen bieden hiervoor, maar op korte termijn zal hier geen oplossing voor zijn. 

Daarnaast heb ik ook direct uitgezocht hoe het zit met de contractvrijheid en zie dat je sinds 21 mei een jaarcontract bent aangegaan, die in juni is ingegaan. Na het aflopen van het jaarcontract, kan dan ook een opzegging worden doorgezet zonder afkoopsom. Ik hoop je hier in ieder geval de duidelijk mee te hebben kunnen geven, waardoor je goed bent geïnformeerd. Voor vragen, zit de Community natuurlijk voor je klaar.

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel erg gehoopt dat jij ondanks de vertraging tevreden was over jouw abonnement! Ik respecteer je keuze uiteraard en kan je hier uiteraard bij helpen. Omdat jij je momenteel nog binnen je contract bevindt, krijg je wel een afkoopsom wanneer je nu besluit op te zeggen. Ik zou dan per 20-02-2022 het abonnement voor je kunnen stopzetten. De afkoopsom bedraagt vervolgens het aantal resterende maanden van het contract x de kosten voor het laagst mogelijke internetabonnement. Wil je dat ik dit voor je in orde maak? Ik hoor het graag van je! 

Serieus Boris, ga jij mij nu de maat nemen en zeggen dat ik niet respectvol en lief mijn vragen stel? 

Dat is toch wel echt de wereld op zijn kop, temeer omdat jij in de laatste post mij dus voor leugenaar uitmaakt, over respectvol gesproken.

Zoals aangegeven, ging het contact wat ik toendertijd heb gehad enkel en alleen over de vertraging en heb ik dik een uur met een “probleemoplosser" aan de telefoon gezeten die uiteindelijk met de oplossing kwam “nou kijk het maar even aan, hopelijk verdwijnd de verttraging vanzelf”. Dit verzin ik zeker allemaal.

 

De Community zit voor mij klaar, laat mij niet lachen. Vanaf Juni ben ik met gierende bandjes bij jullie vertrokken, en ik zal ook iedereen die ik ken adviseren hetzelfde te doen. 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, heel fijn dat je de reset hebt uitgevoerd! Ik had heel erg gehoopt dat dit zou resulteren in de oplossing. Maar geen zorgen, want ik ga je meteen weer verder helpen om de problemen hopelijk voor eens en altijd op te lossen. Goed om te weten dat dit issue zich op beide TV Boxen voordoet. Ik zou je enkel nog willen vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Zo weten we zeker dat we alle stappen hebben gehad. Als ook dit niet leidt tot de oplossing, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen. De powerflip doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Merci alvast voor de moeite. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer probleemvrij bent! 💪

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven ,

Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Ik zal per vraag zo goed mogelijk antwoord proberen te geven, zodat jij op weg bent geholpen. Betreft de vertraging; een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken.

Met betrekking tot de vertragingen en niet synchroon lopen bij zowel de TV Box en TV Anywhere, wil ik kijken of een fabrieksreset van het modem het probleem doet oplossen: 

Ik zie dat het modem al enige tijd aanstaat, fouten kunnen zich hierdoor opstapelen wat voor een vertraging in de verbinding kan zorgen. Dit kan zich bijvoorbeeld uitte in de stream van TV Anywhere en de TV Box. Ik hoor graag of je hierdoor verschil ziet. 

sorry maar dit is verre weg van een oplossing. Mijn problemen spelen vanaf het begin, en een factory reset is allemaal al een keer gedaan. Zou heel fijn zijn als je eerst het dossier doorneemt met de zaken die al geprobeerd zijn en die dus niet nogmaals vraagt mij te doen.

En met betrekking tot je uitleg van de vertraging omdat jullie via glasvezel werken, daar kan ik dus serieus niks.mee. Ik moet al mijn vrienden vragen mij niks te zeggen wanneer ik een sportevenement kijk omdat zij via Ziggo, KPN of welke andere aanbieder dan ook al weten wanneer er gescored of gewonnen wordt voordat ik het eindelijk eens zie. 

Lisa, allereerst, over welk onderdeel van mijn maandelijks 70 euro kostende abonnement zou ik precies tevreden moeten zijn? Tijdige weergave hebben jullie niet, synchroon lopend geluid ook niet, daarentegen hebben jullie dan weer wel een hakkelend geluid op tv anywhere maar dat is niet echt iets om blij mee te zijn lijkt mij.

 

Ok, dus omdat JULLIE mij een waardeloos product hebben aangesmeerd moet ik een afkoopsom betalen? Snap jij het nog.

 

Als T-Mobile mij als klant zou willen behouden zou je met een oplossing moeten komen waardoor ik mee enigzins serieus genomen voel en mee zou kunnen leven. 

Ik ben reuze benieuwd…..

 

 

 

 

 

We hebben niet alleen contact gehad over de vertraging van het tv signaal, al die andere problemen heb ik toen ook al meermaals aamgegeven waar vervolgens geen enkele oplossing voor kwam.

 

Het ESPN probleem is nog altijd niet opgelost, meerdere zenders hebben het nu zelfs, heel verrassend is het allemaal niet meer gezien de erbarmelijke staat van het product dat jullie leveren. 70 euro per maand he….

 

Nee ik ben niet in staat om het geheel zelf opnieuw te bekabelen. Hiervoor heb ik jullie betaald tijdens de installatie van het geheel, heb zelfs toen de monteur er was nog dik 100 euro extra betaald voor extra kabels en splitters.

 

Het krakende geluid bij TV anywhere is er gewoon altijd, niet op 1 zender, 1 programma of 1 tijdstip.

Overigens loopt ook daar dikwijls het geluid niet synchroom…..

 

 

Reputatie 7

Hi @Michael Leuven, ik had heel graag een andere reactie van je gelezen! Als dit iets is dat we kunnen aanpassen met één druk op de knop, dan had ik dat echt graag gedaan voor je. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live tv-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel tv-kijken wel het geval is. 

Als jij nog op mijn eerdere berichtje kan terugkomen over de specificaties van je telefoon en welke Android versie jij gebruikt, dan kan er een onderzoek worden gestart om een oplossing te zoeken voor jouw andere issue. Laat je dit aan mij weten? Dankjewel! 💪

Goedemorgen, heb dit gisteren gedaan en zoals verwacht heeft dit niks geholpen, en zijn alle problemen, enorme vertraging tov andere aanbieders, niet synchroom lopen van een aantal zenders en het haperende geluid op tv anywhere er nog steeds.