Beantwoord

Vertraging TV stream



Toon eerste reactie

124 reacties

t-mobile gaat er hier ook uit, dramatische beeldkwaliteit en ik krijg zojuist door dat nederland de 3-2 heeft gemaakt. Ik kijk nu via een stream uit zwitserland die notabene 10s sneller is dan t-mobile thuis gruis :expressionless:

Gebeld met de klantenservice. Geen bevredigend antwoord. Gezien het feit dat dit al maanden speelt heb ik ook niet de verwachting dat dit goed komt. Zie net de KPN een leuke alles-in-1 deal heeft. 

Reputatie 2

Aangezien mijn topic wordt afgesloten( zonder de vraag te lezen)en ik ben  doorverwezen naar dit topic, hierbij mijn vraag:

Mijn contract loopt tot oktober, is het mogelijk uit coulance eerder op te zeggen? Op dit moment is het gewoon een gebrekkig product/dienst, wellicht meer hoop voor in de toekomst.

Reputatie 7
Badge +1

Net even een testje gedaan bij mij loopt juist de app een seconde of 20 achter ruwweg gemeten, nu zit ik  gelukkig nog op het oude platform en dat is de reden dat mijn streams sneller doorkomen dan op het nieuwe platform.

Wat ook kan het geluid van de tv uitzetten en dan de radio aan en dan hoor je het doelpunt terwijl je het op tv nog moet komen, lijkt het net of de tv een voorspellende gave heeft.

Het is heel simpel om de streams zonder vertraging bij de klant te krijgen, rechtstreeks door sturen zonder omwegen.

Voor mij ook een reden om maar te switchen naar een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal, een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden.

Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Reputatie 7
Badge +14

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Reputatie 3

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Die 20 seconden bij T-Mobile is mij toch echt wat te veel.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.amino.tv/wp-content/uploads/2021/02/Datasheet-Client-Devices-Aria-7-Datasheet-1.pdf

Als ik bovenstaande PDF goed lees kan de Aria 610 en 710 in mijn beleving wel degelijk UHD of 4K aan, of T-Mobile gebruikt een decoder met uitgeklede software maar dat terzijde.

Onlangs is er uitspraak geweest tegen Ziggo dat men verplicht is eigen apparatuur van de klant toe te laten, is deze uitspraak ook van toepassing op T-Mobile e.a. providers?

En voor de vertraging is ook wel een oplossing, het aantal tussen stations tot een minimum beperken, elke bewerking of her codering geeft vertraging.

Alle providers lopen out of synch met de werkelijkheid.

 https://www.nu.nl/tech/6139406/vertraging-bij-ek-streams-heel-irritant-maar-vaak-weinig-aan-te-doen.html (via @NUnl)

Mijn eigen ervaring (en volgens dit topic ook anderen) is dat t-mobile nog is 15/20 seconden extra achter loopt ten opzichte andere digitale TV providers. En ja, ook glasvezel.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @rfjhuijbrechts, je terugzetten naar Interactieve TV is geen optie. Weet dat ik het anders graag in orde had gemaakt. Ik kan je hiervoor geen oplossing bieden, ik zal ook intern doorgeven dat deze belofte niet gemaakt dient te worden. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +14

Ziggo is in beroep gegaan tegen deze verplichting. Tot een toekomstige uitspraak is geweest zal er niets veranderen.

Reputatie 2

Wat een afgang.

 

Wij zitten ons kapot te ergeren tijdens het voetbal. De hele wijk is aan het juichen, terwijl bij ons de bal nog bij de tegenpartij is.
Voor reguliere TV vind ik het echt niet erg dat er een paar buffers gevuld moeten worden, maar in deze tijd is het echt belachelijk da dat 30 seconden moet duren.. Zelf het Starlink netwerk van SpaceX wat om de aarde gebouwd wordt is sneller dan het ‘supersnelle’ glasvezel netwerk van T mobile.

 

Het is dat NL-Ziet geen ESPN levert, anders was ik per direct overgestapt. Als iemand daar nog een tip voor heeft? 

Is er nog een update @Jason ? En misschien nu wel zicht op exacte data of verwachting?

Reputatie 6
Badge

Wat een afgang.

 

Wij zitten ons kapot te ergeren tijdens het voetbal. De hele wijk is aan het juichen, terwijl bij ons de bal nog bij de tegenpartij is.
Voor reguliere TV vind ik het echt niet erg dat er een paar buffers gevuld moeten worden, maar in deze tijd is het echt belachelijk da dat 30 seconden moet duren.. Zelf het Starlink netwerk van SpaceX wat om de aarde gebouwd wordt is sneller dan het ‘supersnelle’ glasvezel netwerk van T mobile.

 

Het is dat NL-Ziet geen ESPN levert, anders was ik per direct overgestapt. Als iemand daar nog een tip voor heeft? 


Een Digitenne antenne kopen en het signaal (gratis) uit de lucht plukken (of een maandje kabel tv van Ziggo nemen, de goedkoopste versie).

@Apex1990 Het tv gedeelte is iig altijd op te zeggen ...

Reputatie 6
Badge

Je kunt alleen een boete krijgen als je opzegt binnen 1 jaar na ingang van contract, soms is het ook mogelijk om binnen die periode op te zeggen als de provider aantoonbaar in gebreke blijft en een product levert welke niet voldoet aan de eis welke men mag verwachten.

 

Ik zit inderdaad nog binnen het jaar van mijn contract, maar volgens mij leveren zij niet wat je kan verwachten dus dat lijkt mij voldoende. Ga maar weer terug naar Ziggo denk ik.


Het tv gedeelte kun je wel voortijdig opzeggen zonder ‘boete’.

 

Is er een reden waarom ze overgestapt zijn naar deze nieuwe firmware? De oude was namelijk beter en niks mis mee! 

Cloud opnemen en terugkijken van programma's waren de meest gevraagde features en dit is de oplossing die ze bedacht hebben. Toch lukt het KPN om de vertraging tot zo'n 10 seconden beperkt te houden bij hun webstream en hier zit het nog steeds rond de 25-30 seconden … (zoals ik in de beginperiode al had gezegd en nu eindelijk bevestigd [toegegeven] wordt gaat het nooit opgelost worden). Uiteindelijk is het nog steeds een kul antwoord aangezien het op DSL wel kan zonder de nieuwe streams ...

Hoi allemaal, een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden.

Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Hi @Jason, was dit ook meteen de laatste update? Hoe gaat T-mobile hier in de toekomst mee om? Kunnen we enige verbetering verwachten? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, we zijn met man en macht bezig om de vertraging te verminderen. Later een concretere update!

Reputatie 2

@apis4

Gisterenavond was de vertraging tussen NPO (digitenne) en stream van de NOS.nl 25 sec.

Is heel goed te meten als tijdens de wedstrijd een klok in beeld staat.

Zal avond ook eens vergelijken net de webstream van KPN en TMT  ( laptop) en het oude platform (WBA dus KPN streams)

 

Reputatie 6
Badge

@apis4 Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit onderzoeken en voor je oplossen! 

Oh, de oorzaak is allang bekend hoor 😉

Uit ‘het beste antwoord’: Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

 

Reputatie 6
Badge

@apis4

Gisterenavond was de vertraging tussen NPO (digitenne) en stream van de NOS.nl 25 sec.

Is heel goed te meten als tijdens de wedstrijd een klok in beeld staat.

Zal avond ook eens vergelijken net de webstream van KPN en TMT  ( laptop) en het oude platform (WBA dus KPN streams)

 


Ja, die vergelijking met KPN heb ik zelf ook al eens gedaan (heb ook toegang tot de KPN iTV en zit nu nog steeds op het oude platform). De vertraging bij de KPN webstream viel reuze mee vergeleken met die van TV Anywhere.

Hoor iig graag de resultaten van vanavond :thumbsup:(had het zelf op de telefoon gedaan dus dan valt een eventueel kwaliteitsverschil wat minder op. Óf KPN heeft krachtigere servers om te hercoderen óf ze snijden de kantjes er ergens vanaf).

Bij een Eurosport Player had je overigens ook aardig wat vertraging, eigenlijk ook wel benieuwd wat dat bij een NLZiet zou zijn dan. NPO Plus heb ik toevallig ook nu dus die kan ik straks ook wel eens proberen ...

Goedemorgen @jk90 en @soepkip67, op dit moment wachten we nog op een update van onze leveranciers zodat we een concreter beeld kunnen krijgen van de tests en wat we op relatief korte termijn kunnen verwachten. Er ligt veel druk op de developers en testers om dit nog vóór het EK te kunnen verminderen. Ik houd jullie op de hoogte! 

Welk EK bedoelde je? 

Reputatie 6
Badge

Kijk eens naar NLZIET. Werkt prima over een standaard internetlijn.


Zal vast prima werken maar kan bijna niet zijn dat deze niet achterloopt op normale tv …

Net even gekeken: KPN liep 12 seconden achter, TV Anywhere 26 en NPO Plus 39 … (vergeleken bij NPO 1 op DVB-C en ODF glasvezel)

 

Met enige verbazing lees ik het bericht van @Jason van gister! 

Zoals anderen ook schrijven, is dit het uiteindelijk antwoord? Wordt er ook niet meer gewerkt aan een oplossing of op zijn minste het verminderen van de vertraging? Of is dat niet bekend?

Verbaasd mij dat er al tijden door T-mobile wordt gezegd dat ze er met man en macht aan werken, de vertraging te verminderen. Puntje bij paaltje blijkt dat ‘niet anders kan’ en komt door ‘streaming technologie bij glasvezel’. Als dit de nieuwste techniek is? Waarom is dan een vertraging nodig? Klinkt niet echt als een positieve ontwikkeling voor T-mobile klanten.

 

Hoe werd het oude platvorm bij glasvezel klanten geleverd dan? Ik ervaarde toen geen vertraging. Maar dan vast het vast ook niet ‘de nieuwe technologie’.

 

Het is jammer. Ik ben meer dan tevreden over T-mobile als aanbieder. Maar de vertraging van de streams is voor mij een groot minpunt. Dit zal er voor zorgen dan ik in de toekomst toch echt naar een andere TV aanbieder ga kijken.


De streams worden natuurlijk weer gehercodeerd naar verschillende bitrates en resoluties en dat gaat nou eenmaal niet zonder vertraging (is dan ook precies om weer in herhaling te vallen :innocent: waarom ik vanaf dag 1 al riep dat ze dit nooit gingen oplossen).

Reputatie 3

Misschien een gevalletje “kort door de bocht” maar we betalen toch voor een tv dienst, niet voor een streaming dienst? Zet ons terug op het oude platform, daar was de vertraging minimaal. Deze 20 tot 30 seconden kan echt niet! 

Zijn er hier mensen die al terug gezet zijn of is dit technisch niet mogelijk?

 

Dit kan eenvoudig volgens de monteurs en klantenservice van Gideon, echter moet T-Mobile toestemming geven en die wilden dit expliciet niet doen voor mij.

 

Ik zit overigens midden in mijn overstap naar Ziggo… heb T-Mobile nog 1 escape gegeven en dat is mij terugzetten op het oude platform. So far nog geen succes :(

Vorige maand heb ik contact gehad met de klantenservice. Er werd aangegeven dat er in de regio Utrecht een oplossing was voor het probleem met de vertraging.
 

Ook werd er aangegeven dat de regio Zoetermeer en Bergen op Zoom de volgende zijn waar het probleem opgelost zou zijn. 
 

Is er al meer bekend wanneer dit gaat zijn? Zeker met het WK in het verschiet. 

Reageer