Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

Reputatie 1

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

ha @Jason, mooi! Dan geef ik hierbij mijn akkoord voor omwisselen van de Amulet.

 

groet,

Frank

Ook wij hebben problemen met de entone boxen na de update. Moeten steeds overnieuw opgestart worden, ook na kort standby. We hebben een drytek modem.

Kan dit opgelost worden.

Groet Frieda

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Helemaal goed, ik heb ook de Amulet omgewisseld, bedankt voor je vlotte reactie! 

LET OP: op jouw huidige prijsplan zal je zien staan dat je momenteel een andere korting ontvangt dan hiervoor, dat komt omdat de kortingstag voor een gratis TV Box (die je destijds met jouw abonnementsstart ontving) niet meer bestaat. Deze korting kan ik technisch gezien niet meer toepassen, daarom maak ik er een eenmalige korting van welke bestaat uit 12 maanden keer het maandbedrag van € 5 voor de korting op de tweede TV Box. Hiermee kom je op hetzelfde maandbedrag uit na de vergoeding. Jammer genoeg kan ik deze vergoeding niet geautomatiseerd maandelijks laten toepassen, daarom zal ik het bedrag à € 60 in één keer vergoeden. Dit zie je dan in mindering gebracht worden op een volgende factuur. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fr13da, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik heb daarom ook besloten beide TV Boxen om te wisselen, ook het DrayTek modem ga ik voor je omruilen voor de Zyxel T-50. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen voor de installatie van de Media Converter. Je ontvangt hier nog een bericht van, de bestelling is te volgen in My T-Mobile

 

@Rjruyters is het een oplossing om je huidige TV Box te vervangen voor een nieuwe in combinatie met Cloud Opnemen? Zo ja, zet ik dit direct voor je in gang.

Graag want zo is t geen beginnen aan. Update is geen positief ding geweest elke dag fe melding dat er geen netwerkverbinding is. Denk erover om alles eruit te gooien en over te stappen naar een andere aanbieder die de boel wel op de rit heeft. Gr rick

 

Reputatie 7
Badge +9

@Rjruyters bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist alles voor je in gang gezet. Je ontvang hier nog een bericht van en je bestelling is te volgen in My T-Mobile! Zou je mij, na het installeren van de nieuwe TV Boxen, kunnen laten weten of alles het goed doet?

Reputatie 1

@arcovdberge Op dit moment maak je thuis gebruik van de volgende setup: één Entone Kamai 510 TV Box, één Entone Amulet 515 TV Box (met hdd) en een Huawei modem. Graag ruil ik het Huawei modem én de Kamai voor je om voor nieuwere apparatuur. Mag ik de Amulet ook omruilen? Houd er alsjeblieft rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. 

Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, mogen de Kamai en de Huawei naar een milieustraat gebracht worden. Deze apparaten hoeven niet meer geretourneerd te worden.

Super, dankjewel voor de oplossing. De amulet mag ook worden omgeruild hoor!

Reputatie 7
Badge +4

Komt voor de bakker @arcovdberge! Ik ga voor je zorgen dat er ook een tweede vervangende TV Box aankomt waarmee je weer snel zorgeloos kan genieten. Daarom wens ik je alvast veel kijkplezier toe! 😃

Reputatie 1

Sinds de laatste up-date heb ik het volgende probleem, De TV box ENTONE schakelt zichzelf uit (ook als ik zelf de TV uitgezet heb) de volgende dag inschakelen soms een druk op de aan/uit knop soms moet ik hem van de stroom afhalen 10 seconden wachten dan start hij weer op..

Jan dit aangepast worden???

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LVW60077, heel goed dat je dit laat weten, ook jouw kijkplezier breng ik graag terug! Inmiddels heb ik al je normale TV Box omgewisseld voor een nieuwere variant die hier geen last van heeft. Daarnaast voor jou de vraag: wil je dat ik ook de TV Box met harddiskrecorder omruil voor een nieuwe TV Box? De nieuwe TV Boxen hebben géén harddiskrecorder, maar je kan nog steeds genieten van opnemen via de nieuwe functie Cloud Opnemen.

Mocht je dit een gave optie vinden dan regel ik ook heel graag dat er een tweede nieuwe TV Box naar je toe komt! 😃

Reputatie 1

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

Hi @Jason,

Moet ik de optie voor Cloud Opnemen zelf aanzetten? Of is dit door T-Mobile gedaan tijdens de swap?

Ter info: ik heb vandaag een Amino Aria ontvangen. Deze werkt :-) Maar wil ik iets opnemen dan krijg ik de melding dat ik ‘geen abonnement op de opnamefunctie heb'.

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen aanzetten is iets wat je zelf moet “bestellen” in je account. Zet dat vinkje aan en dat gaat het werken.

Na de update werkt de tv ontvanger niet goed meer.

Meerdere  keren gereset helpt niks.

 

Reputatie 1

@Uillie Mijn collega's van het TV-team willen graag de juiste antwoorden geven op je overgebleven twee vragen:

 

  • Aanpassen van de zendervolgorde zou mogelijk moeten zijn maar als ik dat probeer, verdwaal ik in een onduidelijke structuur. Dat ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens maar aan het niet werken van deze optie; → De zendervolgorde bij Favorieten loopt niet op volgorde van kanaalnummer, maar op volgorde van welke zender voor het laatst is toegevoegd aan de favorietenlijst.
  • Sortering van de gids is van Z naar A. Ik kan dit niet aanpassen naar de logische en gebruikelijke sortering van A naar Z; → Deze vraag begrijpen we niet helemaal. Hoe bedoel je dit precies? Het is niet mogelijk om op alfabetische volgorde te rangschikken, indien dat je vraag beantwoordt!

Ha Jason, hoe kan ik daar voor zorgen? Ik ben tamelijk onbekend met de werkwijze op dit forum. Laat je me even weten hoe ik hier gevolg aan kan geven? 

Beste Jason,

Wat ik bedoel is:

  • Ik wil iConcerts van plaats 25 in mijn favorietenlijst verplaatsen naar plek 2. Ik druk volgens de instructie op de rode knop. En dan? Wat moet er dan worden gedaan? Dat is volstrekt onduidelijk want iConcerts staat niet in het beeld dat is verschenen, er zijn geen aanwijzingen, er is geen handleiding voor. Kortom, Ik ben verdwaald.
  • Ik begrijp dat op alfabetische volgorde sorteren niet mogelijk is. Mijn. vraag is daar onduidelijk over. Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb NPO1 geselecteerd, naar die zender kijk ik. Voorheen stond NPO1 dan boven in de gids. Als ik naar NPO2 wil, zou je denken dat pijltje naar beneden je daar naar toe brengt. (Mijn favorietenlijst is de gebruikelijke: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, enzovoort, van boven naar beneden). Maar als ik pijltje naar beneden doe, kom ik uit op de laatste zender in mijn lijst. Om naar NPO2 te gaan moet ik op pijltje omhoog drukken. Zeer onlogisch dus.Hoe moet ik dat oplossen?

Hallo. Volgens mij ben ik zeker niet de enige.. entone515 en aria610 die allebei steeds weer bij aanzetten claimen geen verbinding te hebben. Ook reageert de entone heel langzaam op menukeuzes etc. Alle problemen sinds de “upgrade” naar tmobile tv. Powerflip gedaan etc zonder verschil. Is nieuwe box de enige oplossing?

Reputatie 1

Cal,

Ik ben van 1947, de telefoon heeft een draaischijf met 10 gaten, extern geheugen is een ponsband met veel gaten een gloud in een wolk van benende naar boven, en in een vliegtuig van boven naar beneden.

Kan iemand uitleggen waar we het over hebben en hoe het werkt 

Ook hier is nog steeds elke dag de verbinding van de tv-tuner weer verbroken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M.kossen welkom op onze Community!

Ik zie dat je in bezit bent van twee TV Boxen, de Entone 515 en de 510. Ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één? Ik ruil de TV Box graag voor je om naar een Amino Aria 610, dan kan je Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issue's. Kan ik dit voor je doen?

@mrtsbts Op dit moment lijkt een nieuwe TV Box de enige optie, ze zijn nog bezig om alles op te lossen. Zal ik beide boxen voor je vervangen? De 510 zal dan ook een Amino worden, ik zie graag je reactie terug of ik dit voor je kan doen!

 

@LVW60077 Cloud Opnemen houd in dat je alles online gaat opslaan in plaats van op een harde schijf. In dit topic lees je hier meer over: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/cloud-opnemen

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

 

@MaartenGroen Ook bij jou zie ik dat je in bezit bent van de Entone 510 met harddisk recorder. Ook aan jou de vraag of ik deze mag omruilen voor een Amino Aria 610 zonder harddisk recorder. Houd er rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. Ik hoor graaf of ik dit voor je in gang kan zetten!

Dat is goed, ik heb geen recorder in gebruik.

hi Tommie, graag! 

Reputatie 7
Badge +9

@MaartenGroen Ik heb dit direct voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hier een bericht over en je zending is te volgen in de My T-Mobile! Kan je mij laten weten, na de installatie, of alles weer werkt zoals het moet?

 

@mrtsbts het zelfde geldt voor jou! Ook hoor ik graag of alles naar behoren werkt na de installatie.

Reputatie 1

In het begin van dit topic is mijn oude Entone box omgeruild voor een nieuwe box. Daarmee zijn alle problemen met de tv wel opgelost (al heb ook ik het idee dat het beeld minder scherp/strak is dan voorheen en dat vind ik wel jammer).

Ik lees bij alle recente berichten dat ook de Draytek routers nu actief omgewisseld worden. Ik heb die ook nog. Wat verwachten jullie dat er daadwerkelijk verbeterd als de router wordt omgewisseld?

@Tommie ja graag

Reputatie 1

Mijn entone recorder staat in de kelder en werkte altijd perfect. Echt heel irritant dat je na een verplichte update opeens geen tv meer kunt kijken en meerdere keren per dag de kelder in moet duiken. 

Als de app voor lg breedbeeld zou zijn dan had ik de gehele decoder niet meer nodig. Ik heb 3 van die dingen staan. Hoe kunnen we dit oplossen want nu functioneert voor geen meter meer. 

 

Reageer