Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 10 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Nieuwe box van de week binnen gekregen, vandaag aangesloten en nu geen problemen meer.

Bedankt voor het snelle afhandelen ervan 😃👍

Fijn weekend allemaal

Reputatie 1

@Swouden De Kamai 510 én het Huawei modem heb ik omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen voor beide apparaten de vervanging (een Aria TV Box en Zyxel T50 modem). Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, kun je de Kamai en Huawei naar een milieustraat brengen. Omdat ik het graag zeker wil weten: kan ik de Amulet (hdd) ook omruilen voor je? 

@Michel369 Dit probleem is bekend en in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, delen we die meteen met de Community.

@meppeters Heel fijn om te horen, bedankt voor je update en veel kijkplezier toegewenst! 

@Uillie De bug met niet-beschikbare zenders voor het maken van fysieke opnames is bekend en hier wordt aan gewerkt. Dit heeft niets met licenties te maken, maar is een foutje en moet worden hersteld. Let wel: dit geldt NIET voor digitale opnames (Cloud Opnemen).

@apis4 Bedankt voor je toevoegingen. De bitrate kan inderdaad resulteren in minder scherpte, maar dat oogt soms hetzelfde als een mindere resolutie. Ik heb hierin een vergelijking gemaakt om aan te geven dat de manier van casten weleens de oorzaak zou kunnen zijn. 

 

Bedankt voor je snelle reactie Jason. De Amulet kan ook vervangen worden!

Groet Sharon

Reputatie 7
Badge +16

@Herman3103 en @HelmaK66 Jullie hebben allebei een Amulet 515 harddiskrecorder dus vraag ik het netjes: kan ik deze omruilen voor de Aria zonder recorder zodat je hierna Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issues?

 

@J.hemelrijk en @Jeroenh86 Ik heb de Kamais bij jullie omgeruild voor de Aria zodat jullie straks geen problemen meer ervaren. De Kamais mogen straks naar een milieustraat gebracht worden zodra de Aria’s aangesloten zijn. 

Reputatie 2

@Jason

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

Dat geloof ik ook, nadat donderdag de monteur van Guidion geweest is. Maar graag wil ik ook weten wanneer ik de vervanging van de Amulet tegemoet kan zien.

@TMTV

Dank voor je oplossing!!

Hallo, 

Wat fijn dat dit forum er is 👍 en ik niet de enige ben met de problemen met de Entone ontvangers (zonder HDD) icm met een oude Drayteck router (sinds de laatste update). 

Zou super zijn dat via deze manier ( net zoals bij mijn buurman) snel geschakeld kan worden om sinds de update weer eens normaal tv te kunnen kijken.

Zie heel graag een reply of een DM terug om een afspraak te maken om 2 ontvangers en de router te vervangen (glasvezel).

BVD en hopelijk tot snel. 
groet Nico 

Reputatie 7
Badge +16

@wburger Kijk dat is mooi! De Zyxel + converter zijn vanmiddag bezorgd zie ik, zo is alles in ieder geval mooi op tijd. 

@NvdW Alle verouderde apparatuur wordt omgeruild. Je ontvangt volgende week een pakketje met het Zyxel modem + converter én een ander pakketje met de nieuwere TV Boxen. Alle oude apparatuur mag straks na aansluiting naar een milieustraat worden gebracht. Het Zyxel modem + converter worden aangesloten door Guidion. Hiervoor ontvang je straks een afspraaktool per sms en e-mail.

@Jeszuyd1980 Ik wissel de Kamai (zonder hdd) en het Draytek modem vast om voor je. Ga je ermee akkoord dat ook de Amulet wordt omgeruild, of blijf je liever gebruikmaken van een harddiskrecorder? Let wel: mocht je voor Cloud Opnemen kiezen, dan gelden andere functionaliteiten en voorwaarden. Check onze zenderlijst om te controleren welke zenders je wel/niet kunt opnemen in de cloud: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis. Omdat jouw 06-nummer niet goed doorkomt in ons systeem, laten de nieuwe aanvragen nog eventjes op zich wachten totdat onze technische dienst dit maandag hersteld heeft. Schrik daarom niet als je nog geen bevestigende e-mail krijgt - dit komt door die obstructie, maar het wordt gefixt!

@Matthijs Edelenbos Heel graag gedaan. Superfijn dat het nu als een trein draait! 😄

@edweber29 Blijkbaar snapte ons systeem nog niet dat ook de Kamais vervangen dienden te worden; de order loopt nu wel goed door. Binnen enkele dagen ontvang je een pakketje met de Aria TV Boxen! 😉

@Uillie Bedoel je hoe je Favorieten kunt instellen of doel je op een andere tool? Indien je Favorieten bedoelt: Favorietenlijst instellen | T-Mobile Thuis

@MdeRuiter De Amulet is inderdaad omgeruild voor een Aria TV Box. Deze box heeft geen hdd maar biedt jou straks wel de optie om op Cloud Opnemen digitale opnames te maken. Je kunt de Cloud inschakelen via My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

 

@all: Een prachtig, zonnig weekend toegewenst en bedankt voor alle fijne reacties en snelle terugkoppelingen. Ik weet dat het geen makkelijke periode geweest is met alle bugs en veranderingen, maar we komen er samen uit! Mocht je morgen of zondag nog geen directe reactie hebben op je vraag, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat de weekendbezetting minder is en we niet altijd binnen de gestelde reactietijd van 24 tot 48 uur kunnen reageren. Bedankt voor jullie begrip! 

 

Reputatie 5
Badge +3

@rog_ost Je TV Boxen zijn meteen vervangen en je modem wordt maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Jeszuyd1980 De Amulet is nu ook vervangen! 

@Thijs Luiken Ook voor jou zijn de TV Boxen vervangen en wordt je verouderde modem op maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@Coupure4 Dit kun je zeker verwachten! Je TV Box is meteen vervangen en je modem zal op maandag worden vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@XanderK Dat snap ik helemaal! Ik heb daarom meteen je TV Box vervangen en daarnaast wordt je modem op maandag vervangen. Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

@PatC Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

@Sandrak1987 De TV Boxen zijn meteen vervangen! Ook wordt je modem maandag vervangen! Je zult dan ook een e-mail krijgen van Guidion om het te installeren.

 

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en erg bedankt voor jullie geduld! 😄

Groetjes, Ishana

 

 

 

 

Reputatie 1

Dank voor het toesturen van de nieuwe box! Net 1 dag getest en alle problemen lijken ermee te zijn opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

Komt voor de bakker @arcovdberge! Ik ga voor je zorgen dat er ook een tweede vervangende TV Box aankomt waarmee je weer snel zorgeloos kan genieten. Daarom wens ik je alvast veel kijkplezier toe! 😃

Reputatie 7
Badge +14

Cloud opnemen aanzetten is iets wat je zelf moet “bestellen” in je account. Zet dat vinkje aan en dat gaat het werken.

Reputatie 2

Hey @AndrewJoosten, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.

Ik heb zojuist de omruiling in gang gezet! Je kunt dit terugzien in My T-Mobile, ook kun je daar je zending volgen! Zou je mij, na de installatie, een terugkoppeling willen geven of alles het nu weer goed doet?

Hallo @Cal,

Zal ik doen.

Reputatie 1

@Riesehv Beide Kamais zijn omgeruild en mogen na aansluiting van de nieuwere Aria's bij een milieustraat worden afgeleverd! 

@wentink62 Uiteraard erg jammer om je te zien gaan, maar ik respecteer je keuze en snap de beslissing ook wel. De bugs zijn inderdaad nog niet allemaal opgelost en soms kost het tijd om het te herstellen. Ik had beide Kamais graag voor je omgeruild zodat je op een normale manier tv kon kijken. Indien je dit in weerwil van je beslissing toch nog wilt, laat het alsjeblieft weten. Verder wens ik je veel plezier en succes toe bij een nieuwe provider. Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen hier!

@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden? 

@Desilove Kan ik ook bij jou beide boxen omwisselen? Het probleem met de klok in standby wordt aan gewerkt. Ik verwacht hier eind van de week een concrete update over te krijgen.

@watkanwel@Anneke.34@ZeusEQ@meppeters en @Matthijs Edelenbos Omgeruild en wel! De Kamais mogen straks naar een milieustraat - na aansluiting van de nieuwere boxen! 😉

@Jeroendg2401 en @rozehell Ik kan de Amulet voor je omruilen naar een Aria TV Box zodat je dit probleem straks niet meer hebt. Let wel: je hebt dan geen harddiskrecorder meer, maar kunt gebruikmaken van Cloud Opnemen wanneer je dat selecteert in My T-Mobile. Wil je hier gebruik van maken? Laat het me weten! 

@sander_millingen De Draytek mag naar een milieustraat gebracht worden inderdaad.

@Johan Meijer De Kamai wordt omgeruild! Ik zie dat je ook nog een Huawei modem gebruikt, deze is aardig verouderd inmiddels - mag ik ook dit apparaat omruilen? Dan heb je straks een Zyxel T50 thuis en kun je van geoptimaliseerde wifi gebruikmaken + apas (=any port, any service) oftewel: alle LAN-poorten zijn voor zowel internet- als tv-gebruik bestemd. Laat het me weten!

@MaartenFS Ik ruil zowel de Amulet, als de Kamai voor jullie om. Beide boxen mogen straks naar een milieustraat gebracht worden. Houd er rekening mee dat je na aansluiting van de nieuwere boxen, Cloud Opnemen aanzet via My T-Mobile. Ook heb ik uit voorzorg de Draytek omgewisseld en krijg je straks een Zyxel T50 modem + Media Converter thuis gestuurd. Deze worden geïnstalleerd door een Guidion monteur; hier krijg je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.

@clauo1 Kan ik de Amulet voor jou omruilen of wil je het onderzoek afwachten? 

 

**Omdat sommigen in hun berichtgeving al aangeven dat ze het prima vinden om bijvoorbeeld de Amulet om te ruilen, zal ik die bevestigingsvraag niet nog eens stellen en ruil ik het gelijk om. In sommige gevallen twijfel ik nog aan de overtuiging van de user en weet ik niet zeker of bekend is dat er dan geen harddiskrecorder voor in de plaats komt dus stel ik de controlevraag nog eens. Mochten jullie dus denken: waarom ruil je het voor sommige wel meteen om, dan is dat de reden!**

 

@Jason bedankt voor de snelle omruilactie. Ik heb de spullen vandaag al ontvangen en vooralsnog alleen maar verbeteringen. Gelukkig geen last meer van haperingen. Nogmaals, bedankt!

Reputatie 1

Ook hier geven de Entone boxen veel problemen. Loopt regelmatig vast, moet weer inloggen, “er is iets fout gegaan”. En soms lukt iets wel, soms moet je de stroom eruit trekken. T-mobile - doe je werk en los dit op. Of door betere firmware te pushen, of door nieuwe decoders. Dit is echt niet leuk en zet je aan het denken of je nog klant wil blijven. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Allegro, @JasperG, @Jeroendg2401, bedankt ook voor jullie meldingen! Net als met de andere melders zal ik jullie dossier toevoegen aan het lopende onderzoek. Het onderzoek is nog in volle gang. Ik had jullie daarom ook graag al een update gegeven, alleen zijn wij nog met man en macht opzoek naar dé oplossing. Wij laten het hier niet bij zitten!

 

@Allegro wat betreft de pincode die je steeds moet invoeren: dat is heel snel opgelost! Als je in het kijkprofiel naar instellingen -→ niveau gaat, kun je daar de leeftijdsinstellingen wijzigen. Als je de leeftijd op 18 zet, kun je alle programma's bekijken zonder het invoeren van een pincode. Hiermee is in ieder geval dit obstakel helemaal verholpen! 🙂

Reputatie 7
Badge +16

@Swouden De Kamai 510 én het Huawei modem heb ik omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen voor beide apparaten de vervanging (een Aria TV Box en Zyxel T50 modem). Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, kun je de Kamai en Huawei naar een milieustraat brengen. Omdat ik het graag zeker wil weten: kan ik de Amulet (hdd) ook omruilen voor je? 

@Michel369 Dit probleem is bekend en in onderzoek. Zodra we een oplossing hebben gevonden, delen we die meteen met de Community.

@meppeters Heel fijn om te horen, bedankt voor je update en veel kijkplezier toegewenst! 

@Uillie De bug met niet-beschikbare zenders voor het maken van fysieke opnames is bekend en hier wordt aan gewerkt. Dit heeft niets met licenties te maken, maar is een foutje en moet worden hersteld. Let wel: dit geldt NIET voor digitale opnames (Cloud Opnemen).

@apis4 Bedankt voor je toevoegingen. De bitrate kan inderdaad resulteren in minder scherpte, maar dat oogt soms hetzelfde als een mindere resolutie. Ik heb hierin een vergelijking gemaakt om aan te geven dat de manier van casten weleens de oorzaak zou kunnen zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +9

@MaartenGroen Ik heb dit direct voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hier een bericht over en je zending is te volgen in de My T-Mobile! Kan je mij laten weten, na de installatie, of alles weer werkt zoals het moet?

 

@mrtsbts het zelfde geldt voor jou! Ook hoor ik graag of alles naar behoren werkt na de installatie.

Reputatie 1

Hoi @Allegro@JasperG@Jeroendg2401, bedankt ook voor jullie meldingen! Net als met de andere melders zal ik jullie dossier toevoegen aan het lopende onderzoek. Het onderzoek is nog in volle gang. Ik had jullie daarom ook graag al een update gegeven, alleen zijn wij nog met man en macht opzoek naar dé oplossing. Wij laten het hier niet bij zitten!

 

@Allegro wat betreft de pincode die je steeds moet invoeren: dat is heel snel opgelost! Als je in het kijkprofiel naar instellingen -→ niveau gaat, kun je daar de leeftijdsinstellingen wijzigen. Als je de leeftijd op 18 zet, kun je alle programma's bekijken zonder het invoeren van een pincode. Hiermee is in ieder geval dit obstakel helemaal verholpen! 🙂

Leeftijdsinstelling lijkt te werken, hij stond op AL wat hiervoor altijd gewekt heeft 🙄 In ieder geval bedankt voor jouw oplossing

Alle andere problemen (automatisch uitschakelen van de box en een paar keer verbinding herstellen zijn gebleven. 

Reputatie 1

Zelfde gezeur hier, vanaf dag 1 van de update. Voor de update: tv aandoen en binnen 3 seconden ben je aan het kijken. Nu: tv aandoen, TV-box aandoen (want de milieugestapo heeft eenzijdig besloten dat ik die op standby moet hebben), op het knopje van de AB drukken om de TV-box verbinding te laten maken, en dan met een beetje geluk ieder half uur en met een beetje pech iedere 2 minuten op het knopje moeten drukken.

Daarnaast is het TV-gids menu verschrikkelijk traag, is het niet altijd duidelijk welke zender het is (want we worden kennelijk verwacht om alle logo’s uit ons hoofd te weten), toont het minder zenders tegelijk, en komt er 1 zender per keer bij ipv een pagina van 6 zenders (en ondanks dat het maar 1 zender per druk op pijltje naar beneden is, moet je steeds 1-2 seconden wachten tot de inhoud er staat).

Als dit aan een verouderd kastje ligt, waarom is dit dan niet bij het testen naar boven gekomen? Of was het zo van: het werkt op de nieuwste box, en de rest regelt zelf maar een vervanging? Leuk voor de ouderen onder ons, die dit allemaal niet snappen en gewoon de hele dag hun favoriete zender aan willen hebben staan.

Ik heb een Kamai, dus wanneer krijg ik een nieuwe box?

Reputatie 1

Goedemorgen. Sinds de update is er nog steeds geen beeld. De entone start op tot aan het moment van verbinding maken met de server. Ik lees dat er veel problemen zijn met de entone. Heb alles al geprobeerd. Maar krijg het niet werkende. 

Een nieuwe box is dat de oplossing? Als dat zo is mogen jullie er 1 opsturen. Graag zelfs

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mariekeb88, @RVoors@Jeroen_A@12Rick34 & @Erwinvandenbelt, heel fijn dat jullie je ook melden in dit topic! Voor jullie allemaal heb ik nieuwe TV Boxen besteld en ik verwacht dat er snel een bezorger bij jullie op de stoep zal staan. Ik ga erachteraan dat het snel voor jullie bezorgd wordt! 😁

 

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

 

@MdeRuiter dat is een scherpe vraag! De kosten voor de harddiskrecorder zullen automatisch uitgeschakeld worden zodra je Cloud Opnemen activeert. Zo betaal je netto geen cent meer én kan je ook nog eens opnemen op al jouw apparaten! 😃

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarcelAstrid1012, ik heb het Draytek modem omgeruild voor een Zyxel T50 + Media Converter en de Amulet voor een Aria 610 TV Box. Wanneer de Aria straks aangesloten is, kun je Cloud Opnemen inschakelen via jouw My T-Mobile account. 

Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die de nieuwe Zyxel en converter aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

Reputatie 1

Beste Tommie,

Dat was snel geregeld, de afspraak met de monteur is al gemaakt.

Bedankt,

Peter

Reputatie 1

Hoi @MarcelAstrid1012, ik heb het Draytek modem omgeruild voor een Zyxel T50 + Media Converter en de Amulet voor een Aria 610 TV Box. Wanneer de Aria straks aangesloten is, kun je Cloud Opnemen inschakelen via jouw My T-Mobile account. 

Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die de nieuwe Zyxel en converter aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

 

Top Jason thanks  

Reputatie 1

Hoi, ook hier vergelijkbare problemen sinds de grote update. We hebben een Entone Amulet met harddisk/opnamefunctie.

De problemen: Steeds opnieuw verbinden bij opstarten, zeer regelmatig haperend of vastlopend beeld en (misschien ligt het aan mijn kennis van de instellingen) maar de klok is in standby stand geen klok meer dus lijkt het of de box niet meer goed werkt?

Groeten

 

Reputatie 7
Badge +9

@chlorophyl het is niet de bedoeling om je bericht meerdere keren/in verschillende topics te delen. Ik heb zojuist al antwoord gegeven op je eerste bericht! 😊

Reageer