Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 2

Hier waren we perfect tevreden tot de update naar het nieuwe tv-platform vorige week woensdag (17-05)

De tv-box krijgt geen verbinding meer. Eerst roze scherm met melding "netwerk starten” en dan na lange tijd wachten, een zwart scherm met melding "Ophalen van IP adres is niet gelukt”

Powerflips gedaan, zowel tv-box als modem, met de helpdesk samen, zelf nog dagelijks geprobeerd. Ook de UTP kabel meermaals gewisseld tussen poort 3 en 4 en ook zelf een nieuwe UTP kabel geprobeerd. Niets helpt….

Huidige apparaten: Draytek 2132 met Entone Amulet 515b

  1. Wellicht helpt een nieuwe tv-box?
  2. Monteur is nog niet langs geweest en ook nog geen mail gehad of afspraak vernomen.

(Gelukkig werkt internet nog steeds wel goed)

Hoi, na de laatste update loopt onze entone (Kamai 510) constant vast. De stroom eraf halen en en opnieuw aansluiten werkt voor 1 dag. Daarna weer constant vastlopers. Super irritant!!!
Hopelijk komt er snel een update of een andere oplossing, want dit is geen kijken zo! 😤

Ook bij mij heeft op 16 mei de update plaats gevonden. Sinds die tijd vele problemen met de Entone box. Gaat spontaan uit na een aantal uur, geen tijd melding in de display, kan geen verbinding maken, etc. De bekende eerder genoemde problemen. Moet iedere keer de stekker eruit halen en helemaal opnieuw opstarten, waarbij hij alles iedere keer opnieuw moet installeren 🙁.

Als een nieuwe set top box de oplossing is, zou ik deze graag met spoed willen ontvangen. Hopelijk kan mijn vrouw daarna weer zelfstandig de tv aanzetten en tv kijken.

Reputatie 1

Hey allen.

Ik sluit ook even gezellig aan bij de lijst mensen waarbij de recente update tot wat narigheden heeft geleid.

Zelf ben ik op de 17e van deze maand overgezet naar het nieuwe TV platform, en mijn eerste indruk is eigenlijk best positief. Automatisch series opnemen is écht een fijne verbetering, iets dat bij KPN al 10 jaar kon, maar laten het daar niet over hebben. Betere info over welk seizoen en aflevering van welke serie je kijkt is ook erg prettig. Niets dan goeds zo ver.

Maar net als een aantal anderen hier krijg ik het niet voor elkaar om met die eeuwenoude Entone STB TV te kijken. Bij het opstarten van de box krijg ik eerst te zien dat hij 10 minuten lang probeert te verbinden, daarna een melding dat “het ophalen van het IP adres niet is gelukt” etc. etc. Stop de UTP kabel in poort 3 of 4 van je router (ook nog steeds zo’n fossiel uit het Vodafone tijdperk). Ja in poort 4 heeft die kabel zijn leven lang al zonder enig probleem geleefd... Maar goed, UTP kabel er uit gehaald, stroom van de router af gehaald, daarna de boel weer tot leven gewekt, vervolgens de STB weer aangesloten zoals de instructie op het scherm voorstelde. Zelfde verhaal.

Dit proces heb ik intussen 3 keer uitgevoerd met het zelfde gebrek aan resultaat.

Nou heb ik gelukkig zo’n ellendig Chromecast ding waarop de T-Mobile TV app prima werkt, maar dat ding wordt ook tussendoor voor andere dingen gebruikt, niet erg praktisch dus als 1 iemand via die Chromecast muziek aan het luisteren is en een ander wil TV kijken.

Om het verhaal maar af te sluiten; gaat die STB die ik nu heb nog werken of komt er iets nieuws?

Nog 1 laatste ding en dan stop ik met klagen. Ik hoorde het al enige tijd geleden, maar waarom mogen er ineens geen programma’s van BBC 4 worden opgenomen? Dit kon al jaren via het oude systeem en dat was nou juist ook een zender waarvan ik veel dingen opnam.

Dit stoort me dus best. Een beetje. 

 

 

Ik heb dus exact hetzelfde.

Heb het inmiddels ook via Twitter al gemeld.

Mocht het de afhandeling sneller gaan met een nieuwe tv box (allebei hebben ze het probleem) dan houd ik me aanbevolen.

 

Groet,

Harold

Hi!

 

Ik sluit me ook aal bij deze problemen met een Entone Kamai. Ik hoor graag een oplossing van T-mobile

 

Edit: Ik zie overigens meerdere problemen in dit topic. Mijn specifieke probleem is dat telkens na standby moet er nog eens extra op “opnieuw verbinden” geklikt worden. Dan is het 50/50 kans dat de tv het weer doet of dat deze na een paar seconden weer vastloopt en weer op “probeer opnieuw” geklikt moet worden (tot in de oneindigheid)

Reputatie 1

Ik kreeg vandaag de mail dat ik zou zijn overgezet. Oude TV platform werkte echter nog gewoon. Uiteindelijk toch maar eens de stroom eraf gehaald, dat was trigger voor de update. De update van het TV kastje zonder HDD ging prima. Echter de Entone met HDD blijft hangen op het scherm dat ik T Mobile TV krijg. Ik kijk inmiddels alweer een half uur naar een draaiende "zandloper". Voorafgaand heb ik een melding gezien "Warning splash screen download failed". Wat te doen, het update scherm laten lopen? Hoe lang zou de update van de Entone mogen duren?

Sinds up date heb ik geen beeld bij aanzetten TV. Moet dan stroom eraf halen of weer opnieuw aanmelden met klantnummer enz. 
ik heb een entone amulet 

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Inmiddels zijn we weer heel wat dagen verder. Ik heb nog niets gemerkt/gezien van een onderzoek en ook nog geen nieuwe TVbox ontvangen. Het probleem is toch duidelijk.  Graag reactie en actie (nieuwe tv box opsturen).

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

 

Ik heb hetzelfde probleem. Via de helpdesk heb ik vanmorgen nog gehoord, dat ze nog op zoek zijn naar een oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +5

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu, @Joost Middendorp, @Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng, @Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

@Cheyenne, hierbij geef ik akkoord om mijn huidige tv box om te ruilen voor een Amino Aria 610.

Reputatie 1

@Cheyenne, dat is grappig. Ik heb geen mail en geen sms hierover ontvangen. Net nogmaals nagekeken.

Ondertussen is er nog een irritatie bijgekomen, ik moet nl iedere dag opnieuw de box aanmelden bij het netwerk, wat uiterst irritant is. Hoe gaat T-mobile dit nu oplossen of moet ik hier maar gewoon mee leren leven? Dat maakt nl. de keuze naar overstappen wel een stuk makkelijker!

Reputatie 1

Geen zorgen @Allegro! Ik heb jouw TV Box omgeruild voor een nieuw exemplaar. Hier zal je geen problemen meer op merken. We leveren deze binnen vijf werkdagen, de oude TV Box hoeven we niet terug en kun je afleveren bij een milieupunt! Dit geldt ook voor jou @dieudieu@Joost Middendorp@Eenhelegoedegebruikersnaam en @Buakaw89. Voor jou heb ik het ook geregeld @JasperG, sorry voor het wachten!

@Iw1n Met de update verlies je jouw opnames. Een week voor de update hebben we hierover een e-mail gestuurd ter informatie en een dag van te voren een SMS. We doen dit naar de contactgegeven die bij ons bekend zijn. Je kunt nu wel nieuwe opnames maken!

@Joanne Duine Ik wil je graag helpen maar kan geen abonnement vinden op het e-mailadres van jouw Community profiel. Je kunt óf jouw klantnummer toevoegen aan je profiel, of met ons bellen via 0800-0092. Mocht je het via deze weg willen doen, laat mij dan weten zodra de juiste gegevens in je profiel staan!

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

@hjtoering Omdat je al via een andere weg contact hebt (gehad), laat ik deze reactie voor wat het is. Via social zijn we er voor je!

@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

Dag Cheyenne

 

akkoord wat ons betreft. 

Reputatie 1

Cheyenne

akkoord om de box om te ruilen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Alex64 en @scaterng Ik ruil de boxen meteen om. De huidige Kamais/Amulets mogen na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Iw1n Ik zie dat jij een Kamai en Amulet gebruikt, zou je de overstap op de twee nieuwere TV Boxen overwegen? Dit kan nog niet terughalen uit jouw eerdere berichten dus mocht ik een overbodige vraag stellen, dan bied ik alvast mijn excuses aan!

Reputatie 1

Dat zou een optie zijn. Wat voor een boxen praten wij dan over?

Reputatie 1


@dvandenhoek Sorry hiervoor! Maximaal mag de update 24 uur duren. Ik ben benieuwd of je nog hulp nodig hebt!

 

 

max 24 uur, dat had ik nog niet eerder ergens gelezen… “Laat je TV Box nog even aanstaan” staat er, het heeft in elk geval de hele nacht aan gestaan. Samen met de helpdesk net paar keer reset uitgevoerd. Nu zal ik het alsnog 24 uur laten doorlopen. Er is ook een ticket doorgezet naar de backoffice onder nummer 2023052511006992 Ik wacht het dus nog even af.

Reputatie 2

 

@FamVL Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Ook hoor ik dit graag van jou @scaterng@Alex64 @CvLoon en @sander_millingen!

@michiel71 Ik zie dat je twee TV Boxen hebt van ons, de Amulet met harddisk en de Kamai zonder harddisk. Op welke TV Box merk jij deze problemen op? Of is dit op allebei?

 

@ivo-esta Omdat er voor jou al een onderzoek loopt bij de technische dienst overrule ik deze niet. Weet wel dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen!

@Cheyenne  
wat mij betreft is omruilen prima 

zo’n box zonder opnemen is ook goedkoper toch?

Reputatie 1

@Iw1n Ik zie dat jij een Kamai en Amulet gebruikt, zou je de overstap op de twee nieuwere TV Boxen overwegen? Dit kan nog niet terughalen uit jouw eerdere berichten dus mocht ik een overbodige vraag stellen, dan bied ik alvast mijn excuses aan!

Dat zou een optie kunnen zijn. Wat voor een boxen praten wij dan over en hoe zit het dan met opnemen van programma’s?

Reputatie 1

@Alex64 en @scaterng Ik ruil de boxen meteen om. De huidige Kamais/Amulets mogen na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden. 

 

 

Ok

dank

hoop dat probleem daarmee verdwenen is

Reputatie 7
Badge +16

@Iw1n We swappen de Amulet dan voor een Aria 610 → die TV Box heeft geen harddiskrecorder, maar je kunt dan wel via Cloud Opnemen alles digitaal opnemen. Kleine, niet onbelangrijke, kanttekening: voor Cloud Opnemen zijn we gebonden aan licenties en een klein aantal zenders is hierdoor niet opneembaar (onder anderen BBC Four, ARD en ZDF). 

 

@dvandenhoek In jouw geval kunnen we inderdaad het beste eventjes wachten totdat het onderzoek van de techneuten afgerond is - anders zitten we in elkaars vaarwater te vissen en dat vertraagt de oplossing allicht.

 

@sander_millingen De Aria 610 is per maand € 5 goedkoper, echter met Cloud Opnemen zit je dan weer op € 5 per maand extra dus dat cancelt elkaar dan mooi uit!

 

@scaterng Heel graag gedaan! Het probleem is hierna tot nog toe bij iedereen verdwenen. Laat ons weten hoe het gaat wanneer de box(en) aangesloten zijn, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

@sander_millingen Na de controle, zie ik dat je ook nog gebruikmaakt van een Draytek modem - mag ik deze voor je omruilen zodat je straks op beide vlakken (TV en Internet) geoptimaliseerd bent qua apparatuur? Het Zyxel T50 modem dat je krijgt, in combinatie met de Media Converter, dient dan wel door een monteur geïnstalleerd te worden. De afspraaktool ontvang je straks per sms en e-mail indien je de omruiling wilt laten plaatsvinden.

Reputatie 2

@sander_millingen Na de controle, zie ik dat je ook nog gebruikmaakt van een Draytek modem - mag ik deze voor je omruilen zodat je straks op beide vlakken (TV en Internet) geoptimaliseerd bent qua apparatuur? Het Zyxel T50 modem dat je krijgt, in combinatie met de Media Converter, dient dan wel door een monteur geïnstalleerd te worden. De afspraaktool ontvang je straks per sms en e-mail indien je de omruiling wilt laten plaatsvinden.

@Cheyenne 
Als dat geen meerkosten tot gevolg heeft vind ik het prima

Ik wil nadrukkelijk aangeven dat ik op mijn huidige prijsplan wil blijven

Bedankt voor je inzet zover!

Reputatie 7
Badge +16

@sander_millingen Er verandert qua prijsplan niets voor jou. Het enige dat verandert, is dat je nieuwere apparatuur opgestuurd krijgt. Ik ruil alles voor je om en zorg ervoor dat je de afspraaktool per sms en e-mail ontvangt! 

Reageer