Beantwoord

3-4 weken zonder internet

  • 19 December 2023
  • 8 reacties
  • 91 Bekeken

Beste,
Ik heb 01-12 internet besteld voor thuis, toen bleek de huidige huurder nog lopend internet te hebben. Binnen 3 dagen zou ik horen hoe of wat, dit werd 14 december pas. Of ik het huurcontract toe kon sturen, dan konden ze het regelen. Kon gewoon via reply op de email, gedaan, geen gehoor. Meermaals gebeld, en de chat gedaan. Geen gehoor of geen bekende case. (8+ keer gebeld, 30+ keer gechat). Vandaag eindelijk contact, nooit een email ontvangen maar wel het juiste email adres, of ik het even nog een keer kon mailen. Gedaan, order doorgezet, internet vanaf morgen weg. Verwachte montage moment voor de monteur: Over 2-4 weken. Oftewel, 2-4 weken geen internet en geen mogelijkheid tot werken wat ik van te voren expliciet heb aangegeven dat geen optie voor mij was, houden we rekening mee is mij toen beloofd. Sem geeft nu aan: Helaas, heb ‘m nu al doorgezet ik kan verder niks betekenen.
Ik begin zelf over eventueel een bundel op mijn telefoon (ben abbo) zodat ik een hotspot kan gebruiken voor de pc, zo zit ik niet zonder internet en kunnen jullie de tijd nemen voor de monteur. Met heel veel moeite komt Sem met: 7 dagen voucher. Oftewel, nog steeds 3 weken zonder internet.

Ik sta een beetje versteld van de enorm slechte service, en dan is ons contract nog niet eens begonnen tot op 20 minuten geleden! Ik hoop hier dan ook zeker iemand over te spreken, en ik vind het niet meer dan fair om een unlimited voor 3-4 weken te krijgen, of een zekerheid dat de monteur binnen de aantal dagen unlimited bundel er is.

Klantnummer: TTT28663
Case: 67801093

icon

Beste antwoord door Dylandaas 20 December 2023, 09:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dylandaas ,

Die vouchers zijn niet bedoeld om levertijden te overbruggen. Odido kan er niets aan doen dat de vorige huurder zijn abonnement niet had opgezegt. Daarna kon pas de normale bestelling worden ingeboerd. Je betaling van het abonnement start pas als de router up and running is. Deze voucher is dus extra service. Je kunt ook zelf jouw mobiele abonnement verhogen naar unlimited.  Dat kost natuurlijk wel geld, maar dat zou je ook kwijt zijn als de bestelling voor vast internet eerder geleverd was.

Hoi @Dylandaas ,

Die vouchers zijn niet bedoeld om levertijden te overbruggen. Odido kan er niets aan doen dat de vorige huurder zijn abonnement niet had opgezegt. Daarna kon pas de normale bestelling worden ingeboerd. Je betaling van het abonnement start pas als de router up and running is. Deze voucher is dus extra service. Je kunt ook zelf jouw mobiele abonnement verhogen naar unlimited.  Dat kost natuurlijk wel geld, maar dat zou je ook kwijt zijn als de bestelling voor vast internet eerder geleverd was.

Hoi @eric ,

Bedankt voor je reactie. Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb opgeslagen chats waarin zwart op wit staat dat een medewerker van Odido mij beloofd dat ik niet zonder internet zal komen te zitten, en dat er contact was opgenomen met de vorige huurder dat zijn contract liep tot einde van de maand, en dat de monteur dan begin maand zou komen. Nu geeft Sem van de klantenservice aan dat morgen het internet stopt, en de monteur over 3-4 weken ‘ongeveer' kan komen. Oftewel, beloftes vanuit Odido die niet nagekomen worden.

Het gedeelte dat de oude huurder niet heeft opgezegd begrijp ik, maar dan moet je als provider geen loze beloftes doen waar je op terug komt het moment dat de bestelling doorgezet is. Laten we ook niet vergeten hoe de communicatie tot nu toe verlopen is met een nieuwe klant als ik? Geen gehoor, beloven na 3 dagen iets te laten weten wat 14 dagen wordt en waarop ik zelf contact op moet nemen? Nooit beschikbaar via telefoon of chat? 

Ik hoor graag andere adviezen, naast het advies dat het ‘mijn schuld’ is, en Odido hierin geen schuld heeft. Aangezien dat niet klopt.

Hoi @Dylandaas ,

Die vouchers zijn niet bedoeld om levertijden te overbruggen. Odido kan er niets aan doen dat de vorige huurder zijn abonnement niet had opgezegt. Daarna kon pas de normale bestelling worden ingeboerd. Je betaling van het abonnement start pas als de router up and running is. Deze voucher is dus extra service. Je kunt ook zelf jouw mobiele abonnement verhogen naar unlimited.  Dat kost natuurlijk wel geld, maar dat zou je ook kwijt zijn als de bestelling voor vast internet eerder geleverd was.

Laat me daar nog even aan toevoegen: Als u mijn originele post had gelezen las u dat ik een telefoon abbo bij Ben heb, Ben biedt geen unlimited data meer aan. Dus dit advies is een beetje nutteloos, toch bedankt voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dylandaas 

Laat me daar nog even aan toevoegen: Als u mijn originele post had gelezen las u dat ik een telefoon abbo bij Ben heb, Ben biedt geen unlimited data meer aan. Dus dit advies is een beetje nutteloos, toch bedankt voor de moeite.

We denken graag mee op het forum maar ik was verder niet betrokken bij eerdere gesprekken die jij had. Maar je betaald nu niks, hebt al 7 dagen gratis voucher en Odido verkoopt prepaid sims waarbij je unlimited dag en weekend bundels op kan zetten. Dus het is zeker niet nodig zonder internet te zitten thuis. 

Hoi @Dylandaas 

Laat me daar nog even aan toevoegen: Als u mijn originele post had gelezen las u dat ik een telefoon abbo bij Ben heb, Ben biedt geen unlimited data meer aan. Dus dit advies is een beetje nutteloos, toch bedankt voor de moeite.

We denken graag mee op het forum maar ik was verder niet betrokken bij eerdere gesprekken die jij had. Maar je betaald nu niks, hebt al 7 dagen gratis voucher en Odido verkoopt prepaid sims waarbij je unlimited dag en weekend bundels op kan zetten. Dus het is zeker niet nodig zonder internet te zitten thuis. 

Ik begrijp dat je probeert te helpen, daar dank ik je ook meermaals voor. Zoals je zelf zegt heb je geen inzage in de logs etc, daarom zou ik ook graag een reactie ontvangen van een medewerker van Odido, aangezien Linda van de chatbot mij ook heeft doorverwezen hiernaartoe met het verhaal dat er eens kans is dat 7 dagen unlimited niet de max tegemoetkoming is. Ik zie zo niet staan of dat jij een medewerker bent van Odido of een normale user die graag mee denkt.

Bump.

Medewerker die me kan helpen zou top zijn, chatbot wederom alle adviseurs bezet al 1.5 uur, telefonisch kom ik er niet doorheen

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Dylandaas Bumpen helpt echt niet en is tegen de regels.

Als je onderwerp aan de beurt is krijg je antwoord van een moderator.

Hopelijk is het snel duidelijk. Begrijp ik het nu goed dat je niets aan een voucher hebt? 

 

Niet meer nodig, ik sta in de wacht om mijn bestelling te annuleren, dit is absurd hoe hier omgegaan gaat met nieuwe klanten. Heb contact met Ziggo en die leveren binnen 5 dagen internet, dus ik ga daarmee in zee.

Bedankt voor de hulp.

Reageer