3 weken bezig met klantenservice en nog steeds geen internet

  • 15 November 2023
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Al 3 weken bezig met de klantenservice. Problemen omdat iemand een abbonement op mijn adres heeft aangevraagd, kreeg bericht dat mijn abbonoment bij odido werd stopgezet. Klantenservice meteen gebeld en gezegd dat dit niet de bedoeling is, en dat ik mijn abbonement graag door wil laten zetten. Ticket geopend, paar dagen niks gehoord, teruggebeld en krijg dan opeens te horen dat het niet meer mogelijk is om mijn abbonement uberhaupt door te zetten, omdat het nu minder dan 7 dagen voor de einddatum is. Er werd geopperd dat de enige manier was dat ik een nieuw abbonement aanvraag, wat dus inhoud dat ik ook een nieuwe modem toegestuurd krijg.

Leek verder geen probleem, had verwacht een week zonder internet te zitten. Nee hoor, blijkt allemaal te lastig voor odido, 2 weken lang de klantenservice blijven bellen over een update van mijn nieuwe abbonement, elke keer werd mij verzekerd dat de situatie “geescaleerd" word naar de backoffice en dat ik snel mijn nieuwe modem en afspraak voor mij monteur krijg. Onderhand de modem wel ontvangen, een linkje om een monteur in te plannen is blijkbaar nog steeds te moeilijk. Vorige keer het linkje zelfs ontvangen voordat ik het pakket binnen had.

Vind het uberhaupt belachelijk dat de verbinding pas op actief word gezet wanneer een monteur langs komt, ben zelf geen digibeet dus weet wel hoe ik 2 kabeltjes in ont kastje kan steken, maar dat heeft dus geen zin.

Iemand hier wel de capaciteiten om een monteur en internetverbinding voor mij te regelen?

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @denel, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is inderdaad geen prettige situatie. Doordat iemand een aanvraag gedaan heeft op jouw adres of omdat jij een aanvraag bij een andere provider gedaan hebt komt er een Migrate Out status op je abonnement. Dit betekent dat je overstapt of opgezegd hebt. Als dit opgemerkt wordt is het meestal te laat om dit te veranderen, zoals in jouw geval. Het duurt minimaal twee weken voordat je dan weer internet hebt en kan zelfs langer duren. De lijn moet namelijk opgezegd worden en opnieuw aangevraagd worden. Hier gaat best wat tijd overheen. Je verbinding kan pas actief gemeld worden als de aanvraag is goedgekeurd en dan dient Guidion de lijn nog te activeren. Als Guidion is langsgekomen ben je weer up and running. Excuses voor dit ongemak! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @denel, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is inderdaad geen prettige situatie. Doordat iemand een aanvraag gedaan heeft op jouw adres of omdat jij een aanvraag bij een andere provider gedaan hebt komt er een Migrate Out status op je abonnement. Dit betekent dat je overstapt of opgezegd hebt. Als dit opgemerkt wordt is het meestal te laat om dit te veranderen, zoals in jouw geval. Het duurt minimaal twee weken voordat je dan weer internet hebt en kan zelfs langer duren. De lijn moet namelijk opgezegd worden en opnieuw aangevraagd worden. Hier gaat best wat tijd overheen. Je verbinding kan pas actief gemeld worden als de aanvraag is goedgekeurd en dan dient Guidion de lijn nog te activeren. Als Guidion is langsgekomen ben je weer up and running. Excuses voor dit ongemak! 

Reageer