Beantwoord

Aanleg glasvezel - hoe gaan die laatste meters (voortuin door en de meterkast in) in zijn werk?

  • 19 June 2023
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

Bij ons in de wijk wordt nu druk gewerkt aan het ingraven van glas, en bij veel huizen is voor in de straat al de bekende spriet te zien die tussen de stoeptegels uit komt.

Ik vraag me af hoe die laatste meters in zijn werk gaan? Iedere tuin is weer anders natuurlijk. Doen dezelfde mensen dat? Moeten wij als bewoners zelf iets doen in deze? Ik snap dat het allerlaatste deel in de meterkast op afspraak zal gaan, maar de tuin zelf was voor mij nog even een raadsel. Moet daar gegraven gaan worden?

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 June 2023, 20:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frijsdijk 

De hele tuin gaat niet open, er wordt een gat gegraven bij de stoep en bij de gevel, vervolgens wordt de kabel in een rechte lijn naar de gevel geschoten (ondergronds). Mochten er toch obstakels zijn dan zal er volgens mij gekeken worden wat dan het beste is om te doen.

Bij KPN kwam er weer een andere monteur om de kabel vanaf de gevel naar binnen te brengen. Bij andere partijen kan het ook zo zijn dan vanaf de stoep naar gevel en gevel naar binnen samen gebeurt.

Reageer