Beantwoord

Aansluiting activeren

  • 19 November 2019
  • 35 reacties
  • 1046 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@berendjV Het enige dat ik me kan voorstellen, is een fout in de communicatie of afmelding van het incident. Ik pak het meteen op met de techneuten en zorg ervoor dat je aanmelding officieel online komt.

Nog even dit:
Hoe zo staat in de reportage van de monteur dat hij het Isra punt niet kon vinden? Waar is die man geweest? De eerste twee afspraken heeft de monteur laten verlopen en bij de derde afspraak is er een monteur geweest die het punt wat op de foto staat ook daadwerkelijk heeft gezien. Op mijn aangeven dat de lijn nog niet geactiveerd was Zij de man dat dat zijn werk niet was en dus verder niets kon doen.
Vorige week donderdag zou de Backoffice de lijn activeren (Dit zij de klantenservice terwijl zij ruggespraak had met de Backoffice). Hierna heb ik maar niet meer gebeld want iedere maal word er een Casenummer aangemaakt en sta je weer minstens 5 dagen achteraan, want voordringen mag niet!

Als dat zo lang duurt, waarom is de nummer portering dan al uitgevoerd?

Bij deze het Isra punt.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hilke_Tmobile, onder ideale omstandigheden wordt DSL gemiddeld gezien binnen 2-4 weken opgeleverd. In uitzonderlijke gevallen binnen 2 weken en in minder voorkomende gevallen na 4 weken. Het is volledig afhankelijk van hoe de thuissituatie is. Ik zie in de rapportage van de monteur staan dat het ISRA niet gevonden kan worden (ISRA = hoofdaansluitpunt DSL). Dit ligt nu bij KPN NetwerkNL omdat zij netbeheerder zijn. Kun je een foto plaatsen van hoe jouw aansluitpunt eruit ziet, alsjeblieft?

Hoe lang duurt het voordat je DSL aansluiting geactiveert word? Het zou op 19 september al gereed zijn. Ondertussen al diverse malen gebeld met Odido, elke keer 40 min. in de wacht. 2x is een afspraak met een monteur afgezegd en de 3e keer zag hij ook dat de zyksel54 geen sygnaal kreeg, toen ik verteld dat de lihjn nog niet geactiveerd was volgens de klantensrvice is hij weggegaan. Volgend de klantenservice word er iederekeer een case nummer aangemaakt en die duurd ongeveer 4 tot 5 dagen. In die tijd doen ze niets. Sinds mijn laatste telefoontje zijn al 6 dagen verstreken, Zo snel als dikke … gaat het bij Odido. Ik heb mijn Frit!z 7590 aangesloten en die geeft wel internet maar laat ook weten dat de DSL lijn niet best is. Als dit nog veel langer gaat duren dan zie ik toch echt van verdere afname van ODIDO af.

Dank voor de info. Het is nu helder wat ik kan verwachten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

De monteur installeert de mediaconverter en de router, de verbinding moet meestal ook nog geactiveerd worden door de monteur. De T-Mobile router moet even aangesloten zijn voor de aanmelding van je verbinding en daarna kan je de Fritzbox aansluiten op de mediaconverter en het T-Mobile profiel selecteren of VLAN 300 invullen bij andere provider.

De router wordt wel geregistreerd bij T-Mobile maar je hoeft het MAC adres niet te clonen in je Fritzbox. Verder ontvang je een Dynamische IP adres.

Ik ben sinds 23 mei 2022 glasvezelklant en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik heb een 1 Gbps verbinding op XGS-PON en de verbinding is zeer stabiel, altijd hoge snelheden en nooit een storing gehad.

Ik overweeg om van ADSL bij een andere provider over te stappen op glasvezel en kwa prijs/snelheid heb ik T-Mobile op het oog.

KPN netwerk moet eerst nog wel de glasvezel kabel van de stoep door trekken naar mijn meterkast.

Ik ben van plan om mijn eigen Fritz Box modem te gebruiken. Tevens wil ik dat mijn huidige NAS extern benader blijft, dus hoop niet dat T-Mobile Synology poorten blokkeert.

In theorie zou ik dus denken dat alles zal blijven werken zodra ik mijn bestaande modem met het glasvezel netwerk verbindt. Enige wat verandert zou de IP adres van de modem zijn.

Nu ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen wat de monteur komt doen?

  1. Hij activeert de glasvezel, moet dat per se met die modem van T-Mobile? Die zal ik achteraf toch vervangen door mijn modem. Dus is het koppelen van T-Mobile modem noodzakelijk?
  2. Bij activatie, wordt het MAC address van de modem aan de glasvezel aansluiting gekoppeld?
  3. Krijgt mijn modem bij glasvezel een vaste of dynamische IP adres?

Verder hoor ik natuurlijk graag of klanten tevreden zijn met hun glasvezel verbinding bij T-Mobile. Dank voor het delen ervan!

 

 

Reputatie 4
Badge

Hoi @Hilke_Tmobile,

 

Allereerst sorry voor mijn late reactie! Hoe graag ik ook zou willen, ik kan de startdatum van je abonnement niet aanpassen, we zullen echt moeten wachten tot de monteur is langs geweest. Deze komt morgen zie ik, dat duurt dus gelukkig niet lang meer. Je hebt ook al telefonisch contact gehad zie ik en er is een Unlimited voucher naar je toegestuurd. Is het inmiddels gelukt om deze te activeren? Als ik nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hilke_Tmobile 

Vervelende situatie waar je in beland bent..

Ik kan begrijpen dat je snel weer aangesloten wil zijn maar helaas is dat denk ik niet mogelijk omdat je installatiedatum definitief is.

Wellicht kan de klantenservice of webcare team dit een paar dagen vervroegen vanwege je situatie maar nu al aangesloten worden gaat hem niet worden.

Bovendien is het niet toegestaan glasvezel zelf aan te sluiten dit gebeurt door een monteur.

Reageer