Beantwoord

aansluiting glasvezel - tarief

  • 10 October 2022
  • 8 reacties
  • 223 Bekeken

Beste T-mobile,

Via deze weg zou ik graag mijn onvrede willen delen n.a.v. mijn ervaring met jullie glasvezel aansluiting op onze woning. 
 

vorig jaar augustus heb ik contact gehad met een deurverkoper die namens jullie informeerde over de aanleg van tmobile glasvezel in onze straat en  direct ook een aanbod deed voor een abonnement. Gemak dient de mens en dus direct geregeld. 
 

Nadat de glasvezel rond februari al opgeleverd was heeft het nog tot half juli geduurd voordat uiteindelijk dan ook alles was opgelost om vervolgens zonder overleg direct het abonnement te activeren op 14-7. Gevolg is dat ik bijna een maand aan dubbele lasten had voor internet en tv omdat ik uiteraard te maken heb met een opzegtermijn (online.nl). 
 

in de tussentijd rijd ik dagelijks langs grote billboards in de wijk die mij wijzen op jullie nieuwe glasvezel netwerk in onze buurt. Daarop een actietarief dat 5 euro lager is in de eerste 6 maanden dan het aanbod dat ik heb getekend. lijkt mij niet helemaal netjes tegenover de vroege beslissers. 
 

al met al wilde ik dit graag met jullie delen als ook jullie vragen of jullie ons hierin tegemoet kunnen komen. 
 

ik hoor het graag. 
 

groetjes,

Tom
 

 

 

icon

Beste antwoord door Cristien 23 October 2022, 11:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Tomvduyn, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Ik denk graag met je mee. Het mislopen van een bepaalde actie is natuurlijk niet wenselijk, maar kan in gevallen voorkomen. We houden veel verschillende acties, waarbij we de bestellingsdatum aanhouden. Waar ik wel graag met je naar wil kijken, zijn de eventuele dubbele kosten welke zijn afgenomen. Dit is niet fijn en wil ik graag met je naar kijken. Wil je mij een privébericht sturen met de inzage hierin? Op deze manier kunnen we iets voor je betekenen. Ik hoor het graag.

Helaas krijg ik geen reactie op mijn privé bericht aan Boris, is er iemand anders die dit verder voor mij kan oppakken? 
 

gr. Tom

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Tomvduyn, sorry voor de late reactie van onze kant, dat is niet netjes en is denk ik ontstaan uit verwarring omdat Boris niet langer werkzaam is als moderator.

Ik heb jouw vase uitvoerig bekeken en kom tot de conclusie dat het in dit geval zeer ongelukkig is dat je een maand dubbele kosten hebt gehad en dat vind ik zeker in jouw situatie deels onze verantwoordelijkheid. Daarom vergoed ik graag de eerste maand (augustus) ter waarde van € 55,32. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden; dit zal naar alle waarschijnlijkheid niet de factuur van november worden, maar die van december of januari. Indien er een bedrag overblijft, wordt dit 32 dagen na de verrekende factuurdatum overgemaakt op jouw rekening.

 

Beste @Tomvduyn  Ik ga dit even doorgeven zodra er een moderator is krijg je reactie.

Fijne zondag!

We zijn wederom een week verder. Kan iemand dit oppakken en afhandelen? Gr. Tom

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tomvduyn, sorry voor de late reactie van onze kant, dat is niet netjes en is denk ik ontstaan uit verwarring omdat Boris niet langer werkzaam is als moderator.

Ik heb jouw case uitvoerig bekeken en kom tot de conclusie dat het in dit geval zeer ongelukkig is dat je een maand dubbele kosten hebt gehad en dat vind ik zeker in jouw situatie deels onze verantwoordelijkheid. Daarom vergoed ik graag de eerste maand (augustus) ter waarde van € 55,32. Dit bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden; dit zal naar alle waarschijnlijkheid niet de factuur van november worden, maar die van december of januari. Indien er een bedrag overblijft, wordt dit 32 dagen na de verrekende factuurdatum overgemaakt op jouw rekening.

Goedemiddag,

Inmiddels is de compensatie verrekend (op de factuur van december). Die factuur is daardoor in de min terecht gekomen, maar dat min bedrag is niet verrekend op de factuur van januari en ook niet uitbetaald. 

Zouden jullie dat willen nakijken? Wellicht dat ik nog even geduld moet hebben?

Alvast bedankt!

Gr. Tom

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tomvduyn, goed dat je zo alert bent, ik licht het graag voor je toe! Je hebt helemaal gelijk dat de factuur van december zowel in de min is gekomen als ook dat er géén correctie is op de factuur van januari zelf. Ondanks dat de correctie niet op de factuur van januari staat hebben wij het bedrag wél laten verrekenen en daarom zal je zien dat het factuurbedrag een stuk hoger is dan de incasso die wij hebben geïncasseerd rond 19 januari. Het verschil tussen deze twee bedragen staat gelijk aan het minbedrag van de factuur voor december.

Geef het gerust aan als je hier nog vragen over hebt, ik leg het graag volledig voor je uit!

Hoi Cal,

 

thx voor je snelle reactie! Ik zie nu inderdaad dat de afschrijving afwijkt van de factuur en het daarmee klopt.

 

Thx!

Reageer