Aansluiting via Delta (oud Rekam gebied)

  • 28 November 2023
  • 11 reacties
  • 133 Bekeken

Een tweetal maanden geleden heb ik getracht over te stappen naar Odido. Ik heb al een actieve glasvezelaansluiting van Deltanetwerk en heb dit in de winkel aangegeven, Was prima en overstappen zou geen probleem zijn. Nadat alles in gang was gezet, werd ik gebeld vanuit KPN netwerk om de aansluiting in orde te maken. Probleem hierbij is, dat KPN 2 jaar geleden bezig is geweest in ons complex om aansluitingen te realiseren, maar dat dit vanwege onvoldoende ruimte in de buizen niet is gelukt. Dit zou worden opgepakt. Navraag leerde, dat een oplossing nog wel op zich laat wachten. Heb dit ook duidelijk aangegeven in de winkel. Ook nog contact gehad met de helpdesk (vriendelijke medewerker met alle begrip), maar deze kon mij ook niet verder helpen. Gevolg is dat ik mijn bestelling maar heb geannuleerd.  Voordat ik weer een poging waag om over te stappen is mijn vraag of op mijn adres overstappen naar Odido via Delta netwerk (waarschijnlijk AON)  mogelijk is.

Cal van Odido 5 maanden geleden

Hoi @bergpg, bedankt voor je uitgebreide toelichting en interessante casus die je voorlegt! Omdat ik zelf de komende week beperkt aanwezig ben probeerde ik je zojuist te bellen om de situatie nog wat duidelijker te krijgen, want ik zie namelijk dat KPN NetwerkNL vandaag jouw internetlijn heeft opgeleverd? 

Zelf ben ik of een van de andere moderatoren nog geen situatie tegengekomen waarbij iemand van een KPN netwerk op een Delta netwerk wil overstappen en daardoor hebben we hier ook geen speciaal process voor ingebouwd. Wél kan ik een bestelling voor je plaatsen op het Delta netwerk alleen omdat hier geen speciaal proces voor is krijg je bijvoorbeeld tweemaal een installatiepakket toegestuurd. Graag raad ik je aan om het tweede installatiepakket te gebruiken en te bewaren als je via het Delta netwerk glasvezel wil ontvangen. Dit geldt ook voor de twee installatieafspraken die je van Guidion zal ontvangen. Gebruik graag de tweede afspraaklink die je later opgestuurd zal krijgen.

Omdat ik dit dus via een andere weg voor je aanvraag durf ik op dit moment nog niet de KPN netwerk bestelling af te breken, ook omdat zij vandaag jouw internetlijn hebben opgeleverd. Mocht je nog iets van KPN NetwerkNL over de oplevering gehoord hebben, geef het graag aan.

Ik ga dit voor je in de gaten houden, ik zorg er graag voor je voor dat dit in goede banen wordt geleid!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bergpg 

Bij Delta zal je hoogstwaarschijnlijk een XGSPON verbinding krijgen maar ik denk niet dat je zelf kan kiezen of je een aansluiting via KPN of Delta wilt.

Hallo Waqqas,

Dank voor je reactie. Het probleem is, dat ik alleen een actieve glasvezelaansluiting van Delta heb. Zou  ik ook KPN glas hebben, dan is het mij om het even via welk netwerk of systeem het gaat.

Toch maar weer een poging gedaan via de helpdesk. Heel vriendelijk geholpen, maar er kon geen antwoord worden gegeven op mijn vraag of de aansluiting via het Delta netwerk kan gaan, omdat KPN glas hier niet aanwezig is. Werd doorverbonden naar de afdeling sales(?). Daar kreeg ik als antwoord dat Odido bij mij niet via Delta of KPN gaat, maar dat ze zelf een "glasdraadje” hebben. Op de vraag waar dat draadje dan in mijn huis aanwezig is, bleef het antwoord uit. De monteur zou dat komen aanleggen. Dit soort antwoorden geven mij geen vertrouwen om op dit moment nogmaals te proberen over te stappen.

Misschien dat een technische man van Odido mij middels een antwoord op dit forum mij voldoende vertrouwen kan geven om toch de stap te gaan wagen. Ik hoop het.

Reputatie 7
Badge +15

@bergpg 

Klopt het dat de maximaal haalbare snelheid op jouw adres 2 Gbps is? Indien ja dan is mijn advies om een 2 Gbps abonnement te nemen want dan kom je op het Delta netwerk. Je betaalt de eerste 6 maanden hetzelfde voor alle snelheden :)

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bergpg, bedankt voor je uitgebreide toelichting en interessante casus die je voorlegt! Omdat ik zelf de komende week beperkt aanwezig ben probeerde ik je zojuist te bellen om de situatie nog wat duidelijker te krijgen, want ik zie namelijk dat KPN NetwerkNL vandaag jouw internetlijn heeft opgeleverd? 

Zelf ben ik of een van de andere moderatoren nog geen situatie tegengekomen waarbij iemand van een KPN netwerk op een Delta netwerk wil overstappen en daardoor hebben we hier ook geen speciaal process voor ingebouwd. Wél kan ik een bestelling voor je plaatsen op het Delta netwerk alleen omdat hier geen speciaal proces voor is krijg je bijvoorbeeld tweemaal een installatiepakket toegestuurd. Graag raad ik je aan om het tweede installatiepakket te gebruiken en te bewaren als je via het Delta netwerk glasvezel wil ontvangen. Dit geldt ook voor de twee installatieafspraken die je van Guidion zal ontvangen. Gebruik graag de tweede afspraaklink die je later opgestuurd zal krijgen.

Omdat ik dit dus via een andere weg voor je aanvraag durf ik op dit moment nog niet de KPN netwerk bestelling af te breken, ook omdat zij vandaag jouw internetlijn hebben opgeleverd. Mocht je nog iets van KPN NetwerkNL over de oplevering gehoord hebben, geef het graag aan.

Ik ga dit voor je in de gaten houden, ik zorg er graag voor je voor dat dit in goede banen wordt geleid!

Hallo Cal,

Zag dat iemand belde, maar ik was net in gesprek met jullie helpdesk. En hier gaat iets niet goed wat betreft het beeld van de huidige situatie. Op dit moment heb ik geen KPN aansluiting, wel van Delta. KPN probeert wel glas bij ons in de flats door te voeren, maar dat lukt al ruim 2 ½ jaar niet vanwege blokkades in buizen.

Ik heb een aantal maanden al eens geprobeerd bij jullie een aansluiting aan te vragen, maar die werd doorgezet naar KPN Netwerk, met als gevolg dat deze mij gingen bellen. Omdat ik in het VVE bestuur zit, weet ik, dat er een nieuw plan gemaakt wordt om aansluitingen in ons complex mogelijk te maken. Maar dat gaat nog wel een tijd duren. Vandaar dat ik hamer op een aansluiting via Delta glas.

Het is inderdaad zo, dat op de site van KPN netwerk staat, dat er bij mij glasvezel is. En dat is dus niet zo.Er hangt bij mij wel een kastje van hen, maar daar zit geen signaal op.

Hopelijk is het zo duidelijk allemaal.

Op dit moment staat er vanuit mij bij jullie een nieuwe bestelling uit en ik hoop dat dit goed gaat. Bij de bevestiging zie ik in ieder geval niet KPN staan. 😉 Dus ik heb goede hoop dat het nu wel gaat lukken. Maar dat het allemaal complex is, dat is wel duidelijk.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @bergpg, wederom bedankt voor je uitgebreide toelichting! Lastig dat het zo lang duurt met KPN NetwerkNL en zo te horen klinkt het alsof je erg goed op de hoogte bent van de ontwikkelingen.

Ik zie dat de aanvraag die ik heb gedaan voor een internetlijn bij Delta inmiddels is afgewezen. Ik ga proberen om de aanvraag nog via een andere weg erdoorheen te krijgen. Hier kom ik nog bij je op terug alleen weet ik hoogstwaarschijnlijk over een week pas meer.

Ik houd je op de hoogte, ik hoop dit alsnog voor je te kunnen regelen!

In ieder geval bedankt voor alle moeite. Ik wacht af.Kreeg wel al een verzoek van Guidion voor het maken van een afspraak. Deze staat wat later in de tijd, op 28 december. Kon namelijk ook de overstap niet regelen, dat zoekt de helpdesk nu uit. Ik wordt maandag gebeld.

Al met al is overstappen naar jullie geen fluitje van een cent. Misschien dat mijn huidige aanbieder (Glasnet) jullie in deze kan voorzien van tips en tricks?

Reputatie 7
Badge +15

@bergpg 

Via KPN WBA is de maximum snelheid 1 Gbps, als de postcodecheck bij jou maximaal 2 Gbps aangeeft dan gaat die 2 Gbps abonnement via het Delta netwerk. Na 6 maanden kan je de snelheid verlagen, de eerste 6 maanden betaal je iig hetzelfde voor alle snelheden.

Hallo Waqqas,

Naar aanleiding van jouw tip heb ik inderdaad een 2Gbps abonnement aangevraagd. Maar zoals je hierboven kunt lezen heeft Delta de internetlijn afgewezen. Er wordt gezocht naar een oplossing. Of het gaat lukken weet ik niet. En mocht dat niet het geval zijn, dan weet ik in ieder geval dat overstappen voor mij in de huidige situatie geen optie is. Tenzij ik weer gebruik ga maken van koper, maar dat station ben ik allang gepasseerd.

Dus wacht ik nog even af.

Het is inmiddels weer ruim een week verder en ook zicht op een aansluiting raakt steeds verder uit beeld. Met gevolg dat ik wederom alles heb afgeblazen. Het vertrouwen dat het goed komt is helaas verdwenen omdat de helpdesk de belofte om de overstapservice uit te zoeken en mij hierover te bellen vorige week maandag niet is nagekomen. En omdat ik geen antwoord heb zien verschijnen vanuit Odido of het al dan niet lukt alsnog via Delta alsnog een aansluiting te krijgen. Vanmorgen zelf maar weer gebeld en de zeer behulpzame helpdeskmedewerker kwam er ook niet uit, ook niet na overleg met de technische mensen. En hij kon geen chocola maken van de stand van zaken, zoals deze stond in het dossier. Met zoveel vaagheid en niet nagekomen beloftes kies ik voor de zekerheid die ik nu heb. Het is even niet anders.

Reageer