Aansluiting wordt alsmaar vertraagd.

  • 11 October 2023
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 10 reacties

Eind mei ben ik overstag gegaan met het afsluiten van een abo bij Odido. Glasvezel is m.i. de weg naar de toekomst en aangezien het aanbod financieel aantrekkelijker is dan bij Ziggo was de beslissing snel gemaakt. Aansluiting zou in eerste instantie in juli, augustus of september plaatsvinden. Dit is echter al een paar maal vertraging opgelopen. Volgens de laatste email is dat nu oktober of november.

De glasvezel zelf is al doorgetrokken naar de voorzijde van mijn woning (tijdens mijn vakantie, zonder afspraak).

Uiteraard snap ik best dat er soms wat vertraging optreedt. Maar drie maanden vind ik wat overdreven. De helpdesk kan mij niet helpen en kan alleen melden dat ik nog even geduld moet hebben.

 

Wanneer mag ik een afspraak verwachten? Ik zit nu nog vast aan een abo waar ik zo snel mogelijk van af wil.

 

De onderstaande email heb ik al drie maal ontvangen met elke keer een andere verwachting erin:

Jouw Glasvezelaansluiting
Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij je aan te leggen.
 
We verwachten rond september - oktober de Glasvezelaansluiting bij je in huis te kunnen plaatsen.

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting in je woning zo snel mogelijk weten.

Zijn er ervaringen binnen de community die dit ook hebben meegemaakt en al drie maal zo'n email hebben ontvangen? Wat mij het meest opvalt is dat er geen excuses worden gemaakt en de verwachting, op z'n minst, ontzettend vaag is.

eric 7 maanden geleden

Hoi @Marc H , welkom bij de community. 

Het aanleggen van glasvezel in een wijk is een ingewikkeld project wat door aannemers in opdracht van de lokale netbeheerder wordt uitgevoerd.  Zodra de lijn gereed wordt gemeld kan Odido de lijn huren van de netbeheerder en een internet dienst erover leveren. 

De reden van uitstel ken ik niet, maar ook een netbeheerder wil zo snel mogelijk een lijn gereed hebben voor de verhuur,  want tot die tijd wordt er niets verdiend.  Odido kan hier verder geen spoed of voorrang in aangeven,  wel mededelingen van de netbeheerder doorgeven. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Marc H , welkom bij de community. 

Het aanleggen van glasvezel in een wijk is een ingewikkeld project wat door aannemers in opdracht van de lokale netbeheerder wordt uitgevoerd.  Zodra de lijn gereed wordt gemeld kan Odido de lijn huren van de netbeheerder en een internet dienst erover leveren. 

De reden van uitstel ken ik niet, maar ook een netbeheerder wil zo snel mogelijk een lijn gereed hebben voor de verhuur,  want tot die tijd wordt er niets verdiend.  Odido kan hier verder geen spoed of voorrang in aangeven,  wel mededelingen van de netbeheerder doorgeven. 

Hai @eric,

Dank voor je snelle bericht! Wordt enorm gewaardeerd!

Ik snap best dat het een ingewikkeld proces is, maar als consument verwacht ik een betere informatiestroom. Het is niet de eerste keer dat een glasvezelnetwerk in een wijk wordt uitgerold.

Ik heb een contract met Odido. In ruil voor te leveren diensten, zal ik een betaling doen. Dat impliceert dat Odido zal moeten zorgen dat ik zo snel mogelijk van de dienst gebruik moet kunnen maken en mij goed en terdege van informatie zal moeten voorzien. De, naar ik aanneem, geautomatiseerd verzonden mails, zonder informatie, voldoen daar m.i. niet aan.

Ik heb sterk de behoefte aan concrete informatie waarop ik ook concrete beslissingen kan nemen. Als dit namelijk te lang duurt wil ik een andere oplossing. Het lijkt mij binnen de mogelijkheden van Odido om die concrete informatie te kunnen leveren aangezien zij in contact staat met de lokale netwerkbeheerder.

Reputatie 7
Badge +14

Ik snap dat je dit allemaal graag zou willen, maar de ervaring op het forum van gebruikers laat zien dat dit niet zo te voorspellen valt. Maar misschien kan een moderator de komende dagen nog iets in de systemen zien waarom er in jouw wijk weer uitstel is.

Maar misschien kan een moderator de komende dagen nog iets in de systemen zien waarom er in jouw wijk weer uitstel is.

Dat zou geweldig zijn en daar hoop ik dan maar op. 😊

Ik zit in dezelfde situatie, alleen heb ik rond november 2022 een contract getekend, dus het is al een jaar.... EEN. JAAR.

Ik ben het volledig met Mark eens! Het verschuiven van de verantwoordelijkheid is geen manier om een contract na te komen. Wat Odido doet is uiterst onprofessioneel.

Ter illustratie: ik heb een doorlopend 4G abonnement (het is afgelopen ook een jaar geleden). Als ik had geweten dat de vertraging een jaar zou bedragen, had ik mijn getekende abonnement met nog een jaar verlengd met de 100mbit-optie. Maar ik blijf bij een (slechter) doorlopend contract voor het geval mijn glasvezelverbinding plotseling beschikbaar komt. Anders zou ik voor twee abonnementen moeten betalen. Een doorlopend contract is ook duurder dan een contract van 1 jaar maar ik zit gevangen!

Ik heb Open Dutch Fiber aangeschreven, maar nooit antwoord gekregen.

Hoe kom ik aan de juiste informatie? Als de glasvezelaansluiting er niet snel komt, wordt het voor mij wellicht tijd om te kijken hoe ik het glasvezelcontract kan opzeggen en te kijken wat het aanbod is van andere aanbieders die professioneler zijn.

Reageer