Beantwoord

Abbonement opzeggen binnen 1 jaar wegens verhuizen

  • 30 October 2023
  • 5 reacties
  • 489 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben niet tevreden over mijn hudige internet provider, en Odido heeft een leuke actie, dus ik dacht: laten we overstappen!

Nu heb ik wel een punt van aandacht: de kans is groot dat ik binnen het komende jaar ga samenwonen bij mijn vriending en dus verhuizen naar een adres waar al internet is; ik kan Odido dus niet meenemen.

Nu heb ik zojuist de klantenservice gebeld en zij geven aan dat dit voortijdig opzeggen geen probleem zou moeten zijn omdat verhuizing een geldige reden is. Alleen konden zij mij dit niet in schrift aanleveren en ook is er niks te vinden op internet. Sterker nog, de consumentenbond geeft aan dat dit afhangt van de coulance van de provider.

Waar kan ik zwart op wit vinden dat Odido inderdaad coulant zal zijn in deze kwestie, gezien ik me al vaker gebrand heb aan mondeling ‘oh dat komt wel goed’ uitspraken die achteraf niet ‘goed zijn gekomen’

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 31 October 2023, 10:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tim1886 

Zie deze pagina onder geen aansluiting mogelijk?

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340

Ik weet niet zeker of dit ook een geldige reden is dat daar al internet is, dat zal een moderator dan even moeten bevestigen.

Hallo @tim1886 

Zie deze pagina onder geen aansluiting mogelijk?

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340

Ik weet niet zeker of dit ook een geldige reden is dat daar al internet is, dat zal een moderator dan even moeten bevestigen.

Inderdaad gezien, maar het is dus de hamvraag of dit een geldige reden is!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tim1886, welkom op onze Community!

Je kunt inderdaad je internet opzeggen als je gaat verhuizen en daar is al een lopend internet contract. Je dient dan wel een verhuisbewijs mee te leveren tijden je opzegging, anders is het niet mogelijk.  

Wij zitten in een vergelijkbare situatie. Wij gaan verhuizen, binnen het eerste jaar dat wij naar Odido zijn overgegaan. Ik lees nu dat het alleen mogelijk is om op te zeggen als er op het nieuwe adres al een aanbieder is (en dat is niet het geval). Ik word dus verplicht gesteld om Odido mee te nemen. Maar tegelijkertijd verplicht Odido mij ook om weer een nieuw jaarcontract af te sluiten. Ik vraag mij serieus af of dit wel mag volgens het consumentenrecht. Een consument verplichten Odido mee te nemen naar het nieuwe huis, omdat je binnen het eerste jaar zit en hem dan óók nog eens verplichten om wéér een jaar extra erbij af te sluiten. Toevallig wil de situatie bij ons zo zijn dat we over een half jaar weer gaan verhuizen omdat we (wegens wachten op nieuwbouw) tijdelijk naar een huurwoning gaan. Kortgezegd komt dat er dan op neer dat we twee keer worden verplicht om Odido mee te nemen en twee keer worden verplicht om weer een nieuw jaarcontract af te sluiten. Dat lijkt mij niet erg consumentvriendelijk en al helemaal niet overeenkomend met de de slogan “omdat het ook anders kan….” (Alleen best bijzonder dat dat dan blijkbaar nog steeds niet zo is)

Reputatie 7
Badge +14

Jij bent niet verplicht een Odido abonnement te nemen, maar dan maak je geen gebruik van de verhuisservice. Dan dien je het contract af te kopen. Odido huurt de lijn naar een locatie ook voor minimaal een jaar. Er worden voor aansluiten ook veel kosten gemaakt. Daarom de coulante benadering bij verhuizing,  maar wordt wel een nieuw jaarcontract gesteld, de aansluitkosten en minimale lijnhuur moet Odido ook daar weer maken.

Reageer