Beantwoord

Al 2 maanden geen internet en tv

  • 25 January 2024
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

Beste,

Ik ben al 2 maanden aan het wachten op een werkende glasvezel aansluiting .

24-11-2023 heb ik een monteur van Guideon op bezoek gehad om het pakket te installeren.

Helaas begon bij het aansluiten meteen het rode "LOS” lampje te knipperen. Hij had nog een ander kastje in de auto liggen en heeft deze geprobeert, maar helaas. Deze gaf dezelfde melding.

Na bellen met klantenservce is er op 27-11-2023 een monteur van ODF langs geweest. Hij zag dat er op 650m van mijn huis iets niet goed zat. Dit zou hij opgelost hebben, maar nog steeds het rode lampje aan het knipperen.

23-12-2023 is er wederom een monteur van Guideon langs geweest om het een en ander te checken, maar die zei al bij binnenkomst dat hij waarschijnlijk voor niets was gekomen. Toch het nieuwe kastje geprobeert, maar helaas. Nog steeds een rood knipperend lampje.

19-01-2024 was er eindelijk iemand beschikbaar van ODF om de lijn nogmaals te testen en eventueel te graven, maar door het weer moest het uitgesteld worden. Een van de monteurs kwam op het idee om toch eerst licht op de kabel te zetten en dit in de wijkcentrale te controleren. 10 minuten later waren ze weer terug met de melding dat er met de lijn niets mis is.

Er zit alleen geen patchkabel in mijn aansluiting in de wijkcentrale. Zij zouden dit doorgeven aan Odido, want het schijnt dat zij niet mogen patchen. Daar moet weer iemand anders voor komen.

Direkt nadat de monteurs waren vertokken heb ik voor de zoveelste keer gebeld met klantenservice en is er een nieuw ticket ingeschoten. 

25-01-2024 heb ik maar weer eens gebeld, want de 3 dagen waren voorbij en had weer eens niets gehoord. De mederwerker aan de telefoon had even nodig om mijn dossier door te nemen en kwam terug met de melding dat ik toch nog even geduld moet hebben.

 

Dit geduld is nu langzamerhand wel op. Hoe moeilijk kan het zijn om een kabel aan te sluiten.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 26 January 2024, 15:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @quibes1975, excuus dat je deze tijd aan het wachten bent op een werkende verbinding! Fijn dat je alles zo hebt uitgeschreven. Ik wil direct ingaan op hoe het er nu voor staat: onze technische dienst heeft gisteren de urgentie van de situatie laten weten aan de beheerder. De zaak had namelijk opgepakt moeten zijn. Wij zijn hier scherp op en houden dit in de gaten, duurt het te lang dan trekken wij opnieuw aan de bel. Er is nog geen reactie gekomen, maar ik hoop oprecht dat dit snel zal veranderen. Voor nu zal ik je, en excuus daarvoor, toch moeten verzoeken het af te wachten.

Laat je het mij weten zodra je online bent? Dan maak ik een vergoeding aan voor deze periode!

Hi @quibes1975, excuus dat je deze tijd aan het wachten bent op een werkende verbinding! Fijn dat je alles zo hebt uitgeschreven. Ik wil direct ingaan op hoe het er nu voor staat: onze technische dienst heeft gisteren de urgentie van de situatie laten weten aan de beheerder. De zaak had namelijk opgepakt moeten zijn. Wij zijn hier scherp op en houden dit in de gaten, duurt het te lang dan trekken wij opnieuw aan de bel. Er is nog geen reactie gekomen, maar ik hoop oprecht dat dit snel zal veranderen. Voor nu zal ik je, en excuus daarvoor, toch moeten verzoeken het af te wachten.

Laat je het mij weten zodra je online bent? Dan maak ik een vergoeding aan voor deze periode!

@Cheyenne van Odido 

Er is nu weer een week voorbij en nog steeds helemaal niets.

Sterker nog, wederom niets meer gehoord van welke afdeling dan ook.

 

Reputatie 4

Je hoort ze het nog zo zeggen:
"Wij zijn hier scherp op en houden dit in de gaten, duurt het te lang dan trekken wij opnieuw aan de bel.”

Ik denk dat de bel stuk is….😂

Reputatie 7
Badge +9

Hi @quibes1975, ik heb jammer genoeg nog geen nieuwe update op het ticket. Het staat nog uit bij de onderaannemer. Hopelijk hebben we snel antwoord terug! 

Hi @quibes1975, excuus dat je deze tijd aan het wachten bent op een werkende verbinding! Fijn dat je alles zo hebt uitgeschreven. Ik wil direct ingaan op hoe het er nu voor staat: onze technische dienst heeft gisteren de urgentie van de situatie laten weten aan de beheerder. De zaak had namelijk opgepakt moeten zijn. Wij zijn hier scherp op en houden dit in de gaten, duurt het te lang dan trekken wij opnieuw aan de bel. Er is nog geen reactie gekomen, maar ik hoop oprecht dat dit snel zal veranderen. Voor nu zal ik je, en excuus daarvoor, toch moeten verzoeken het af te wachten.

Laat je het mij weten zodra je online bent? Dan maak ik een vergoeding aan voor deze periode!

@Cheyenne van Odido

Er is nu weer een week voorbij en nog steeds helemaal niets.

Sterker nog, wederom niets meer gehoord van welke afdeling dan ook.

 

Hoi @Cheyenne van Odido ,

 

Even een update:

 

Ik heb net zelf maar weer gebeld met klantenservice.

Het laatste ticket heeft gisteren een update gekregen met de melding dat de aannemer nog niets had laten weten. De medewerker aan de telefoon heeft een terugbel verzoek aangevraagd bij ODF of de aannemer. 

In een van de vorige telefoontjes met klantenservice werd mij verteld dat mijn problemen geescaleerd zouden zijn naar een “hogere” afdeling. Dit blijkt dus ook een wassen neus te zijn.

 

Mijn geduld is nu echt op. Ik heb aangegeven als het volgende week vrijdag niet geregeld is, ik alles opzeg en al mijn geld terug wil. Ik heb al 2 maanden betaald en nog niets kunnen gebruiken.

 

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido 

hoi,

Tot mijn verbazing knippert het los lampje niet meer.

Nu nog het internetlampje op het modem van rood naar groen.

Dezeis ook na reset rood blijven branden.

 

Reputatie 4

Hi,

Dat is wel raar, als je ONT geen probleem meer heeft, dan zou je verwachten dat je modem vanzelf weer bijkomt, en helemaal na een reset!! 
Is er inmiddels al nieuws?
Vriendelijke groet,
Paul

Reageer