Beantwoord

Begindatum contract Internet + TV

  • 28 February 2022
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo

Ik ben 'n t-mobile contract voor internet en tv aangegaan per ingangsdatum 28 februari 2022.

Op 1 maart 2022 is vanwege de aanvangsdatum bij t-mobile het  contract bij mijn oude provider opgezegd.

Nu heeft t-mobile mijn apparatuur me vroeg toegestuurd. Op 22 februari heb ik geprobeerd of ik de apparatuur kon aansluiten en ja dat lukte, geen probleem.

Echter ik kreeg gelijk een email dat nu per 22ste mijn contract zou ingaan.

Dit vind ik bijzonder onredelijk daar wij afgesproken hebben dat mijn contract per de 28ste febr in zou gaan. Nu zit ik een week met dubbele providerkosten en dat is niet wat we afgesproken hebben.

Dus graag zoals afgesproken begin van mijn contract op 28 febr houden en niet eenzijdig vervroegen.

Dank

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 March 2022, 08:38

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @FritsM55, van harte welkom op de Community!

Was de afgesproken wensdatum 28 februari of was dat de definitieve plandatum (installatiedatum) die T-Mobile aan je doorgaf? Wanneer er op 22 februari aangesloten wordt en jij al wel verbinding kunt maken, dan gok ik dat je vorige provider Ziggo was, klopt dat? Ziggo maakt gebruik van COAX en kan daardoor geen DSL- of Glasvezelverbinding open-/dichtzetten. Dat zou verklaren waarom je zes dagen vóór de plandatum al aangesloten kon worden. Heb jij gebruikgemaakt van de Overstapservice? Zo ja: dan is het niet mogelijk dat jouw contract eerder ingegaan is dan de opzegdatum van je vorige provider, dat is niet conform de afspraak.

Graag breng ik trouwens een nuance aan op wat je aangeeft: wanneer T-Mobile constateert dat de apparatuur aangesloten is en het modem een signaal geeft dat de diensten online zijn, start het contract (indien de lijn al open is natuurlijk), dat hebben we bewust gedaan. Anders zou er langer gebruikgemaakt kunnen worden van ons abonnement terwijl er nog niet betaald wordt.

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan kijk ik meteen hoe de vork in de steel zit en wat er gebeurd is! 😉

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @FritsM55, bedankt voor het privébericht. Ik heb jouw klantprofiel bekeken en zie dat de opleverdatum 18 februari was, dit is wel pas op de dag zelf bekendgemaakt per e-mail zie ik. Daardoor kon je natuurlijk al eerder installeren en werkte de verbinding - dat verklaart punt één in ieder geval.

Wat betreft de Overstapservice: deze heb je niet aangevraagd en daardoor namen wij de opzegging van je vorige contract niet over. Dat betekent ook dat er geen overstapdatum was en wij niet automatisch dat proces in handen namen. Het klinkt wellicht brutaal, maar een tip voor de volgende keer: vraag meteen de Overstapservice aan, dan zit je niet met dubbele kosten en andere onzekerheden! 😊

 

Nou Jason

De afspraak dat mijn contract op de 28ste Feb in zou gaan. En of ik nou wel of niet van de overstap service gebruik zou maken moet geen verschil maken! Ik ben goed in staat om dat zelf te regelen, maar alleen dan als iedereen zich aan de afspraken houd! Ik Jan rustig stellen dat t-mobile zich niet aan de afspraak gehouden heeft! Lekker begin naar niet heus!