Communicatie omtrent status glasvezelaansluiting in straat/gebouw/woning

  • 16 January 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Beste,

 

Ik maak dit topic aan omdat ik tot nu toe verwarrende en tegenstrijdige berichtgeving ontvang van Odido omtrent de aansluiting van mijn woning op het glasvezelnetwerk.

Ik heb mijn bestelling op 30 november 2023 geplaatst. Bij het aanvragen van het abonnement werd aangegeven dat glasvezel reeds beschikbaar is op mijn adres, waarna ik de gebruikelijke keuzes (snelheid, extra's, klantvoordeel, etc.) heb gemaakt en de bestelling heb geplaatst. Bij ingangsdatum abonnement heb ik de enige mogelijke optie aangevinkt: “Zodra de glasvezelaansluiting er ligt”. Aangezien evident was dat er al een glasvezelnetwerk aanwezig was, leek mij dat niet problematisch.

 

Vervolgens krijg ik 4 december 2023 bericht: “We zijn gestart met de aanleg van Glasvezel in je wijk”. Aangegeven wordt: “onze netwerkpartner verwacht het gebouw na december 2022 aan te kunnen sluiten op het glasvezelnetwerk”. Naar aanleiding hiervan heb ik gebeld met de klantenservice van Odido en ODF, die mij geen van beiden duidelijkheid hebben kunnen verschaffen over het feit over er nu al glasvezel ligt tot aan mijn woning of niet. 

 

Op 15 december 2023 volgt het e-mailbericht dat verwacht wordt dat rond december-januari de glasvezelaansluiting bij mij in huis kan worden geplaatst. Gisteren, 15 januari 2024, kreeg ik bericht dat de aansluiting rond januari-februari kan worden geplaatst.

 

Eerlijk gezegd ben ik het wachten inmiddels een beetje beu. Ik heb begrepen van de vorige bewoner dat er een glasvezelaansluiting bij de voordeur zit. Deze zou alleen nog te hoeven worden doorgetrokken naar mijn woning. 

 

Graag verneem ik: (i) wat is nu de actuele status van glasvezel in mijn wijk, mijn straat, mijn gebouw en mijn woning; en (ii) wanneer kan de glasvezelaansluiting in mijn woning worden geïnstalleerd?

Indien het antwoord op de vraag onder (ii) onduidelijk is, of inhoudt dat de aansluiting pas in februari kan worden gerealiseerd, verneem ik graag wat de mogelijkheden zijn om ter overbrugging DSL-internet af te sluiten bij Odido, zodat mijn woning in elk geval (digitaal) bereikbaar is. De mogelijkheid op DSL-internet is namelijk op geen enkel moment aangeboden bij het afsluiten van mijn abonnement.

 

Dank en met vriendelijke groeten.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @HDK1995, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik alleen wat jezelf ook al weet, namelijk januari - februari. Omdat ik niet meer dan dat kan zien heb ik onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen dit gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook zullen ze je gaan opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen spreken ze altijd een voicemail in. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HDK1995, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik alleen wat jezelf ook al weet, namelijk januari - februari. Omdat ik niet meer dan dat kan zien heb ik onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen dit gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook zullen ze je gaan opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen spreken ze altijd een voicemail in. 

Hey @HDK1995, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en op dit moment zie ik alleen wat jezelf ook al weet, namelijk januari - februari. Omdat ik niet meer dan dat kan zien heb ik onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen dit gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook zullen ze je gaan opbellen met een update over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen spreken ze altijd een voicemail in. 

Hi Tommie,

Ik ben nog steeds niet gebeld door iemand van jullie glasvezelafdeling (of welke afdeling dan ook). Graag nogmaals je collega's reminden.

Kun je me nog inlichten over de mogelijkheden voor een DSL-aansluiting ter overbrugging?

Ik verneem graag je reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hessel

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat zodra er glasvezel in de planning staat er geen DSL meer wordt aangeboden. 

Reageer