Beantwoord

Doorlooptijd

  • 6 February 2024
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb glasvezel bij Odido besteld voor mijn nieuwe adres.

Nu krijg ik bericht dat het glasvezelaansluitpunt nog in de woning gebracht moet worden vanuit de netwerkbeheerder.

​​​​Aangezien ik en mijn partner beide 100% thuiswerken, wil ik het zonder internet zitten tot het minimum beperken en de horrorverhalen die ik soms lees echt voorkomen.

Maarrrr…. ik heb geen info ontvangen over:

  1. verwachtte aansluitdata/ doorlooptijden.
  2. wie de netwerkbeheerder voor mijn bestelling/adres is


Kan een moderator mij wellicht in beide voorzien?

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 7 February 2024, 13:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @JDW6, ik kan me goed voorstellen dat je vooral in jouw situatie graag wil dat de overstap soepel verloopt. Ik geef je hier daarom graag meer duidelijkheid over. 

In jouw geval moeten we inderdaad wachten tot de netwerkbeheerder het glasvezelaansluitpunt bij jou in de woning heeft aangelegd en de glasvezelkabels naar binnen zijn gebracht. Ook moet de wijkcentrale gereed gemaakt worden. Als dit allemaal geregeld is, kunnen wij een Guidion monteur aansturen die de installatie voor je kan uitvoeren. Nadat de Guidion monteur is langs geweest, wordt het abonnement geactiveerd. Omdat deze werkzaamheden echt van de netwerkbeheerder afhankelijk zijn, kan ik daarom geen verwachtte aansluitdatum doorgeven. Deze is bij ons immers ook nog niet bekend. Wel kan ik doorgeven dat in jouw geval de netwerkbeheerder Volker Wessels Telecom is. 

Nu weet ik niet wat de situatie is met jouw huidige internet provider. Ik zie namelijk dat je geen gebruik hebt gemaakt van de Overstapservice. Mocht je het abonnement bij jouw huidige provider nog niet hebben opgezegd, dan raad ik je aan om dit nu nog niet te doen, totdat de definitieve plandatum waarop jouw abonnement actief kan worden bekend is. Zo weet je zeker dat je niet zonder diensten komt te zitten! 

@Nora van Odido Bedankt voor je uitleg over het proces.
Ik ga eens informeren bij de netwerkbeheerder hoe of wat en vooral wanneer ze iets van plan zijn te gaan doen.

Overigens ben ik wel verbaasd over de onderlinge communicatie tussen partijen die de infrastructuur samen verzorgen, en de communicatie hierover vanuit Odido als zijnde partijen die verkoopt aan de klant. Doorgaans horen klanten voor de aankoop wat de levertijd is, helemaal niks kunnen zeggen tegenover klanten heb ik weinig meegemaakt. De postcode check is op deze manier haast misleidend. Maar dit zal vaker benoemd zijn.

Wat betreft de overstap service. Daar maken wij inderdaad geen gebruik van omdat we op het moment geen bestaande provider hebben. 

Zijn er mogelijkheden om, als bij elkaar allemaal erg lang gaat duren, ter overbrugging een normale internetverbinding aan af te nemen bij Odido op ons adres?

Reageer