Beantwoord

Geen actieve verbinding -Alarmsignaal Albrandswaad

  • 8 March 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste Odido,

Vanwege positieve ervaringen met onze mobiele abonnementen, en uiteraard de scherpe aanbieding, hebben wij onlangs de keuze gemaakt om ook over te stappen naar jullie voor ons internet en TV.

Wij hebben een mail gekregen dat de verbinding op 4 maart actief zou zijn en er is een afspraak ingepland met Guidion om het pakket te komen installeren. Om er zeker van te zijn dat wij niet zonder internet zouden komen te zitten heb ik er bewust voor gezorgd dat er een overlap was met Caiway. Tot mijn verbazing was de verbinding echter gisterenmorgen al weg omdat Odido de lijn eerder ‘gekaapt’ had. 
Na meerdere telefoontjes met de klantenservice, welke overigens prima verlopen, is er contact geweest met Guidion om de afspraak naar voren te halen. De monteur van Guidion was erg flexibel en heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat ik weer snel gebruik kon maken van internet. Helaas zonder succes aangezien het signaal op onze nokia converter een rood (alarm) lampje vertoont. Dit schijnt te betekenen dat er geen actieve verbinding binnen komt in de woning en er wellicht geen en/of verkeerde patch is verricht in de wijkcentrale.

Er is inmiddels een tweetal tickets aangemaakt voor de technische dienst om dit te verhelpen en het advies is om dit af te wachten. Ondanks dat mijn eerste gevoel was: ‘Prima, fouten kunnen gebeuren en ik wacht het rustig af’, maak ik me inmiddels door alle soortgelijke situaties waarin mensen weken, danwel niet maanden, zonder diensten zitten toch behoorlijke zorgen.

Graag zou ik willen weten wie er verantwoordelijk is voor het oplossen van dit probleem en wie dit uit gaat zetten. 

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 9 March 2024, 13:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @YanaS, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik ben direct voor je aan de slag gegaan! Ik zie dat het inmiddels al is doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen voor een afspraak. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi @YanaS, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik ben direct voor je aan de slag gegaan! Ik zie dat het inmiddels al is doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen voor een afspraak. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Beste @Ishana van Odido 
Inmiddels is er iemand van netbeheer langs geweest welke inderdaad constateerde dat de patch in de wijkcentrale niet (/goed) uitgevoerd was. Hersteld en na max een uur lag de wifi verbinding alweer plat. Diverse malen geprobeerd te resetten met ondersteuning van de klantenservice, maar ondanks dat hij kon zien dat er een probleem was moest de melding doorgezet worden naar de technische dienst (casenummer: 69601657). Hier zou ik binnen 3 dagen een antwoord op moeten verwachten. 3 dagen wachten op een verbinding die al erg moeizaam is gestart lijkt mij niet de bedoeling?

Reageer