Beantwoord

Geen compensatie voor gemaakte kosten foute werkzaamheden monteur

  • 23 December 2022
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Anderhalve week geleden is hier een monteur geweest om ons T-mobile internet + TV netwerk aan te sluiten. Hij heeft hierbij via loze leiding een kabel getrokken van de meterkast naar de TV en daar aan beide kanten een UTP aansluiting gemaakt. 

Toen ik enkele dagen later, na onze verhuizing, de TV wilde proberen zag ik dat er geen signaal was. Na diverse tests en bellen met de T-mobile klantenservice op 18 dec. was de gezamenlijke conclusie dat UTP connector(s) op de kabel niet goed functioneerden. Ik ontving een afspraaklink om een nieuwe afspraak met een monteur in te plannen om dit te laten fixen.

Omdat ik hier niet op wilde wachten heb ik het zelf gefixt door nieuwe UTP connectors op de kabel aan te sluiten. Dat was een stuk sneller dan wachten op de monteur, en scheelde T-mobile weer kosten voor een monteur (leek mij).

Voor de oorspronkelijke aansluiting die het dus niet deed heb ik een factuur moeten betalen a €55,-. Dit was voor de kabel, connectors en het meerwerk om dit aan te sluiten. De kabel heb ik kunnen hergebruiken, maar de rest van de kosten waren dus nutteloos.

 

Ik belde zojuist met de T-mobile klantenservice met bovenstaande verhaal, omdat het mij logisch leek dat ik wel iets van compensatie kan krijgen op de bovengenoemde kosten. De kabel heb ik kunnen hergebruiken, maar verder was het nogal een waste of time natuurlijk. Nog even los van het opmerkelijke dat de kabel na aanleggen dus niet goed is doorgemeten door de monteur.

Ik kreeg echter van de T-mobile klantenservice te horen: “we kunnen niet compenseren, u had de nieuwe monteur af moeten wachten dan was het kostenloos opgelost”. 

Is het nou raar dat ik dit heel vreemd vind? Ik heb kosten gemaakt voor werk dat niet goed is gedaan, dit is door T-mobile zelf ook geconcludeerd op 18 dec. Vervolgens los ik het ZELF op (scheelt T-mobile tijd en geld) en dan krijg ik geen (deel)compensatie voor een deel van de onterechte kosten.

 

Hopelijk kan ik er hier via dat forum nog wat op horen, zie het als een vraag & een klacht. 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 December 2022, 16:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Robenrn welkom op de community.

Mooi werk en fijn dat het nu werkt en je TV kunt kijken met de kerst / oud en nieuw!

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Robenrn, dank voor het starten van dit topic! Alhoewel ik je ergens begrijp, moet ik me aansluiten bij de uitspraak van mijn collega. Ik kan zien dat de eerste monteur de boel werkend achter heeft gelaten, dit gaat altijd in samenspraak met jou. In zijn rapport laat hij weten dat Internet en TV werkt. Er moet in de tussentijd iets zijn gebeurd waardoor de verbinding het toch niet deed, hiervoor is een tweede monteur gestuurd. Je hebt zelf gekozen voor een externe monteur en dat mag altijd, maar deze kosten kan ik niet vergoeden. Guidion was op onze kosten langsgekomen. Het valt mij trouwens ook op dat de TV stream van de afgelopen dagen (sinds 18 december) echt perfect is, hij meet zeker 99% aan kwaliteit, dat is extreem hoog. 

Mocht je in de toekomst overwegen om een externe monteur in te huren, is het goed dit eerst met ons te overleggen. Negen van de tien keer zal vergoeden géén optie zijn, maar er zijn uitzonderingen zoals een extreem lange wachttijd bij Guidion wanneer je volledig zonder verbinding zit. We kunnen dan altijd intern overleggen wat er mogelijk is, al dit is dit zeer uitzonderlijk. Voor nu wens ik je toch een hele mooie avond en alvast prachtige dagen!

Reputatie 6
Badge

Hoi @Robenrn, dank voor het starten van dit topic! Alhoewel ik je ergens begrijp, moet ik me aansluiten bij de uitspraak van mijn collega. Ik kan zien dat de eerste monteur de boel werkend achter heeft gelaten, dit gaat altijd in samenspraak met jou. In zijn rapport laat hij weten dat Internet en TV werkt. Er moet in de tussentijd iets zijn gebeurd waardoor de verbinding het toch niet deed, hiervoor is een tweede monteur gestuurd. Je hebt zelf gekozen voor een externe monteur en dat mag altijd, maar deze kosten kan ik niet vergoeden. Guidion was op onze kosten langsgekomen. Het valt mij trouwens ook op dat de TV stream van de afgelopen dagen (sinds 18 december) echt perfect is, hij meet zeker 99% aan kwaliteit, dat is extreem hoog. 

Mocht je in de toekomst overwegen om een externe monteur in te huren, is het goed dit eerst met ons te overleggen. Negen van de tien keer zal vergoeden géén optie zijn, maar er zijn uitzonderingen zoals een extreem lange wachttijd bij Guidion wanneer je volledig zonder verbinding zit. We kunnen dan altijd intern overleggen wat er mogelijk is, al dit is dit zeer uitzonderlijk. Voor nu wens ik je toch een hele mooie avond en alvast prachtige dagen!

@Cheyenne Dit is een beetje flauwe reactie. Als er verkeerde RJ45 connectoren (die voor flexibele ader kabel op een kabel met vaste aders of omgekeerd) kan het heel goed dat een kabel heel even werkt en bij het even verplaatsen van de kabel die stopt met werken. Dit is niet het eerste geval waar de kwaliteit van Guidion kabelwerk beneden de maat was. En hier is daar nog voor betaald ook.  een  vergoeding van het meerwerk lijkt me hier echt wel op zijn plaats.

Reputatie 4

@Cheyenne,

 

Det ts vraagt niet om een vergoeding van een extra monteur of extra kosten. De ts stelt dat jullie voor hem meerwerk hebben uitgevoerd. Toen hij dit wilde gebruiken, bleek het niet te werken. Na een analyse van het probleem door t-mobile en hemzelf, heeft hij de connectoren op de kabel vervangen. Probleem opgelost. 

 

TS vraagt nu of de originele factuur van het meerwerk (á € 55,--) aangepast kan worden. Dit meerwerk is namelijk niet goed opgeleverd. Als ik het topic goed lees, is het meerwerk in de nieuwe woning van TS uitgevoerd, is TS daarna verhuisd en heeft toen geconstateerd dat het geleverde meerwerk niet deugdelijk was. Een kleine compensatie is dan wel op z'n plaats. 

Reageer