Beantwoord

Geen glasvezel verbinding bij installatie

  • 8 December 2023
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties

Hallo allemaal,

Ook ik heb het probleem van de glasvezel overstap. Gekozen voor de 1GB/s en het installatiepakket was ruim op tijd binnen. Dit ging allemaal heel netjes en lekker vlot.

Guidion is vandaag (06-12-2023) langs geweest om het allemaal aan te sluiten. Alles ging goed totdat de media-converter werd ingeschakeld en de monteur “ojee” riep.
Dat “ojee” betekende dus dat er geen signaal via de glasvezel binnen kwam. Het LOS lampje knippert en het PON lampje is uit. Power en LAN branden wel. Hij heeft meteen gebeld om dit probleem op te LATEN lossen. De monteur is hierna weer vertrokken omdat deze niets meer kon doen. Logisch want deze beste man heeft geen toegang tot de patchruimte in de wijk.
Later kreeg ik ook een SMS dat IK contact had gezocht met ODIDO en gesproken had met Rouel en er werd gevraagd om een vragenlijst in te vullen…. ??????? Ik neem aan dat dit het telefoongesprek is geweest van de Guidion monteur?? Ik neem aan dat die dan ook de vragen moet beantwoorden.

Ik begrijp dat er nu een derde partij aangestuurd moet worden om die verbinding in de wijkkast in orde te brengen. Hopelijk heb ik hier niet weer een snipperdag voor nodig want dan ga ik toch zeker een rekening jullie kant op sturen á €85/uur. Wat ik dan niet begrijp is waarom dit niet van tevoren wordt gecheckt. Tussen aanvraag en de monteur van Guidion zou toch voldoende tijd moeten zitten om dit te controleren.

Nu lees ik heel veel verhalen hier op het forum dat dit soort fouten heel vaak voorkomen en 90% langslepende gevallen zijn. Uiteraard staan alleen de slechte berichten op het forum want als er geen probleem is wordt dit meestal niet gemeld. Toch krijg ik hier een gevoel van dat het bij mij ook wel eens heel lang kan gaan duren.

Ik heb niet echt veel haast met de verbinding omdat ik gelukkig nog een actieve VDSL verbinding heb die ik uiteraard direct weer in gebruik heb genomen. Het verbaasd mij dat dit soort verbindingen nog steeds niet goed geregeld kan worden. Zit dat verschrikkelijk arrogante KPN er ook nog eens tussen dan kan het weken/maanden aanlopen voordat er iets gaat gebeuren.

Ik ga nu even afwachten totdat ik een melding krijg van jullie dat het zou moeten werken. Ik hoop dat het binnenkort wordt?

 

P.S.
ik heb ergens gereageerd met dit bericht maar dan blijft het doodstil, vandaar dat ik maar een nieuw topic heb geopend.

icon

Beste antwoord door OpaGod 11 December 2023, 14:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OpaGod, bedankt voor het delen van je verhaal.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de monteur het doorgezet heeft naar onze Back Office. Zij hebben een monteur aangestuurd om de wijkcentrale te bekijken. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! Hopelijk kunnen ze dit snel voor je oplossen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. 

Hallo @Tommie van Odido ,

Vandaag gebeld door een monteur van BAM telecom. Deze man even uitgelegd wat nu precies het probleem is en deze ging aan de slag. Zo te horen zit KPN er niet tussen en dat maakt mij grote blij…

Tot nu toe gaat het allemaal lekker vlot en mag ik niet klagen. Doen we wel natuurlijk want we zijn en blijven allemaal Nederlander. :)

Ik laat weer van mij horen als de glasvezel ook daadwerkelijk signaal geeft.

Hallo @Tommie van Odido 

Vanaf 14:00 verbinding via de glasvezel. De meneer van BAM heeft waarschijnlijk even de steker in het patch rack gestoken zodat mijn adres het licht kan zien.

Ik heb dus vanaf nu dikke internet snelheid. Zie onderstaande gegevens van het Modem.
Dit ticket mag dus afgemeld worden.
Dank U voor de snelle afhandeling.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OpaGod, fijn om te horen dat alles werkt en je tevreden bent met de snelheid! Ik wens je nog een hele prettige avond. 

Reageer