Beantwoord

Geen internet door Odido

  • 3 November 2023
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Wij zijn al jaren trouwe klant bij T-mobile, nu Odido. We hebben een aantal mobiele abonnementen en een internet thuis ADSL abonnement. 

Nu heb ik op 16 oktober een glasvezel abonnement afgesloten bij Odido met ingang vanaf 30 oktober, waarmee vanaf die datum ook de ADSLzou komen te vervallen. Dit was een aanbod die op de lange termijn wel iets duurder zou zijn, maar de snelheid zou beter zijn? De dagen hierna bleef het echter knagen. De kosten zouden niet opwegen tegen de stabiliteit en snelheid die we nu al ervaarde. We hadden immers nooit storing of wat dan ook. 

Op 18 oktober toch besloten het glasvezel te annuleren en ADSL te behouden. Dit was simpel geregeld via de telefoon. Tenminste, dat dacht ik.

Op 30 oktober merkte ik dat we geen internetverbinding meer hadden thuis. Dus ik bellen naar Odido. "Ja, nee, dat was allemaal een foutje" en dat zouden ze binnen 2 dagen oplossen, maar ik zou de volgende dag een update krijgen over de stand van zaken. Op 31 oktober heb ik zelf maar weer gebeld en toen werd duidelijk dat er een probleem was. De annulering was namelijk niet goed doorgekomen bij KPN. KPN is immers de beheerder van de lijn en de stopzetting van ADSL kon niet meer ongedaan worden gemaakt. Aangezien Odido voor ons de voordeligste blijft hebben we echter niet veel keus dan aan te nemen wat aangeboden wordt. Dat is dus een glasvezel abonnement tegen reguliere tarieven welke na 6 maanden duurder is dan de ADSL die we hadden. En die we zelf nooit hebben stopgezet. Maar er was niets anders aan te doen. Uiteindelijk hier toch maar mee ingestemd en de aansluiting kon plaatsvinden op de volgende dag, 1 november. 

Ik direct een afspraak ingepland bij Guidion, het bedrijf die de installatie thuis regelt. Op 2 november kwam de monteur keurig langs en wist mij gelijk te vertellen dat er nog een mediaconverter moest worden opgestuurd door Odido. Onverrichter zaken is de monteur weer vertrokken. Ik wederom bellen met Odido. "Tsja, nou euhm, de bestelling is goed aangenomen, maar de mediaconverter en een nieuw modem zijn momenteel niet voorradig.". Het kan schijnbaar minimaal 2 weken duren voordat de apparatuur verstuurd kan gaan worden naar ons. Al met al dus waarschijnlijk 3 weken zonder internet thuis. Buiten onze schuld om. En smart apparaten zonder internet zijn eigenlijk best wel "dom". 

Het wrange is dat we totaal geen macht hebben om dit proces te versnellen. We staan met onze rug tegen de muur. En als je dacht dat er maar enig tegemoetkoming of compensatie was vanuit Odido? Nope. Ja, een voucher voor unlimited internet op de smartphone. Maar alle andere aparaten die internet vereisen on te kunnen werken... 

Als ik kon zou ik direct overstappen naar een andere aanbieder. Weg bij Odido. Hun nieuwe reclames zouden het "makkelijker moeten maken" en "voor elkaar er moeten zijn". Nou, als trouwe klant merk je daar weinig van.

Odido, bedankt hoor...

icon

Beste antwoord door Johrick van Odido 7 November 2023, 11:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Jur879, dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Ik vind het jammer om te zien dat dit proces niet helemaal vlekkeloos is gegaan. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent en gebruik kan maken van onze diensten! 

Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb ontzettend goed nieuws. Ik zie namelijk dat er een nieuw modem en Media Converter naar je opgestuurd is! Er is een e-mail naar je opgestuurd vanuit DHL met de track-en-trace code. Zodra DHL het bezorgmoment heeft bepaald, kan je dit gelijk inzien en weet je wanneer het pakket bij jou bezorgd gaat worden. Ook zie ik dat we Guidion opnieuw voor je hebben aangestuurd. Zodra je weet wanneer het pakket bij jou binnen is, kan je een nieuwe afspraak inplannen met een monteur van Guidion, zodat ze alles voor je kunnen installeren. 

Zodra de monteur weg is gegaan en je weer online bent, laat het me dan weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je een compensatie zult ontvangen voor de periode dat je niet online bent geweest! 

Hi @Jur879, dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Ik vind het jammer om te zien dat dit proces niet helemaal vlekkeloos is gegaan. Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent en gebruik kan maken van onze diensten! 

Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb ontzettend goed nieuws. Ik zie namelijk dat er een nieuw modem en Media Converter naar je opgestuurd is! Er is een e-mail naar je opgestuurd vanuit DHL met de track-en-trace code. Zodra DHL het bezorgmoment heeft bepaald, kan je dit gelijk inzien en weet je wanneer het pakket bij jou bezorgd gaat worden. Ook zie ik dat we Guidion opnieuw voor je hebben aangestuurd. Zodra je weet wanneer het pakket bij jou binnen is, kan je een nieuwe afspraak inplannen met een monteur van Guidion, zodat ze alles voor je kunnen installeren. 

Zodra de monteur weg is gegaan en je weer online bent, laat het me dan weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je een compensatie zult ontvangen voor de periode dat je niet online bent geweest! 

 

Alles leuk en aardig, maar een Track en Tracenummer aanmaken bij DHL kan iedereen. Dat zegt niets over het daadwerkelijke versturen. Kijk maar naar het nummer. De zending is niet gevonden. Hoe lang nog Odido???

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Jur879,

Ik kan mij voorstellen dat je de benodige spullen zo snel mogelijk in huis wilt hebben. ik heb direct met je meegekeken en zie dat DHL vandaag tussen 14:00 - 18:00 bij je op de stoep staat om het pakket te overhandigen, fijn! Ook lees ik terug dat mijn collega je gisteren een tussen oplossing heeft geboden. Ik hoop en ga er van uit dat dit allemaal snel opgelost is. Als ik nog iets voor je kan doen, dan weet je mij te vinden! 

Hi @Jur879, dankjewel voor je uitgebreide uitleg! 

Zodra de monteur weg is gegaan en je weer online bent, laat het me dan weten. Ik ga er dan voor zorgen dat je een compensatie zult ontvangen voor de periode dat je niet online bent geweest! 

Hallo @Nora van Odido,

Dinsdag 7 november hebben we het pakket met modem en mediaconverter ontvangen en op woensdag 8 november is alles geïnstalleerd door een monteur via Guidion. 

Het werkt eindelijk weer. Al onze smart apparaten zijn weer "slim". We kunnen de deurbel weer horen als er aangebekd wordt. Wat een luxeproblemen waren het allemaal.

Maar zonder gekkigheid, ik ben blij dat we weer internet thuis hebben.

Waar ik mij meer zorgen om maak is het feit dat we nu een duurder glasvezel abonnement hebben. Door toedoen van Odido hebben we nu geen DSL meer van €35,00 per maand, maar een glasvezel abonnement die ons na de actieperiode minimaal €50,00 per maand zal gaan kosten. Extra kosten die dus voorkomen hadden kunnen worden. Het gaat mij nu niet om de 9 dagen zonder wifi thuis, maar om de kosten in de toekomst. Wat gaat Odido hiermee doen? Zal ik dit glasvezel abonnement voor dezelfde kosten als het DSL krijgen? 

Bij het bespreken van dit glasvezel abonnement is tegen mij gezegd dat de eerste 6 maanden €25,00 kosten. Dan na de 6 maanden zet ik de snelheid terug naar 100mb/s en betaal ik voor 2 maanden ca. €40,00. En na die 2 maanden, dus 8 maanden totaal, kan ik weer met jullie contact opnemen om mijn contract al te verlengen en wederom gebruik maken van een actieperiode van 6 maanden voor €25,00!? Dit was voor mij de reden om zonder verdere strubbels akkoord te gaan met het aanbod. Klopt dit niet, dan gaan we toch verder onderhandelen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jur879 ,

€25,- euro is een prijs, zelfs voor 1 Gbit verbindingen die geldt voor klanten met klantvoordeel, een combinatie met een Odido of Ben simkaart. De prijzen daarna kunnen verschillen per netbeheerder gebied, maar €40,- incl. klantvoordeel is zeker mogelijk. Je krijgt éénmalig een nieuwe klanten actie, dus na 12 maanden is het jaarcontract voorbij maar loopt het abonnement gewoon door en zal de overeenkomst per maand opzegbaar worden. Er is nu niet echt een verleng aanbod, maar goed, wie weet volgend jaar wel.

Je hebt nu wel een degelijke en toekomstvaste oplossing moet ik zeggen. Koper wordt door KPN uitgezet in Nederland. Daarom sluiten ze geen nieuwe klanten meer aan omdat de gebieden waar ook al glasvezel binnen ligt als eerste aan de beurt zijn. 

Reageer