Beantwoord

Geen internet op installatiedag

  • 15 October 2022
  • 15 reacties
  • 324 Bekeken

Reputatie 1

Op 13-9-2022 internet besteld van T-Mobile en vandaag zou dan de dag zijn waarop het aangesloten zou worden.

Ik had van te voren al wat rondgekeken hier en zag dat er al meerdere waren waarbij dit niet vlekkeloos verliep. Evengoed positief gebleven en gehoopt dat het bij mij gewoon zou werken.

Vandaag de monteur aan de deur gehad en je raad het al… geen signaal op de kabel, enkel een rood knipperend los lampje.

De monteur kon de POP gegevens niet vinden in de servicepagina, heeft daarna geprobeerd T-Mobile te bereiken, maar helaas zonder succes. Monteur heeft wel KPN kunnen bereiken maar die hadden ook geen gegevens van de POP.

 

Ben bang dat ook ik in het traject ben gekomen dat nog wel eens een tijd zou kunnen gaan duren.

icon

Beste antwoord door Boris 17 October 2022, 12:09

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hi @Quanix82, thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Dit is natuurlijk niet het welkom wat we je hopen te geven. Ik heb daarom direct gecheckt wat er dient te gebeuren. We hebben, zoals je zelf aangeeft, tijdens de oplevering geen licht mogen meten op de bekabeling. Dit duidt erop dat er geen verbinding kan worden gemaakt. De monteur heeft dit zodanig doorgezet, maar heeft daarbij niet onze technische dienst verwittigd. Ik heb daarom direct aan mijn korte lijntjes getrokken om de aansturing zo snel mogelijk door te zetten. De netwerkbeheerder dient hier aan te pas te komen, om het probleem in de POP te verhelpen. We gaan dit zo snel mogelijk oplossen! 

Reputatie 1

@Boris, is er ondertussen al iets bekend?

Wat ik trouwens ook een beetje apart vond is dat als ik op de website van Open Dutch Fiber (die hebben bij ons de glasvezelkabels in de grond gelegd) een postcode check doe dan krijg ik de melding “Helaas! Glasvezel van Open Dutch Fiber is (nog) niet beschikbaar op jouw adres”. Terwijl alles in principe al aangesloten staat.

Ik vind het bizar dat t-mobile en diverse onderaannemers, zeker die in Eindhoven, zoveel in gebreke blijven. Waar is hier het recht van de consument?

Ik word bijna ziek van die zoetsappige responses van medewerkers "wij gaan er meteen mee aan de slag!" terwijl het NIETS oplevert en waarbij er verdomd weinig verdere informatie wordt gegeven. Breek eens in bij de.klote onderaannemers die zoveel ellende veroorzaken! Als er niet op deze manier wordt gereageerd zal dit alleen maar erger worden.

Reputatie 7

Hi @Dennis D., dank voor je bericht! Ik zie dat je in meerdere topics een reactie hebt achtergelaten. We willen je graag helpen, maar wil je vragen om dit bij één topic te houden en gebruik te maken van nette taal. Ik begrijp het sentiment, maar zo kunnen we je het best helpen. Ik spreek je dan ook graag verder in dit topic: 

 

Hoi Boris, zal ik doen. Dankjewel

Reputatie 1

Is er ondertussen al iets bekend? We zijn nu al een week verder zonder ook maar iets te horen over hoe of wat er moet gebeuren om mijn glasvezelverbinding werkend te krijgen.

Reputatie 7

Hi @Quanix82, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik ben gelijk een kijkje voor je gaan nemen achter de schermen, want ik geef je niets liever dan duidelijkheid. Voor het weekend zie ik een laatste update terug waarin staat dat het in de wacht staat tot er een oplossing is voor de problemen bij oplevering in Beverwijk. Ik heb zojuist aan één van mijn collega's gevraagd welke problemen dit precies zijn, omdat ik me kan voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Excuses dat ik niet de update kan geven waar je op had gehoopt. Ik kom er in ieder geval bij je op terug als ik iets meer informatie los heb weten te peuteren. Je hoort zo snel mogelijk van me, ik ga hier voor je achteraan en ga mijn uiterste best doen om te kijken of ik dit proces kan versnellen! 

Beste Lisa/tmobile, zouden jullie mijn vraag aub ook willen beantwoorden? Wij zitten nu ook al 2 weken zonder verbinding en zonder zicht op wanneer wij een oplossing kunnen verwachten.

Reputatie 7

Hi @PattyVh, ik heb je meteen van een reactie voorzien in het onderstaande topic! 

Spreek ik je daar verder? 😊

Reputatie 1

Zojuist een sms ontvangen om een afspraak te maken met Guidion voor het installeren van het modem. Echter is dit vorige keer allemaal al gedaan door de monteur. Het probleem is dat er geen signaal op de kabel staat en niet dat het modem nog aangesloten moet worden.

Heb evengoed gewoon een afspraak ingepland voor 3 november, al ben ik er nu al zeker van dat dit me gewoon een vrije dag van me werk gaat kosten zonder enige oplossing.

Reputatie 1

Misschien was ik een beetje te negatief in mijn vorige bericht.
Zojuist thuisgekomen uit mijn werk en toen merkte ik al op dat het rode LOS lampje uit was en het PON lampje groen was.

Herstart van het modem gedaan en het modem is nu online.

Speedtest gedaan en het resultaat is niet verkeerd.

 

 

 

Moet ik de afspraak evengoed laten staan zodat de monteur hem officieel kan aanmelden of kunnen jullie dit ook intern?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Quanix82,

Dat zijn mooie resultaten die je bereikt, leuk nieuws voor mij om de ochtend mee te beginnen! 😃

Omdat Guidion ook al eerder is langs geweest wilde ik meteen aan de slag om je afspraak met hen te annuleren, alleen bij mijn controle merkte ik op dat je modem anderhalf uur geleden van het stroom af is gehaald. Werkt alles goed of ervaar je inmiddels een probleem met de verbinding? Ik wil voorkomen dat ik de Guidion afspraak annuleer als je nog tegen problemen aanloopt. Die moeten uiteraard voor je opgelost worden!

Reputatie 1

@Cal ik krijg zojuist deze foto van mijn vriendin waarop alles gewoon lijkt te werken.

 

 

Reputatie 7

Hi @Quanix82, helemaal top! 😁 Thanks voor het doorgeven. Ik wil je toch adviseren om de afspraak met de monteur door te laten gaan. Vanaf dat moment wordt het abonnement namelijk actief. Weet jij voor nu voldoende? 

Reputatie 1

@Lisa bedankt voor het advies en ik zal de afspraak laten staan. Ik weet voldoende.

Fijn weekend!

Reageer