Geen internet, oplossing gevraagd

  • 24 November 2023
  • 20 reacties
  • 209 Bekeken

Ik heb op 4 oktober glasvezel internet aangevraagd voor mijn nieuwe woning maar top op heden nog steeds geen internet. Blijkbaar komt het glasvezel signaal mijn woning niet in. Volgens de KPN monteur komt dit door een administratieve handeling die moet worden uitgevoerd.

Dit is het probleem volgens 1 van de KPN monteurs: volgens gegevens KPN komt kabel uit in POP UT-ASW. Volgens Cocon the Web komt de kabel uit in DP en POP UT-MSS. Dit laatste is correct. In POP UT-MSS moet een vrije positie voor mijn adres komen.

Kunnen jullie hier met spoed naar kijken?

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Ravian, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat alle informatie vanmorgen in het ticket gezet is. Het is nu aan onze techneuten om dit verder op te pakken. Zodra hier meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ravian, welkom op onze Community.

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat alle informatie vanmorgen in het ticket gezet is. Het is nu aan onze techneuten om dit verder op te pakken. Zodra hier meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

@Tommie van Odido omdat ik thuis internet nodig heb voor mijn werk heb ik eerder vouchercodes van jullie gekregen. Ik heb vorige week de laatste vouchercode gebruikt. Is het mogelijk om alvast nieuwe codes te krijgen tot mijn internet verbinding gerealiseerd is?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je een aantal vouchercodes toegestuurd @Ravian

Is er inmiddels al meer duidelijk over de tijdslijnen?

Reputatie 6
Badge +2

@Ravian Ik ben direct het systeem voor je ingedoken en zie dat het ticket momenteel nog in onderzoek is bij KPN NetwerkNL en onze Back Office. Ze zijn druk bezig om dit zo snel mogelijk voor jou te herstellen. 

Is er al meer duidelijk?

Reputatie 7
Badge +9

He @Ravian, ik ben direct voor je gaan kijken maar we wachten nog steeds op een update van KPN NetwerkNL. Hopelijk hebben we snel antwoord. 

Dit wordt een beetje eentonig inmiddels maar; is er al meer duidelijk?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ravian, zojuist naar de Back Office gelopen en ze hebben het direct opnieuw doorgezet. Er was inderdaad een lange periode geen antwoord van KPN NetwerkNL. We hebben het nu nogmaals doorgezet. Hopelijk komt er nu schot in de zaak! 

En nu?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ravian, ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update hierover. Hopelijk hebben we deze week een beter antwoord.

Is er al een update? En zou ik weer wat vouchercodes kunnen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +9

Nog geen update @Ravian. Vouchercodes heb ik je meteen opgestuurd! 

Is er nog een update? en kan ik nog wat vouchercodes krijgen?

Is er nog een update? en kan ik nog wat vouchercodes krijgen?

 

Reputatie 6
Badge +2

@Ravian Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie nog geen update. Weet dat mijn collega’s er mee bezig zijn. Ik wil je bedanken voor je geduld! 

Ik heb je in een privébericht nieuwe voucher codes gestuurd. 

Een goede middag, ik wil per direct opzeggen, ik ga overstappen naar een andere provider. Ik heb al 2x geprobeerd dit telefonisch te doen maar krijg hier geen bevestiging van. Dit houdt daarnaast ook de overstap naar een andere provider tegen aangezien richting hen wordt aangegeven dat ik nog een lopend abonnement heb. Kunnen jullie hier per direct actie op ondernemen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ravian, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat je inmiddels al opgezegd hebt. Excuses voor deze ervaring en hopelijk kunnen we je in de toekomst nog eens verwelkomen! 😊 Groetjes, Ishana

Ik heb gister ook nog telefonisch een medewerker van jullie front office gesproken en die heeft het een en ander gecontroleerd. Zij kon bevestigen dat mijn opzegging inderdaad doorgekomen was eind december (ik heb hier geen bevestiging van gehad).

Echter moet de lijn nog wel vrijgegeven worden door jullie. Zij had hiervoor een ticket aangemaakt voor de back office. Kan je controleren wat daar de status  is? Anders kan mijn nieuwe provider de aansluiting armelijk niet regelen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ravian, ik heb dit toevallig zojuist met iemand van de technische dienst gesproken die aangeeft dat de lijn gewoon vrij gegeven is en niet meer van ons is. Wij kunnen vanuit deze kant dan ook niks meer doen. In zulke gevallen dient je nieuwe provider de lijn over te nemen, zij kunnen dan aan jou vragen om een bewijs van inschrijving op dit adres. Ik laat het onderzoek wel openstaan voor de zekerheid, wie weet kan er toch nog een ander advies komen vanuit een andere collega!

Reageer