geen internet sinds 17-11

  • 8 December 2023
  • 26 reacties
  • 394 Bekeken

We hebben sinds 17 november (3 weken) geleden geen internet.

 

21-11 kwam Guidion monteur langs: hij gaf aan dat het probleem waarschijnlijk bij de wijkcentrale ligt. 

2-12 was de netwerkbeheerder (KPN) langs geweest om de glasvezel kabel te controleren. Vervolgens in de wijkcentrale een patch doorgevoerd. Daarna nog steeds geen internet. Hij zegt dat het probleem aan de ONT ligt, dat deze opnieuw doorgelopen moet worden en dat ik de serienummer van de ONT aan Odido moet doorgeven.

5-12 was Guidion alweer geweest. Hij gaf aan dat het niet probleem aan mijn ONT lag. Maar aan Odido dat ze iets met een switch moet doen? Hij had het niet goed uitgelegd.

 

In de tussentijd had ik meerdere malen contact met de klantenservice om meer duidelijkheid te krijgen. Er wordt steeds gezegd dat ik geduldig moet blijven wachten en dat ze niks anders kunnen doen, ze mochten backoffice niet meer bellen om te vragen. Ze kunnen ook niet aangeven wat de status is of wat het probleem is. 

 

Gisteren 7-12 weer contact gehad met klantenservice, ik krijg steeds dezelfde antwoord dat ik moet wachten.

 

Ik had ook contact gehad via x (twitter), er wordt daar ook dezelfde antwoorden gegeven. 

 

Enige wat ik wil weten is: wanneer krijg ik de service waarvoor ik betaal? Odido komt kun afspraken niet na, terwijl er wel maandelijks kosten worden afgeschreven. 

 

Graag ontvang ik een duidelijke uitleg over de oplossingen en wanneer de internet hersteld wordt.

 

Als er geen duidelijkheid is over de status of herstel ben ik genoodzaakt mijn abonnement op te zeggen. 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @JJimmy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik had je graag andere informatie willen verstrekken maar ook ik moet je vragen om nog af te wachten. Er lijkt een issue te zijn in de wijkcentrale, op 05-12 is er een monteur geweest om dit op te lossen. Deze monteur heeft een patch geplaatst in de wijkcentrale en hopelijk is dit de oplossing. Ik ga er vanuit dat dit morgen weer opgepakt wordt en dat je spoedig opgeleverd zult worden!

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @JJimmy Welkom in de community! Drie weken geen internet is tegenwoordig bijna hetzelfde als 3 weken in het donker zitten. Logisch dat je het zat ben.

Heb je toevallig ook mobiel van Ben of Odido? Ik kan je dan  helpen met een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet op je telefoon. (Kosteloos) Je kan dan een hotspot maken is dat een optie? Stuur mij dan een privébericht dan stuur ik je de code.

De rest is aan de moderators om je verder te helpen.

MVG

Hi @CrisTien,

Er is al een unlimited voucher aangeboden, helaas is dit geen optie meer. Ik heb 3 weken lang hotspot gebruikt, de accu’s zijn inmiddels zo verslechterd. Ik moet minimaal 3-4x per dag mijn mobiel opladen om thuis te kunnen werken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JJimmy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik had je graag andere informatie willen verstrekken maar ook ik moet je vragen om nog af te wachten. Er lijkt een issue te zijn in de wijkcentrale, op 05-12 is er een monteur geweest om dit op te lossen. Deze monteur heeft een patch geplaatst in de wijkcentrale en hopelijk is dit de oplossing. Ik ga er vanuit dat dit morgen weer opgepakt wordt en dat je spoedig opgeleverd zult worden!

@Tommie van Odido 

Dank voor je bericht, ik hoop dat er meer duidelijkheid is als het al een week geleden de patch is geplaatst. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JJimmy, het ticket is op dit moment in behandeling. Verder nog geen updates. 

Hi @Tommie van Odido, zoals ik het begrijp is er dus geen zicht op wanneer ik weer internet krijg.

Ik begrijp dat de technische dienst daar druk mee bezig is, maar naar mijn mening duurt dit veel te lang en ik heb geduldig zitten wachten voor een oplossing. Daarom wil ik jullie uiterlijk 15 december de tijd geven om dit op te lossen (dan is het totaal 4 weken zonder internet) en als er tegen die tijd nog geen internet is wil ik mijn abonnement kosteloos opzeggen en compensatie voor de dagen zonder internet. Tenzij je een ander advies heb anders dan afwachten.
 

 

Daarbij wil ik toevoegen dat ik overgestapt was van DSL naar glasvezel internet op 8 november. De internet deed het prima tot 17 november rond 17:00 toen deed het ineens niet meer. Ik had in die periode niks gedaan/veranderd en in mijn ogen lag het probleem niet binnenshuis, maar toch moest Guidion 2x langs om te kijken. Waardoor er weer een anderhalf week voorbij was. Volgens mij is de troubleshooting niet logisch/efficiënt, waardoor het langer duurt dan nodig. Dit heb ik ook steeds doorgegeven, maar er wordt niet geluisterd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JJimmy, goed dat je opnieuw aan de bel trekt. Ik ben direct voor je naar onze Back Office gelopen om navraag te doen. De patch is geplaatst en we hebben direct Guidion voor je aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Hopelijk ben je dan weer online! 

 

 Hey @Tommie van Odido, Ik snap niet helemaal de bedoeling om Guidion nog een keer naar mij toe te sturen.

Je hebt aangegeven dat als laatst een patch geplaatst is op 5 dec.

Vervolgens is een Guidion monteur op 5 dec avond (rond 18:45) langs geweest. 

Ik neem aan dat tussen 5 en 14 dec geen nieuwe patch is geplaatst, maar er wordt wel weer een Guidion monteur hiernaartoe gestuurd op 14 december. Deze monteur komt op dezelfde conclusie neer als de eerste monteur. Het lijkt mij toch duidelijk dat het probleem niet in mijn meterkast ligt. Er is sinds de dag van aansluiting 8 november niks veranderd qua opstelling of installaties in mijn meterkast, dus Guidions monteurs blijven sturen lost het probleem niet op. Het verspilt alleen maar tijd en energie van zowel mij als de Guidion monteurs. Dit is dus precies wat ik hierboven bedoeld, jullie hebben dus een hele week verspild aan Guidion monteurs rondsturen om steeds tot dezelfde conclusies te komen!!! 

Het lijkt er echt op dat jullie geen idee hoe jullie moeten troubleshooten.

LET OP: ik heb aangegeven dat er WEL internet was na de aansluiting op 8 november tot en met 17 november, daarna was er GEEN internet. Na het aansluiten van de glasvezel  op 8 november was er NIKS meer veranderd in de meterkast. 

 

Zie onderstaand de conclusies.

opdracht bon Guidion 5 december
kon = kpn
opdracht bon Guidion 14 december

Het lijkt erop dat jullie mijn situatie niet serieus nemen. Graag dit onmiddelijk oplossen. 

@Tommie van Odido Het is inmiddels 4 weken zonder internet, graag deze ticket als prioriteit aanmerken. Ook aangezien de feestdagen aan zitten te komen, wil ik niet vernemen dat het lastig is om in te plannen en dat ik tot eind van het jaar zonder internet zit. Hoe kan het zo lang duren?

Reputatie 6
Badge +2

@JJimmy Ik ga maandag gelijk mijn collega’s van de technische dienst voor je aanschieten. 

@Teresa van Odido danjewel, kun je aangeven wat de vervolgstappen zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JJimmy, de navraag staat uit. Op dit moment wacht ik nog op een reactie van de Back Office. Hopelijk snel meer hierover! 

Hey @Tommie van Odido, het is inmiddels weer een week voorbij. ik heb afgelopen donderdag een mail ontvangen dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou ontvangen over mijn melding 67818780. Het is inmiddels 4 werkdagen geweest en ik heb helaas nog geen update ontvangen.

Daarnaast zie ik in de andere topics dat jullie daar iets meer kunnen zeggen over het probleem en bij mij hoor ik alleen dat ik moet afwachten. Weet de Back Office uberhaupt wel waar het probleem ligt? Wordt dit nog ooit opgelost? Hoelang moet ik nog wachten? 

Kunnen jullie iets zeggen over de compensatie? Naar m.i. is geld terug voor de dagen die ik geen internet heb niet voldoende voor al het ongemak en energie dat is ingestoken om steeds met de klantenservice te vragen voor duidelijkheid en afspraken te maken…

Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JJimmy, op dit moment is onze verwerkingstijd vijf werkdagen in plaats van drie. Ik heb de prioriteit van het ticket verhoogd zodat het sneller opgepakt wordt! Als het eenmaal opgelost is kunnen we kijken naar een passende compensatie. 

Hallo @Tommie van Odido, is het een idee om tijdelijk de voormalige DSL-aansluiting te gebruiken totdat de glasvezel weer hersteld is?

Voordat ik op 8 november overgestapt ben naar glasvezel, was ik al klant bij T-mobile/Odido voor vaste internet en gebruikte ik dus de DSL-aansluiting. 

Graag hoor ik of dit mogelijk is. 

Reputatie 1

Ik lees even mee. Ik zit in dezelfde penarie en heb net zoveel moeite als JJimmy om een duidelijk antwoord te krijgen. Ik heb precies dezelfde vragen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @JJimmy, ik heb het direct nagekeken! Dit is niet meer mogelijk, aangezien er geen signaal meer binnenkomt op deze lijn. Excuses hiervoor. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alvast een fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jooost, ik wil dit ook graag voor jou uitzoeken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoGroetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi @jooost, ik wil dit ook graag voor jou uitzoeken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoGroetjes, Ishana

 

Hoi Ishana, ik heb je ook getagd in mijn eigen post, en heb het nummer toegevoegd!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @jooost, ik heb het direct nagekeken! Op dit adres is het ook niet mogelijk op gebruik te maken van de DSL aansluiting. Ik heb wel meteen de technische dienst gevraagd om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zij zullen dit dan ook zo spoedig mogelijk doen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

@Tommie van Odido @Ishana van Odido dezelfde KPN-monteur van 2 dec was gisteren geweest. Zijn bevindingen waren precies hetzelfde als die van 2 dec. Het lijkt erop dat jullie het hele proces opnieuw zijn begonnen. Guidion en KPN waren beiden 2x langs geweest met dezelfde conclusies. Voor mijn gevoel zijn jullie de tijd en energie van mij en de monteurs aan het verspillen. Jullie hebben totaal geen idee waar het probleem ligt dus blijven jullie monteurs rondsturen die de schuld doorschuiven. Guidion zegt dat het aan KPN ligt, KPN zegt dat het aan de Odido ligt. En ik zit nu 6 weken zonder internet EN een compleet verslechterde accu van mijn mobiel door te hotspotten. 

KPN-monteur heeft beloofd dat hij 2 jan nog een keer langs zal komen om dit met jullie backoffice af te handelen, aangezien zij gisteren gesloten waren. 
 

 

Reputatie 1

Hoi @jooost, ik heb het direct nagekeken! Op dit adres is het ook niet mogelijk op gebruik te maken van de DSL aansluiting. Ik heb wel meteen de technische dienst gevraagd om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zij zullen dit dan ook zo spoedig mogelijk doen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Sorry, maar dat is echt niet het probleem. Het probleem is dat ik bij jullie een abonnement voor glasvezel heb afgesloten maar dat het sinds aansluiting niet werkt. Dat wil ik gefixt of minimaal duidelijkheid over wat er wanneer gaat gebeuren. Nu is het één groot mysterie. Maar goed, nu vervuil ik Jimmy's topic en zijn probleem is ook nog lang niet opgelost…

 

https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/sinds-aansluiting-glasvezel-nog-steeds-geen-internet-360233

Reputatie 7
Badge +5

@jooost Ik heb in je andere topic gereageerd. Ik wil je vragen het contact via één topic te houden, zo praten we niet langs elkaar heen. Check nog eens de Huisregels als je hier vragen over hebt! 

Reputatie 1

Dat is de omgekeerde wereld! Ik had jullie in m'n eigen topic getagd maar jullie reageren zelf hier... :) Ik wil ook het liefst duidelijkheid in m'n eigen topic. Ik zal Jimmy met rust laten :) 

Reageer