Geen nieuw abonnement, wel bevestiging?

  • 2 February 2024
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Afgelopen week heb ik mijn abonnement vernieuwd met een mooie nieuwe aanbieding van Odido.

Een dag later kwam ik erachter dat mijn NLZIET abbonement nog 2 maanden doorloopt.

Geen probleem, even bellen en tv werd gelijk weer stop gezet, dit was afgelopen dinsdag 30-01.

Afgesproken dat de sales van Odido even terug zou bellen om een nieuwe aanbieding te maken, nu vandaag 02-02 krijg ik een sms, en een mail dat ik een nieuw contract heb t/m 2025, of ik alles even door wil lezen, en akkoord wil geven?

Uiteraard niet gedaan, en via klantenservice, naar sales en weer terug naar de klantenservice uiteindelijk te horen gekregen dat er eigenlijk niets aan te doen is, kan niet meer worden geannuleerd........ als ik al iets zou hebben afgesloten heb ik volgens mij twee weken bedenktijd, hier is nu schijnbaar geen sprake meer van?

Het gesprek is beëindigd met het aanmaken van een ticket voor de technische dienst, die mij, als het goed is, volgende week gaan informeren, hier twijfel ik op dit moment uiteraard wel aan.

Wij hebben sinds 2018 al diverse abonnementen bij T-Mobile gehad, en eigenlijk verliep dit altijd zonder problemen, nu is dat sinds Odido? wel een tegenvaller. Wij willen niet weg bij Odido, maar om zomaar een contract per mail te sturen, en er dan telefonisch niet vanaf te kunnen is heel bijzonder, en volgens mij wettelijk niet toegestaan.

Na het telefoontje van vanavond heb ik weinig vertrouwen in een goede oplossing, maar wellicht kan Odido ons abonnement nog herstellen, en dit goed oplossen.

Robert

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @RC69, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de contractverlenging al is ingegaan. Verder zie ik geen ticket open staan in mijn systeem. Het kan zijn dat het op een andere manier wordt opgepakt door de sales-afdeling. Daar kan ik jammer genoeg niet achterkomen omdat het een geheel aparte afdeling is. Mag ik je vragen om de sales-afdeling maandag of dinsdag nog een keer te bellen en vragen naar de status van het ticket? Ik hoop dat ze dit nog voor je kunnen rechtzetten. Zou je mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RC69, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de contractverlenging al is ingegaan. Verder zie ik geen ticket open staan in mijn systeem. Het kan zijn dat het op een andere manier wordt opgepakt door de sales-afdeling. Daar kan ik jammer genoeg niet achterkomen omdat het een geheel aparte afdeling is. Mag ik je vragen om de sales-afdeling maandag of dinsdag nog een keer te bellen en vragen naar de status van het ticket? Ik hoop dat ze dit nog voor je kunnen rechtzetten. Zou je mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt. 

Goedenavond Tommie,

zojuist heb ik met een collega gesproken, er was géén ticket aangemaakt, maar hij kon wel zien dat er van alles was gewijzigd in het systeem. Er was een mogelijkheid om mijn complete abonnement te annuleren, dit omdat hij ook wel begreep dat een eenzijdige contract verlenging niet helemaal is zoals het hoort. Het probleem van een annulering was dat ik alles opnieuw moest gaan regelen, met het risico, dat wij een tijdje geen internet en tv zouden kunnen hebben.

Je collega heeft nu voor 4 maanden tv toegevoegd, met een korting. Na vier maanden zou ik dat eventueel op kunnen zeggen.

Na twee weken is dit een redelijk goede oplossing, uiteindelijk met iemand gesproken die tenminste klant vriendelijk is en probeert een oplossing te vinden.

Bedankt voor de moeite,

Robert

Reageer