Beantwoord

Geen ONT in het pakket

  • 24 October 2023
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

Hallo,

ik ben een overstapper van KPNNetwerkNL naar Odido en heb enkel een Zyxel T56 thuis gestuurd gekregen + patchcable (groene stekkers.), er zat geen ONT in de doos. Van KPN had ik een XGSPon ONT in gebruik(nw model/zwart). Nu dacht ik slim te zijn en denkende - deze ONT is al bekend - de KPNbox te swappen met de Zyxel.

Dit werkt niet, echter de KPNbox blijft nu in “handshake” staan met, de pop denk ik.

Nu heb ik 8-11 een afspraak staan met Guidion(voor de installatie), dus eigenlijk spreek ik voor mijn beurt.

Hoe kan ik dit zsm oplossen?

Wat heeft Odido nodig? serienr/Mac van de ONT + Zyxel? of is er een poortwissel nodig? ik ken het netwerk hier op Voorne Putten niet.

En wat als de Guidion monteur geen toegang heeft?

 

 

icon

Beste antwoord door pvh23 24 October 2023, 12:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @o.dido 

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm?

Deze blijft inderdaad zitten en je hoeft alleen de nieuwe router aan te sluiten.

Tot 8 november kan je de KPN box blijven gebruiken en zodra je op die dag geen signaal meer hebt sluit je de Zyxel aan en dan moet het werken.

Annuleer hierdoor de monteur niet want die moet ook nog wat administratieve handelingen uitvoeren zodat je contract in kan gaan.

Duidelijk tot zover, bedankt voor je antwoord. @Waqqas 

Klopt, bovenstaande ONT heb ik hangen, er is ook licht in deze.

Echter, het KPN modem heb ik na het uitproberen van de Zyxel, weer terug gehangen en nu blijft deze maar connecten. 

KPN had al toestemming gegeven aan Odido, kan het zijn dat KPN mij er nu al van hun systeem heeft gegooid?

Reputatie 7
Badge +15

@o.dido 

Als je de overstapservice hebt gebruikt dat hoort KPN tot 8 november te werken.

Heb je ook de ONT herstart door de stroom eraf te halen met de KPN box en Zyxel aangesloten?

@Waqqas 

Ik ben er vrij zeker van dat ik het euvel heb gevonden.

de WAN poort van de ONT werkt niet meer na een herstart, dus ik heb KPN ingeschakeld.

Bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +15

@o.dido 

Dat zou kunnen, die ONT's zijn gevoelig voor stroomuitval, bij dezelfde ONT's die later zijn geproduceerd zou dit niet het geval moeten zijn.

@Waqqas

Ik ben er vrij zeker van dat ik het euvel heb gevonden.

de WAN poort van de ONT werkt niet meer na een herstart, dus ik heb KPN ingeschakeld.

Bedankt voor je antwoord.

Monteur binnen 2 dagen kunnen regelen en deze heeft een nieuw ONT geplaatst en geactiveerd.

  • ik heb dus 8 november een afspraak met Guidion
  • Zyxel van Odido komt nog niet online, word waarschijnlijk de 8ste gemigreerd.

Inderdaad opgelost dus, nu op naar Odido.

Thnx

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @pvh23, ik zie dat je al een hoop goeie informatie van Waqqas hebt ontvangen, super! Fijn dat de oplossing ook in zicht is. Het enige wat ik nog wilde toevoegen is dat het inderdaad klopt dat de migratie van de glasvezellijn gepland staat voor 8 november. 

Ik verwacht daarom dat de monteur heel veel voor je kan betekenen en ik wens je alvast veel plezier toe met de glasvezelverbinding! 🙂

Reageer