Beantwoord

Geen T-Mobile TV, Wifi instellingen T54, en Abellio kassie misscien overbodig ...


Reputatie 1

Hallo:  Als ex KPN klant over, wegens alleen TMobile glasvezel netwerk beschikbaarheid in de wijk.


1 -  sinds gister zou het glasvezel netwerk eindelijk werken volgens de inmiddels derde langsgekomen monteur met nu een KPN logo op z’n shirt en sjieke meet apparatuur. Netwerk was gefixt zei hij en alles werkte.

Dat bleek helaas gedeeltelijk waar, Internet en telefoon doen het, maar TV doet niks … paar uur alweer met in de wacht staan en doorvebinden uiteindelijk met aardige tech Boris die er ook niet uitkwam en e.a. zou laten regelen, maar pas binnen 5 dagen … dus GEEN TV.


2 - Zyxel t54 modem, wat een rampeding, geen handleiding in de doos, pincode en WiFi key veranderen lukt niet: je vult ze in op het 192.168.1.1 adres na inloggen, maar het invoerveld blijft inactief.


VRAAG 1: is er niks beters dan die T54?

VRAAG 2: Ik dacht dat T-mobile een 6G wifi modem zou leveren, deze T54 heeft gewoon 2,4 en 5 G ????


Heb er mijn ouwe trouwe Fritzbox achter gezet vanwege de uitgebreide en eenvoudig in te stellen beveiligings opties. Volgens de T-Mobile helpdesk zou dat niet werken - ONZIN dus.


3- abellio tv kassie werkt dus niet, maar heb inmiddels wel TV via een Nokia 8000 serie Streamer.

VRAAG 3: eigenlijk heb ik die Abellio dingen (2 in mijn geval) helemaal niet nodig en kunnen ze terug naar de winkel ... zie ik dat goed?


MvG F

icon

Beste antwoord door TMTV 29 March 2023, 20:47

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Ik heb ook een T54, en heb er geen problemen mee.

Maar ik gebruik geen tv van t-mobile dus dat scheelt een hoop.

Bij mij heb ik alle wifi instellingen gewoon aan kunnen passen, werkt prima.

Maar je gebruikt dan niet de wifi van de fritzbox?

Allebei zal niet echt werken, dus 1 van de 2 wifi aan en de andere uit.

Er zit wel een bug in dat als je de wifi van de T54 uitzet, het overzicht van de apparaten in je netwerk niet werkt.

 

Voor tv gebruik ik al jaren NLZiet. Bij overstappen geen gezeur meer met kastjes en allerlei vage dingen.

Maar kan me wel voorstellen dat je op de fritzbox wat in moet stellen voor tv.

Heb je de kastjes al eens aangesloten op de T54 ipv van de fritzbox?

 

Ooh ja de wifi 6g, dat denk ik niet dat die beschikbaar is op de T54.

Heb wel iets voorbij zien komen dat exta wifi punten het wel ondersteunen, maar daar kunnen anderen vast meer over vertellen dan ik...

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiddler 

De Zyxel-T54 is de nieuwste router die T-Mobile levert met WiFi 6

Je kunt ook de Zyxel vervangen en de Fritzbox op de mediaçonverter aansluiten, in de interface kies je other ISP en vul je VLAN 300 in voor internet en tv.

Achter de Zyxel op het kaartje achter SSID staat de naam van het netwerk en achter wireless key het wachtwoord.

De tv box kun je in je My T-Mobile account opzeggen en retourneren zodat je via de app kan kijken.

Reputatie 3

Ik heb de DX5401-B1, dat is toch de T54? of is dat de T50?

Gooi het wel eens door elkaar.

Ik zie bij mij in ieder geval geen wifi 6 optie….

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JwBokx 

Dat is de Zyxel-T54, je dient wel een telefoon te hebben met WiFi 6 ondersteuning. Je ziet dan rechtsboven een 6 staan bij het WiFi icoon.

Reputatie 3

aah, mijn mobiel is wat ouder.

Maar in de interface van het modem zie ik er niets van terug?

Je kunt het dus bijvoorbeeld niet uitzetten als er problemen zijn?

Reputatie 7
Badge +4

aah, mijn mobiel is wat ouder.

Maar in de interface van het modem zie ik er niets van terug?

Je kunt het dus bijvoorbeeld niet uitzetten als er problemen zijn?

Ja wel, onder Draadloos - Andere - 802.11 modus kan je opties zonder AX kiezen voor zowel voor 2.4G als 5G

Reputatie 7
Badge +15

@JwBokx 

WiFi 6 is wel uit te zetten. In de interface is dat bij netwerkinstellingen, draadloos, andere zo uit mijn hoofd gezegd.

Reputatie 3

Helaas ook hier geen wifi6.

Maar zal niet langer dit topic hiermee kapen. Kan ik beter eigen topic maken.

Reputatie 1

Hallo @fiddler 

De Zyxel-T54 is de nieuwste router die T-Mobile levert met WiFi 6

Je kunt ook de Zyxel vervangen en de Fritzbox op de mediaçonverter aansluiten, in de interface kies je other ISP en vul je VLAN 300 in voor internet en tv.

Achter de Zyxel op het kaartje achter SSID staat de naam van het netwerk en achter wireless key het wachtwoord.

De tv box kun je in je My T-Mobile account opzeggen en retourneren zodat je via de app kan kijken.

Ben net gebeld .. Morgen een monteur voor de 4de keer alweer …

------

Die T54 schijnt geen wifi G6 te hebben, en er is ook geen andere …

Maar hier boven staat er wel iets over ivm 6G telefoon, die heb ik, ff uitzoeken dus.

Reputatie 7
Badge +15

@fiddler 

Zo ziet het eruit als je met 2,4 GHz of 5 GHz verbindt :

Er is geen 3rde netwerk met 6G indien je dat had gedacht 👍

Reputatie 3

He bijzonder. 

Zo goed heb ik het niet bijgehouden. Leuk om te zien. 

Reputatie 7
Badge +6

@fiddler Is het inloggen op de T54 inmiddels gelukt? De gebruikersnaam is admin (kleine letter!) en het wachtwoord staat bij Login Password. Om de SSID en het wachtwoord te wijzigen kun je ook inloggen op My T-Mobile Thuis en dan bij Instellingen > Wifi dingen aanpassen.

Wifi 6 gaat over de bestaande 2,4 en 5GHz-banden, die ook voor Wifi 4 en 5 gebruikt worden. Wifi 6E werkt wel op de 6GHz-frequentie. Dan zou je dus een extra netwerk zien, maar dat ondersteunt de T54 niet.

Wat betreft de TV-boxen (ik neem aan dat je Amino bedoelt): zag je bij het aansluiten wel meldingen als ‘Netwerk starten’ en Systeemklok gelijkzetten’? Dan staat er waarschijnlijk iets verkeerd geregistreerd bij TM. Maar als je de app kunt gebruiken op een eigen mediabox of TV, zijn de kastjes inderdaad overbodig. Je kunt ze afmelden in My T-Mobile Thuis. Dan krijg je vanzelf instructies hoe je ze terug kunt sturen. Scheelt ook weer op de maandelijkse kosten.

Reageer