Glassvezel klacht

  • 3 February 2024
  • 27 reacties
  • 680 Bekeken

Goedemorgen beste Odido,

Bij deze wil ik mijn klacht uiten over jullie zogenaamde uitstekende service.

Op 2 september kwam er een monteur om het glasvezelkastje in mijn meterkast te installeren. Daar waren wij zeer tevreden over, want eindelijk kregen we glasvezel.

Ik heb meerdere keren gebeld naar Odido om te vragen hoe en wanneer de aansluiting actief zou worden. Helaas waren er nog wat problemen, dus moesten we wachten.

In december konden we eindelijk de aanvraag indienen. Na het bellen en aanvragen werd het echter voor twee weken stil. Opnieuw gebeld, er bleek iets fout te zijn gegaan, dus moest ik de aanvraag opnieuw doen.

Toen was het weer stil. Ik gaf Odido een einddatum, anders zou ik op zoek gaan naar een andere provider. Het leek alsof ik moest bedelen voor glasvezel. Maar goed, het pakket werd eindelijk opgestuurd, en ik kon eindelijk een afspraak maken met de glasvezelmonteur. Het pakket was binnengekomen, en vanwege mijn dagelijkse werkzaamheden binnen de IT-sector weet ik zelf hoe je glasvezel moet aansluiten. Maar tot mijn verbazing was er geen data. Ik belde en vroeg of er licht door de kabel ging. De klantenservice gaf aan dat ik er niet aan moest komen en dat de monteur alles zou doen, blijkbaar dachten ze dat ik er geen verstand van had.

Goed, als dat wordt gezegd, doe ik niets meer. Afgelopen zondag kwam de monteur, en zoals ik al zei, bleek het probleem te bestaan. Maar goed, gisteren is Delta langs geweest en hebben ze de kabel gepatcht. Dus, eindelijk had ik glasvezel!

Ik belde naar Odido om ze te bedanken en mijn ADSL-abonnement op te zeggen, zoals mij verteld was door de Odido klantenservice in eerdere gesprekken. Vannacht om 00:48 viel de verbinding thuis helemaal weg. Glasvezel had geen verbinding meer, ADSL wel. Zoals ik al een vermoeden had, heeft Odido per ongeluk mijn glasvezelabonnement opgezegd en niet mijn ADSL. Vanochtend heb ik de klantenservice gebeld, en daar werd bevestigd dat mijn glasvezelabonnement en niet mijn ADSL-abonnement was opgezegd. De enige optie voor mij was om het opnieuw aan te vragen. Mijn vraag is, bij wie moet ik zijn om zijn handje te kussen voor een glasvezelverbinding? Of kunnen jullie een andere provider aanraden?
 

eric 3 maanden geleden

De klantenservice heeft wel gelijk.  Een opgezegde verbinding kan niet worden "teruggedraaid". Normaal maak je gebruik van een "verhoging van snelheid " onder je bestaande account. Dan wordt de oude verbinding automatisch opgezegd zodra de nieuwe tot leven komt.  Dat is voor je (eventuele) nieuwe bestelling een goede tip!

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De klantenservice heeft wel gelijk.  Een opgezegde verbinding kan niet worden "teruggedraaid". Normaal maak je gebruik van een "verhoging van snelheid " onder je bestaande account. Dan wordt de oude verbinding automatisch opgezegd zodra de nieuwe tot leven komt.  Dat is voor je (eventuele) nieuwe bestelling een goede tip!

@eric

 

Tip van mij: Mischien mijn dossier inkijken voordat men een conclusie trekt?

 

Mijn oude verbinding moest ik apart afzeggen omdat mijn glasvezel bestelling onder een nieuwe nummer viel. 

 

Mijn nieuwe bestelling is ook niet in te zien via mijn huidige account, momenteel heb ik wel gewoon ADSL internet verbinding maar echter geen Glassvezel meer zoals te lezen is. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sultan_Pindakaas 

Je praat hier met andere klanten.  Wij kunnen ( gelukkig) geen dossiers in zien. Ik adviseer alleen wat een goede werkwijze is. Dus binnen je eigen account een upgrade kiezen. Dat is het normale proces. Als dat niet kan kun je dat het beste met de klantenservice bespreken.

Hoi @Sultan_Pindakaas 

Je praat hier met andere klanten.  Wij kunnen ( gelukkig) geen dossiers in zien. Ik adviseer alleen wat een goede werkwijze is. Dus binnen je eigen account een upgrade kiezen. Dat is het normale proces. Als dat niet kan kun je dat het beste met de klantenservice bespreken.

Oke duidelijk, excusses. Ik was in de veronderstellen dat je iemand was van odido zelf. Ik wacht wel op een reactie van Odido :)

Reputatie 7
Badge +14

Moderators zijn helaas geen verkoopafdeling.  Daarvoor verwijzen ze naar de telefonische ingangen. Een opgezegd abonnement zal opnieuw moeten worden besteld. Hoe eerder je dat doet, hoe eerder de verbinding weer wordt aangelegd.  Omdat je de glasvezel verbinding binnen de annuleringtermijn van 14 dagen hebt opgezegd (althans, dat staat in de systemen) zul je de glasvezel apparatuur weer terugsturen en krijg je geen afkoopsom in rekening gebracht.  Dus het is alleen weer werk voor je, maar de FTU is nu aangelegd en zal e.e.a. dus een stuk sneller kunnen gaan.

Ik begrijp het, heb echter ADSL afgezegd en niet de Fiber verbinding, dat ze een fout maken tja…. Als ze het niet aansluiten, stuur ik indd alles terug en ga ik opzoek naar een andere provider. 

Vandaag heb ik gesprekken gevoerd met drie afdelingen van Odido: klantenservice, Sales en de Technische afdeling. Alle drie bieden hun excuses aan voor het per ongeluk afsluiten van mijn abonnement, maar ze kunnen het niet herstellen. Ik moet zelf opnieuw een abonnement afsluiten, wachten op nieuwe apparatuur (die overigens al is geïnstalleerd), een nieuwe afspraak maken met de monteur, enzovoort.

Nou, Odido, ik wens jullie veel succes. Binnenkort zal ik alles bij jullie opzeggen, zowel mijn telefoonabonnement als mijn ADSL-verbinding. In het normale leven is het gebruikelijk dat als iemand iets veroorzaakt, het ook wordt hersteld. Maar blijkbaar werkt dat niet zo bij Odido.

Om de situatie te verduidelijken, momenteel is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten bij een andere glasvezelleverancier omdat Odido kennelijk de lijn bezet houdt. Kan iemand van Odido hier alstublieft een reactie op geven? Dit geeft echt het gevoel dat klanten niet serieus worden genomen. Aanvankelijk was ik sceptisch over de beoordelingen van Odido op de website's met klanten reviews, maar de verhalen lijken steeds meer geloofwaardig te worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sultan_Pindakaas, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring en uitgebreide verhaal. Ik ben op onderzoek uitgegegaan maar ook ik moet je het zelfde antwoord gaan vertellen. De desbetreffende persoon van de klantenservice heeft simpelweg het verkeerde abonnement opgezegd. Er staat zelfs in de reden van opzegging: Klant gaat gebruik maken van glasvezel. Ook ik kan hierin niks voor je veranderen of betekenen. Ik kan alleen hetzelfde zeggen wat de afdelingen ook al hebben gezegd in je vorige reactie: 

Vandaag heb ik gesprekken gevoerd met drie afdelingen van Odido: klantenservice, Sales en de Technische afdeling. Alle drie bieden hun excuses aan voor het per ongeluk afsluiten van mijn abonnement, maar ze kunnen het niet herstellen. Ik moet zelf opnieuw een abonnement afsluiten, wachten op nieuwe apparatuur (die overigens al is geïnstalleerd), een nieuwe afspraak maken met de monteur, enzovoort.

Nou, Odido, ik wens jullie veel succes. Binnenkort zal ik alles bij jullie opzeggen, zowel mijn telefoonabonnement als mijn ADSL-verbinding. In het normale leven is het gebruikelijk dat als iemand iets veroorzaakt, het ook wordt hersteld. Maar blijkbaar werkt dat niet zo bij Odido.

 

Het kan een paar dagen duren voordat de lijn vrij wordt gegeven. Hier zorgt je nieuwe provider voor na een bestelling bij hun. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!

@Tommie van Odido Waarom zou de persoon die de fout heeft gemaakt niet verantwoordelijk worden gehouden voor het herstellen ervan? Vergelijk het eens met het vroegtijdig beëindigen van mijn contract, waarbij ik verplicht ben om te betalen. Ik overweeg om te solliciteren bij Odido en het opzeggen van ieders contract zonder hun medeweten, je komt er toch mee weg. 

Reputatie 7
Badge +9

Het is voor ons niet mogelijk om dit te herstellen @Sultan_Pindakaas. Een opzegging staat boven alles en kan niet meer aangepast worden zodra het ingegaan is. Ons systeem is zo ingedeeld jammer genoeg, dit is nodig voor de administratie van de glasvezellijn. De desbetreffende persoon heeft een foutje gemaakt om het verkeerde abonnement op te zeggen. Alles is terug te zien in ons systeem en de medewerkers komen niet zomaar weg met het opzeggen van abonnementen.  

@Tommie van Odido De betreffende persoon kan contact met mij opnemen om het probleem op te lossen. Echter, ik ben niet bereid om alles terug te sturen en een nieuwe afspraak te maken met Guidio, etc.

Reputatie 7
Badge +5

Daar is tie weer. ons systeem, het systeem.

Ergens heb ik een herinnering aan een opmerking van een dame van Tmobiel/Odido die opmerkte;

Odido wil zich op meer punten onderscheiden, bijvoorbeeld met klanttevredenheid. Van Lammeren: ,,De gemiddelde klanttevredenheid van onze industrie is vele malen lager dan in andere bedrijfstakken.
Het hele artikel

Maar omdat de eerste cursus “hoe zorg ik voor tevreden klanten” waarschijnlijk nog niet gestart is,  is daar gelukkig nog “het systeem” waar achter een ieder zich kan verschuilen.
Zelf contact opnemen vanuit de organisatie met voorstellen hoe het opgelost gaat worden zal waarschijnlijk pas geleerd worden in bovengenoemde cursus

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen met de melding:

"Je opzegging is geannuleerd"

Dit lijkt te suggereren dat er iets zal gebeuren, maar ik ben niet volledig op de hoogte van de details.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sultan_Pindakaas, ik heb mijn uiterste best gedaan om het toch nog om te draaien en dit is gelukt! Echter zie ik nog geen werkende verbinding. Wel zie ik dat er een ticket is aangemaakt voor je. Zou je in de tussentijd een powerflip willen uitvoeren?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie van Odido Goed dat je ermee aan de slag bent gegaan. Mijn dank is groot, en het is positief om te horen dat het gelukt is. Echter, momenteel heb ik nog steeds geen verbinding. Ik heb de stappen die je me vertelde uitgevoerd.

Beste @Tommie van Odido Momenteel geniet ik al ongeveer 18 uur van een stabiele verbinding. Gisteren heb ik enkele keren een reset uitgevoerd, waarna de verbinding weer tot stand kwam. Hartelijk dank voor je hulp. In de toekomst zal ik alleen contact met jouw opnemen als dat nodig is (wat eigenlijk zelden voorkomt). Mijn vraag is nu echter, wat moet ik doen met het nieuwe pakket dat vandaag binnenkomt?

Reputatie 7
Badge +9

Dat is super om te horen @Sultan_Pindakaas! Als het goed is zit er alleen een nieuw ONT in het pakket. Guidion heeft je ook een bericht gestuurd om afspraak in te plannen om deze te installeren.

@Tommie van Odido Alles functioneert naar behoren, dus waarom zou ik nog een afspraak moeten maken met Guidion om het te installeren? Zal ik de ONT terugsturen? Als u mij een verzendlabel stuurt, zal ik ervoor zorgen dat alles in orde komt.

Reputatie 7
Badge +5

@Tommie van Odido 

+3 💪🏽👍🏻

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Sultan_Pindakaas top dat het nog steeds helemaal goed werkt! Mocht je toch het nieuwe ONT willen gebruiken, dan kun je deze alsnog laten installeren door de Guidion monteur. Mocht je dit niet willen omdat alles al goed werkt, dan kun je deze naar ons retourneren maar deze wordt niet terugverwacht. Om deze reden kan ik dan ook geen retourlabel uitsturen, maar mocht je het toch naar ons terug willen sturen, dan kun je dat doen volgens de stappen in dit topic: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community. Laat je me weten wat je wilt doen? Dan kan ik ook de Guidion monteur annuleren mocht dit nodig zijn. 

@Demi van Odido Ik kan de ONT-device eventueel hier bewaren voor noodgevallen, dus u kunt de monteur annuleren. Echter overweeg ik nu opnieuw om mijn ADSL-abonnement telefonisch op te zeggen, met het risico dat het mogelijk opnieuw fout gaat. Wat is je advies hierin? Je mag het abonnement ook voor mij opzeggen, maar ik verzoek wel om het glasvezelabonnement te behouden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sultan_Pindakaas, dat mag je ook doen van mij!

Ik kan het DSL abonnement ook voor je opzeggen. Het abonnement loopt dan nog 24 uur door als ik het per direct opzeg. Zal ik dit meteen voor je in gang zetten? 

Hi @Sultan_Pindakaas, dat mag je ook doen van mij!

Ik kan het DSL abonnement ook voor je opzeggen. Het abonnement loopt dan nog 24 uur door als ik het per direct opzeg. Zal ik dit meteen voor je in gang zetten? 

Goede avond beste @Tommie van Rijswijk Dat mag je van mij gelijk opzeggen. DSL niet de glasvezel ;). Bij voorbaat bedankt.

Reputatie 6
Badge +2

@Sultan_Pindakaas Ik heb het DSL abonnement gelijk voor je opgezegd! Je ontvangt hierover nog een e-mail ter bevestiging. 

Reageer