Beantwoord

Glasvezel

  • 3 November 2023
  • 15 reacties
  • 214 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 9 reacties

Nu hebben wij thuis glasvezel besteld, ja schrik niet november 2022, het is nu november 2023, en drie maal raden, er is nog steeds niets gebeurd. Wel krijg je zo nu en dan een mailtje dat we volgende maand aan de beurt zijn. Volgens mij zijn ze bij Odido aan het kijken hoe lang we het volhouden tot we de bestelde stekker eruit trekken.

Als je als Odido (T-Mobile) diensten aan gaat bieden die je niet waar kunt maken, doe het dan niet, en dan komen ze zo weer bij je terug dat ze weer de afdeling aan de digitale mouw hebben getrokken.

icon

Beste antwoord door Teresa van Odido 8 November 2023, 13:23

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @PeePee, in sommige gevallen kan het inderdaad langer duren voordat de werkzaamheden van het glasvezel helemaal afgerond zijn. Ik wil uiteraard voor je nakijken of ik je hier meer duidelijkheid over kan geven en anders dit voor je neerleggen bij mijn collega's van de Fiber afdeling zodat zij dit voor je kunnen uitzoeken. Ik kan alleen geen abonnement bij ons vinden wat gekoppeld staat aan jouw e-mailadres. Ik wil je daarom vragen om jouw klantnummer toe te voegen aan jouw profiel, zodat ik dit voor je kan uitzoeken! Deze kan je vinden in jouw Mijn Odido account. Geef me een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik gelijk voor je aan de slag! 

Mijn klantnummer hangt gewoon in mijn profiel.

Ik begrijp dat dingen langer kunnen duren, maar niet ruim een jaar toch?

Het is in de afgelopen maanden al zo vaak aan jullie Fiber afdeling gevraagd, dat ik er eigenlijk niet meer in geloof.

Reputatie 6
Badge +2

@PeePee, zoals mijn collega @Nora van Odido aangaf kan het in sommige gevallen langer duren voordat de werkzaamheden zijn afgerond, maar ik ben het met je eens dat dit wel erg lang is. Ik heb daarom direct mijn collega’s van de Fiber afdeling benaderd met het verzoek of ze contact met jou op willen nemen voor een update!   

Bijna 13 maanden onderweg en nog steeds niets, vage toezeggingen, teleurstellend is het allemaal wel

Hier dezelfde ervaring. Groen draadje steekt als sinds februari bij de voordeur uit de grond. Verder géén voortgang.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeePee, ik heb Fiber nogmaals verzocht om dit door te zetten en jou een update te geven over de situatie.

 

Hey @mxhans, ook voor jou ben ik gaan kijken en ik zie dat je inmiddels de klantenservice al gesproken hebt hierover.

Ik weet niet wat ze doen bij Fiber, maar contact zoeken doen ze niet en al helemaal geen update of het moet het bericht zijn van gisteren dat het allemaal weer een maand opgeschoven wordt, We zitten nu in de 14e maand sinds we ons hebben aangemeld en er is werkelijk waar NOG HELEMAAL NIETS GEBEURD . Odido en aanverwanten jullie moeten jullie toch kapot schamen. Nieuwe cliënten werven met glasvezel en niets wordt waargemaakt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeePee, onze Fiber afdeling geeft aan je gesproken te hebben op 23-11. De order loopt netjes door, op dit moment kunnen we alleen afwachten. 

Het is allemaal goed met jullie. Ze hebben inderdaad gebeld op 23-11-23, en zowaar een afspraak gemaakt voor donderdag 14 december 2023. Maar, op de 13e december 2023 word je vrolijk gebeld dat ze toch niet komen, want ze hebben geen ploeg. 3 x raden, nooit meer gebeld voor een nieuwe afspraak. Het is er weer één uit de categorie “aan het lijntje houden”.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @PeePee, excuus! Dat is niet prettig. Wij hebben niet veel invloed op de beheerder/aannemer en wat deze moet doen met de afspraken. Voor de zekerheid heb ik om antwoorden gevraagd bij mijn collega's van de Fiber afdeling omdat ik me goed kan voorstellen dat je wilt weten waarom dit zo is gelopen. Ik ga hiervoor zorgen. Hartelijk dank voor je geduld zover!

Nou het is eindelijk zover, glasvezel is door de straat getrokken en afgelopen dinsdag naar binnen door getrokken. Nu is het afwachten wanneer een monteur van Guidion contact op gaat nemen voor de aansluiting. Of moet ik daar zelf contact voor opnemen met Guidion?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PeePee, super fijn dat glasvezel bij je naar binnen is getrokken, dat is een leuk vooruitzicht! Is de glasvezelaansluiting zelf ook al door de aannemer aangelegd? Op dit moment heeft de aannemer namelijk nog niet aan ons gemeld dat er een glasvezelaansluiting is waarop de installatiemonteur van Guidion het modem kan aansluiten. Zodra dit de aannemer is gelukt geven ze ons een seintje en schakelen wij automatisch Guidion voor je in.

Ik ben benieuwd hoe de status bij je thuis is, als de aansluiting ook is geplaatst ga ik graag snel de volgende fase voor je opstarten!

Alles is volgens mij naar binnen geplaatst ook. Er is een kastje opgehangen in de meterkast die ook signaal afgeeft. Het ligt ook in de straat.

Reputatie 4

Hi,

De monteur moet de werkzaamheden bij jou thuis afmelden, je kabel moet in wijkcentrale gepatcht worden, en dat laatste moet ook afgemeld worden. Odido kan navragen of dit allemaal gebeurd is.

Vriendelijke groet,

Paul

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PeePee, dat is een helder verhaal, dankjewel! Zoals Paul1966 terecht aangeeft wachten wij nog op afmelding van de aannemer. Omdat je aangeeft dat ook de glasvezelkast is geplaatst en de wijkcentrale in orde lijkt te zijn is het mij op dit moment ook niet duidelijk welke werkzaamheden de aannemer nog moet verrichten. Daarom ga ik de glasvezelafdeling vragen om de aannemer te contacteren voor meer informatie over de werkzaamheden of als ze klaar zijn om je verbinding gereed te melden. Vervolgens kunnen we Guidion voor je aansturen voor de installatie van het modem.

Ik ga hier voor je achteraan, wij gaan ervoor zorgen dat er duidelijkheid komt van de aannemer! 

Reageer