glasvezel

  • 2 January 2024
  • 19 reacties
  • 208 Bekeken

Goedemiddag,

Op 28-4-2023 hebben wij de glasvezelcheck via de website gedaan. Daar stond dat het beschikbaar was op onze postcode. Hierop hebben wij een abonnement bij jullie gekozen voor glasvezelinternet en tv.

Helaas bleek al snel dat glasvezel nog niet beschikbaar was op onze postcode. We ontvingen steeds mails met een update, maar het heeft maanden geduurd voordat er echt iets gebeurde.

In september hebben we bericht ontvangen dat ODF binnenkort langs zou komen voor de aansluiting van glasvezel. Nadat ik zelf contact had opgenomen is er half oktober iemand komen schouwen. Hij zou alle gegevens doorgeven en dan zou er contact opgenomen worden met mij om een afspraak te maken om de aansluiting in de meterkast in orde te maken. 
Uiteindelijk is eind november iemand langsgeweest om dat in orde te maken, nadat ik wederom zelf gemaild heb om te informeren.

Odido zou vanzelf geïnformeerd worden over de aansluiting en dan zou er contact met ons opgenomen worden. Nadat ik met Odido had gebeld bleek dat ODF nog helemaal niets had doorgegeven. Weer moesten we er zelf achteraan.

Half december kregen we dan eindelijk bericht dat we een afspraak met de monteur konden inplannen. Deze afspraak stond voor 21-12, maar omdat we het installatiepakket nog niet hadden ontvangen, moesten we deze afspraak verzetten.

29-12 zou de dag worden! Maar die ochtend helaas bericht dat de monteur uitgevallen was. Dit kan gebeuren. Gelukkig kon er 30-12 iemand langskomen tussen 12 en 16. Die ochtend werden we gebeld of het iets later op de middag kan. Geen probleem, een vrije dag had het ons toch al gekost… Hij zou ons nog bellen, maar het zou rond 17u worden. Hij heeft ons niet gebeld en we hebben hem die dag niet meer gezien.

Vanochtend werd ik gebeld of ik thuis was, want dan zou hij er over een half uur zijn. Zou het dan toch??

Volgens de mail van Odido is mijn aansluitdatum 30-12, maar vandaag 2-1 is de monteur vertrokken zonder dat alles werkt. Naar zijn zeggen moet er door Odido “buiten” nog iets worden omgezet waar hij een ticket voor heeft aangemaakt.

Het tv kastje hoefde niet aangesloten te worden, dit kan allemaal via de Odido app.

het LOS lampje moet van rood naar groen gaan en dan doet alles het. Tot op heden is dat nog niet het geval.

Mijn aansluitdatum is dan ook niet 30-12, maar ook niet 2-1. Pas als wij werkende diensten hebben, zijn wij aangesloten en vanaf die datum zullen we ook pas betalen. Hopelijk is dit allemaal snel geregeld nu!


Tot nu toe zijn wij helaas nog niet erg te spreken over de service van Odido en hun samenwerkingspartners Guidion en ODF.

Al die tijd hebben wij een duurder abonnement bij de concurrent moeten afnemen. Enige tegemoetkoming hierin zou gewaardeerd worden.

Met vriendelijke groet,


Michael en Lisa

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @LisaVerstege, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal en ervaring. Zo te lezen is dit niet de soepele start die wij voor ogen hebben. Ik denk dat de monteur bedoeld dat de lijn nog geactiveerd moet worden door ons. Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer of TV-klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dit kun je vinden op een factuur, in de overeenkomst of in Mijn Odido. Dan zal ik kijken wat er precies aan de hand is. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LisaVerstege, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal en ervaring. Zo te lezen is dit niet de soepele start die wij voor ogen hebben. Ik denk dat de monteur bedoeld dat de lijn nog geactiveerd moet worden door ons. Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer of TV-klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dit kun je vinden op een factuur, in de overeenkomst of in Mijn Odido. Dan zal ik kijken wat er precies aan de hand is. Alvast bedankt!

Tv klantnummer is XXXXXX

Bedankt voor het meekijken!

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 6
Badge +2

@LisaVerstege Dank je wel! Ik ben direct het systeem voor je ingedoken en ik zie dat de zaak niet juist is doorgezet naar de technische dienst. Mijn oprechte excuses hiervoor! Ik heb dit nu direct voor je gedaan. Mijn collega’s zullen schakelen met de netwerkbeheerder om jou zo snel mogelijk online te krijgen. Betreft de facturatie hoef je je geen zorgen te maken, deze is nog niet van start gegaan. Dit zal ook niet gebeuren tot wij werkende diensten kunnen leveren. 

Ik heb het de TV Klantnummer uit jouw vorige bericht verwijderd, omdat het niet is toegestaan om persoonsgegevens te delen in het topic. Je kunt deze in de instellingen van je account toevoegen aan jouw profiel. 

Goedenavond,

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en knippert het rode lampje nog steeds… Is er een update vanuit de technische dienst? 

Reputatie 6
Badge +2

@LisaVerstege Ik ben direct voor je gaan kijken of er al meer bekend is, maar ik zie nog geen update staan. Onze technische dienst heeft de netwerkbeheerder op 5 januari aangeschoten. Zij hebben dan vijf werkdagen om dit op te pakken. Mocht het eind deze week nog niet zijn opgelost, laat je het mij dan weten? Dan ga ik er gelijk voor je achteraan!

Helaas vandaag nog steeds niets… Het zou erg fijn zijn als het nu onderhand allemaal geregeld is!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @LisaVerstege, ik begrijp je reactie volkomen! We moeten alleen morgen nog afwachten voordat we direct contact opnemen met de technische dienst. Hou je ons morgen op de hoogte? Groetjes, Ishana

Hoi, helaas ook vandaag nog steeds een rood lampje in de meterkast…

De haastmakers waar jullie op dit moment reclame voor maken laten toch aardig lang op zich wachten!

En ondertussen wordt de sfeer in huis er ook niet beter op.

Komende zondag loopt ons huidige contract af (gelukkig hebben we dit voorlopig nog aangehouden) en dan hebben we echt niets meer. Tenminste als jullie dan nog steeds de knop niet hebben omgezet. 
We hopen snel positief nieuws van jullie kant te krijgen!

Reputatie 6
Badge +2

@LisaVerstege Ik had graag gelezen dat je inmiddels aan het genieten was van onze diensten, mijn oprechte excuses! Ik ben direct het systeem ingedoken en heb opnieuw mijn collega’s van de technische dienst aangeschoten. Zodra ik hier meer over hoor laat ik het weten. 

Ik wil niet dat dit de sfeer thuis verstoort, daarom kom ik graag met een tijdelijke oplossing! Heb je een Odido of BEN simkaart? Dan kan ik je een Unlimited Voucher code sturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze verbinden met je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik de code gelijk! 

Hoi Teresa,

Ik vind het erg jammer te lezen dat er nog steeds geen oplossing is! Wij hebben nu nog een abonnement bij (het veel duurdere) KPN en ik moet je zeggen dat ik onderhand ga twijfelen of we er wel goed aan hebben gedaan de overstap te maken!

Dit abonnement komt aanstaande zondag te vervallen omdat wij officieel allang van jullie diensten gebruik zouden moeten maken.
We hebben allebei een mobiel abonnement bij Odido met een flinke internetbundel. Dat is het probleem niet zozeer. Maar vanaf zondag hebben we geen televisie meer of snel internet voor bijvoorbeeld het spelen van games op de Xbox. 
Dus aan een voucher voor internet hebben we niet denderend veel.

Ik snap ook niet wat het probleem nu is. Wij hebben ruimschoots van tevoren alles aangevraagd, ODF heeft alles aangesloten, het kastje hangt in de meterkast. Hoe moeilijk kan het dan zijn om alles werkzaam te krijgen binnen een aantal dagen? Guidion is 2-1 bij ons langsgeweest, het is vandaag 16-1…

Reputatie 4

Hoi @LisaVerstege , wat vervelend allemaal.

Als je een smart televisie hebt kun je toch televisie kijken via de app als je een hotspot maakt met het unlimited Voucher!

Je hebt toch het TV klantnummer heb ik gezien in je eerdere post.

Dat blijkt inderdaad te werken. 
Ik ging ervan uit zolang onze diensten niet juist aangesloten waren, wij ook geen gebruik konden maken van de Odido app.

Fijn dat het zo kan, maar dat is alsnog niet de oplossing zoals het hoort😅

Reputatie 4

Dit is zeker niet de comfortabele oplossing.

Ik ben ook maar een klant, maar omdat je schrijft aan internet hebben we niks, dacht ik, de tv komt ook via internet.

Volgens mij werkt het wel alleen via de mobiele app op handy of tablet.

Een TV app werkt de k ik alleen maar op een echte Odido internetaansluiting.

Als dit niet klopt wordt het wel aangepast door de echte technici hier!

Hartstikke lief dat je meedenkt!

we gaan het hopelijk snel horen🤞🏻

Reputatie 6
Badge +2

@LisaVerstege Dat begrijp ik heel goed, dit is ook niet hoe wij de oplevering voor ogen hadden. Ik ben gelijk weer gaan kijken of er al meer bekend is. Echter zie ik nog geen update staat. Wel zie ik gelukkig dat onze technische dienst de situatie heeft geëscaleerd, ik verwacht dan ook dat dit snel goed moet komen. Nogmaals ontzettend bedankt voor je geduld! 

Super fijn om te lezen dat de tip van @theocoppes een tijdelijke oplossing biedt! 

@theocoppes Dank je wel voor het meedenken en het geven van tips, ik zag net ook al een hele goede voorbij komen in een ander topic! Daar staat onze Community voor. 

En wat houdt dat in?

Mocht het zo zijn dat we zondag nog steeds geen diensten van jullie hebben, dan maken we in ieder geval graag gebruik van de voucher want dan zal het hard gaan met ons internet als we ook onze mobiel moeten gebruiken voor het kijken van televisie.

Reputatie 7
Badge +9

Dat we op dit moment afwachtend zijn van een antwoord van de onderaannemer @LisaVerstege! Ik heb je voor de zekerheid een vouchercode toegestuurd in een privébericht. 

Hoera!! Na een hoop heen en weer gebel vanuit m’n man, zijn we sinds vanmiddag online! 
Wat het probleem nu uiteindelijk was weten we niet, maar super blij dat we nu eindelijk gebruik kunnen maken van jullie diensten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LisaVerstege, super fijn dat jullie internet nu volledig werkt, dat is leuk om te lezen! Uiteindelijk bleek er een probleem te zijn in het netwerk van Open Dutch Fiber en een onderaannemer van hen heeft werkzaamheden uitgevoerd om dit te verhelpen.

Ik wens jullie nog heel veel plezier met het internet toe, wij gaan er alles aan doen om het super stabiel en snel te houden! 😃

Reageer