Glasvezel 5 dagen na installatie offline, nog geen oplossing, heb ik nog herroepingsrecht?

  • 10 August 2023
  • 26 reacties
  • 294 Bekeken

Hi Community,

Ik zal proberen het kort te houden. Op 20-07 ben ik van KPN Glasvezel overgestapt naar T-Mobile Thuis. De Guidion monter kwam langs en alles werkte. 2 dagen later ging ik op vakantie en de vriendin die een week later op mijn huis zou passen kon, zo dacht ik, genieten van alle diensten. Helaas..

Na 5 dagen, dus de 25e, zag ik toevallig dat mijn deurbel offline was. Ik belde vanaf mijn vakantieadres met T-mobile en er werd bevestigd dat het modem niet bereikt kon worden. Er werd een monteur gestuurd en ik heb mijn moeder (25km verderop) naar mijn huis gestuurd om dat te begeleiden. De monteur had geen vervangend Zyxel modem in de bus liggen (?!) en sloot een oude Huawei aan. Die kwam gewoon up, dus het moest aan het modem liggen. Er werd een nieuwe gestuurd en een nieuwe monteursafspraak was niet nodig; het nieuwe modem zou het moeten doen.

Ik heb mijn overbuurman gevraagd het modem op 2 augustus te ontvangen en te installeren in mijn afwezigheid. Helaas, opnieuw geen signaal; het wereldbol-/internetlampje bleef rood. Ik heb opnieuw de klantenservice gebeld (inmiddels voor de 6e keer), maar er moest toch een monteur komen. Die kon echter pas 7 augustus komen! What?? De 9e kwam ik terug van vakantie, dus ik heb 'm maar voor het eind van de dag ingepland.

Vanuit het niets kreeg ik van DHL een bericht dat er weer een modem onderweg was, die kwam 5 augustus. De 9e heb ik die bij thuiskomst maar opgehaald. Inmiddels heb ik dus 3 Zyxel T-56's hier liggen. 🤷

De monteur kwam op de 9e, bekeek de situatie maar had geen idee waar het aan kon liggen; hij wilde weer vertrekken. Op mijn aandringen belde hij met de T-Mobile Backoffice en daar werd gemeld dat de verbinding goed is provisioned en dat er waarschijnlijk in de wijkcentrale gekruist is. De Guidion monteur kan hier helaas de wijkcentrale niet in, dus KPN moest aangestuurd worden. Werd meteen gedaan, binnen 24 uur zou KPN wel contact met me opnemen. Ik vind het gek dat het nu ineens aan het KPN netwerk ligt, terwijl het oude Huawei modem wel up kwam, maar ok..

Vanochtend heb ik er achteraan gebeld om te controleren of het goed gaat. Dat gaat het niet; er lag nog helemaal geen ticket bij KPN en ook KPN heeft dat net telefonisch aan me bevestigd. Het is de 10e keer dat ik de klantenservice heb moeten bellen en dit keer werd ik zelfs brutaal te woord gestaan.

Ik heb er totaal geen vertrouwen in dat dit ooit nog goed komt. Toen ik vroeg hoe we het met mijn gemaakte kosten gaan doen (hotspot en buiten de bundel kosten van mijn mobiele KPN abonnement bijvoorbeeld), kreeg ik de mededeling dat ik pech heb. Dit was voor mij echt de druppel. Er zit hier een T-Mobile winkel om de hoek, zorg dan dat ik daar een simmetje kan ophalen en onbeperkt online kan! Bel de Backoffice en zet er spoed achter! Doe IETS in vredesnaam! In plaats daarvan kreeg ik een geïrriteerde grote mond. I'm done,

Strikt gezien zit ik buiten het termijn van de 14 dagen herroepingsrecht, maar ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat mijn rechten zijn wanneer de verbinding binnen die 14 dagen maar 5 dagen up is geweest..

Sorry. Toch niet gelukt het kort te houden. 😅

 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @VFranken, bedankt voor het delen van je ervaring. 

Dit lijkt niet helemaal soepel te lopen en ik zie dat er vandaag een ticket aangemaakt is voor onze Back Office. Normaliter vergoeden wij geen simkaart en geven wij alleen een vouchercode weg. Omdat dit niet vlekkeloos verlopen is en al een langere tijd gaande is wil ik het simkaartje uit coulance voor je vergoeden. Haal een prepaid kaartje bij 1 van ozne T-Shop's (cá €10) en plaats een foto van de aankoopbon in dit topic. Dan zorg ik dat ik de kosten voor je vergoed en je een vouchercode toestuur. Let op, de kosten worden verrekend en zijn terug te zien op een volgend factuur.

Bekijk origineel

26 reacties

 

Dit is overigens de situatie in de meterkast; alle lampjes branden op de Zyxel converter; dan komt er toch gewoon licht binnen vanuit de wijkcentrale? Of is dat een te voorbarige conclusie?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @VFranken , welkom bij de community. Vervelend dat de verbinding weer is gestopt. De conclusie dat het modem kapot was is natuurlijk heel redelijk geweest. Met een ander modem kwam de verbinding op! Dat het toch niet zo was kon de 1e monteur natuurlijk niet weten. Na een poging door jouzelf/de buurman er toch geen connectie kwam werd actief weer een monteur aangestuurt, helaas door jouw vakantie is dat allemaal een beetje in de vertraging gekomen. Anders had eerder al de netbeheerder aangestuurd kunnen worden, want de conclusie dat er in de wijkcentrale gekeken moest worden is dan weer de volgende stap.

 

Kortom, het lijkt een drama, maar het is een technisch product waarbij er verschillende stappen uitgesloten moet worden. De kosten voor je abonnement worden, zodra e.e.a. weer hersteld is, gecrediteerd. Je kunt een unlimited mobiele voucher krijgen voor een Tele2, Ben of T-Mobile simkaart. Die moet je wel zelf hebben. Je zou in de winkel een prepaid kaart kunnen halen, de voucher kan je dan van een moderator krijgen.  Je bedenktijd is inderdaad om. T-Mobile hanteert wel een coulance periode van 1 maand waarin een niet op te lossen storing leidt tot het kosteloos mogen opzeggen van het abonnement. 

Hi Eric,

Bedankt voor je snelle reactie. De aanname dat er door mijn vakantie vertraging in is gekomen is alleen niet juist; ik heb direct afspraken etc. ingepland, ook al was ik zelf niet aanwezig. Ik begrijp ook heel goed dat er bepaalde stappen doorlopen moeten worden om mogelijke problemen uit te sluiten en tot de juiste conclusie te komen, maar kan dat niet in 1 bezoek? Waarom heeft Guidion niet standaard een een T-56 in de bus? Waarom word ik door de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd? De ene medewerker zegt pakketen over mijn verbinding te zien gaan, de ander zegt dat de lijn nooit up geweest is. Waarom heeft de monteur niet de bevoegdheid de de wijkcentrale in te gaan? Ik moet overal achteraan bellen en ik ben het echt zat. 16 van de 21 dagen looptijd is de verbinding down, dat is meer dan 75% van de tijd.. 

Hopelijk komt er snel een moderator langs die me een voucher voor een sim + unlimited geeft. Ik werk vanuit huis en dit kan niet langer zo.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VFranken 

Er werken ook monteurs bij Guidion die wel de winkcentrale in mogen. Misschien is dit al gecontroleerd maar loopt de gele internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, bedankt voor het delen van je ervaring. 

Dit lijkt niet helemaal soepel te lopen en ik zie dat er vandaag een ticket aangemaakt is voor onze Back Office. Normaliter vergoeden wij geen simkaart en geven wij alleen een vouchercode weg. Omdat dit niet vlekkeloos verlopen is en al een langere tijd gaande is wil ik het simkaartje uit coulance voor je vergoeden. Haal een prepaid kaartje bij 1 van ozne T-Shop's (cá €10) en plaats een foto van de aankoopbon in dit topic. Dan zorg ik dat ik de kosten voor je vergoed en je een vouchercode toestuur. Let op, de kosten worden verrekend en zijn terug te zien op een volgend factuur.

Hallo @VFranken 

Er werken ook monteurs bij Guidion die wel de winkcentrale in mogen. Misschien is dit al gecontroleerd maar loopt de gele internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router?

Hi @Waqqas, thanks voor het meedenken. Ik heb inderdaad alle kabels gecontroleerd en de gele LAN kabel zit inderdaad in de blauwe WAN poort van de T-56.

Hey @VFranken, bedankt voor het delen van je ervaring. 

Dit lijkt niet helemaal soepel te lopen en ik zie dat er vandaag een ticket aangemaakt is voor onze Back Office. Normaliter vergoeden wij geen simkaart en geven wij alleen een vouchercode weg. Omdat dit niet vlekkeloos verlopen is en al een langere tijd gaande is wil ik het simkaartje uit coulance voor je vergoeden. Haal een prepaid kaartje bij 1 van ozne T-Shop's (cá €10) en plaats een foto van de aankoopbon in dit topic. Dan zorg ik dat ik de kosten voor je vergoed en je een vouchercode toestuur. Let op, de kosten worden verrekend en zijn terug te zien op een volgend factuur.

Hi @Tommie, bedankt voor het checken van de situatie. Fijn dat het ticket is aangemaakt, nu hopen dat het met een bloedgang naar KPN Netwerk wordt doorgezet en dat zij het probleem inderdaad kunnen verhelpen. Anders weet ik het echt niet meer..

Dank voor de geboden oplossing, ik loop direct even naar de T-Shop.

 

@Tommie. De T-Shop gaf aan geen Prepaid SIM's te hebben en verwees me naar een partner verderop in de de straat. Hierbij de bon.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, ik heb het bedrag meteen voor je vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Ook heb ik je direct een vouchercode toegestuurd in een privébericht! 

Dank je voor het snelle handelen @Tommie! Hopelijk wordt het probleem met de aansluiting nu snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

@VFranken geen dank! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het voor je volgen en zien of alles goed gaat.

@VFranken geen dank! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het voor je volgen en zien of alles goed gaat.

Graag zelfs! Even een dubbelcheck: de huidige status is dat KPN Netwerk contact met mij opneemt over de werkzaamheden in de wijkcentrale? 

Reputatie 7
Badge +9

@VFranken op dit moment staat er een ticket open. In het ticket staat dat de desbetreffende collega onze Back Office gebeld heeft om KPN NetwerkNL aan te sturen om dit voor je op te lossen. Ik ga er vanuit dat dit spoedig zal gebeuren!

Hi @Tommie, zie jij beweging in het ticket? Bedankt voor het checken alvast!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VFranken, ik heb zojuist voor je gekeken maar ik zie nog geen nieuwe update hierover! 

Hi @Tommie, goedemorgen. Kun je voor me controleren of het ticket bij KPN Netwerk ligt en zo ja, wanneer ze de verbinding gaan herstellen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat het ticket nog open staat. Ik ga er vanuit dat dit vandaag of morgen doorgezet wordt!

Dank je voor het checken @Tommie, maar even serieus.. Vandaag of morgen wordt het (hopelijk?) doorgezet en dan heb je ook nog de doorlooptijd bij KPN. De monteur was hier vorige week woensdag! Ik hoop dat je begrijpt dat dit nu echt niet meer acceptabel is. Ik zit inmiddels op 80% downtime..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, dat begrijp ik helemaal. Het is erg druk op dit moment door de vakantieperiode, alles duurt langer dan we willen. Zodra dit is doorgezet naar KPN NetwerkNL moeten zij het binnen 3 dagen oppakken!

Hi @Tommie, ik belde net met je collega's van de Front Office voor een update. Het ticket was in behandeling, maar een exacte status wilden ze me niet geven. Vervolgens heb ik KPN Netwerk gebeld en zij zeiden dat het ticket nog niet was ontvangen. KPN heeft jullie Back Office gebeld en zij kregen te horen dat het ticket vanmiddag doorgezet wordt. Afhankelijk van het type (spoed of regulier), pakt KPN het binnen respectievelijk 2 dagen tot 1 week op, met uitloop van nog een week.

Jullie monteur was hier afgelopen woensdag, dat is morgen een WEEK geleden! Ik mag toch echt hopen dat dit een spoed ticket is. Zo niet: aanstaande zondag is het een maand geleden dat mijn abonnement in is gegaan. Kun jij aanwijzen waar ik kan vinden dat ik na die tijd kosteloos van mijn abonnement af kan?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, het ticket moet inderdaad nog door KPN NetwerkNL opgepakt worden. Vanaf het eerste moment dat je contact met ons hebt opgenomen dien je ons 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Lukt dit niet binnen 30 dagen? Dan mag je het abonnement kosteloos opzeggen. Hopelijk pakt KPN NetwerkNL dit ticket snel op en ben je zo snel mogelijk online! 

Hi @Tommie, wellicht had ik mijn vraag iets duidelijker moeten beschrijven: het ticket heeft 3,5 werkdag bij jullie Back Office stilgelegen. Is het nu als spoed of regulier ticket naar KPN NetwerkNL gegaan? 

Update: ik ben net gebeld door KPN, vrijdag komen ze langs.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, bedankt voor je update. Goed om te horen dat ze vrijdag al kunnen komen! Kun je mij laten weten hoe het gegaan is? 

Hi @Tommie: nou, het probleem is opgelost! Wat een bevalling zeg! Maar inderdaad, de kabels in de wijkcentrale zaten niet meer goed en dat is nu hersteld.

Ik ben blij dat het is gefixt, maar het proces en vooral de tijd die het heeft gekost zijn toch wel aandachtspunten voor met name Guidion en je collega's van de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VFranken, bedankt voor deze goede update!

Ik ben erg blij dat alles het weer doet en je helemaal up and running bent. Dat is inderdaad een goed punt en goede feedback. Dit nemen we altijd mee zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Graag vergoed ik de gehele periode dat je offline geweest bent. Ik zie dat de eerste melding bij ons binnenkwam op 29-06, klopt deze datum? Dan zal ik de periode 29-06 tot en met 18-08 voor je vergoeden. De vergoeding zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik zie graag een reactie of de data goed is!

Reageer