Glasvezel aansluiting

  • 13 October 2023
  • 15 reacties
  • 160 Bekeken

Gister deze mail ontvangen:

Update over je Glasvezel aansluiting

Hallo Pieter,

Wees gerust, we zijn je niet vergeten! Onze netwerkpartner is druk bezig met de voorbereiding voor het aanleggen van Glasvezel in je wijk. 
Je ontvangt bericht van ons zodra we gaan starten met de werkzaamheden in de straat en de Glasvezel op jouw adres naar binnen gaan brengen. In de tussentijd houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Voor mijn deur steekt nog een oranje kabeltje uit de grond, van de glasvezel. Als ik het goed begrijp moet deze nog naar binnen worden getrokken, in de meterkast. Door wie wordt dit gedaan, en wanneer? Ik heb al 3 weken geleden een abonnement besteld, en zit nu nog steeds zonder internet. Mijn onderbuurman, die ook Odido gebruikt, heeft wel al zijn modem in de meterkast staan met werkende internet! Hoe kan dit? Wanneer wordt mijn pakket (incl modem) opgestuurd??

Mvg, Pieter

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @pieter_wisse, welkom op onze Community!

Ik ben er direct voor je ingedoken en het lijkt er inderdaad op dat het niet helemaal goed loopt. Ik zie drie huisnummers verschijnen namelijk, 36, 38 en 38 A. Nummer 36 en 38 hebben een glasvezelaansluiting, 38 A nog niet. Er is al eerder een glasvezelaanvraag gedaan op 38 A en als ik jouw order bekijk is dit ook op nummer 38 A. Woon jij op 38 A of is dat de buurman? Ik zoek dit graag tot op de bodem voor je uit, ik moet alleen duidelijkhebben of jij op 38 of 38 A woont.

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pieter_wisse 

De kabel wordt naar binnen gebracht en afgewerkt op een glasvezelaansluitpunt en daarna neemt Guidion contact met je op voor de installatie van de mediaconverter en router.

Je hebt het over een onderbuurman, woon je in een flat of appartementencomplex bijvoorbeeld? Meestal duurt het bij hoogbouw wat langer ivm toestemmingen die nodig zijn.

Hallo @pieter_wisse 

De kabel wordt naar binnen gebracht en afgewerkt op een glasvezelaansluitpunt en daarna neemt Guidion contact met je op voor de installatie van de mediaconverter en router.

Je hebt het over een onderbuurman, woon je in een flat of appartementencomplex bijvoorbeeld? Meestal duurt het bij hoogbouw wat langer ivm toestemmingen die nodig zijn.

Ik woon in een normaal woonhuis, dat is opgesplitst in 3 verdiepingen. Hij woont op de eerste en ik de tweede verdieping. Hij heeft al zijn Odido pakket gehad, en die witte router staat al aan in de meterkast beneden, en zijn internet werkt. Hoe heeft hij dan internet? Er is maar één oranje kabel toch?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pieter_wisse, welkom op onze Community!

Ik ben er direct voor je ingedoken en het lijkt er inderdaad op dat het niet helemaal goed loopt. Ik zie drie huisnummers verschijnen namelijk, 36, 38 en 38 A. Nummer 36 en 38 hebben een glasvezelaansluiting, 38 A nog niet. Er is al eerder een glasvezelaanvraag gedaan op 38 A en als ik jouw order bekijk is dit ook op nummer 38 A. Woon jij op 38 A of is dat de buurman? Ik zoek dit graag tot op de bodem voor je uit, ik moet alleen duidelijkhebben of jij op 38 of 38 A woont.

Hoi Tommie! Bedankt. Ik woon op 38A!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pieter_wisse, bedankt voor je snelle reactie.

Dit geeft ons wat meer duidelijkheid. Jouw adres heeft nog geen glasvezelaansluiting en heeft een NL9IO status. Dit houd in dat de aansluiting passief orderbaar is, maar het voldoet nog niet aan de voorwaarden om door te worden gezet naar de onderaannemer. Zij zijn nog bezig met de voorbereidingen. Zodra alle voorbereidingen rond zijn en het mogelijk is om de aansluiting te realiseren wordt er contact met je opgenomen!

Enig idee wanneer dit is, en waarom het bij alle andere buren al wel is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

@pieter_wisse de buren hadden al een glasvezelaansluiting. Waarom het bij jou nog niet gereed is durf ik niet te zeggen. Hiervoor kun je contact opnemen met KPN NetwerkNL, zij zijn hier namelijk verantwoordelijk voor. Telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

7 November wordt het glasvezelaansluitpunt geïnstalleerd! Zou dan meteen dezelfde en of volgende dag de installatie partner kunnen komen. En zou het internet pakket NU alvast opgestuurd kunnen worden. Wacht al weken namelijk, wil niet meer vertraging. Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pieter_wisse 

Nadat het glasvezel gereed is voor gebruik, dan ontvang je een afsprakentool per mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter.

Uiterlijk een week voordat de monteur komt ontvang je het installatiepakket.

Maar kan ik dat niet alvast *nu* inplannen, en *nu* alvast het installatiepakket ontvangen. Desnoods, als ik het installatiepakket heb, installeer ik het zelf wel. 

Reputatie 7
Badge +14

Zelfinstallatie is niet de bedoeling.  Er moet altijd een Guidion monteur komen,  voor zowel de technische garantie als de administratieve afwikkeling.  Even geduld nog.

Wat is de gemiddelde wachttijd van een Guidion monteur in Eindhoven. Ik ga niet nog langer dan een week wachten namelijk.

Reputatie 7
Badge +14

Het hangt van de regio en het moment van aanvragen af hoe lang dit duurt.  Je krijgt straks een login voor de afspraken tool en dan kun je het precies zien.

Zou een Odido medewerker mij alvast die e-mail met login kunnen versturen, zodat ik eerder een afspraak kan maken (na 7 november), zodat ik niet nog een maand moet wachten en het installatie pakket al kan worden opgestuurd? 

Gelieve beantwoord te worden door een medewerker van Odido

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pieter_wisse, de monteur van KPN NetwerkNL zal de installatie in het systeem moeten afronden. Daarna zal Guidion automatisch worden aangestuurd om de installatie te komen doen. Dit kan ik zelf niet initiëren jammer genoeg.

Reageer